[SGW] Nickeltje @ SGW Princenhage

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Isjtar

Nickeltje @ SGW Princenhage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-09 19:50

Ik heb vorig weekend met Nickeltje (paard van zus Nickeltje op bokt :Y) ) de BB cross in Princenhage gestart! Dit was voor mij de eerste oefencross met dit paard, dus had er extra veel zin in! :D
Bij mijn eigen pony moet ik altijd alleen maar bij bijna elke stap been geven en bij Nick moet ik juist alleen maar remmen... nogal een verschil dus :P
Bij het losspringen werd Nick al een beetje heet en begon ze te racen. Ik heb haar een paar keer flink op de remmen moet trekken en uiteindelijk ging het ook erg goed! Ik was foutloos in springparcours met 9 strafpunten voor tijdsoverschrijding... Nick had zich dus netjes laten remmen en ik was best wel blij met die tijdsoverschrijding! :Y)
Ik kon vrijwel meteen door naar het starthokje, omdat er best veel mensen uitgebeld waren in het springparcours. Normaal staat Nick te steigeren in het starthok van enthousiasme, dus het werd me al aangeraden om pas op het laatste moment er in te gaan. Zo gezegd, zo gedaan! De paar secondes die Nick moest wachten stond ze zelfs nog netjes stil! :7
De cross ging ook erg lekker, ook foutloos! Een paar keer begon Nick te racen als ze een open veld voor zich zag, maar dan trok ik haar even op een volte en kon ik weer rustig (in draf) verder :) Uiteindelijk hadden we en tijd van iets over de 4 minuten, redelijk veel boven de optimale tijd dus! Wederom was ik hier eigenlijk wel blij mee, want we hebben dus iig niet lopen raggen :)
Na de cross had ze alweer dezelfde hartslag als voor de cross (75), dus dat was ook netjes :)
Uiteindelijk kwam ik er achter dat ik zelfs nog 9de was geworden, dus toen was ik natuurlijk helemaal blij! :D
Genoeg gepraat, hierbij de foto's!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Natalie1993

Re: Nickeltje @ SGW Princenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 19:53

Leuk :D!
Gefeliciteerd met je prijs :).

LovingTweety

Re: Nickeltje @ SGW Princenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 19:58

Gefeliciteerd! Ik heb je zus en nickeltje in het echt ontmoet en het is echt een paard van goud!

Knap dat je op de 9e plaats bent gekomen!

Isjtar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-09 20:01

Bedankt :D
Nick is idd een geweldig paard! Soms wil ze alleen wat hard en dan is ze echt ontzettend sterk :P Ze is op dit moment ook weer drachtig en het veulen wordt later (hopelijk) mijn eigen crosspaard :D

Mo0wtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 17:13

Hele gave foto's Ren ;)
jullie zijn een leuke combi samen.
en nog gefeliciteerd met je 9e plaats