[SGW] Deus @ oefenen Merendree

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Alizeetje

Deus @ oefenen Merendree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-09 21:50

Enkele dagen met Deus gaan oefenen op het crossparcours te Merendree. (Deus is 6jaar, 2jaar gereden).
Een paar dagen voordien was het daar wedstrijd. Aangezien Deus even stil heeft gestaan (hoefzweer en gevallen op de weide) kon ik deze wedstrijd niet meedoen. Zou niet echt eerlijk zijn tov hem. Dan maar op het gemakje gaan oefenen.

Hij was 'flink', maar dee wel lastig aan de waterbak. Toen hij eenmaal doorhad dat hij niet ging verdrinken was er geen probleem meer ;-)

Het moeilijkste was de afsprong. Hij springt hier héél erg af, beetje bol, waardoor we beiden een soort 'terugslag' krijgen in ons rug. Dit vond hij dus niet zo leuk. Als iemand hier tips voor heeft. Ga binnekort ook naar ergens anders, daar is er een iets lagere...

Inspringen: beetje onwennig
Afbeelding

Al beter:
Afbeelding

Trapjes: achterhand laten werken :D
Afbeelding

Even poseren tussendoor :-)
Afbeelding

Sprong:
Afbeelding

De hoogste sprong van de dag :+ (volgende keer gaan we wel wat hoger, eerst weer even gewoon worden)
Afbeelding

Aanrijden sprong (alles in draf, aangezien we niet veel aanrij-ruimte hadden, tenzij je de hele 'ronde' in één keer dee :-), heb ik ook op het einde gedaan).
Afbeelding

Beetje onhandig, beetje te weinig meegegeven:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afsprongen, helaas met tegenlicht.
Afbeelding

Afbeelding

We hebben toch zeker 10min voor het water gestaan!
Afbeelding

Maar na een poosje lastig doen ging hij er toch in!
Nadien de hele ronde eens op het gemakje gereden, toen ging hij direct het water in.
Afbeelding

Hannel

Re: Deus @ oefenen Merendree

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 22:17

Leuke foto's! :)
Vind dat hij het toch flink gedaan heeft om pas zo kort terug aan het werk te zijn en al zo lang niet meer gesprongen te hebben hoor! :)

Op die poseerfoto lijkt Deus trouwens echt gigantisch :P

Tips kan ik je niet echt geven, heb toch niet echt crosservaring (jammer genoeg). Maar jij en Deus komen er wel, en je kan nu zoveel gaan oefenen als je wil met je trailer :D !
Nog veel succes in elk geval!
Deus is moooooi ;)

Hannel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 22:19

Ik denk trouwens dat die afsprongen vanzelf wel zullen beteren als je meer oefent :) . Je bent er zelf toch ook niet helemaal voor op je gemak hè? Dus als jullie beide meer ervaring krijgen komt dat zeker goed denk ik :) .

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 22:26

Deus is zooooo moooii :+: Das nu ne keer echt 1 van mijn favoriete paarden zi :D Je weet wie bellen e als je hem beu mocht worden :')

Verder ziet het er eigenlijk helemaal super uit na zo lang rust en dan op verplaatsing!

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 11:30

wauw,

goed gedaan

ik heb een tip voor het afspringen.

Ga voorover zitten,ik ben ook pony's aan het opleiden en dat werkt best wel heel goed

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 11:51

maritboogie schreef:
ik heb een tip voor het afspringen.

Ga voorover zitten,ik ben ook pony's aan het opleiden en dat werkt best wel heel goed

NOOIT voorover zitten bij een afsprong!
Je moet je paard juist ondersteunen bij zulke hindernissen. Dat doe je door hem in balans te houden door terug te zitten tijdens de afsprong.
De houding van TS op de afsprong op de foto's is zo slecht nog niet. Waarschijnlijk sprong je paard onverwachts of wat groot waardoor jij wat achter de beweging bleef en dus een klap in je rug kreeg. Daar kun je niet heel veel aan doen, behalve door je paard heel rustig van een afsprong proberen te laten gaan. In een heel rustig drafje aankomen of zelfs in stap als het een wat lagere afsprong is. Rustig laten kijken, hand iets mee en je paard rustig "laten zakken".

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 14:59

Mooie foto's Alizé :D
Ookal is hij even 'out' geweest hij ziet er wel goed uit (én vooral zooo verschrikkelijk knap :+: )
Veel succes nog samen! :)

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 14:49

Afsprong ziet er idd niet heel verkeerd uit, Oefenen op een lagere is vast wel een goed idee!

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 15:17

hey Alizé

Deus doet dat echt goed! Jammer dat je niet mee kon doen met de OCC's.

Als je graag wil oefenen met heel kleine afsprongen, dan zijn er hier in Moerbeke wel goede om daarop te oefenen!

annaisabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 15:21

Hee..:D

waar is dit??

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 15:26

staat erbij, in Merendree. Dat is het terrein waar vorige week de OCC werd gereden.

_Amber__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 15:56

Wat een paard zeg! :7

Robby_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 19:06

Ziet er leuk uit zeg!
Heb er in de 90 meegereden!
ik vind het al een cross dat aan de maat stond zeg! en het water vond ik(en mijn pony) ook geen pretje!
vindt dit wel een onwijs stoer paard!
en zo te zien een echte crosser!