[SGW] dressuursetje rijd tripalon uit.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nimber

dressuursetje rijd tripalon uit.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-09 08:57

Na een keer oefenen met begeleiding en een keer zonder was afgelopen zondag dan de tripalon van Bussloo.
Ik ben een enorme angsthaast. Vind springen doodeng maar omdat ik afwisseling wel belangrijk vind spring ik af en toe thuis wat kleine kruisjes of ik laat de paarden aan de longe springen.

Eigenlijk heb ik me een beetje om laten praten om hier aan mee te doen.Mede omdat mijn merrie What's Up (v. Carland) het zo geweldig vind heb ik me ingeschreven. Wat heb ik daar een spijt van gehad. Na een nacht met heel weinig slaap ging ik op van de zenuwen van start in mijn favo onderdeel de dressuur. Helaas was ik vreselijk misselijk voor wat nog komen moest en was Wup daardoor wat van slag.Helemaal fijn ging het niet

Afbeelding

Afbeelding
toch 193 en daarmee eerste tot we moesten gaan crossen. Hierdoor nog meer zenuwen. In mijn stress sprong ik met het losspringen een hindernis van de verkeerde kant zodat wup haar nek zowat brak over een grondbalk. De hindernis van de juiste kant leverder daarna zo'n noodsprong op dat ik het helemaal gehad had. Fijn een tripalon mag je gelukkig overal langs.
Afbeelding
Ik kijk al niet meer vrolijk

In een tripalon mag je in een groepje starten.Dat hebben wij ook gedaan en daar kon ik me een beetje aan optrekken
Afbeelding

Hindernis 1 was zo laag dat ik dat toch wel durfde. Hindernis 2 was alleen een waterbak, das net zoiets als door een erg grote plas dus dat kon ik ook. Hindernis 3 was heel eng maar dat ging zo snel dat ik er over was voor ik er erg in had.
Daarna kwam er ontspanning in en vond ik het zowaar leuk. Met dank aan Lia voor de 2e waterbak foto's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
en voor je het weet ben je 18 hindernissen verder :+
Met maar 2 fout niet slecht voor een watje zoals ik

Toen het springen. Weer een boel gemiep van mijn kant want die oxer *ieekks*
Afbeelding
zie mijn gezicht :+

Vanuit draf de eerste gesprongen met het idee de oxer over te slaan. Wup dacht er anders over en wederom gingen we harder dan mijn planning en kon ik eigenlijk alleen nog maar zorgen dat we de juiste kant op gingen. Tot mijn grote schrik en verbazing was ik alweer over de laatste heen en had ik niet eens vergeten te ademen *D
Nog meer verbazing dat ik foutloos was.
Afbeelding

Afbeelding

super trots natuurlijk omdat ik toch alles gedaan had. Wup had de dag van haar leven die vond het machtig mooi en uiteindelijk keihard gelachen toen bij de prijsuitreiking bleek dat we de 5e prijs op mochten halen.

's nachts heb ik weer heerlijk geslapen :Z

Cadaz

Re: dressuursetje rijd tripalon uit.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 09:00

heel erg leuk zo'n dag :D

Yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 09:03

Stoer zèg! ;) Petje af.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 09:04

wat een leuk verslag en super dat je je er tóch overheen gezet hebt!
nog een keer zo'n rondje of laat je het hier nu bij?

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 09:12

Oh....jij geeft mij vertrouwen voor mijn eerste aankomende tripalon, ben precies hetzelfde als jij vrees ik! Mijn paard vindt alles leuk en omdat ik afwisseling wilde, ben ik met simpel springen en crossen begonnen. Durf echt geen crosswedstrijd te doen maar een tripalon leek me wel wat, lig er nu al wakker van en ik heb nog ruim een week te gaan.....

Maar jouw verslag geeft mij moed! Ik vind je stoer!

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 09:15

Haha,je lijkt mij wel! Ook zo bang voor springen en alléén omdat mijn paard het zo leuk vind. Alleen ben jij toch iets dapperder want jij geeft je WEL op :D

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 09:18

Gave foto's Kim, leuk om te zien dat Wup het zo fanatiek oppakt!

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 09:56

He wat super dat je 5e bent geworden!!! +:)+
Gefeliciteerd!!

Ik kan me voorstellen dat het in het begin vreselijk eng lijkt, maar dat wordt wel beter hoor :j
Het ziet er alleszins super uit!

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 10:06

Ontzettend leuk verslagje om te lezen. Ik vind het erg stoer van je dat je doorzet ondanks je angst. Vooral leuk omdat je daarbij aan je paard denkt en jezelf een schup onder je kont geeft.

Gewoon doorgaan met lessen en cross trainingen. Ga vooral ook eens kijken naar een training/ wedstrijd. Ongetwijfeld zie je daar dingen die fout gaan (en weer heel simpel aflopen) maar bekijk vooral eens goed hoe ontzettend makkelijk die paarden het vinden. Ik vind een B parcours iedere keer weer 'maar wat hoog' maar als ik dan zie hoe die paarden rond galopperen en er 'floep' overheen hupsen durf ik er zelf ook weer aan te gaan staan. 'Hoogte' en 'eng' zit tussen onze oren.

En aan het eind van de dag weegt de kick die het bij paard en ruiter geeft toch weer op tegen de angst vooraf....

Veel plezier!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 11:15

Super +:)+
Leuk om te lezen dat het ondanks al jou zorgen zo goed is gegaan! En dan ook nog een 5e prijs :D

Hopelijk groeit je vertrouwen nu en zien we je ooit nog eens aan de start van een SGW!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 14:26

Wat leuk, dat ziet er goed uit hoor :-)

Inderdaad, gewoon eens gaan kijken bij een springwedstrijd of cross, dan zie je hoe gedachteloos met 3 hoeven in de neus die paarden eroverheen gaan :D.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 14:29

Nimber schreef:
Hindernis 2 was alleen een waterbak, das net zoiets als door een erg grote plas dus dat kon ik ook.

:D

Maar toch weer een mooie overwinning op jezelf én bekroond met een mooie 5e plaats, gefeliciteerd! 8-)

Ik zie bij jou de spanning die ik ook heb als ik een parcours moet springen (gek genoeg vind ik crosshindernissen dan wél weer gaaf - zolang ze niet hoger zijn dan 80 cm :D). Maar het scheelt volgens mij al een stuk als je een paard hebt dat je vertrouwen geeft in het springen. :j

Voor herhaling vatbaar? ;)

wintepint

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 14:31

Zelf ben ik ook een watje, maar die hoogte wat jij springt blijft verantwoord dat zou ik ook wel willen proberen.
Het ziet er goed uit :D

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 14:33

Whahaa geweldig stukje!
Gaaf dat je het hebt gedaan en mooi resultaat!

Vraagje: ga je het nu nog vaker doen :D

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 14:33

Karin schreef:
Voor herhaling vatbaar? ;)

Ja we gaan Broekelo weer :D.

Ik ben de schuldige van dit _O-, ik vind crossen gaaf :)). Dus toen moest Kim het ook maar eens proberen :j

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 14:34

Ha mooi, in één moeite door, dat houdt het ritme erin! :D

Toen ik een paar jaar terug de Tripalon in Laren had gereden heb ik me ook meteen ingeschreven voor de cross bij De Eik. :D

Inmiddels ben ik begonnen met TREC. :))

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 14:35

Laren heb ik ook jaren gereden, de Eik ook heeeel vaak al vanaf mijn manege tijd. En Gorssel in het voorjaar nu 2 keer :j.

Ben benieuwd of Broekelo ook weer zo leuk is! (En wat voor prijs Kim nou weer mee gaat nemen }> )

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 14:36

Broekelo is alleen een crossparcours toch, zonder dressuur en springen? Of ben ik nou in de war met een andere daar in de buurt?

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 14:37

Klopt (ik ben trouwens die met die zwarte dikbil op de derde foto geloof ik :)) ) :j
Laatst bijgewerkt door Flabbergast op 24-09-09 14:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 14:39

Weet je, ondanks je angst en je zelfspot haal ik iets heel leuk uit dit topic... Dat grenzeloze vertrouwen dat je in die dame hebt! En ze geeft je daar zoveel voor terug... Ze loodst je gewoon door hele enge onderdelen door en je geniet er stiekem nog van ook! Da's toch helemaal super?

Ik denk dat jullie heel trots mogen zijn op elkaar en natuurlijk jij ook op jezelf... :j

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-09 16:50

pharagirlke je slaat de spijker op zijn kop. Met dit paard kan ik de hele wereld aan.Echt mijn vriendinnetje :+:

Karin trec lijkt me ook heel erg leuk om te doen. Maar dat is mijn probleem ik vind alles zo leuk maar ik durf het nooit zo.

Cross ben ik wel eens wezen kijken maar dan meteen Boekelo en dat vond ik wel zo onwerkelijk.Respect voor de ruiters en paarden die dat kunnen

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 16:57

zoals pharagirlke het zegt ziet het er ook precies uit. jij gespannen, maar je paard vind het alleen maar leuk (en natuurlijk af en toe ook een beetje spannend :P)
super dat jullie zo'n band hebben, is heel bijzonder en mag je enorm trots op zijn!
ik mag me ook een van de gelukkige mensen noemen met een meer dan sterke band met mijn paard, maar springen doe ik nog steeds niet hoor. ik vind het echt doodeng. maar wat hem nog perfecter maakt: hij vind springen ook niet leuk :D

maarre wat betreft de trec. als je dit durft, dan durf je toch alles!
komt wel goed, gewoon opgeven! succes ;)

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 18:30

super hoor.. Gefeliciteerd met je 5e prijs..
is er geen optie voor je om na het crossweekend in bathem even een rondje te doen met een paar hindernissen die jullie durven? best leuk lijkt me..

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 18:47

Leuk zeg! Gefeliciteerd met je 5e plaats en een duim voor jou! +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 19:49

wat super zeg! je kan gewoon lezen hoe erg je hebt genoten, hoe bang je eerst ook was :) Je paard slaat er je wel door heen, nou super om zo'n paard te hebben. geweldig om dat te zien op de foto's!

Gefeliciteerd met je 5e prijs, knap hoor +:)+ Op naar een volgende cross/tripalon? :D