Gisteren ben ik met Havan naar de OCC in Ingelmunster geweest.
Havan is een 10jarige dravers merrie. Wegens de examens heeft ze 4 weken stil gestaan en vorige donderdag en vrijdag is ze 2 dagen naar zee geweest dus we hebben de OCC gestart zonder enige training.
Dat was er helaas wel aan te merken in de dressuur. Bij het inrijden liep ze heel hard op mijn hand en in een poging tot 'iets' heb ik allerlei dingen verkeerd zitten doen om haar zacht te maken. Niets werkte uiteraard. Ben de proef dan zo gestart
En tot mijn verbazing heeft ze de eerste twee oefeningen nog lastig lopen doen, maar halfweg de eerste cirkel herpakte ze haar en kwam ze zachter. Uiteraard ging ze nog verschillende keren in verzet, trekt mijn houding op niets... maar meer kan je ook niet verwachten zonder training... Ik was heel tevreden want ze wou echt wel werken voor mij en deed enorm haar best

Foto's van't in rijden:

Filmpje van de proef: de opmerkingen van de jury in mijn protocol stemmen perfect overeen met mijn eigen vaststellingen dus ik was wel erg blij met mijn protocol, dat duidelijk en objectief was.
Daarna jumping en cross. De jumping eerst en aansluitend de cross.
Jumping was foutloos en daar was ik wel trots op, de lijnen stonden vrij moeilijk en een draver heeft het niet zo gemakkelijk om een evenwichtige consequente galop te vinden maar ze deed opnieuw enorm haar best.
De cross was ook goed, 't ging over een grote afstand en redelijke sprongen maar ik had een stop op het water, helaas, maar ze deed het uiteindelijk wel
(allemaal korte filmpjes)Filmpje van het inrijden
Stop op het water
De butte
Nog een butte die ik best eng vond en daarom in draf aanreed (draf is voor haar de gemakkelijkste gang)
Het einde
Met speciale dank aan Talitha (Whisperramses@bokt) die haar zondag aan mij heeft opgeofferd en in deze warmte mij een hele dag heeft vergezeld en gegroomd én bovendien de foto's en filmpjes maakte! Talitha = klassebak
Mercii!Bedankt voor het kijken, een berichtje is altijd welkom