[SGW] Ferrose @ crossles op KNHS instructieweek 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Joki

Ferrose @ crossles op KNHS instructieweek 3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-09 21:00

Hallo allemaal,

Ferrose en ik waren afgelopen week op instructieweek. Ook hebben we daar crossles gehad wat ons zo goed is bevallen dat we op vrijdag nog een crossles gedaan hebben. Op woensdag hadden we crossles van een springinstructeur Frenk Buitenhuis, op vrijdag hadden we crossles van Wim Bonhof. Woensdag liep ze echt super, vrijdag was ze wat hyper maar goed ik ben nog trots op haar hoor.

Even algemeen Ferrose is 5 jaar en we springen zo een 1x per twee weken. We hebben geen springles op dit moment. Ik denk er wel weer over. Ik wil al langer crossen, dus ik hoop dat jullie me kunnen zeggen of we goed genoeg zijn om volgend voorjaar bij de beginners mee te doen met crosstrainingen.

Kwaliteit is niet super want het zijn stills. Foto's zijn van beide lessen door elkaar

geen idee hoe dit heet
Afbeelding

'trapje' op
Afbeelding

opsprong 1 van rijtje opsprong, opsprong, afsprong
Afbeelding

opsprong 2
Afbeelding

afsprong, nog wat groot
Afbeelding

afsprong opnieuw, nu al iets kleiner maar ik denk teveel hand
Afbeelding

boompje
Afbeelding

boompje de andere kant op
Afbeelding

trakhenertje (of in ieder geval een boomstam met een greppel eronder). Hier had ik twee stops op in de categorie leuk boompje, boompje, boomje! Neeeeeeeeeeeeeeeeeee greppel!
Afbeelding

bezemheg
Afbeelding

boom op pootjes
Afbeelding

Klein boompje; we hadden alleen even last van een vertrouwensprobleempje omdat ze de boomstam hiervoor licht had aangetikt en daarvan geschrokken was
Afbeelding

de waterbak
Afbeelding

Nou ik ben benieuwd wat jullie van onze eerste stapjes in de wereld van sgw vinden.

WinSel

Re: Ferrose @ crossles op KNHS instructieweek 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 21:03

Erg leuke fotos :)
Heb er zelf niet veel verstand van, maar zolang je maar lol hebt beide toch :)
Was vast leuk zn instructrie week

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 21:07

Bar wat ziet ze er goed uit vrolijk en actief, en ik zou bijna zweren dat ze wat meer kont krijgt!

Heb je ook dresuurfoto's van je week of heb je alleen gecrossed?
Groetjes!

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 21:08

Je moet ergens beginnen toch!? Schrijf je gewoon lekker in voor die beginners trainingen, die zijn ervoor om het te leren! Heel wat beter dan dat je zelf aan gaat klooien ;) Ze springt nog wel wat overdreven, maar dat zal wss niet aan het crossen liggen, maar gewoon aan haar jongingheid in springen denk ik?

Sky_Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 21:11

Ziet er leuk uit, ik ben geen sgw expert maar ik denk zeker dat jullie mee kunnen doen aan de beginners trainingen want trainingen zijn immers om te leren en wat je nu hebt gedaan zit ongeveer op het zelfde niveau. Verder krijg ik wel het idee dat je spring houding een beetje onstabiel is aangezien er erg veel verschil tussen zit per foto en je mag hem iets meer ruimte geven. Maar verder pakken jullie het heel leuk op, dat jullie bijna alles zo in 1x springen spreekt van groot onderling vertrouwen en dat is een van de belangrijkste dingen dus jullie komen er wel

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-09 22:11

Dank je Winsel

Barbalala ik ben nog aan het denken of ik een dressuur-itp ga aanmaken, maar Ferrose begint zo langzaam aan vorm te krijgen.

Jolienn het klopt ze springt altijd heel overdreven

Supah_Sky mijn springhouding is niet ideaal omdat ze heel erg over haar rug springt (te goed) en daarom door gebrek aan kracht haar hals nog moet gebruiken en mij daarom wat mee trekt. Dit moet vanuit ons allebei door veel doen nog beter worden

jd21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 00:50

he joki wat cewle fotos zeg. Ziet er erg leuk en ontspannen uit. Gewoon proberen die crossles!

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 18:43

hey
wat is ze ondertussen mooi veranderd!!
op sommige foto's zie ik echt haar vader in haar :)

ik denk dat jullie gerust mee kunnen doen aan crosstrainingen hoor :j
Haar vader sprong trouwens ook graag. Weet nog dat ze op een bepaalde moment in de weide overal boomstammen hadden gelegd en dat hij dus ook beetje cross deed :)
succes verder met haar!!

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 23:43

Zo, dat doe ze braaf zeg. Had je dat verwacht? Ik dacht dat ze nog wel eens kijkerig kon zijn? Leuk zo een veelzijdig paard!

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 07:43

kijkerig is ze niet, zeikerig wel. Ze vindt dingen niet eng, maar als ze besloten heeft het niet te doen dan doet ze het ook niet. Tel daarbij op dat ze nog niet zo een handige springer is en je hebt een heel verbaasde (en zeer blije) ik dat we zo makkelijk rondkwamen. Daarbij vind ik gewoon dat elk jong paard allround moet worden opgeleid mijn doel is dus ooit nog een Bparcours springen en als het lukt een Bcross rondkomen.

Foryourneeds wat leuk dat Royal Jubilee springen ook leuk vind

sabje19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 23:39

Ben toch niet zo slecht in filmen :D

Maar even zonder gekkigheid, ze deed het helemaal niet verkeerd.
Alleen jammer dat ik de heg niet kon filmen. Vooral het stuk dat ze er doorheen ging :P

LauRum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 11:56

Ziet er leuk uit. Wij zijn net terug van Ermelo. Crossen is idd erg gaaf. Probeer goed je hakken uit te drukken. Volgens mij heeft je paard er wel plezier in.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 13:45

Leuke foto's. Ik wil misschien volgend jaar naar de instructieweek alround pony's bij de knhs :D Lijkt me zo leuk namelijk :P

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 15:05

Leuke foto's, over je houding, wat je zelf al zei is te zien. Maar je werkt eraan dus dat gaat vast goedkomen!
En gewoon doen die crosslessen, het is altijd beter dan dat je zelf gaat lopen mieren. Lekker van genieten en nog veel plezier en succes met springen en crossen. :)

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-09 18:29

nou ik ben redelijk overtuigd dat ik volgend jaar maar eens me ga wagen aan crossles. Van de winter weer even wat springlessen gaan nemen (even afkloppen dat ze dan ook blijft springen) en dan durf ik het wel een beetje aan (tja eeuwig bange dressuurmiep he)

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 13:43

De foto's zien er leuk uit! Alleen blijf ik het heel vreemd vinden dat bij een KNHS instructieweek de SGW lessen worden gegeven door springinstructeurs! Er zit echt een heel groot verschil tussen springles en crossles geven.
Als advies wil ik je dan ook geven om eens een cross les te nemen bij een goede cross instructeur.

lou__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 22:15

leuk! ga ik volgende week ook heen! *D

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-09 19:23

billy1 dat vind ik ook wat vreemd want ik heb geen idee of ik nou niet helemaal verkeerd zit bij bijvoorbeeld de afsprong. Als ik ga crossen dan is het waarschijnlijk bij Gert Boonzaaijer of Rob Janssen die zitten redelijk bij mij in de buurt en geven als ik de sgwtopics hier bekijk ook leuk les