Maar gezien Sjol haar prima conditie op dit moment, vond ik dat 's middags cross les best kon.
Sjol vond dat blijkbaar ook, want die ging hard zat.
Wij zijn recreatieve crossers sinds vorig jaar juli, we missen het springvermogen om een springparcours bij de paarden
te kunnen rijden en te kunnen crossen. Zegt echter niet, dat we geen plezier hebben in het trainen.
Rob geeft bijzonder leuk les en wat een prachtig terein daar in Belgie!
Foto's met dank aan de vader van 1 van mijn mederuiters in de "pony" les. Jos bedankt!
Uiteraard begonnen we met warm rijden, gevolgd door wat sprongetjes achter het complex zelf.
Waarna Rob ons meenam naar steeds nieuwe springvelden met gelukkig kleine hindernisjes, maar ook reusachtige!
(wij hoefden uiteraard alleen over de kleine!)
Boomstammetje op terein achter complex, ja, ik weet het voeten, dat kan je bij alle foto's zeggen, zucht.

Afsprongetje, deze ging redelijk, heb ook een foto waarbij ik ahum, ietwat (lees vreselijk) uit balans naar beneden ga.

Deze is voor Sjol haar doen best aan de maat, maar brave Sjol sprong hem gewoon.
Daarna berg op en aan andere kant over boompje eraf. En geloof me als je dat nog nooit boven aan een heuvel
gedaan hebt, dan moet je echt wel even slikken. Maar Sjol de topper redt de baas.

Soms ben je het even niet eens over de te gaane richting.
Hier lijkt ze nog best groot, heerlijk gezichtsbedrog door camera hoek.

Een bezembak had ze ook nog nooit gesprongen, wat was ze gisteren toch super!

Jullie horen het al, ik glim nog van oor tot oor, omdat Sjol zo ongelooflijk stinkend haar best heeft gedaan.
De bedoeling was greppel, bezembak, maar Sjol kan wel heel schattig weigeren!
En er gewoon met een lange neus langs rijden.

Bij de herkansing greppel, bezembak, braaf paard!

Sjol onderweg naar en in de reusachtige waterbak.

Afsprong richting het water, tot mijn grote verbazing sprong Sjol ook "gewoon" over de witte bezembak
op de achtergrond. Als ze niet hengstig is, is ze doorgaans om te zoenen.

Mijn persoonlijke favouriet, Sjol doet zeeschuimer na.

Over de boom het water in.

Heerlijk, spelen met water, maar nu geen regen.

The end, Sjol galopeert over serie oversizede geluidswallen, moe, Sjol? Niet als er iets leuks te bleven valt.

We moeten nog veel leren, maar we hebben in ieder geval plezier voor 10!
In Lunteren gaan we weer een poging doen tot oefen cross. Gewoon lekker relaxt de 60 cm variant.