[SGW] Velvet Brown @ SGW Castenray

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Jitske_

Velvet Brown @ SGW Castenray

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-09 13:03

Afgelopen weekend mochten Velvet en ik ook weer eens crossen :)
Dit keer waren er aardig wat foto's gemaakt, dus tijd voor weer eens een topic van Velvet.

De dressuur ging best aardig, een vrij braaf proefje zonder gekke dingen.
Punten vielen een beetje tegen, maar was al blij dat ze nu gewoon ontspannen door het proefje heen liep. (en niet zo ongelofelijk strak en gespannen als in Markelo, dat was de eerste keer weer buiten)
Had 179 punten en eigenlijk geen idee hoe ik daar mee stond in het klassement.

Toen het springparcours. Velvet laat zich steeds beter rijden in het parcours en ik kwam dan ook met een fijn gevoel de ring uit, foutloos :).

Daarna even naar de dierenarts geweest, daar was ook alles prima en even allebei de losspringhindernissen voor de cross gesprongen. Mevrouw wist toen precies wat er aan de hand was en werd er spontaan wat heter van, dus daarna heb ik de hindernissen niet meer gesprongen en gewoon een beetje gestapt en gedraafd.
De cross ging eigenlijk heel lekker, zonder problemen over hindernis 1 en 2, hindernis 3, 4 en 5 leverden ook geen problemen op. Toen hindernis 6, waar ik met het verkennen nog had lopen twijfelen wat ik zou doen, had besloten dat ik toch gewoon via de in-uit zou rijden en dat liep eigenlijk super, Velvet liep er echt super fijn doorheen. 8-)
Afsprongetje bij 7 ging ook prima, ze laat zich nu gewoon netjes zakken, hindernissen 8 & 9 leverden ook geen problemen op. Bij het lijntje van 10AB (greppel-steil) sprong ze behoorlijk groot over de greppel terwijl ik eigenlijk een prima afstand had, daardoor landde ik vrij laat achter de greppel en ik vreesde dat ze op hem op in-uit zou gaan doen en zat dus al mee naar voren, Velvet bedacht alleen dat het toch slimmer was er een galopsprong tussen te maken en dat was dus even een lichte miscommunicatie. :+ Ze heeft wel echt een super instelling en sprong dan ook keurig zonder blikken of blozen over het steiltje. Huisje bij 12 ging ook prima, het water keek ze even naar maar ze liep toch vrij gemakkelijk er in en de laatste hindernis, - al had ik daar geen hele mooie afstand - ging ook prima.

Al met al dus hartstikke tevreden, Velvet gaat steeds fijner aanpakken :).
Een foutloze cross dus, wel 30 sec tijdsoverschrijding, maar daar maak ik me niet al te druk om, dat komt vanzelf wel.

Genoeg gepraat, hier de foto's. ;)
Het valt me overigens wel erg op dat ik echt niet teveel voorover moet klappen op de sprong en goed druk op m'n beugels moet houden en m'n hakken moet blijven uitdrukken..

Springparcours
1. Afbeelding
2. Afbeelding
3. Afbeelding
4. Afbeelding
5. Afbeelding
6. Afbeelding

En de cross
7. Afbeelding

Serie van Nickeltje/zusje van Nickeltje bij greppel-steil, hier is de miscommunicatie ook goed te zien, wel heel leerzaam zo. :)
8. Afbeelding
9. Afbeelding
10. Afbeelding
11. Afbeelding
12. Afbeelding
13. Afbeelding
14. Afbeelding
15. Afbeelding

Tivara

Re: Velvet Brown @ SGW Castenray

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 13:07

Jitskeee! Jij heeft nog steeds een zeer cool peerd!
Ziet er leuk uit hoor, ik heb ook helemaal kriebels nu :\ :+

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 13:15

Gaaf paard zeg! Heel cool! :j

Ik zou alleen je sporen af doen.. of meer op je tenen gaan letten. Want ik vind het echt zonde van het beeld :)

Succes samen! Jullie zijn een mooie combi!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 13:21

Wow, dat ziet er goed uit!!!

Op foto 11 zit je voor de beweging. Probeer te wachten totdat je paard afgaat. (Heb hier ook moeite mee en heb er daardoor een paar keer gruwelijk afgevallen)

En ik ga mee met marianne over je sporen.

Ga zo door!! Wanneer moet je weer crossen??

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-09 14:29

mo_van_dijk: ik weet dat ik daar voor de beweging zit, staat er ook bij in de uitleg waardoor dat komt, ik verwachtte dat ze eerder af zou gaan ;) Ben ook niet trots op die foto's van dat lijntje, maar het is wel een goede manier om precies te zien hoe het nou ging zo. En tja, beter een keer voor de beweging dan daar flink achter de beweging zitten, dan zou m'n paard een klap in dr rug krijgen. ;)

_Marianne: m'n beenligging is ook wel flink aandachtspunt, als ik daar goed op let heb ik ook geen problemen met voet te ver in de beugel/daardoor sporen tegen m'n paard, alleen met wedstrijden ben ik vaak zo geconcentreerd dat ik helemaal vergeet daar aan te denken, maar je hebt zeker gelijk!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 14:38

Je hebt duidelijke aandachtspunten, maar ook wel heel veel dingen die gewoon goed en netjes gaan hoor. Vooral het springen ziet er erg beheerst uit!!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 14:55

Goed gedaan Jits! Velvet wordt al een heel paard, ziet er goed uit!

Lienemien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 14:58

Wauw Jitske ziet er spectaculair uit hoor!! *D Vind het knap van jullie!
Velvet ziet er ook goed uit zeg! :j

én wat een heel mooi dekje heb je trouwens.... ;) :+

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 17:38

Gefeliciteerd met jullie foutloze rondje!
Inderdaad leerzaam om terug te zien wat er mis ging!
Ik vind het er netjes uitzien :) Probeer inderdaad iets meer naar voren te kijken. Veel plezier verder met Velvetje :D!

_M_arieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 17:46

wat is velv toch onwijs gaaf! :~
springen ziet er goed uit, en over je hakken/beenligging geef je zelf al aan.
ga zo door! :)

tot op het werk of op school! :evaw:

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 18:30

Mooie foto Jits!
Echt geweldig hoe Velvet is! :D

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 20:17

Toppie Jits...

vanm mij krijg je je foto nog orgineeel :D

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 20:36

Zoals altijd weer stoere foto's Jits! Ziet er goed uit!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 09:00

Gaaf Jits! Tuurlijk, aandachtspuntjes zijn er, zeker inderdaad meer druk op je beugel en been langer op de sprong, maar daar werk je aan, komt vanzelf goed.
Maar weer een foutloos rondje, paard dat dr super uitziet en lekker rondspringt... Helemaal fijn! Je bent echt lekker bezig :)

delfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 09:11

het lijkt een beetje alsof je op de hals leunt? kan ook door de foto's liggen hoor!
maar ik vidnt het er wel heel goed uitzien verder:D