[SGW] Widora's eerste crossles

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tamtam

Widora's eerste crossles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-09 08:08

Gisteren zijn Widora en ik afgereisd naar Moordrecht voor haar eerste crossles. Vroeger bij de pony's heb ik tot het M gecrosst, maar eigenlijk al een jaar of 7 geen crosshindernis meer gezien. Vond het daarom zelf ook nog best spannend.
Thuis spring ik met Widora tot ongeveer een meter. Oefenparcoursje en misschien van de winter starten zitten in de planning. Dressuurmatig zitten we op L2 niveau.
Widora is 6 jaar oud, maar heeft dus nog niet heel veel hout gezien in haar leven. Moet zeggen dat ze fijn aanpakte en lekker koel ik haar hoofd bleef; veel koeler dan ik eigenlijk van tevoren had verwacht. Ik had de martingaal voor de zekerheid in de auto gelegd, maar heb hem zeker niet gemist. Ze sprong eigenlijk alles in een keer, wat ik erg stoer van haar vond. De waterbak was in het begin het enige struikelblok; het duurde even voor ze daar in stond, maar ook dat ging al snel prima!
We hebben echt genoten en gaan volgende maand nog een keer.

Eigenlijk ben ik zelf erg tevreden over de foto's. Wel verplaats ik op de sprong mijn been soms wat te ver naar achteren, daar zal ik op gaan letten.

Genoeg gekletst: hier wat foto's.

Losrijden
Afbeelding

Een van de eerste sprongetjes: Jee, wat is dat nou?
Afbeelding

Opsprongetje. Hier lijk ik misschien iets te streng met mijn hand. Volgens mij viel dat eigenlijk wel mee.
Afbeelding

Nog een keer
Afbeelding

Met deze foto ben ik zelf heel blij: heerlijk door het lijf gesprongen en het plezier straalt er wat mij betreft vanaf
Afbeelding

Het bewijs dat we door de waterbak zijn geweest
Afbeelding

Tot slot nog een filmpje van een "parcoursje" tijdens de crossles
http://www.youtube.com/watch?v=8sqt8V6Xbnc

Commentaar hoor ik natuurlijk graag, maar realiseer je dat het voor Widora de eerste keer was.

WinBinChes

Re: Widora's eerste crossles

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 08:31

Leuk hoor! Jullie hebben er duidelijk lol aan!

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 08:58

Ziet er goed uit hoor! En idd bij die foto zie je duidelijk dat jullie er pleszzier aan hebben!

tamtam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-09 09:39

Nog een kleine aanvulling, met dank aan verography.

Errug geconcentreerd...
Afbeelding

Hier moet ik voor me uit blijven kijken
Afbeelding

Joepie: daar gaan we weer!
Afbeelding

Nog eentje
Afbeelding

AAARGH natte voeten! (check dat achterbeentje!)
Afbeelding

Nog meer water!
Afbeelding

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 11:01

Wauw, Tamara, wat een stoere foto's van jou en Widoor :D!
Die laatste foto door het water, wat een actie in die beentjes en wat krijgt ze een mooi halsje :+:! Echt heel erg leuk om te zien :j. Zo te zien pakt ze het heel erg goed op!
Aangezien het HAW is, ben ik verplicht ook commentaar te geven. Ik zou proberen om op je hakken te letten, op de laatste druk je ze te ver uit, waardoor je onderbeen flink naar voren schuift en dat is zonde van je houding!

Jacqueline4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 11:02

Ziet er heel cool uit.

shanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 11:04

Wat ziet dat er goed uit Tamara!! Echt iets voor Widora!!
Mooie foto's en ook erg leuk filmpje. Elke keer als ik foto's zie van jullie samen ben ik weer blij dat Widora bij jou terecht gekomen is!

tamtam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-09 11:27

@ Edelweis: Dank je. Wat een ander paard he begint het te worden! Qua commentaar heb je helemaal gelijk! Denk wel dat het een momentopname is, maar ga er eens op letten.

@ Shanny:Dank je voor het ontzettende compliment. Wordt er gewoon een beetje verlegen van :o . Ik ben ook zo blij dat Wid en ik echt de klik hebben. Onze band groeit nog steeds en dat is een heerlijk gevoel!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 18:22

Volgens mij hebben jullie ook wel genoten.
En wanneer ga je weer?
Jullie deden het in iedergeval hartstikke goed.

Odiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 19:39

Wat een prachtig paard ! en hartsikke goed voor jullie eerste crossles! +:)+

tamtam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-09 20:29

@ Sjolvir: juni gaan we weer.

@ Odiepaard: Dank je! Ze is overigens nog net pony (als ze niet stiekem nog een cm is gegroeid)

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 20:31

Mooi paard heb je daar zeg! En je rijd hem ook erg netjes :j

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 10:17

Hey wat leuk om jullie zo lekker aan het werk te zien !! leuk meid vind het er allemaal netjes uit zien :j

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 15:20

gaaf Tamara, leuk zo te zien.. mooi paardje heb je en leuk dat op alle foto's de oortjes naar voren staan :D

Eva_Jameson

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 17:10

Mooi paard !
Zo te zien hebben jullie het wel naar je zin
ga je door met crossen?

tamtam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-09 12:47

Thanks!

Op dit moment gaan we niet door nee. We gaan nog wel een keer naar Moordrecht, maar dat is het voor dit jaar denk ik wel weer. Tzt zou ik best wedstrijden willen gaan crossen met Wid, maar op dit moment zijn er nog een aantal "maars".
Ten eerste wil ik haar eerst gewoon in het springen starten, daarnaast heeft ze op dit moment absoluut de conditie niet om een sgw-wedstrijd aan te kunnen. Tot slot heeft ze geen ijzers en zo lang ik nog student ben (nog een half jaar) kost het me simpelweg te veel om ze er onder te zetten als het niet strikt noodzakelijk is.

Moet zeggen dat ik het wel dermate leuk vind (maar dat wist ik natuurlijk al vanuit mijn ponytijd) dat het er misschien over 1 of 2 jaar wel van gaat komen.

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 16:28

Ik had ze al eerder gezien Tamara, maar echt supergave foto's. Het plezier straalt er van af! Helemaal geweldig en ook ik ben erg erg blij dat Widje het zo goed bij jou heeft :D

tamtam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-09 08:05

Thanks meis! ;)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 10:48

tamtam schreef:
Thanks!

Op dit moment gaan we niet door nee. We gaan nog wel een keer naar Moordrecht, maar dat is het voor dit jaar denk ik wel weer. Tzt zou ik best wedstrijden willen gaan crossen met Wid, maar op dit moment zijn er nog een aantal "maars".
Ten eerste wil ik haar eerst gewoon in het springen starten, daarnaast heeft ze op dit moment absoluut de conditie niet om een sgw-wedstrijd aan te kunnen. Tot slot heeft ze geen ijzers en zo lang ik nog student ben (nog een half jaar) kost het me simpelweg te veel om ze er onder te zetten als het niet strikt noodzakelijk is.

Moet zeggen dat ik het wel dermate leuk vind (maar dat wist ik natuurlijk al vanuit mijn ponytijd) dat het er misschien over 1 of 2 jaar wel van gaat komen.

Lunteren hadden ze vorig jaar een 60 cm cross...(uiteraard was er ook hoger voor de liefhebbers)
met een lengte die ook jij aan kan, is alleen een crossje, geen springen en dressuur.
Heb hem vorig jaar (was mijn eerste) ook gereden, op blote voeten, je moet dan alleen niet als een imbiciel door de bocht willen scheuren.

Lunteren is in juli, geloof ik.

tamtam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-09 10:58

Hey, wat een leuke tip. Ik zal eens gaan kijken. Weet je toevallig waar ik daarover meer info kan vinden?

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 20:51

Wat een leuke foto's, het plezier straalt er bij beiden vanaf! En Widora is echt knap!

Richard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 06:54

Hoi,

Widora doet het goed :-) Ga jij op 7 juni weer in moordrecht? Ik heb sinds 14 dagen ook een 6 jarige schimmel en 7 juni is onze 1e keer. Costa Z zo heet mijn paard. Hij had zo maar een broer van Widora kunnen zijn. (hi hi) Groeten, Richard http://costa.taxitenkate.nl

tamtam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-09 08:19

@ Richard: heb stiekem even gespiekt. Wat een leukerd zeg! 7 juni zijn wij inderdaad weer in Moordrecht te vinden. Mijn bijrijdster zal haar dan springen. Zelf neem ik mogelijk mijn andere paardje mee.