[SGW] Soof @ crosstraining Brugman/Vd Schans

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

massiemas

Soof @ crosstraining Brugman/Vd Schans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-09 16:16

Gisteren de tweede crosstraining gehad van Madeleine en Anton.
Het was wederom erg gaaf en ga vol goede moed naar Markelo komend weekend :D
Ik heb met Soof afgelopen najaar 2 oefencrossen gereden, dat ging super op de waterbak na daar wilde ze niet in.
Nu dus hard geoefend op de waterbak en denk dat we wel klaar zijn voor ons SGW debuut!
(met dank aan Sjaantje (en mn vader :+ )voor de foto's)

1 We zijn er klaar voor!
Afbeelding

2
Afbeelding

3 voorste punt
Afbeelding

4 achterste punt (eng!)
Afbeelding

5 sprong na de greppel
Afbeelding

6 trakehner
Afbeelding

7 beentjes strekken om de overkant te halen :+
Afbeelding

8 zo is het water toch wel eng..
Afbeelding

9 maar ze gaat toch!
Afbeelding

10 volgende rondje met ogen dicht, het spettert ook zo hard ;)
Afbeelding

11 lijntje: sprong op de berg, insprong, uitsprong en nog een sprong
Afbeelding

12 soof begint het water zelfs leuk te vinden!
Afbeelding

13 insprong
Afbeelding

14 insprong iets hoger gemaakt
Afbeelding

15 en de laatste!
Afbeelding

Was erg trots op mezelf en op soof, had niet verwacht dat de waterbak nu al zo goed ging!
Liep volgens Madeleine komende zaterdag in Markelo de hele dag met een glimlach rond.. ben benieuwd haha!

Sim

Re: Soof @ crosstraining Brugman/Vd Schans

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 16:19

Nou, dat ziet er keurig uit.
Je hebt alleen iets de neiging je paard op te willen tillen (handen vrij hoog).
Maar je kunt met vertrouwen je eerste SGW gaan rijden!

toosjeto

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 16:20

leuk paard en het ziet er ook allemaal goed uit; je paard heeft er duidelijk lol in
maar ik ben zelf geen fan van dit soort training
ben je zelf nooit bang dat je paard de hoogte niet haalt door wat voor reden dan ook en een flinke smak maakt?
het nadeel en dus het enge van dit soort hindernissen vind ik dat de hindernissen vast staan en dus niet omvallen indien het paard de hindernis niet haalt.
Ik zelf zou mijn paard aan zo gevaarlijke objecten niet willen blootstellen, waarom niet gewoon een springparcours rijden?

AnnaMichiels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 16:22

Ik vind het er leuk uitzien.
Wat vrolijk springt ze het water in ! :)
Als ik toch even wat rijtechnisch moet geven; probeer je handen niet omhoog te doen

massiemas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-09 16:46

Wat een snelle reacties al!
Dankje en wat betreft de tips, het valt me inderdaad zelf ook op nu het zo wordt gezegd! Wel vooral bij de watersprongen, bij de andere sprongen zijn mijn handen wel laag. Ga erop letten!
@ toosjeto: ik heb wel het vertrouwen dat mijn paard springt wanneer ik goed en gecontroleerd aanrij. Wanneer ze de hoogte niet dreigt te halen of om een andere reden twijfelt, zal ze ook niet afzetten. Ze is voorzichtig genoeg en denkt zelf erg goed mee.
Moet eerlijk zeggen dat ik de meeste van deze hindernissen minder eng vind dan een flink gebouwd B springparcours, die hindernissen zijn hoger dan wat ik hier spring en wanneer het mij te hoog is ga ik prutsen. Van de crosshindernissen kan ik de afstand vrij goed inschatten en met vertrouwen, controle en goed rijden ben ik niet bang voor hele gevaarlijke situaties. Heb geen grote ambities in de sgw of springsport dus spring en cross lekker rond in de B/L zonder angst maar met veel plezier! Ieder zijn ding toch? :D

toosjeto

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 16:49

jep ieder zijn ding ;)
maar het is ook gewoon mijn eigen mening; ik zou mijn paard nooit bloot durven te stellen aan een dergelijke training
vroeg of laat is dit (mijn inziens ) toch vragen om problemen
paard kan natuurlijk altijd een blessure of iets dergelijks oplopen maar bij cross is het risico wel heel hoog
ook bij een kleine hindernis kunnen de gevolgen erg groot zijn

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 17:03

Het zag er echt super uit Mas!! Heerlijk hoe blij Soof het deed, ben errug benieuwd zaterdag, maar heb er alle vertrouwen in!

@toosjeto; Alleen de op de grond liggende tonnen en de boomstammen liggen vast, de rest valt gewoon als het flink aangetikt wordt. Ik vind het wat jammer dat je het 'vragen om problemen' vindt... Er kan altijd iets misgaan en bij de training stonden 2 profi's aan de kant die precies uitlegden hoe je een hindernis moest aanrijden.

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 17:07

Ziet er super uit hoor, met vertrouwen naar Markelo... Ik kom je d'r vast wel tegen. Ik had ook heerlijk getraind gister :j

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 17:15

Een losse balk die tussen de benen slaat is veel gevaarlijker dan deze vaste hindernissen! Paarden hebben vele malen meer respect voor deze hindernissen omdat ook zij weten dat deze vastzitten en zijn van zichzelf dus veel voorzichtiger met springen. En een paard dat het niet vertrouwd (en niet genoeg vertrouwen heeft in de ruiter) zal zo'n hindernis dus niet springen! (En ze "glijden" er overheen als ze de hindernis raken, doen ze dit in een springparcours dan heb je echt problemen want dan valt de hele hindernis in elkaar.) Elke tak van sport heeft zo zijn gevaren. Dan kun je ook niet meer dressuren. Een paard dat stijgert en achterover op de ruiter slaat gebeurt ook vaak genoeg, en is ook levensgevaarlijk. Als jij je paard onder controle hebt en er is wederzijds vertrouwen en beide zijn in goede conditie is er vrij weinig aan de hand!

Zo nu even reageren op je foto's!

Ik denk dat jij echt supertevreden mag wezen met wat je nu gedaan hebt! Het heeft bij mijn paard wel even geduurd voordat ze via een afsprongetje het water inging! En als je je dan bedenkt dat ze de vorige keer het water niet inwilde en ze er nu al inspringt! Goed hoor! Ook een trakhener is niet nix! Petje af! En het gaat vast en zeker lukken in Markelo! Oortjes zijn af en toe nog wel weifelend, maar als je zo doorgaat gaat ze je wel voor 100% vertrouwen en nóg meer plezier krijgen in het crossen!

succes van het weekend!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 17:28

He, bijna naamgenoot :D
Ziet er goed uit zeg die training en wat knap van jou en je paard dat jullie dit durven! Persoonlijk zou ik toch wel eeven achter mijn oren krabben voor ik zulke hindernissen zou springen, petje af dus!

Ik vind het zo mooi dat je ziet dat je paard het water wat eng vind, maar genoeg op jou vertrouwd om er tóch doorheen te gaan, heel knap :j

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 18:13

Ziet er goed uit :D !
Volgens mij komt het helemaal goed in Markelo hoor ;) !
Succes!

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 18:51

Ziet er goed uit, ik zat in de groep net voor jullie.

Tot ziens in Markelo.

En de risico's zijn niet meer dan met gewoon springen en de hoogte valt ook reuze mee.

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 19:56

toosjeto schreef:
leuk paard en het ziet er ook allemaal goed uit; je paard heeft er duidelijk lol in
maar ik ben zelf geen fan van dit soort training
ben je zelf nooit bang dat je paard de hoogte niet haalt door wat voor reden dan ook en een flinke smak maakt?
het nadeel en dus het enge van dit soort hindernissen vind ik dat de hindernissen vast staan en dus niet omvallen indien het paard de hindernis niet haalt.
Ik zelf zou mijn paard aan zo gevaarlijke objecten niet willen blootstellen, waarom niet gewoon een springparcours rijden?

Het nadeel van een springparcours is dat de balken los liggen, en dat een paard een balk tussen zijn benen kan krijgen. Wel eens nagedacht hoe je dan over de kop kan gaan? Dat jij je paard niet bloot wilt stellen aan 'zo gevaarlijke objecten' zegt meer over jouw onkunde en onwetenheid dan over eventing. Waarom geen springparcours? Doen we ook hoor, maar eventers doen graag deze 'vreselijk gevaarlijke enge' sprongen, omdat het vreselijk gaaf is om te doen. De paarden voelen trouwens ook wel dat het vast is, en als je een paard hebt wat een beetje handig is, zijn ze voorzichtig genoeg. Met een lompe trage bok moet je geen eventing gaan doen.

Masha! Echt hele leuk foto's! Soof doet het echt super joh!!
En jij zit ook heel netjes :)
Heel veel succes in Markelo zaterdag, komt vast goed!!

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 20:49

leuke foto's Mascha!!!!!!!
Op naar Markelo, komt helemaal goed.
Water is daar heel vriendelijk, zelfs de mijne gaat erin :-P

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 21:32

Wat doet Zoof het goed zeg!!!
Alvast veel succes zaterdag maar ik zie je vast nog wel!!

toosjeto

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 08:01

het is ook mijn mening ;) en daar hoeft de rest het niet mee eens te zijn
maar hierboven wordt gepraat over mijn onervarenheid
nou dat is niet helemaal terecht
heb er namelijk wel zo n 22 jaar ervaring mee en heb heel veel gruwelijke dingen zien gebeuren(ook op lage hindernissen) hierboven wordt gepraat over dat als een paard geen vertrouwen heeft dat het dan niet springt maar een paard weet niet dat de hindernissen vast staan.
Desnietaltemin vind ik dat zowel de ts als het paard deze tak van sport goed beoefenen en dat je kunt zien dat ze er beide veel plezier in hebben
ik wilde jullie alleen even erop wijzen dat een ongeluk in een klein hoekje zit maar in deze vorm van sport is het risico wel wat groter
maar goed; ik zal me daar verder niet meer over uitten ;)
ts in ieder geval nog heel veel plezier van je paard; je hebt echt een leuk paard om trots op te zijn ;)

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 08:03

Zullen we de discussie over wel of niet crossen ergens anders houden? Het topic van massiemas is daar niet voor bedoeld.

pipomamaloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 08:04

ziet er leuk uit :) alleen op foto 9 zou ik hem ets langer laten.

Ni_Mi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 09:04

Zo massiemas wat gaaf!!! Dat durf ik dus echt niet hoor :o
Zou wel willen met Zousseau, weet niet eens of hij het wel zou doen, we hebben nog nooit gesprongen en water moet hij helemaal niets van hebben...Maare...petje af hoor, erg knap!!

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 14:38

De waterbakfoto's zijn erg gaaf!
Ik vind het er netjes uitzien, fijn dat de waterbakken al beter gingen!
11 Lijkt me ook leuk om door te rijden!

massiemas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-09 13:21

Dankje voor alle superleuke reacties! *D
Soof pakt het inderdaad super op en ben dan ook erg trots op haar. Heb wel redelijk wat vertrouwen voor morgen, alleen ben toch erg bang dat we vastlopen op de waterbak. 11 was inderdaad een leuke lijn, vond het wel eng maar t viel uiteindelijk best mee! Mijn houding kan vast nog wel wat beter, maar ben met dit al heel tevreden :)
@ni_mi: madeleine/anton vroegen al naar de afstamming, keken wel raar op toen ik zei dat t n Rousseau was. Hoezo dressuurpaarden he! :D

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 14:08

Leuk Massiemas zo te zien heeft ze-en jij- erg erg veel lol in ! :D
Ik heb afgelopen herfst mijn Rousseautje (drachtig) verkocht aan een amazone uit zeeland die ook met haar wil gaan crossen !

Hoe ging het nou afgelopen zaterdag ? :):)

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 14:18

Ziet er leuk uit :D

Ik zie/snap alleen niet wat die man bij foto 6 aan het doen is?

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 14:23

Ontzettend leuke foto's :D Vind dat crossen altijd zo gaaf!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 14:28

Dat ziet er goed uit :-). Markelo gaat vast helemaal ok, je hebt in elk geval meer dan genoeg waterbak geoefend nu :-)