Lekker blijven lessen en vooral lol er in houden, dan komt t vast wel goed met die bizonkit onder je kont
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

grijp liever de manen vast of bind een halstertouw om de nek om te voorkomen dat je wegdrijft.
Over dat water heen, hahaha "Onee onee dalijk worden mijn voetjes nat" 

M_D_H schreef:anneliesdj schreef:
Je zou denken dat je daar wel op gaat anticiperen als je dat eenmaal door hebt
Leuk filmpje, die actie in het water had je wel aan kunnen zien komen.
Helaas, op die manier weg draaien voor de spring is zelfs voor de extreem goede ruiters een kans van 90% op lancering.

anneliesdj schreef:Ach kom, ts rijd dit paard pas 3 maanden, dan moet je ook nog heel veel samen leren en aanvoelen.
Er is ruimte voor verbetering en dat zal ongetwijfeld wel gebeuren in de komende maanden.
geerke schreef:anneliesdj schreef:Ach kom, ts rijd dit paard pas 3 maanden, dan moet je ook nog heel veel samen leren en aanvoelen.
Er is ruimte voor verbetering en dat zal ongetwijfeld wel gebeuren in de komende maanden.
natuurlijk....daar heb je gelijk in.Dat moment komt vast wel,als TS door heeft dat ze op een dier rijdt van vlees en bloed en niet op een crossmoter

)M_D_H schreef:Ik sta echt verbaasd van de reactie hier.
Naar mijn weten is HAW itp juist voor rijtechnisch commentaar en zet je het op sgw itp neer als je dat niet zo graag wilt.
Prima dat mensen tips willen geven, maar je hoeft ze niet op te dringen en als ts aangeeft dat ze geen tips wilt dan heb je dat te accepteren!
Bovendien valt mij op dat niemand rekening houd met het feit dat ts pas 3 maanden een combinatie vormt met haar pony.
Geerke jij hebt het bijvoorbeeld over harmonie. Maar harmonie is niet iets wat je 1 2 3 krijgt. Daar werk je aan en dat doe je alleen maar Door aan het werk te gaan met je pony. Natuurlijk heb je nog geen harmonie na 3 maanden. Dat is toch logisch??
Ook ik heb 2,5 uur met ts op een crossterrein Door gebracht. Ts is een hele vriendelijke ruiter die juist haar best doet de pony te kalmeren. De pony is een heet ding die onwijs enthousiast wordt. Ts krijgt les van goede gerenommeerde instructeurs (opvallen trouwens dat jullie commentaar geven in een sgw topic en dan vervolgens 1 van de bekendste trainers van de sgw niet kennen... Ik vraag me af hoeveel ervaring je dan hebt met sgw)
En wat ts nu doet is werken aan de basis, een combinatie vormen met haar pony. Het lijkt mij dat iedereen dat op zijn eigen wijze doet. Ik vind het bovendien niet meer dan verstandig om al zoveel mogelijk te doen met je pony waardoor je van en met elkaar leert. Dit versnelt het proces van combinatie worden.
Verder vraagt ts gewoon niet om commentaar. Accepteerde dat gewoon en hou het gezellig!!
Voor de rest ben ik het volledig eens met papagroom en mamamier!