[SGW] Crossen met vooral veel vallen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Re: Crossen met vooral veel vallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 21:42

Ik vind je echt een stoer wijf joh, elke keer zo eraf kletteren en gewoon met veel plezier verder rijden en leren samen :j
Lekker blijven lessen en vooral lol er in houden, dan komt t vast wel goed met die bizonkit onder je kont :))

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 21:43

Oh wat een gek paard heb je, hihi.
Wel een tip voor in het water: als je de teugels als houvast gebruikt zit je heel erg in de mond, wat het allemaal niet prettiger maakt :) grijp liever de manen vast of bind een halstertouw om de nek om te voorkomen dat je wegdrijft.

Hij gaat trouwens hárd! :oo Over dat water heen, hahaha "Onee onee dalijk worden mijn voetjes nat" :o

Dat muziekje maakt het trouwens helemaal af _O-

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 21:58

Geweldig filmpje karen!! Ik heb jullie pas in real live gezien en ik was erg onder de indruk toen ik van je moeder hoorde dat je Vic Nog maar zo kort hebt. Mensen zien wat ze willen zien. Ik heb je 2.5 uur bezig gezien op een cross terrein. Ik vind je een enorm vriendelijke ruiter. En Vic is bloedsnel en retefanatiek. Je hebt je puntjes waar je mee aan het werk bent, vertelde je maar ik Denk dat het gros van bokt alleen maar jaloers kan zijn dat jullie dit binnen zo'n korte tijd al samen doen. Je zoekt niet de eerste de beste instructeurs op, en we weten allemaal dat het rijden er in een cross nou eenmaal niet altijd heel charmant uitziet. (Ook niet op internationaal niveau....) Ik ben fan van jullie in ieder geval!

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 22:04

leuk filmpje

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 22:06

M_D_H schreef:
anneliesdj schreef:

Je zou denken dat je daar wel op gaat anticiperen als je dat eenmaal door hebt :P
Leuk filmpje, die actie in het water had je wel aan kunnen zien komen.

Helaas, op die manier weg draaien voor de spring is zelfs voor de extreem goede ruiters een kans van 90% op lancering.

Dat ben ik niet met je eens.
En bij ts zijn de verbeterpunten wel te zien, nooit meer vallen zal vast niet lukken, maar het kan wel beter ;)
Niet dat ik vind dat ts niet goed rijd ofzo, want het blijft moeilijk met zo'n paard en ts is vrij lang en paardje vrij smal, dat helpt ook niet mee.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 22:15

o.k...commentaar mag niet dus...dan een tip.Leer eerst eens rijden ;)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 22:19

Ach kom, ts rijd dit paard pas 3 maanden, dan moet je ook nog heel veel samen leren en aanvoelen.
Er is ruimte voor verbetering en dat zal ongetwijfeld wel gebeuren in de komende maanden.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 22:21

anneliesdj schreef:
Ach kom, ts rijd dit paard pas 3 maanden, dan moet je ook nog heel veel samen leren en aanvoelen.
Er is ruimte voor verbetering en dat zal ongetwijfeld wel gebeuren in de komende maanden.

natuurlijk....daar heb je gelijk in.Dat moment komt vast wel,als TS door heeft dat ze op een dier rijdt van vlees en bloed en niet op een crossmoter ;)

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 22:28

geerke schreef:
anneliesdj schreef:

natuurlijk....daar heb je gelijk in.Dat moment komt vast wel,als TS door heeft dat ze op een dier rijdt van vlees en bloed en niet op een crossmoter ;)

Jee Geerke, niet echt tof deze reactie zo.
Ben het eens met anneliesj: geef ze de tijd, pony is een topper.

davinci2412

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-14 22:33

iedereen mag natuurlijk zijn eigen mening hebben maar ik wil wel even kwijt dat het (negatieve) commentaar en de (goed bedoelde) tips soms wel hard aan komen, ondanks dat het lang niet altijd zo bedoelt wordt. Ik vind het persoonlijk lastig en om heel eerlijk te zijn zijn sommige dingen best kwetsend.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 22:37

ik begrijp heel goed dat dat niet leuk is om te lezen...maar die paar ''negatieve''commentaren...o.a die van mij...zijn er niet om jou persoonlijk te pesten ofzo.
Pony heeft potentie,jij zeker ook...alleen ontbreekt het nog aan harmonie.Maar dat is mijn mening.Daar moet je je niets van aantrekken,gewoon doen wat je doet.Jouw paard,en je hebt lol...daar gaat het toch om?

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 22:38

Even voor ts:
Er staat in de regels pver SGW ITP:
Het is op SGW-ITP toegestaan om rijtechnisch commentaar te geven, maar houd er rekening mee dat iemand bewust een topic op SGW-ITP zet en niet op RT-HAW wat daarvoor bedoeld is. Lees eerst ook de tekst bij de foto's door: misschien rijdt een vriendin of kennis die niet op Bokt zit, en heeft uitgebreid commentaar geen zin.
Mocht je ergens negatief commentaar op willen geven, probeer het dan zo vriendelijk mogelijk te verwoorden. Ook het herhalen van commentaar wordt niet op prijs gesteld. Meer daarover kun je hier lezen.

Oftewel commentaar mag gewoon gegeven. Vriendelijk verwoorden uiteraard, maar glashard zeggen ik wil geen tips en/pfcommentaar, tjah waarom zet je dan je foto's op een openbaar discussieforum, zoals bokt :+

Ook ik vind t allemaal vrij hard gaan en het er ongecontroleerd uit zien. Maar als je les hebt zal het vast wel goedkomen.

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 22:38

Wat vreselijk volwassen zeg. Not. Deze meid kan echt netjes en vriendelijk rijden. Er liggen echt nog wel wat verbeterpunten maar hard ga je nou eenmaal met crossen. Het mag allemaal wat gecontroleerder maar ga er maar aanstaan met zo'n heet ding. Jullie rijden zelf ook sgw?

davinci2412

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-14 22:40

ik snap dat het niet is om mij persoonlijk te pesten maar toch komt het hard aan en is het best kwestend. Het is best lastig om je niks aan te trekken van negatieve commentaren. Ik doe ook gewoon mijn best en heb plezier met mn pony en dan is het gewoon echt niet leuk om dit soort commentaar te krijgen, helemaal omdat ik zo duidelijk ben dat ik dit soort dingen niet wil. ikwil het gewoon gezellig houden hier op bokt.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 22:40

Wat ik dan niet begrijp is dat de ts niet vraagt om rijtechnisch commentaar. Ze heeft les en goed ook, ze heeft het paard drie maanden. Waarom is het dan zo moeilijk om je commentaar dan gewoon niet te geven? :?

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 22:41

TS:Ik heb je O.P met een glimlach gelezen ,en zie heel veel plezier,en dat zie ik graag,maar ook veel wat voor verbetering vatbaar is.
Ik vind echter dat plezier de basis moet zijn,en dat verbetering van onbedoelde fouten dan automatisch een volgende stap moet zijn,en ga er van uit dat dit dus op den duur best voor elkaar komt.
Veel plezier gewenst dus,en dat je er veel van mag leren.

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 22:49

Mooi gezegd papagroom. Lol met je knol, vanuit die basis verder leren. Zou mooi zijn als meer volwassenen dit plezier als basis zouden hebben in de omgang met hun paard.

vickers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 07:32

Meid, lekker blijven lessen.
Leuke combinatie.
TIP voor het zwemmen: een halstertouw om zijn nek, je hindert hem best wel en het zou zonde zijn als hij straks niet meer zou willen zwemmen.
Succes.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 07:41

Op zich kan ik me wel voorstellen dat mensen er met een beetje dubbele gevoelens naar kijken, het lijkt alsof het beestje in het water een beetje in paniek raakt omdat het achterin zo diep is en hij daarom instinctmatig omhoog komt om dat extra ruitergewicht af te schudden om zichzelf beter boven water te kunnen houden.

En daarbij dat hij regelmatig weigert...dat kan je zien als hihi, grappig en "een boefje" maar ook als een paardje dat in situaties wordt gebracht die hij (nog) niet goed aan kan, als je het zo bekijkt is het natuurlijk ook best wel sneu voor zo'n diertje dat hij zich blijkbaar genoodzaakt voelt om uit te breken / zijn ruiter af te gooien, met alle gevolgen van dien van getrek aan teugels en de volgende keer er naartoe schoppen omdat het "zo'n boefje" is :(:)

Het ligt er maar net aan hoe je het bekijkt, als ruiter zal je sneller denken dat je gewoon samen plezier hebt, en als buitenstaander zal je er toch vanaf een afstandje naar kijken.

Je ziet verder wel dat hij het op zich superleuk vindt +:)+

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 07:53

Ik sta echt verbaasd van de reactie hier.
Naar mijn weten is HAW itp juist voor rijtechnisch commentaar en zet je het op sgw itp neer als je dat niet zo graag wilt.

Prima dat mensen tips willen geven, maar je hoeft ze niet op te dringen en als ts aangeeft dat ze geen tips wilt dan heb je dat te accepteren!

Bovendien valt mij op dat niemand rekening houd met het feit dat ts pas 3 maanden een combinatie vormt met haar pony.
Geerke jij hebt het bijvoorbeeld over harmonie. Maar harmonie is niet iets wat je 1 2 3 krijgt. Daar werk je aan en dat doe je alleen maar Door aan het werk te gaan met je pony. Natuurlijk heb je nog geen harmonie na 3 maanden. Dat is toch logisch??

Ook ik heb 2,5 uur met ts op een crossterrein Door gebracht. Ts is een hele vriendelijke ruiter die juist haar best doet de pony te kalmeren. De pony is een heet ding die onwijs enthousiast wordt. Ts krijgt les van goede gerenommeerde instructeurs (opvallen trouwens dat jullie commentaar geven in een sgw topic en dan vervolgens 1 van de bekendste trainers van de sgw niet kennen... Ik vraag me af hoeveel ervaring je dan hebt met sgw ;))
En wat ts nu doet is werken aan de basis, een combinatie vormen met haar pony. Het lijkt mij dat iedereen dat op zijn eigen wijze doet. Ik vind het bovendien niet meer dan verstandig om al zoveel mogelijk te doen met je pony waardoor je van en met elkaar leert. Dit versnelt het proces van combinatie worden.

Verder vraagt ts gewoon niet om commentaar. Accepteerde dat gewoon en hou het gezellig!!

Voor de rest ben ik het volledig eens met papagroom en mamamier!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 08:08

M_D_H schreef:
Ik sta echt verbaasd van de reactie hier.
Naar mijn weten is HAW itp juist voor rijtechnisch commentaar en zet je het op sgw itp neer als je dat niet zo graag wilt.

Prima dat mensen tips willen geven, maar je hoeft ze niet op te dringen en als ts aangeeft dat ze geen tips wilt dan heb je dat te accepteren!

Bovendien valt mij op dat niemand rekening houd met het feit dat ts pas 3 maanden een combinatie vormt met haar pony.
Geerke jij hebt het bijvoorbeeld over harmonie. Maar harmonie is niet iets wat je 1 2 3 krijgt. Daar werk je aan en dat doe je alleen maar Door aan het werk te gaan met je pony. Natuurlijk heb je nog geen harmonie na 3 maanden. Dat is toch logisch??

Ook ik heb 2,5 uur met ts op een crossterrein Door gebracht. Ts is een hele vriendelijke ruiter die juist haar best doet de pony te kalmeren. De pony is een heet ding die onwijs enthousiast wordt. Ts krijgt les van goede gerenommeerde instructeurs (opvallen trouwens dat jullie commentaar geven in een sgw topic en dan vervolgens 1 van de bekendste trainers van de sgw niet kennen... Ik vraag me af hoeveel ervaring je dan hebt met sgw ;))
En wat ts nu doet is werken aan de basis, een combinatie vormen met haar pony. Het lijkt mij dat iedereen dat op zijn eigen wijze doet. Ik vind het bovendien niet meer dan verstandig om al zoveel mogelijk te doen met je pony waardoor je van en met elkaar leert. Dit versnelt het proces van combinatie worden.

Verder vraagt ts gewoon niet om commentaar. Accepteerde dat gewoon en hou het gezellig!!

Voor de rest ben ik het volledig eens met papagroom en mamamier!

Nogmaals, op bokt kun je reacties verwachten, dus zo verbaasd zou je niet moeten zijn.
Je kunt ook zeggen dat ts wel rustig aan mag doen OMDAT ze pas 3 maanden een combi is met haar pony. Het is maar net hoe je het bekijkt. Mijn reactie was trouwens niet zo zeer gericht naar de ts, maar ik was meer verbaasd over het feit dat iedereen dit maar grappig en leuk blijkt te vinden, terwijl regelmatig vallen toch niet echt de bedoeling is. Het gaat nu misschien steeds goed, maar wat als je een goede klapper maakt, of je pony door het stoppen juist onzeker wordt?
Je kunt het van twee kanten bekijken, natuurlijk moet je plezier hebben met je pony, maar ten koste van wat? Een gebroken been? Een bange pony?
Ik probeer TS echt niet af te kraken, maar nogmaals, ik verbaas me meer om de reacties hier.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 08:39

Ts is niet zo schijterig als jij en ik, ik vind het bewonderenswaardig dat ze er zo makkelijk mee omgaat en zoveel plezier heeft ondanks dat ze er regelmatig langs ligt. Het lijkt me helemaal niet bedoeling haar bang te maken voor alles wat mis zou kunnen gaan. Beetje vreemd icm met je onderschrift.

Daarnaast heeft ze goede begeleiding, die man heeft er meer verstand van dan jij en ik bij elkaar.
Dus ik vind het niet nodig om dan ook nog commentaar te geven.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 15:20

Moderatoropmerking:
Zullen we het wel vriendelijk houden? Elkaar afkatten is niet nodig. SGW ITP is net als de andere ITP topics een plaats om ervaringen te delen en tips te geven en te ontvangen. Met de ene tip kun je meer dan met de andere. Persoonlijke aanvallen is in deze niet nodig. Hou het vriendelijk.

LisanneeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 14:34

haha wat een leuk paard echt een draakje