[SGW] Crosstinkie Gillian en ik back on track

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 22:53

Jij bent streng voor jezelf! Maar wel goed dat je weer in het zadel zit!

Ik vind het goed dat je zo verstandig bent omgegaan met je gewicht icm rijden! Kunnen er nog genoeg van leren!

Ik hoop dat t ook steeds beter zal gaan met jezelf en geniet van dat knappe paard onder je kont!

M_D_H

Re: Crosstinkie Gillian en ik back on track

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-14 23:02

Bedankt!

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 23:05

Was echt een superleuke middag!
Je hebt echt een stoere tinker met een groot hart, daar moet je zuinig op zijn en dat ben je ook.
Persoonlijk vind ik dat je echt voldoende meegeeft boven de sprong, zonder contact te verliezen, prima dus.
En in die driesprong was je hartstikke stoerrrr!!!!!

Alleen bij de afsprong zit je hem met je hand in de weg en bij de malle sprong in het water.
Met kortere beugels heb je veel beter evenwicht en dan zul je minder uit balans raken met die gekke sprongen. En bij de afsprong moet je je voeten meer naar voren steken, dan duvel je bij de landing niet zo voor over. Je noemde hem daar een draak, maar ik zag een paard die zijn balans probeert te herpakken. Doordat jij niet stevig zat, haalde je hem ook zijn balans namelijk. Braaf paard dus!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 23:08

Ik vind het stoer van je dat je een topic opent en zo'n uitgebreid verhaal plaats om je gewicht uit te leggen.

Echter ben ik zelf ook vrij stevig en heb er bewust voor gekozen om niet meer te rijden. Ik probeer dit zo min mogelijk kwetsend te laten overkomen, maar ik persoonlijk vind niet dat je dit kunt verantwoorden naar het paard toe. Je bent te zwaar imo, zeker om te crossen, een paard moet tijdens het crossen al zoveel klappen opvangen. Je instructeur kan het wel zeggen, maar hoe voel je jezelf er ècht bij? Want uit jou tekst meen ik toch op te maken dat het je niet helemaal lekker zit? Zet het rijden en vooral het crossen even op een laag pitje en werk aan je gezondheid, zorg dat er na die 5 kilo nog vele kilo's volgen en dat je over een aantal maanden weer vol goede moed en zelfvertrouwen op het paard stapt. :j

Nogmaals geen aanval, maar een welgemeend advies van iemand met hetzelfde postuur en dus weet hoe je je voelt. ;)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-14 23:09

Haha draak is liefkozend hoor :)
Hij is mijn kleine grote draak <3

En ja de beugels, langzaam opbouwend zitten we nu alweer 2 gaten korter dan op de foto's...
Voor het mooie en het fijne moet het nog 2 gaten korter, maar voor mijn enkel is dit wel weer even kort genoeg :D
En vooral ook knieën aan het zadel, dan kan ik mijn benen ook makkelijker vooruit steken bij de afsprong :)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-14 23:13

KimD schreef:
Ik vind het stoer van je dat je een topic opent en zo'n uitgebreid verhaal plaats om je gewicht uit te leggen.

Echter ben ik zelf ook vrij stevig en heb er bewust voor gekozen om niet meer te rijden. Ik probeer dit zo min mogelijk kwetsend te laten overkomen, maar ik persoonlijk vind niet dat je dit kunt verantwoorden naar het paard toe. Je bent te zwaar imo, zeker om te crossen, een paard moet tijdens het crossen al zoveel klappen opvangen. Je instructeur kan het wel zeggen, maar hoe voel je jezelf er ècht bij? Want uit jou tekst meen ik toch op te maken dat het je niet helemaal lekker zit? Zet het rijden en vooral het crossen even op een laag pitje en werk aan je gezondheid, zorg dat er na die 5 kilo nog vele kilo's volgen en dat je over een aantal maanden weer vol goede moed en zelfvertrouwen op het paard stapt. :j

Nogmaals geen aanval, maar een welgemeend advies van iemand met hetzelfde postuur en dus weet hoe je je voelt. ;)

Ik onder vind geen problemen van mijn gewicht verder :)
Niet tijdens het rijden en niet qua conditie :)

Nogmaals ik ken mijn paard, ik heb gezien hoe hij is als hij het te zwaar heeft met een zwaar persoon en ik weet hoe hij bij mij is. Hij heeft geen last van mijn gewicht omdat ik het hem niet lastig maak :)

Ik kan dit verder ook hardop zeggen omdat ik naast zijn ruiter ook sportmasseur voor paarden ben. Hij heeft echt duidelijk lichamelijk geen last van mij.

Ik werk aan mijn gezondheid, heel hard, en dat doe ik onder andere samen met mijn paard.

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 23:15

Niet zo negatief joh!! Ik las je commentaar op de afsprong foto, werkelijk waar, je zou mij eens moeten zien op afsprongen 8)7
Daarbij, ik had een superzwaar iemand verwacht, maar ik vind dat je een prima figuur hebt hoor! Helemaal niks mis mee! Gewoon lekker doorgaan met afvallen; het belangrijkst is dat jij je er goed bij voelt. Ik vind je niet te zwaar voor je paard, sterker nog, ik vind jullie een heel mooie combinatie :j

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 23:17

Ik ondervind er echter ook geen hinder van, het paard dat ik kan rijden ook niet. Maar ik vind het niet verantwoord... het ziet er niet uit...

Maakt verder ook niet uit, ik heb mijn zegje gedaan en daarmee is de kous af voor mij. :)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-14 23:19

Maar dat het er niet uit ziet betekend niet dat het niet verantwoord is :)

Maar goed, in ieder geval bedankt voor je advies :)

Bedankt saar88!!

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 10:19

Als de fysiotherapeut zegt dat het goed is om je enkel weer soepel te maken, dan heb ik niets gezegd ;)

josje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 10:30

Wat vervelend dat je zo ziek bent geweest (en daardoor ook zo veel bent aangekomen :( )en dat daarna je pees ook nog eens gescheurd is :(:)
Ik vind het heel knap van je dat je het springen weer op pakt!
Paard lijkt er heel veel plezier in te hebben, nu jij nog :Y)

Over je gewicht is al genoeg gezegd en het lijkt mij ook niet aan ons om daar over te oordelen of het wel of niet kan..

Heel veel succes in de toekomst met je knappe paardje!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-14 10:40

maj0 schreef:
Als de fysiotherapeut zegt dat het goed is om je enkel weer soepel te maken, dan heb ik niets gezegd ;)

Is ook heel tegenstrijdig hoor, want aan de ene kant denk je: omg hij is weer dik, ijs er op en rusten... Want dat is het bekendste wanneer je een verdikking hebt. Mijn fysiotherapie zegt dan, even ijs er op en daarna meteen weer bewegen. Hij moet aansterken en dat doet zeer en dat geeft reactie. Maar dat komt omdat hij nog zo stijf is.
Ik moet zeg maar juist bewegen om littekenweefsel op de pees te voorkomen :)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-14 10:43

josje4 schreef:
Wat vervelend dat je zo ziek bent geweest (en daardoor ook zo veel bent aangekomen :( )en dat daarna je pees ook nog eens gescheurd is :(:)
Ik vind het heel knap van je dat je het springen weer op pakt!
Paard lijkt er heel veel plezier in te hebben, nu jij nog :Y)

Over je gewicht is al genoeg gezegd en het lijkt mij ook niet aan ons om daar over te oordelen of het wel of niet kan..

Heel veel succes in de toekomst met je knappe paardje!

Bedankt!
Het plezier dat komt wel weer...
Het scheelt ook dat hij er zo'n lol in heeft want dat maakt het voor mij ook een stuk makkelijker om er weer plezier in te krijgen.

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 10:43

Ja dat snap ik wel. Ik zit met mn knie maar als ik mn knie dik heb dan is het een teken dat ik teveel heb gedaan volgens de fysio.
Blijft lastig. Hoop dat je snel weer gewoon lekkervkunt rijden zonder last van je enkelvte hebben.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-14 10:47

Nou precies, het blijft toch altijd tegenstrijdig wat je nou precies moet doen.
De enkel gaat wel steeds beter, ik kan al weer 2 gaatjes korter zitten met mijn beugels, en het rijden gaat steeds makkelijker :) het is nog niet super, maar je ziet verbetering en dat is belangrijk :D

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 10:56

Ik reageer eigenlijk nooit, maar ik vind het zulke enthousiaste foto's! Ik weet zeker dat 90% van de mensen die Bokt bezoeken je dit niet nadoet hoor :P Ik vind ook totaal niet dat je te zwaar oogt voor het paard, of dat hij er last van zou hebben. Grote sterke knol! Tuurlijk verbeterpunten, maar hé je ziet het zelf ook en dat is ook vrij zeldzaam hier :') lekker kilometers maken en over 3 maanden weer foto's!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 11:05

Wat een knappe tinker! Goed dat je je angst niet in de weg laat staan en er gewoon voor gaat. Wel vraag ik me af of die sporen ook ergens voor nodig zijn :P je tinker lijkt er veel plezier in te hebben en zo wel op de hindernis af te gaan. Het valt me namelijk heel erg op met je beenhouding dat de sporen wellicht wel druk geven wanneer het niet nodig is. Correct me if Im wrong ;) Verder ga zo door en succes :)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-14 11:12

In dit geval, door mijn mindere been houding en lange beugels zullen de sporen wellicht een keer geprikt hebben zonder dat ik dat zelf wilde :)

Doorgaans rij ik alle paarden (ook de jonge) met mijn sporen gewoon om omdat ik weet dat ik ze alleen prik als het nodig is. Maar in dit geval was dat niet zo.

De sporen zitten er bij hem wel aan omdat Gillian nog al een geval appart is. Hij kan in eens als een blad aan een boom omslaan om volledig gestoord op zijn achterbenen Door de baan heen te gaan :') of andere geintjes te laten zien. Ik kan geen zweep gebruiken bij hem en voor die momenten wil ik wel iets kunnen gebruiken. Verder gebruik ik mijn sporen voor de verfijning :)
Maar ik geef eerlijk toe dat het er op dit moment niet zo netjes uit ziet Door mijn mindere houding en de lange beugels.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-14 11:12

Marrit13 schreef:
Ik reageer eigenlijk nooit, maar ik vind het zulke enthousiaste foto's! Ik weet zeker dat 90% van de mensen die Bokt bezoeken je dit niet nadoet hoor :P Ik vind ook totaal niet dat je te zwaar oogt voor het paard, of dat hij er last van zou hebben. Grote sterke knol! Tuurlijk verbeterpunten, maar hé je ziet het zelf ook en dat is ook vrij zeldzaam hier :') lekker kilometers maken en over 3 maanden weer foto's!

Bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 11:25

Uwes heeft een tinker die erg veel plezier heeft in springen en crossen. De rest komt vanzelf wel weer.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-14 11:26

MercuryDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 17:08

Wat een geweldige foto's! Het plezier dat jullie samen hebben straalt er vanaf!
Ik schrik er wel van hoe je over jezelf schrijft... je brandt jezelf compleet af en dat is absoluut niet nodig hoor.
Ik ken je als een hartstikke leuke meid die heel fijn kan rijden en altijd denkt aan het belang van het paard. Klinkt een stuk beter toch? :D

Geloof in jezelf!

Kom je ook weer mee rijden in de clublessen?

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-14 17:42

MercuryDream schreef:
Wat een geweldige foto's! Het plezier dat jullie samen hebben straalt er vanaf!
Ik schrik er wel van hoe je over jezelf schrijft... je brandt jezelf compleet af en dat is absoluut niet nodig hoor.
Ik ken je als een hartstikke leuke meid die heel fijn kan rijden en altijd denkt aan het belang van het paard. Klinkt een stuk beter toch? :D

Geloof in jezelf!

Kom je ook weer mee rijden in de clublessen?

Wow, ik ken jou :D
Ik weet alleen even niet wie je bent :')

Maar dat klinkt een stuk beter idd :))

Ik wil wel weer mee rijden in de clublessen, maar dat is wel afhankelijk van de colleges en stages :)
En of ik nog naar de springles ga daar moet ik wel even diep over nadenken... Het klopte gewoon niet voor ons en dan zou ik er alleen heen gaan voor een rondje springen... dat kan ook wel zonder les :D

Laura_Zodine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 23:01

Misschien is het een idee om een tijdje met van die verende beugels te rijden.
Dat lijkt me fijner dan zulke lange beugels.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-14 11:06

Verende beugels is op dit moment helaas uit Den boze...
Ik wil dat nog wel als mijn enkel straks weer voldoende aangesterkt is.
Maar voor nu is dat niet handig.
Mijn fysiotherapeut geeft aan dat de verende beugel een deel van de taken van de pees overneemt. En het is juist belangrijk dat die pees voldoende aansterkt om alles weer te kunnen...
Hakken uitdrukken is daar een goede oefenening voor bijvoorbeeld :)