[SGW] Crosstraining met Ziezo @ stal Hietbrink

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 14:48

smurffie schreef:
bootjee99 schreef:
zeikerd

Zoals ik over pb al zei, als je je ergens mee wil bemoeien doe dat dan onderbouwd en izorg dat het ergens op slaat ;) .

Edit:en sinds wanneer is het zielig vinden van de sporen in de ribben planten eigenlijk zeiken? Is dat tegenwoordig normaal ofzo?
Valt me echt mee dat dit paard geen gigantische wonden heeft van dit spoorgebruik :n

Sorry maar waarom blijf je zo door hameren op 1 punt? Volgens mij weet TS het nu wel en het is dan alsnog aan haar wat ze er mee doet. Dus laten we de sfeer een beetje relaxed houden en stop met muggenziften.

_Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 15:04

Nou idd. TS weet nu wel wat Smurffie ervan vind, of ze nou gelijk heeft of niet!

Super gave foto's! Ben je ook nog van plan 1 af te drukken? Ziet er netjes uit hoor, probeer alleen je tenen iets meer naar binnen te draaien. Het is even wennen maar dan kan je alsnog prima aandrukken met je kuit

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-13 15:07

Bonny_CT schreef:
Paard ziet er erg blij uit en jullie hebben er beide lol in zo te zien.

Wel zou ik je beugels nog een paar gaten korter doen voor de cross, wordt tegenwoordig heel erg naar gekeken. Het voordeel is dan dat je je onderbeen veel makkelijker naar voren kan houden, tijdens de verlichte zit gewoon en boven de sprong. Als je anders een afsprong afgaat kukel je er zo voorover af als je onderbeen niet naar voren is. De kans is erg groot :) Probeer ook nog meer in je heup te scharnieren, het lijkt nu soms net of je gaat staan boven de sprong, inplaats van dat je jezelf invouwt.

Beugels zijn al erg kort hoor. Heb er ook nooit commentaar op gehad van mijn instructrice en ook niet van hindernisjury's. Maar het klopt inderdaad dat ik mijn onderbenen verder naar voren moet brengen en in mijn heup nog meer mag scharnieren. Wordt ook hard op getraind.

Dank je Simone. Gaat vast met jouw pony ook wel een keer gebeuren :)

Sharona95: Haha ja, maar daarna heeft ze het nog een paar keer vaker moeten springen, omdat de andere paarden er ook niet overheen durfden. Dus ik ga ervan uit dat ze nu 'greppel proof' is.

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-13 15:23

_Marleen schreef:
Nou idd. TS weet nu wel wat Smurffie ervan vind, of ze nou gelijk heeft of niet!

Super gave foto's! Ben je ook nog van plan 1 af te drukken? Ziet er netjes uit hoor, probeer alleen je tenen iets meer naar binnen te draaien. Het is even wennen maar dan kan je alsnog prima aandrukken met je kuit

Dank je. Nee heb ik nog niet gedaan. Maar ik ben een beetje verwend met crossfoto's heb ook al een paar mooie van wedstrijden. En anders wordt m'n muur zo vol :P

En ik zal het proberen. Moet ook zeggen dat dat me met dressuur en springen ook wel goed afgaat, maar tijdens het crossen is het soms nog wat lastig. En t is ook lang niet zo bij alle crossfoto's die ik heb. Heb geloof ik precies de goede uitgezocht voor in dit topic :P

mivdwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 18:02

leuk :D ziet er stoer uit!

nynke1122

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 19:14

10 en 16 zijn echt heel gaaf !

Ianthe

Re: Crosstraining met Ziezo @ stal Hietbrink

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 15:12

Leuk! Stoere foto's

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 15:31

Gaaf knol heb je onder je kont lopen hoor!
Ik heb alles gelezen en ik wil je het volgende nog als tip meegeven ;)
Probeer boven een hindernis met je kont meer boven de lepel te blijven. Zeker als ze dan weigeren of idioot springen blijf je makkelijker zitten (spreekt uit ervaring :P )
Jij hebt ongetwijfeld meer springervaring als ik, maar ik wilde het toch even graag delen :)
Veel succes verder nog!!

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-13 18:54

Dank je!
Klopt helemaal hoor. Ik moet nog veel beter terug blijven zitten en niet voor m'n paard uit willen springen.
Als ik daar beter op let kom ik ook vanzelf minder ver uit het zadel.

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 20:55

Gaaf hoor. Vind jullie een leuke combi en je ziet dat jullie er beide plezier in hebben. En wat een gezeur hier, iedereen heeft verbeterpunten (zowel paard als ruiter). Wat zou het een saaie hobby/sport zijn als altijd alles goed ging en je geen les meer nodig zult hebben.

Wie weer tot snel bij de cross :)

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-13 21:17

Haha dank je.
Zien elkaar vast wel weer in Markelo :D