[SGW] Ukkie met vleugels en waterpaard Ojee in Etten-Leur

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

evenem_foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 15:01

Hallo Allemaal,

Dan wil ik me ook nog in de discussie mengen, omdat mijn naam tenslotte ook genoemd wordt. Wettelijk gezien heeft Femke gelijk en wie ben ik om te zeggen dat zij daar niets van mag vinden. Echter deze wet is redelijk oud en de wereld is veranderd en ook het vak van de fotograaf. De komst van digitale fotografie en internet en daarna de Social Media heeft de markt behoorlijk op zijn kop gezet. Mijn visie is de volgende: de gemaakte foto's zijn niet opdracht van de gefotografeerde gemaakt en door de fotograaf zelf op het internet gepubliceerd. Iedereen kan die zien en kopiëren. Lang leve het internet. Natuurlijk wil je als fotograaf je foto's verkopen, want je maakt ook veel kosten (camera's, lenzen, servers, computers, software, belasting, reis en verblijfkosten want wij reizen door heel west europa om onze foto's te maken etc etc.) Alleen hoe verkoop je de foto's wanneer niemand ze ziet. Dus maken wij graag gebruik van internet en mogen de foto's ook gebruik worden voor Facebook, Hyves en Bokt. Ik ben van mening dat wanneer niemand meer foto's koopt van de fotografen, de fotografen er mee stoppen en niemand meer leuke foto's te zien krijgt. Daarnaast zie ik heel veel foto's bokt verschijnen die uiteindelijk toch gekocht worden.

Wij hebben er nog steeds heel veel plezier in en genieten vooral ook van de eventingsport en vinden het geweldig om jullie reactie op de foto's te lezen op Bokt. Hetgeen voor ons een waardevolle feedback is. Dus wij blijven gewoon foto's maken en zolang jullie die regelmatig kopen blijven we er allemaal plezier aan beleven.

Gr. Arie

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 16:07

evenem_foto schreef:
Hallo Allemaal,

Dan wil ik me ook nog in de discussie mengen, omdat mijn naam tenslotte ook genoemd wordt. Wettelijk gezien heeft Femke gelijk en wie ben ik om te zeggen dat zij daar niets van mag vinden. Echter deze wet is redelijk oud en de wereld is veranderd en ook het vak van de fotograaf. De komst van digitale fotografie en internet en daarna de Social Media heeft de markt behoorlijk op zijn kop gezet. Mijn visie is de volgende: de gemaakte foto's zijn niet opdracht van de gefotografeerde gemaakt en door de fotograaf zelf op het internet gepubliceerd. Iedereen kan die zien en kopiëren. Lang leve het internet. Natuurlijk wil je als fotograaf je foto's verkopen, want je maakt ook veel kosten (camera's, lenzen, servers, computers, software, belasting, reis en verblijfkosten want wij reizen door heel west europa om onze foto's te maken etc etc.) Alleen hoe verkoop je de foto's wanneer niemand ze ziet. Dus maken wij graag gebruik van internet en mogen de foto's ook gebruik worden voor Facebook, Hyves en Bokt. Ik ben van mening dat wanneer niemand meer foto's koopt van de fotografen, de fotografen er mee stoppen en niemand meer leuke foto's te zien krijgt. Daarnaast zie ik heel veel foto's bokt verschijnen die uiteindelijk toch gekocht worden.

Wij hebben er nog steeds heel veel plezier in en genieten vooral ook van de eventingsport en vinden het geweldig om jullie reactie op de foto's te lezen op Bokt. Hetgeen voor ons een waardevolle feedback is. Dus wij blijven gewoon foto's maken en zolang jullie die regelmatig kopen blijven we er allemaal plezier aan beleven.

Gr. Arie

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

En alleen daarom al koop ik zo graag jou foto's! Altijd mooie foto's en een leuke kerel wat je het geld gewoon gunt!

texelse

Re: Ukkie met vleugels en waterpaard Ojee in Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 17:08

ik mis de knop "vind ik leuk"!!!

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 17:09

Dank je wel Arie, wij hebben hier prachtige foto's (betaald en wel) van jou hangen.
Ik ben blij dat je hier gereageerd hebt, want jouw visie is dus ook mijn visie.

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 17:32

Prachtige foto's van beide paarden. Ik vind trouwens de 2de nog mooier dan de eerste ;).

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 19:36

Ik vind de 2e idd ook nog mooier dan de 1e. Maar ze zijn sowieso stuk voor stuk gaaf! Die met ojee ook! jammer van je val van uk.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 19:53

evenem_foto schreef:
Hallo Allemaal,

Gr. Arie

_/-\o_
Ik wil even zeggen dat ik ook altijd ontzettend blij met jouw foto's! Ze zijn altijd prachtig!

NoaChanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 08:09

Gave foto's zeg!! Erg stoer!
Ukkie vind ik toch wel zzzzhhoo een prachtig dier!!
Jammer van de val zeg!

Ojee is ook een apart dier! Mooie actie heeft hij/zij :o
En idd een bles om niet te verwarren met een ander! :D

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 17:11

Top Arie! +:)+

Ik maak zelf ook geregeld foto's overal en nergens, en ben er alleen maar blij mee als mensen mijn foto's showen en gebruiken op internet, des te meer reclame en bekendheid je krijgt. ;)

maar OT:

Gaaf Lielle! Ukkie is echt stoer! Jammer van die val, maar je hebt iig wel mooie foto's van de trakehner, om in te lijsten!
En Ojee gaat ook echt super vooruit, een van de eerste topics had ik eigenlijks nooit verwacht dat ie nu zo super springt :o Is toch wel erg stoer!
Op naar de 1*?

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 22:15

Wat een gave fotos van Ukkie Lielle! Geweldig die kunnen zo aan de muur! En wat een karakter spat van de fotos van Ojee af.. Nooit gedacht dat dit in het beestje zat. Knap dat jij dat eruit krijgt!