[SGW] Crosstinkie Gillian en ik back on track

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 19:56

Mijn keuze zou het niet zijn om er op te gaan zitten, iig zeker niet met crossen, maar het ziet er wel uit alsof jullie erg veel lol hebben! Leuk paard is het. En ik hoop dat het snel beter met je gaat!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-14 19:58

Brandje_04 schreef:
Ik heb normaal helemaal niks met tinkers :o Maar deze vind ik wel heel erg gaaf! :D

Super dat je weer aan het crossen bent en geniet van ieder moment!

Bedankt!
Nu ik weer iets (nog niet veel, er hoeft maar iets mis te gaan en ik ben alweer helemaal van slag) meer vertrouwen heb geniet ik er ook weer meer van...

Dat is sowieso wel het geval trouwens, als je een tijd gedwongen hebt moeten stoppen met paardrijden (eerst het ongeluk met de staander, toen mijn ziekte en daarna het scheuren van mijn pees) geniet je des te meer als je er weer op zit!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-14 19:58

Fiffill schreef:
Mijn keuze zou het niet zijn om er op te gaan zitten, iig zeker niet met crossen, maar het ziet er wel uit alsof jullie erg veel lol hebben! Leuk paard is het. En ik hoop dat het snel beter met je gaat!

Waarom zou je er niet op gaan zitten?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 20:02

Met overgewicht bedoelde ik. Kan me voorstellen dat dat zeker met crossen (springen) wat minder fijn is voor het paard, helemaal met die afsprongen ed. Dat zou ik zelf eerder nog even achterwege laten. Maar daar kijkt iedereen anders tegenaan natuurlijk :) En zoals ik al zei, het ziet eruit alsof jullie veel lol hebben :D

M_D_H

Re: Crosstinkie Gillian en ik back on track

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-14 20:10

Mijn instructeur zegt dat ik het paard niet in de weg zit en als hij dat zegt geloof ik hem daar in.
Verder jan het paard het prima aan, genoeg vermogen en techniek in zijn donder.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 20:16

Ik las dat over je dressuurinstructeur idd, maar dat vind ik toch nog weer wat anders dan een cross (het is ook gewoon heel persoonlijk hoor, ik zou er helemaal niet op stappen maar dat ben ik. Het is jouw paard en jouw keuze uiteindelijk :D )

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-14 20:19

Klopt, maar mijn cross en springinstructeur zijn dezelfde mening toegedaan...

Maar goed, wij vinden inderdaad wel dat het kan en daar gaat het om natuurlijk...
Verder vind ik het wel vervelend om over mijn gewicht te praten :o
Als het nou een bewuste keuze was om te veel te eten zou ik het beter kunnen hebben dan nu :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 20:21

Snap ik! Maar uiteindelijk maakt de reden voor je paard niet uit natuurlijk. Maar zal erover ophouden, heb er ook niet meer zoveel aan toe te voegen verder. Behalve dat jullie een erg leuke combinatie zijn :j

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-14 20:25

Nee dat klopt.
Maar als je hem heel erg in de weg zit is het wat anders dan wanneer je dat niet doet vind ik.
Voor ik ziek was heb ik er ook een ruiter op gehad, die even zwaar was als dat ik nu ben, maar die zat Gil echt in de weg en Gillian heeft dat ook duidelijk laten merken (heerlijk een paard met een eigen karakter) en dat zelfde heeft hij ook gehad bij een beduidend slankere ruiter die hem in de weg zat.
Bij mij toont hij dit echter niet.
En dat maakt onder andere dat ik wel besloten heb te blijven rijden.
Als ik hem in de weg had gezeten en hij had er last van had hij dat laten merken :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 20:29

Je zal als eigenaar (als het goed is natuurlijk :P ) altijd je paard het beste kennen :j

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-14 20:30

Hahahahaha geen eigenaar, ik ben alleen de ruiter... Het paard is eigendom van het gezin :D

Maar ik mag inderdaad hopen dat ik hem het beste ken :')

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 20:31

Iemand die er veel mee omgaat dan :+

Brandje_04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 20:37

M_D_H schreef:
Brandje_04 schreef:
Ik heb normaal helemaal niks met tinkers :o Maar deze vind ik wel heel erg gaaf! :D

Super dat je weer aan het crossen bent en geniet van ieder moment!

Bedankt!
Nu ik weer iets (nog niet veel, er hoeft maar iets mis te gaan en ik ben alweer helemaal van slag) meer vertrouwen heb geniet ik er ook weer meer van...

Dat is sowieso wel het geval trouwens, als je een tijd gedwongen hebt moeten stoppen met paardrijden (eerst het ongeluk met de staander, toen mijn ziekte en daarna het scheuren van mijn pees) geniet je des te meer als je er weer op zit!

Veel kilometers maken helpt! En misschien wel een hele rare tip, maar wat mij wel eens geholpen heeft is; alle gedachten 'uitzetten' wel alert blijven en alleen maar aan leuke dingen denken! En heel veel liedjes zingen werkte bij mij ook altijd :+ (de omgeving vond het wel wat minder hahaha)

Herkenbaar! Als ik een week op vakantie ben mis ik het na 3 dagen al :+ :D

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-14 20:44

Ja die tip kreeg ik tijdens de tinkerdagen ook van een vriendin van mij...
Ga maar de tafels hard op uitrekenen...
Euhm ik kan niet zo goed hoofdrekenen... probeer het toch maar :D
Maar het hielp wel...

RBoerrig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 20:45

supercombinatie en als ik het zo lees en zo de foto's zie al een stuk vooruit gegaan! Keep up the good work en ik vind echt dat jullie een goede combi zijn en inderdaad met de juiste instructies een superteam worden! :D

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-14 20:58

Thanks!

LBroekhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 21:05

Hele gave foto's Desiree!!!
Heel stoer dat je een topic plaatst en zo open bent.
Ik vind jullie een leuke combinatie en weet zeker dat jullie na een heleboel kilometers alleen nog maar beter worden samen. Ik dacht ook dat ik geen angst zou hebben nadat ik mijn enkel heb gebroken tijdens een val. Maar tijdens een galopje in de berm voel ik toch wel die angst. En ook ik ga dan allemaal dingen doen met mijn teugels, en Felix wordt daar alleen maar sterker van. Tijd en kilometers en dan komt dat vertrouwen wel weer. We zijn nog jong ;)

Hoe is het met zijn mok? Hopelijk heeft hij snel weer mooie sokjes ;) want dat is toch wel het mooiste. Maar gezonde benen zijn belangrijker natuurlijk.

Blijf vooral lekker plezier houden. Want dat is de enige reden waarom je een paard hebt toch? Genieten! :)

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 21:06

Super!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-14 21:12

Hey Laura,
Bedankt!

Gil zijn mok gaat goed, wij Hebben zijn sokken nu 2 keer afgeschoren en goed gewassen en ingezalfd en het is al een heel stuk dunner als toen we het net afgeschoren hadden.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-14 21:12

Bedankt!

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 21:44

Wat goed dat je er weer op zit!
Ik had persoonlijk ook nog even gewacht met crossen. Niet vanwege je gewicht maar vanwege je enkel. Je maakt het jezelf zoveel makkelijker als je je beugels wat korter kan doen :D

verder vind ik het er goed uit zien hoor zo beroerd zit je er niet op;)
Wat betreft afvallen weet er alles van af. Heb ook tijd stil gezeten na een operatie en vloog er aan, maarja nu moet het er weer af, pfff dat gaat idd niet makkelijk. Maar ach komt vanzelf :D (hoop ik :P )

Meid gewoon lekker door gaan met rijden en lekker genieten!

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 21:55

Nou naamgenote ik vind dat je trots op jezelf mag zijn hoor. Je weet precies wat je doet en waar je mee bezig bent. Een beetje zelfspot is niet erg, maar haal jezelf niet naar beneden. Niet nodig!! Je hebt een gave tinker en zoals je zelf zegt beter iemand met gewicht die mee beweegt dan een dennetje die tegenwerkt. Top dat je zelfs al weer een cross durft te doen!!
Desiree

Bloemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 22:05

Wat een super gaaf dier! Jullie zijn een leuke combi! Hopelijk komt het met je gezondheid snel helemaal goed!
Lekker zo door gaan!

Jolindaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 22:42

leeneliefje schreef:
pfoeh wat geef jij negatief commentaar op jezelf! Je laat er niks van heel :n
Ik vind dat je trots op jezelf mag zijn gezien je dit heel spannend vind :j
klasse hoor dat je gewoon doorgaat +:)+ dat zijn de echte liefhebbers.
Je tinker is ontzettend chique en sportief echt een gaaf ding :D

Hoppaa! Helemaal mee eens! Niet zo perfectionistisch en gemeen naar jezelf.
Heel knap dat je je angst aanpakt! Lekker bezig! :j
Mooi combi zijn jullie!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-14 22:46

Bedankt allemaal voor de positieve bemoedigende oppeppende woorden!

maj0 schreef:
Wat goed dat je er weer op zit!
Ik had persoonlijk ook nog even gewacht met crossen. Niet vanwege je gewicht maar vanwege je enkel. Je maakt het jezelf zoveel makkelijker als je je beugels wat korter kan doen :D

verder vind ik het er goed uit zien hoor zo beroerd zit je er niet op;)
Wat betreft afvallen weet er alles van af. Heb ook tijd stil gezeten na een operatie en vloog er aan, maarja nu moet het er weer af, pfff dat gaat idd niet makkelijk. Maar ach komt vanzelf :D (hoop ik :P )

Meid gewoon lekker door gaan met rijden en lekker genieten!

Ik sta onder intensieve begeleiding van de fysiotherapeut en hij was van mening dat ik het moet doen ivb met het weer soepel en sterk krijgen van de enkel :D