[SGW] Cross Merendree 2013 - Foto's [deel 1]

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 08:27

Mooie foto,s

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 08:52

Toverbal schreef:
Mooie foto's hoor! +:)+

Ik zeg 1-0 voor de schimmel, (als je dan toch zo hardhandig moet rijden als ruiter, verdien je het ook niet om erop te blijven zitten) :o

Misschien had het paard per ongeluk op zijn tong wat gebeten en heeft die daarom bloed?
Je kunt niet echt oordelen vanaf een foto.

HarriesHorse

Re: Cross Merendree 2013 - Foto's [deel 1]

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 09:22

Mooie foto's weer! Is die ene pony Zandro? die je wel eens vaker op de foto neemt? ;)
Gelukkig dat die man er niks aan over heeft gehouden, beste smak was t zo ik kan zien..

Loveleyente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 09:29

Ik vind de 1e en de 9e de foto heel mooi maar de rest ook hoor! Wat kei leuk dat je foto's maakt

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 09:34

Mooie foto's!
Het paard met de bloedende mond viel mij ook meteen op!
Zoals mensen al zeggen, paard kan op de tong of lip hebben gebeten, toevallig zat ik van het weekend nog naar een cross wedstrijd in Engeland te kijken, was ook een paard die bloed in de mond had, paard had op zijn lip gebeten, man werd wel gediskwalificeerd.. Vraag me af of dat bij deze ruiter van de foto ook zou zijn gedaan...

20282

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 09:58

wouw er zitten mooie foto's tussen. mijn complimenten /3

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 10:44

EV-ITP --> SGW-ITP :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 10:56

Mooie foto's, staan een paar mooie momenten op!
Betreft het bloed in de mond, zeker weten wat de oorzaak is weten we natuurlijk nooit zo vanaf bokt. Moet zeggen dat ik het wel veel bloed vind, kan het paard zo heftig bloeden als het op z'n tong gebeten heeft? Niet aanvallend bedoeld maar puur uit interesse :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 11:04

Haha die schimmel kijkt nadat zijn rutier ernaast ging liggen heel triomfantelijk :')

dapperedodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 11:07

haha die tekst bij die schimmel bye bye paardje.

ik dacht nog naief mischien stukje wortel van te voren gehad maar kan ook bloed zijn is beetje moeilijk te zien

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 11:14

chelle_dora schreef:
Mooie foto's, staan een paar mooie momenten op!
Betreft het bloed in de mond, zeker weten wat de oorzaak is weten we natuurlijk nooit zo vanaf bokt. Moet zeggen dat ik het wel veel bloed vind, kan het paard zo heftig bloeden als het op z'n tong gebeten heeft? Niet aanvallend bedoeld maar puur uit interesse :)

Het lijkt vaak ernstig, het bloed is vermengt met speeksel (schuim op zijn mond) waardoor het extreem veel lijkt.
Geef je paard maar eens 1 klein stukje wortel of gras, dan is zijn mond na het rijden vaak ook helemaal besmeurd :o

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 11:25

Hebben jullie wel eens bloedend tandvlees gehad toevallig?
Dat is meestal niets bijzonders maar lijkt altijd vreselijk veel bloed te zijn.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 11:38

Mooie foto's! Ik schrok ook een beetje van het bloed. (Het lijkt net of die man ook met z'n voet in/aan de teugel vast zit)

De hond is wel errug leuk :)

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 11:39

mooie duidelijke foto's

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 11:42

PrimaDonna_ schreef:
Mooie foto's!
Zoals mensen al zeggen, paard kan op de tong of lip hebben gebeten, toevallig zat ik van het weekend nog naar een cross wedstrijd in Engeland te kijken, was ook een paard die bloed in de mond had, paard had op zijn lip gebeten, man werd wel gediskwalificeerd.. Vraag me af of dat bij deze ruiter van de foto ook zou zijn gedaan...

Die man is niet gediskwalificeerd hoor. Die werd gestopt in de cross, gecontroleerd door de dierenartsen en mocht toen door.
Was 3 sprongen eerder wat vervelend geland waarbij het paard zijn knie tegen de neus gegooid had.

Maar ontopic, leuke foto's!

Sunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 12:43

Om heel eerlijk te zijn vind ik het niet erg chique van een fotograaf om zo'n foto op bokt te zetten. Zoals hierboven vermeld was het een ongelukje en is er door de da naar gekeken. Maar de meeste lezers hebben hun oordeel al klaar. Lekker als eigenaar om zo even door het slijk gehaald te worden en leuk als je in de toekomst je paard nog eens wil verkopen. Ook al heeft TS dit misschien in eerste instantie niet gezien, ik zou persoonlijk de foto eraf halen. Kwestie van ethiek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 12:45

Door het slijk gehaald worden is ook overdreven.. De TS heeft er geen oordeel over gegeven. Mensen langs de zijlijn kunnen er ook een oordeel over geven.. Mogen die ook niet meer kijken? :+

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 12:54

Leuke foto's zitten er bij. :) Zou misschien proberen om de sprong zelf er wat meer er op te krijgen.

Kan dan weer niet begrijpen waarom een paard met bloed in de mond bij uitgelicht staat. -O- Maar dat is niet richting TS bedoeld natuurlijk.

JLDB_SL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:00

Supercool waar was dat ?

Zensation

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:04

Heeft in mijn ogen niets met ethiek te maken hoor, Sunny.
Dit is gewoon een sportfoto, hoe hard het er misschien ook uit ziet, al dan niet met opzet( dit geval dus niet). De opname blijft mooi,op de rode mond nagelaten. Oke, in uitgelicht vind ik weer een ander verhaal, maar dat is niet iets waar TS wat aan kan doen. En door het slijk halen? Nee hoor, mensen hebben alleen snel een mening klaar ;-)

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-13 14:38

Sunny schreef:
Om heel eerlijk te zijn vind ik het niet erg chique van een fotograaf om zo'n foto op bokt te zetten. Zoals hierboven vermeld was het een ongelukje en is er door de da naar gekeken. Maar de meeste lezers hebben hun oordeel al klaar. Lekker als eigenaar om zo even door het slijk gehaald te worden en leuk als je in de toekomst je paard nog eens wil verkopen. Ook al heeft TS dit misschien in eerste instantie niet gezien, ik zou persoonlijk de foto eraf halen. Kwestie van ethiek.

Ik ben niet diegene die er slechte commentaar op geeft, dat zijn de medebokkertjes ;) ik ga nou echt daarom mijn foto niet weghalen. Had hem even goed kunnen bewerken zodat je het bloed niet ziey als ik er had op gelet. Then there was no problem ;)

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-13 14:40

JLDB_SL schreef:
Supercool waar was dat ?

Misschien moet je eens naar de titel kijken

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-13 14:42

daNiielle_ schreef:
Leuke foto's zitten er bij. :) Zou misschien proberen om de sprong zelf er wat meer er op te krijgen.

Kan dan weer niet begrijpen waarom een paard met bloed in de mond bij uitgelicht staat. -O- Maar dat is niet richting TS bedoeld natuurlijk.

Hmm ik trek liever geen standaard foto's paard + sprong :P

Espritfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 14:57

Ik rijd met mijn paard wel eens met neck rope en dan bijt hij oor wel eens op zijn tong...... dus kan ook zomaar gebeuren

silversomali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 15:10

weet iemand de afstamming van het paard van nummer 19 (onder "taking a picture")