[SGW] Ukkie met vleugels en waterpaard Ojee in Etten-Leur

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 20:08

Gaaf Lielle!!!
Ik vind zelf de tweede foto van Uk mooier dan de eerste :D .
En de eerste rechtopstaande foto in de waterbak vind ik heerlijk <3 .

Bonny_CT

Re: Ukkie met vleugels en waterpaard Ojee in Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 20:18

Gaaf lielle, ziet er goed uit hoor :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 20:21

Wat een gave foto's Lielle!
Die eerste is volgens mij een toppertje :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 22:04

_Sim_ schreef:
Als je je er zo druk om maakt Femke, moet je in alle fototopics zo'n bericht als jouw eerste bericht hier plaatsen en/of temmen zoals je zegt gedaan te hebben.

Ik "moet" helemaal niets ;)
Maar ik ben wel vrij om een misdrijf te melden als ik die tijdens het rondsnuffelen toevallig tegen kom.

@MargreetW:
WBP Kent een uitdrukkelijke uitzondering voor journalistiek. Dus ook voor fotoverslagen zoals deze fotografen van deze wedstrijd hebben gemaakt ;)

Daarnaast is iedereen vrij om op publieke plaatsen te fotograferen wat hij wil. Ook personen.
En deze foto's mogen ook gewoon gepubliceerd worden zonder toestemming van de persoon die er op staat. Nogmaals TENZIJ er een uitdrukkelijk redelijk belang van toepassing is.
Dat kan imago schade zijn, ernstige inkomsten misloop (bijv. als je Doutzen Kroes in de stad op de foto zet en die foto gebruikt voor een reclame campagne, omdat zij professioneel model is, loopt ze daarmee inkomsten mis die ze normaal voor dergelijk gebruik zou ontvangen), etc.

Kom op... 'Riekt naar uitlokking'... En "wat jullie doen" ... Hoezo jullie?
Ik fotografeer al jaren niet eens meer op wedstrijden. Dus laat mij er buiten a.u.b.
En uitlokking...? Ook daarvan moet je de juridische definitie nog maar 's goed opzoeken. Want dat is hier absoluut niet van toepassing.
Nogmaals een gevalletje omgekeerde wereld.

Het is een vrij forum hoor...
Als je een misdrijf tegen komt, is het absoluut niet zo raar om daar iets over te zeggen. En al helemaal niet "bah" zoals je dat noemt.

Prima als jij er zelf voor kiest om fotografen op geen enkele wijze serieus te nemen in hun beroep, maar om zelfs recht tegen de wet in te gaan en te gaan roepen dat men hun mond moet houden wanneer er een misdrijf gepleegd wordt, dat is echt het andere uiterste hoor. :')

Ik heb overigens van één van de fotografen in kwestie te horen gekregen dat hij over zijn hart strijkt en het deze keer toe laat.
Ook al is het niet via een legale manier gedaan. Daar heeft TS dus geluk mee. *D
En ik duim hart met je mee dat de andere fotografen ook een uitzondering voor je maken.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-04-12 22:11, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 22:08

Leliaardje schreef:
Gaaf Lielle!!!
Ik vind zelf de tweede foto van Uk mooier dan de eerste :D .
En de eerste rechtopstaande foto in de waterbak vind ik heerlijk <3 .

:))

Mooie bles heeft de tweede, apart. :3 Leuke foto's. :D

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 22:14

gave foto's !!!!

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 22:17

Femke, buiten het feit dat je verhaal niet correct is vind ik je wel heel erg stoer dat je, ondanks het feit dat je geen belanghebbende bent, toch even contact hebt gezocht met de andere fotograsf.
Dat siert je, net zoals het je siert dat je dit topic bewust voor Lielle verkloot hebt. +:)+
Laatst bijgewerkt door MargreetW op 04-04-12 22:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 22:21

Een misdrijf..... my god! :')

Trouwens Arie van EF en GNS zitten hier zelf op bokt. Als zij er problemen mee hadden, hadden ze allang laten weten dat wij hun foto's niet op deze manier mogen gebruiken.

Oja, dat je mijn posts hier bespreekt in een ander topic vind ik :r

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 22:27

Toffe foto's TS! Volgens mij heb je echt super leuke paarden en een goede band met je beesten. Het spat er vanaf tenminste. :D

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 22:29

Ik heb mijn berichtje even aangepast, maar idd Sim Arie en consorten hebben er nog nooit een opmerking over gemaakt, die zeggen zelfs waar we ze kunnen vinden. Het is gewoon pure stokerij. Maar bespreekt ze jou echt? Ga gelijk op zoek of ik ook genoemd word.

Edit : gezocht en gevonden, profiel bekeken, foto gezien, 'k weet genoeg.
Laatst bijgewerkt door MargreetW op 04-04-12 22:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 22:30

_Sim_ schreef:
Een misdrijf..... my god! :')

Bron: Auteurswet
Artikel 31b Opzettelijk inbreuk maken op auteursrecht is een misdrijf

@MargreetW:
Ik heb me keurig door een jurist volledig op de hoogte laten stellen van alle rechten en plichten als fotograaf, voordat ik begon met fotograferen. Niet van internet, maar uit de wetboeken zelf.
Je eerdere opmerkingen over portretrecht laten in ieder geval blijken dat je er zelf minder kaas van hebt gegeten dan ik ;)
Dus vergeef me als ik bij deze je opmerking laat voor wat het is.

Er lopen al voldoende fotografie topics hier op bokt (waar ik ook aan deelgenomen heb) over dit soort problemen.
Nóg zo'n topic voor het zóveelste geval van inbreuk is dan ook erg overbodig.

Jullie maken er nu zelf een hele discussie van, daar hebben we met z'n 3-en aan deelgenomen, niet alleen ik.
En ja, de dagelijkse dingen die ik mee maak bespreek ik inderdaad regelmatig met m'n vrienden/collega's (die toevallig ook op bokt zitten). Zij zijn ook regelmatig slachtoffer van mensen die hun foto's zonder betaling "gebruiken" en daarmee hun rechten schenden. En ik heb mijn ervaring met hen gedeeld.
Dat had je bespaard gebleven kunnen worden als er niet zo neerbuigend en met gebrek aan respect over dit onderwerp gesproken zou worden.

Ik laat 't hierbij. Want 'k heb er al weer veel meer tijd en uitleg aan besteed dan nodig.
Veel plezier verder met 't minachten van 't vak van mij en m'n collega's. }:0
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-04-12 22:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 22:32

Een misdrijf is wel overdreven Femke... Als de fotograaf die de foto's maakt er problemen mee heeft had deze het toch zelf kunnen melden????

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 22:41

Ik weet wat een misdrijf is. Theoretisch heb je dus gelijk. :+
Maar dit topic kan ik gewoon niet als misdrijf bestempelen. Daar til je toch echt te zwaar aan.

Fotografen kunnen hun site/foto's ook zodanig beveiligen dat je er geen kopie van kunt maken als men er problemen mee heeft dat de foto's o.a hier gebruikt worden.

We minachten de fotografen juist niet, integendeel. Dat ervaar jij zo terwijl het niet eens jouw foto's zijn.

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 23:03

Per ongeluk mijn bericht verwijderd, ga niet weer opnieuw typen.
Ze zoekt het maar uit.

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 23:04

Ik heb het gelezen MargreetW. Vond het een erg sterk bericht en ben het ook helemaal met jullie eens. :)

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 23:05

Moderatoropmerking:
Aangezien er geen klachten ontvangen zijn van de fotografen van het materiaal in de openingspost, kan dit topic gewoon openblijven en worden er geen foto's verwijderd. De discussie over of dit materiaal al dan niet gebruikt mag worden, is in dit topic off topic.

Ik wil jullie vragen om verdere berichten hierover te laten. Als er meer vragen over zijn, kan er een topic worden geopend op forumzaken. In dit topic kan het dan weer gaan om wat er op de foto's staat: SGW.

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 23:20

Ja!! Praten over mooie foto's!! Go - Lielle *\o/* *\o/* .

fatal_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 23:45

Oeh!! Gaaf zeg!
Nu zie ik ook dat je idd even uit balans bent in de waterbak met Ojee. Had ik toen niet gezien. Verder een rit uit het boekje hoor, daar blijf ik bij :) (ook het springparcours)

(sorry, offtopic: ik weet zeker dat Lielle tenminste 1 foto gaat bestellen hoor! Fotograaf kan centjes verdienen EN krijgt gratis reclame)

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 00:12

super gaaf zeg!

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 00:50

Ziet er super uit zeg! Wat lijkt me dat gaaf om dat samen met je dier te doen <3

Jammer dat het topic een beetje vergald wordt door gezeik over copywright. Gevalletje tijd teveel ofzo? :+ Alsof de TS verantwoording schuldig is aan een bokker met teveel tijd :roll: Misdadig :')

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 11:02

gave foto's lielle alleen jammer van de val :(:)

SuusBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 11:04

Super! Heb al zin in juni als ik dit zo zie!!! :D

Rietepetiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 13:17

Wat een gaaf paard zeg! Hij springt super!!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-12 13:44

omdat ik me gisteren bewust buiten de discussie heb gehouden, hierbij alsnog mijn reactie. Gezien Nickeltje's verzoek om verder on topic te blijven. een vriendelijk verzoek van mijn kant om verdere discussie hierover per PB te doen.

Ik denk dat Femke zuiver theoretisch bekeken gelijk heeft. Het publiceren van foto's is voorbehouden aan degene die het copyright ervan heeft (even kort door de bocht). Maar, en dan komen we nu op de praktijk, de beide fotografen (Arie van Eventingphoto en Gerard van GNS fotografie) zijn zelf actief op dit forum, plaatsen de links naar de albums als die beschikbaar zijn, en zijn dus al geruime tijd op de hoogte van dit gebruik van de door hen geplaatste foto's. Daarmee ben ik - en velen met mij - ervan uitgegaan dat ze hier geen bezwaar tegen hebben.
In het topic staan nog foto's van een derde fotograaf, die ik niet eerder ben tegen gekomen, dus mogelijk dat ze op hem doelt als de fotograaf die over zijn hart heeft gestreken en ik zal met hem nog contact opnemen hierover. Ik heb me gisteren bewust buiten de discussie gehouden omdat ik als teamlid wel een voorbeeldfunctie heb en dus de reactie van de moderators wilde afwachten. Ik ben dan ook blij met het bericht van Nickeltje dat wat mij betreft helder is.
Wil ik er alleen nog aan toevoegen dat ik erg blij ben met de prachtige foto's waar Arie, Gerard en alle andere fotografen steeds weer voor zorgen en ik waardeer hun bevlogenheid enorm!

Dus een eerbetoon aan de fotografen van zondag:
Arie de Vroet van Eventingphoto - www.eventingphoto.com
Gerard Schonenberg van GNGS Fotografie - http://www.gns-fotografie.nl/
Leo Reints van Ereprijsfotografie - http://ereprijsfotografie.weebly.com/

Suikermeisje, dat is het risico met Ukkie. Ze heeft heel veel kwaliteit maar is ook extreem vlug en dan kan je er wel eens naast komen te zitten.
NNNigel, je doet mee in Breda begrijp ik? Leuk!
Maikeltje, dat is het ook!
FF, uit het boekje nog niet, maar wel een lekker rondje :j
Manegepaard, Ojee heeft idd een heel typische bles. Die kun je niet missen :D
Cay, dat is ze zeker. Ojee is dat ook, die heeft zoveel lef, daar zeg je u tegen.
Leliaardje, dat vond mijn man precies hetzelfde :D
Ilse, thx!

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 14:48

Mooi gezegd Lielle!