[SGW] Anouk @ 1e crosstraining met Adami

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Stal_Fiore

Re: Anouk @ 1e crosstraining met Adami

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 19:27

Michelle het heeft totaal geen meerwaarde dat jij meldt dat je het hoofdstel niet mooi vindt.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 19:28

Karrimh schreef:
Anouk heeft het super gedaan, foto's zijn altijd een momentopname. de spanning kwam na de les en de volgende keer zal ze meer ontspannen de crosstraining in gaan ;)

Foto's zijn inderdaad een momentopname, maar op bijna elke foto krijgt de pony erg veel druk in zijn mond.. Dat is echt jammer voor het plaatje want volgensmij zouden ze er allebei heel veel plezier in kunnen hebben :)

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 19:32

norwind schreef:
Opmerkelijk, dat al die 3 recente negatieve opmerkingen (Vanky, Loeky Flap, en
Michele1) van 13 jarigen komen. Met die leeftijd is op zich niets mis, maar het zou deze jonge ruiters sieren wat terughoudender met negatieve opmerkingen te zijn.

En inderdaad, Stal Fiore, natuurlijk heeft Anouk ook dressuur lessen. Dressuur is immers de basis van elke andere discipline in de paardensport.

En dan het niet mooi vinden van een hoofdstel. Kom nou toch ! Heb je niks beters te doen.

Henk

Sorry?? :oo
ik zeg alleen maar dat ik het eens ben met de opmerkingen van Storm en dat ik het een super leuke pony vind. ik dat soms verboden?
Mogen wij 13 jarige dan geen commentaar geven?
Sorry hoor, maar ik vind dit echt onzin :n

Domino_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 19:49

Stal_Fiore schreef:
Michelle het heeft totaal geen meerwaarde dat jij meldt dat je het hoofdstel niet mooi vindt.

sorry hoor,
dat was gewoon het eerste dat in mij opkwam toen ik de eerste foto zag, het was "grappig" bedoeld, niet aanvallend :j
Lotte1990 schreef:
Mogen wij 13 jarige dan geen commentaar geven?

inderdaad dat snap ik ook niet >;)
moeten wij alleen zeggen " leuk, dat ziet er goed uit" als wij in real helemaal iets anders denken ??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 19:50

Michele1 schreef:
persoonlijk vind ik dat hoofdstel, AFSCHUWLIJK :r

:=

sorry ff off topic :D

misschien moet je eerst eens bedenken wat voor doel je commentaar heeft voor je het geeft. Want nu kom je vooral over als een meeloperige penny :)

ik ben het wel met de rest eens die zegt dat ze wat meer ruimte moet geven van voren. Maar ik vind ook dat hoe meer ze zal gaan doen met deze pony, hoe meer haar houding enz zal veranderen, het is denk ik ook een beetje de onwennigheid van een eerste crossles!
Zal ze nog veel plezier van gaan krijgen van die pony denk ik :)

Domino_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 19:55

ik zeg er toch bij 'sorry ff off topic',
het is anders bedoeld dan dat sommigen het hier opnemen...

maar dat van 13-jarigen vind ik er écht over,...
dat is echt niet acceptabel!

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 20:01

kwam bij mij nou niet bepaald grappig over, maar goed dat zal wel het verschil in leeftijd zijn.

Verder ga ik mee met VivalaVida, we worden nu eenmaal niet allemaal als topruiter geboren. En daarom neem je les.

Voor dit meisje was het de eerste keer crossles (wat niet wil zeggen dat ze verder geen lessen heeft in dressuur en springen). En tuurlijk is het dan spannend.
Ervaring leert, dus ook bij Anouk zal het de volgende keer al heel anders gaan.

Ze deden het nu al heel knap (ja ik was er persoonlijk bij), de volgende keer zal het een stuk ontspannender zijn.

Give her some credits.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 20:03

Knap gedaan hoor!
Ik (ouwe doos :7 ) doe het dat meisje niet na,en dat ze beetje zenuwachtig was lijkt me vrij normaal als je een overstap maakt naar een grotere pony!
En dan meteen zulke enge hindernissen durven nemen,poeh petje af!!(ik schijt ervoor in mn broek hahaha)
Ben benieuwd hoever ze saampjes gaan komen,heel veel succes! +:)+

EmmaJdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 20:09

Leuke foto's! Dat gele hoofdstel is echt gaaf!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 20:12

Michele1 schreef:
ik zeg er toch bij 'sorry ff off topic',
het is anders bedoeld dan dat sommigen het hier opnemen...

maar dat van 13-jarigen vind ik er écht over,...
dat is echt niet acceptabel!

sja....... Als jij met zulke kinderachtige opmerkingen komt dan kan je ook niet serieus genomen worden...... Dus dan is het niet zo raar he?

En stalfiore idd. Al doende leert men.

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 21:16

Sorry, er stond in de OP niet of het meisje ook dressuurlessen had, en mijn tip was echt niet aanvallend bedoeld hoor.Ik probeer alleen maar een goeie tip te geven.Maar ik zal voortaan wel mijn mond houden als dertien jarige niks mogen zeggen.En leeftijd hoeft niks met je ervaring te makenn te hebben hoor.

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 21:20

loeky_flap schreef:
.Maar ik zal voortaan wel mijn mond houden als dertien jarige niks mogen zeggen.En leeftijd hoeft niks met je ervaring te makenn te hebben hoor.

ben ik het mee eens ;)

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 21:22

Met dat eerste of met dat tweede :')

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 21:23

met dat 2e lijkt mij! ;P

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 21:36

met het 2e ...
en als je je op je13geen goede raad of tip mag geven moeten ze de bokt regels aanpassen ;) :p

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 21:37

Karrimh schreef:
Anouk heeft het super gedaan, foto's zijn altijd een momentopname. de spanning kwam na de les en de volgende keer zal ze meer ontspannen de crosstraining in gaan ;)

Tuurlijk zijn foto's altijd momentopnames, maar dat wil natuurlijk ook wel zeggen dat ze letterlijk weergeven hoe haar houding op die moment was. En hoewel ik het heel erg dapper vindt wat zo'n kleine meid doet, zou ik haar nog eventjes weghouden van het springen totdat ze een meer onafhankelijke zit heeft. Haar verlichte zit is (op zowat alle foto's) echt niet stabiel, ze gaat niet onafhankelijk met haar lichaam en handen naar voren bij een sprong, maar wordt mee 'gekatapulteerd' (bij wijze van spreken). Als ik van jullie was zou ik vooral hard gaan oefenen op die verlichte zit. Laat haar eens bij al haar lessen een stukje (pakweg tien minuten) in verlichte zit rijden, waarbij die houding echt goed moet zijn (netjes bewegingen opvangen in knieen/voeten, lichaam netjes naar voren gebogen zonder steun op de hals, handen mooi gedragen naar voren,...). Laat haar veel balkjes lopen waarbij ze die verlichte zit moet aannemen,...

@norwind: als je je het zou afvragen, ik ben al een tiental jaren geen 13 meer

janaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 14:15

Jong geleerd is oud gedaan :)
Maar ik zou toch zoals gezegd is een halstertouw rond de nek doen waar ze zich aan vast kan nemen, hierdoor hindert ze de pony niet in de mond. En ik zou verder nog eerst lekker dressuren , springlesjes nemen en dan pas beginnen met crossjes, want bij springen kan het fout gaan, maar bij crossjes is het toch gevaarlijker met zo vaste hindernissen ook al is het nog niet hoog(is mijn mening). Vind het wel een leuke pony :o

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-11 21:47

zoals wij altijd zeggen: de beste stuurlui staan altijd aan wal. ik ben dan ook reuze benieuwd naar jullie foto's van je aller 1e crossles.

opbouwende kritiek is niet erg, maar hier is het vaak gelijk iemand helemaal afz... komt dit door de jaloezie? omdat jullie niet zo'n toppaard onder je hebben? omdat Adami al zo ontzettend veel bereikt heeft en nu een onervaren meisje er op mag/kan rijden. laten we het daar maar ophouden.

natuurlijk valt er aan de houding te werken, vandaar dat ze nu in de puppygroep mee reed. bij een gediplomeerd instructeur die deze ruiters allemaal goed begeleid. natuurlijk heeft ze ook dressuur en springles, maar je aller eerste crossles op zo'n topsportpaard en dan kijkt de eigenaar ook nog eens mee? wie zou niet zenuwachtig zijn. maar fijn dat altijd inderdaad de pennyponymeisjes (minderjarige en vaak zelfs zonder eigen paard) zoveel negatieve commentaar hebben. dit staat ook op het AVS en DER forum en alleen maar positieve reacties en aagezien dit alleen maar volwassenen & zeer ervaren paarden mensen zijn, hecht ik daar meer aan.

ik ben hartstikke trots op deze combinatie.

en blijf inderdaad on-topic

gelukkig zijn er een hoop mensen die wel positief zijn en zien dat mensen moeten leren, tanx _/-\o_

Mleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 22:00

Ik vind het ontzettend dapper! Helemaal voor een eerste keer hoor! Met de goede begeleiding, en die krijgt ze, komt het helemaal goed!

Ik met mijn 21 jaar was ook dood zenuwachtig toen ik voor het eerst mijn vzpaardje ging rijden, iedereen die even blijft kijken, de eigenaren enz... Dat is ook heel spannend!

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 22:03

Karrimh,
Ik geef je echt gelijk dat er een paar reacties tussen zitten die echt niet kunnen, maar nu worden alle dertienjarige ineens afgezeken?In je op stond niet of het meisje ook dressuurlessen heeft, dus dat geef ik alleen als tip mee, en nu ben ik ineens een verwend minderjarig kind dat nergens verstand van heeft en haar mond maar moet houden?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 22:09

Maar Karrimh, met alle respect, als je zelf kritisch naar de foto's kijkt, vind jij het beeld dan goed? Zie je niet dat Anouk achter in de beweging blijft en aan de teugels hangt?

Ik denk zeker niet dat het jaloezie is van de andere posters, maar dat het puur opbouwende kritiek is. Tuurlijk is het geweldig dat zo'n meisje op een toppony mag rijden, maar niet iedereen heeft die ambities ;)

Het is heel goed dat Anouk zo veel begeleiding krijgt, maar wat wij hier zien is slechts deze foto's, en ondanks dat de pony misschien heel ervaren is, zien wij alleen foto's waar ze helaas (nog) niet goed op de pony zit. Bokt is een forum waar iedereen zijn of haar mening mag geven, dat weet je van te voor. Ik zou juist blij zijn met de tips die je krijgt, hier kun je iets mee, nu kun je verder werken met Anouk. Aan alleen 'oooh' en 'aaah' reacties heb je in mijn ogen niks.

Dus ik zou juist leer trekken uit de reacties, en blij zijn met het feit dat de mensen proberen om te schrijven dat het anders, beter kan. Je schrijft zelf dat het juist fijn is dat mensen inzien dat Anouk nog veel moet leren, en daarom geven we juist deze tips.
Het is écht goed bedoelt allemaal :)

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 22:14

Na het zien van de foto's, het commentaar en de reactie hierop wilde ik eigenlijk al niet meer reageren met tips voor haar houding. Maar vind dit erg mooi gezegd door Storm en sluit me er volledig bij aan :)

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-11 22:25

loeky_flap schreef:
Karrimh,
Ik geef je echt gelijk dat er een paar reacties tussen zitten die echt niet kunnen, maar nu worden alle dertienjarige ineens afgezeken?In je op stond niet of het meisje ook dressuurlessen heeft, dus dat geef ik alleen als tip mee, en nu ben ik ineens een verwend minderjarig kind dat nergens verstand van heeft en haar mond maar moet houden?

ik heb niets over leeftijd gezegd, zeg alleen dat het vaak minderjarige pennyponymeisjes zijn: dus niet iedereen en daar val jij bent dus de uitzondering.

Storm schreef:
Maar Karrimh, met alle respect, als je zelf kritisch naar de foto's kijkt, vind jij het beeld dan goed? Zie je niet dat Anouk achter in de beweging blijft en aan de teugels hangt?

Ik denk zeker niet dat het jaloezie is van de andere posters, maar dat het puur opbouwende kritiek is. Tuurlijk is het geweldig dat zo'n meisje op een toppony mag rijden, maar niet iedereen heeft die ambities ;)

Het is heel goed dat Anouk zo veel begeleiding krijgt, maar wat wij hier zien is slechts deze foto's, en ondanks dat de pony misschien heel ervaren is, zien wij alleen foto's waar ze helaas (nog) niet goed op de pony zit. Bokt is een forum waar iedereen zijn of haar mening mag geven, dat weet je van te voor. Ik zou juist blij zijn met de tips die je krijgt, hier kun je iets mee, nu kun je verder werken met Anouk. Aan alleen 'oooh' en 'aaah' reacties heb je in mijn ogen niks.

Dus ik zou juist leer trekken uit de reacties die je hier krijgt, en blij zijn met het feit dat de mensen proberen om te schrijven dat het anders, beter kan. Het is écht goed bedoelt allemaal :)

vind toch dat de moderator wat positiever moet zijn en wat opbouwender en een voorbeeldfunctie heeft.

iedereen heeft altijd zoveel negatieve commentaar en is over het algemeen niets positiefs aan. natuurlijk wordt er aan houding enz gewerkt, maar lees: 1e crosstraining @ puppyles.

bij heel veel fototopics wordt er alleen maar ooeeehhh / aahhhh <3 gezegd, terwijl er toch dingen op aan te merken zijn maar dan zegt niemand er wat van, want het is of een andere moderator of een Ferro nakomeling of diegene rijdt ZZ Zwaar. maar een meisje van 11 die haar aller eerste crosstraining heeft die kunnen ze wel hebben en vooral met zijn allen, want samen staan we sterk: ik sluit me hier volledig bij aan.

dit was tijdens een training dus uiteraard is er door de gediplomeerde instructeur wat van gezegd en wordt er aan gewerkt dat is logisch. natuurlijk heeft ze dressuurles en springles, anders zou het wel heel erg onverstandig zijn om naar een crosstrainig te gaan. nee het staat niet in het openingsverhaal, maar lees mijn onderschrift..... denken jullie nu echt dat we onvoorbereid hier naar toe gaan en dat ze geen dressuur en/of springles heeft? serieus????

maar als er een pennyponymeisje op haar pony aan het galoperen is zonder cap met gymschoenen over de weg (geef maar een voorbeeld) kan me alleen zeggen: mooie pony, ik wou dat ik zo'n mooie pony heb.

of als een ruiter haar achterkant breder is dan die van haar paard zegt men er ook niets van, behalve: goed zo ga zo door, jij bent goed bezig, ziet er goed uit.

dus kom op mensen, laten we het allemaal wat positiever houden.

ja er wordt op houding gelet en aan gewerkt, het meisje is 11 jaar en heeft nog haar hele leven voor zich om te leren.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 22:29

Karrimh schreef:
vind toch dat de moderator wat positiever moet zijn en wat opbouwender en een voorbeeldfunctie heeft.

Ik post hier ook als Storm, en niet alleen als moderator.
En ik ben juist héél opbouwend geweest, ik heb verteld wat er niet goed was en daarna tips gegeven hoe het beter kan. Ik ben nergens neerbuigend geweest of een nare opmerking gemaakt. Daarom ben ik juist een voorbeeld geweest voor mensen na mij die het duidelijk met me eens zijn :)

Ik denk dat je het niet zo negatief in moet zien, zie juist het positieve, je krijgt goede tips waar je wat mee kunt.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 22:35

Tja, ik ben het eens met Storm.
Dat is niet negatief bedoelt, deze twee vormen een hele leuke combinatie.
Maar eerst even terug naar de basis zou hen goed doen.
Crossen komt dan vanzelf.