[SGW] 15redenen om met crossles te beginnen, puppy's in Moordrecht

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 08:34

CharlyBrown schreef:
Maar ik vind mijn paardje dar nu nog te jong voor. We zijn net bezig met ieniemienie kruisjes springen. Maar dit ziet er wel heel laagdrempelig en rustig uit. Gewoon om je paard een beetje aan het idee te ;laten wennen. En dat is iets waar mijn pony en ik ook wel voor klaar zouden zijn.

Ik wordt er helemaal enthousiast van!! :D

Gewoon meedoen joh, ik huppel ook pas 20cm kruisjes met mn puppie en ga in Juli (dan hoop ik doch wel 30cm kruisjes te huppelen hihih (ben zelf niet zo'n held) ook meedoen met de puppiegroep.

manic

Re: 15redenen om met crossles te beginnen, puppy's in Moordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 12:41

Michiel weet gelukkig heel goed wat wel en niet kan, dus als hij die hulpteugel gevaarlijk had gevonden had hij hem er echt wel afgehaald. Hij kan ook heel goed inschatten wat een combi wel en niet kan en als iets te hoog gegrepen is gaat hij je er echt niet overheen jagen. Daarintegen kan hij je wel heel goed helpen je grenzen te verleggen en kun je zo altijd trots zijn als je afstijgt.

Ook ik vond het weer heel leuk om te doen... Veel hoger dan 60-80 spring ik normaliter niet, maar kon toch in de beginners les goed meerijden.

De paarden pakken het over het algemeen heel simpel aan. Die van mij werd inderdaad ook lekker enthousiast en ging echt naar de hindernissen zoeken. Bij je houden is idd het grootste probleem als ze zo lekker fanatiek worden.

Mijn dinnetje (die bijna nog nooit met haar paard gesprongen heeft) vond het ook helemaal leuk en wil nu ook met de puppies meedoen.

norwind

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 18:12

SUPER FOTO's !!!

SUPER PAARDEN en PONIES !!!

SUPER RUITERS !!!

Voor beoordeling van de uitrusting is er een zeer ervaren instructeur.
Een enkele andere mag best wat terughoudender zijn.
Ik zelf vind dat soort opmerkingen weinig zinvol.

Henk

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 12:41

Ik ben al 3x geweest en blijf gewoon lekker in de puppygroep meedoen, vind het allemaal hoog en uitdagend genoeg, Michiel weet voor iedereen een 'passend programma' te maken in het groepje :j! Ik noem het terrein 'de speeltuin' :D en Tris en ik vinden het allebei ontzettend leuk om daar een beetje te gymnastieken en wat sprongetjes mee te nemen.

Vind het top dat Donna zo'n puppygroep organiseert, want dit is écht leuk te doen voor wat angstige of dressuurprikkerige (of allebei natuurlijk _O- ) combinaties!

lcranch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 15:39

Charaz schreef:
Wat heeft de bonte er voor hulpteugel aanhangen en waarom? Dat lijkt me toch een eng idee met een crosstraining.

Hallo,

Ik zal even antwoorden voor mijn vriendin, zij zit nl. niet op Bokt :P
De hulpteugel is inderdaad een German Martingale en dat is de western versie van de Engelse thiedeman.
Deze pony heeft door zijn verleden geleerd om hoofd omhoog te gooien en hem te peren.
Op deze manier rijden ze al een tijdje(western) en dat gaat super, teugeltje lekker los :D .
Misschien niet de meest ideale optoming bij de cross, maar dat was zijn en haar allereerste crossles en dan gebruik je wat je normaal ook gebruikt. Hij heeft er absoluut geen hinder van gehad!!

Mijn westernzadel is ook niet optimaal, maar niet iedereen heeft meerdere zadels liggen ;)
De hindernissen waren zo laag (al blijkt mijn paard daar anders over te denken :+ ) dat de optoming prima was voor alle ruiters.

Hetr was voor ons beide zo geslaagd dat we ons opgegeven hebben voor de crosslessen bij de Voorruiters.
Inmiddels heb ik Wintec VZ liggen en mijn vriendin een Maxam springzadel :o

De crossles was heel gaaf en zeker leerzaam.
Voor een ieder die een keer wil proeven aan de crossles zeker een aanrader!

En Frans, supergave foto's!!!!!!!
Mijn dank hiervoor,
Groetjes, Carla.

GAM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 20:35

Ik heb me ook ingeschreven voor de puppycursus op 4 Juli heb er heel veel zin in.

En nu helemaal na deze gave foto`s

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 09:24

Dat wordt gezellig druk die dag :D Een grote boktmeeting :D

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 09:35

Echt een aanrader, ik ga ook weer! Overigens kun je je via Donna inschrijven ,dat is dan op zondag volgens mij maar zou je bijvoorbeeld op donderdagavond willen, kun je je ook rechtstreeks bij De Zuidplasruiters inschrijven, mailadres staat op hun site!