[SGW] Bull's Eyes 1ste crosstraining Ede 6 maart

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sannnn

Re: Bull's Eyes 1ste crosstraining Ede 6 maart

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 20:30

Wow, wat een paard! :D
Als ik dit zo zie krijg ik steeds meer zin in mijn 1e cross training!

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 20:32

peanutbutter schreef:
Ik vind het idd ook nogal wat voor een paard dat net 4 is. Persoonlijk zou ik met een 4 jarige pas aan het eind van het seizoen echt pas wat spelen.
Het heeft nog zo weinig toevoeging om met een 4 jarige te trainen. Wat hij nu leert, leert hij in het najaar net zo snel.

Ik denk dat ze hem de ervaring die hij heeft opgedaan in elk geval niet meer afpakken.
Lekker afwisselen in de training, is zo belangrijk voor jonge dieren. en de huppels die hij heeft gemaakt zijn mijns inziens totaal niet belastend voor zon dier. Het leren weggaan van de groep soortgenoten, het water gebeuren, en de nieuwe omgeving. Het zijn allemaal dingen die bijdragen aan vertrouwen van ruiter in paard, en andersom.

Ontopic: de fotos zien er niet altijd even mooi uit. Maar weet wat het is om met een jong dier dit soort huppels te nemen, ze denken er nog al eens anders over, en probeer het dan nog maar altijd mooi eruit te laten zien!
We komen elkaar vast nog wel tegen met onze B'tjes op de trainingen van Rob ;)
Hij heeft veel geleerd zaterdag, dat pakt niemand hem meer af :)

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-10 22:10

Wat betreft zijn leeftijd en het trainen. Ik heb vertrouwen in Rob wat hij me laat doen. Bull start dit jaar nog helemaal niet klassiek wat ik veel anderen wel zie doen. Dan zie ik 5 jarigen al M klassiek lopen. Bull was met 2,5 al klaar met de groei en daarin beoordeelt iedereen zijn paard zelf.
Ik denk dat de hengsten van het verrichtingsonderzoek het slechter hebben in werk dan Bull, maar ook daar zijn de meningen over verdeeld.
Of hij dit jaar eventing start weet ik niet, ook dat overleg ik met Rob en maak ik daar mijn eigen keus in.
Ik heb les van een Grand Prixruiter voor mijn dressuur dus die weten naar mijn idee wel waar ze over praten bij het opleiden van een jong paard en in welke klasse je kan doorgaan.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 00:14

Ziet het er echt super uit, en zeker voor een eerste keer is dit hartstikke goed +:)+ .

Commentaar over handhouding is al genoeg gegeven, en daar sluit ik me bij aan.

Verder een ontzettend knap paard dat het ontzettend goed doet!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 02:16

Haaaa Bullie, mooi dier hoor Bianca!! :) Het blijft een prachtdier!!

Commentaar over de handen is gegeven, het lijkt erop dat je ook wat lang zit, naar dat is per smaak verschillend uiteraard :) .

Een paard kan qua hoogte op 2,5 jarige leeftijd niet meer verder gaan, maar spieren, banden en botten zijn allerminst uitgegroeid en uitgehard.. dus daar ben ik het niet zo mee eens ;) .

Ik hoop dat Bull het zo goed blijft doen en hij niet 'overruled' wordt door al deze ervaringen.. het blijft namelijk nog een jonkie, ook in zijn koppie.. Het is goed dat je vertrouwen hebt in je trainer, absoluut!! Het lijkt mij ook een zéér capabele man met een berg aan ervaring en kennis. Maar jij staat uiteindelijk in voor de ervaringen van je paard die hij mee krijgt.

Ik ben het ook met Peanutbutter eens.

Geniet van je jongeman :D .

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 09:13

bull is leuk. Foto's geven een leuk beeld van een jong ding wat af en toe echt denkt: wat is dat nou weer?

Hand in hand over de sprong :+

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 09:16

Nou WoninLotte: een paard groeit qua hoogte echt nog wel na z'n 2,5jaar !!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 11:57

Wat leuk :-) Je ziet hem inderdaad denken 'wat is dit nou weer :? '

Vooral bij foto 2 en foto 7 is het echt helemaal geweldig :D

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 12:55

Wat leuk Bull zijn 1e crosservaring. Je ziet duidelijk dat hij het spannend vindt en blijft zoeken naar de kabouters.

Lekker zo blijven spelen want dat is alleen maar goed voor zijn koppie. Heel knap dat hij ookal zo het water durft in te springen.
Op sommige foto's zie je dat hij een hele mooie techniek heeft.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 13:01

Knakker schreef:
Nou WoninLotte: een paard groeit qua hoogte echt nog wel na z'n 2,5jaar !!

oh jah joh? 8)7

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 13:05

WolinLotte schreef:
Een paard kan qua hoogte op 2,5 jarige leeftijd niet meer verder gaan, maar spieren, banden en botten zijn allerminst uitgegroeid en uitgehard.. dus daar ben ik het niet zo mee eens ;) .

ik denk dat die vetgedrukte regel voor onduidelijkheid zorgt.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 13:10

@Knakker:

Bianca zei..
Citaat:
Bull was met 2,5 al klaar met de groei

Waarop ik zei..
Citaat:
Een paard kan qua hoogte op 2,5 jarige leeftijd niet meer verder gaan, maar spieren, banden en botten zijn allerminst uitgegroeid en uitgehard.. dus daar ben ik het niet zo mee eens

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 13:42

Ok, duidelijk!!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 13:44

op het gevaar af heel erg off topic te gaan, ik heb het toch meerdere paarden gehad/gekend die na hun 2,5 nog zeker 5 cm (nagemeten!) gegroeid zijn (in stokmaat dus).

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 13:54

Wo is ook nog gegroeid vanaf haar 3e jaar, van 1.67 naar 1.71 :) , toch 4 cm.

Paarden groeien in principe door tot ongeveer hun 7e jaar.. er bestaan ook paarden die klein van stuk blijven vanaf hun puppy zijnde.. maar van binnen ontwikkelt zich er nog van alles, dus dat ze dan al volgroeid zouden zijn klopt niet :) .

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 14:00

dan snap ik nu hoe je het bedoelde. Ga ik niet meer verder off topic, en laat ik het topic weer voor Bianca's knappe vent.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 14:02

Nu weer Bullie-tijd :P ...

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-10 14:47

Ik weet idd ook wel dat een paard doorgroeit tot 7 en over de spieren en banden etc, had ik een heel groot slungel gehad dan had ik deze ook een jaar langer laten staan,maar bij Bull is dat niet het geval. Bull is met 2,5 gemeten op 1.61 en is dat nu nog steeds. Ik denk dus niet dat hij nog de 1.64 gaat halen. Uiteraard is hij in de rest van zijn lijf wel heel erg gegroeid. Als ik weet dat hij springles heeft (of nu dus de cross) is hij de dag ervoor zowieso vrij en lekker buiten en nu de 3 dagen erna ook, dus hij kan altijd heerlijk herstellen.
Volgens Herman Wientjes kan ik hem gerust 3 dagen rijden en 1 dag longe, maar daar kom ik niet eens aan. Tis toch nog vaak 2 dagen onder de man, 1 dag longe.

Belangrijkste vind ik dat hij lekker fris blijft en daar zorg ik echt wel voor .... :+: