[SGW] Adami @ Moordrecht

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AmoCavallo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 14:33

Wat een leuke paard:D
Ziet er goed uit hoor:)
Ik vindt het maar knap want op de foto's ziet het er laag uit maar ik het echt is het behoorlijk hoog
Zeker die punt ahh die vindt ik zo eng. :D
ik heb het zelf ook een tijdje gedaan met mijn pony paar jaar geleden , maar ik vondt het toch echt veel ste eng. (pony vondt het ook niet echt leuk, wou niet de waterbak in enzo)

Damelza

Re: Adami @ Moordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 16:57

Ziet er leuk uit hoor! Adami vind ik ook een erg mooi paard!

Roosyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 13:48

Hey Donna,

Kan me nog herinneren dat je aangaf te rijden met dit bit ipv martingaal toen Sylvy zo druk was tijdens de eerste training?! Waarom rijd jij met dit bit en laat je hem zo scherp inwerken, zelfde reden als waarom je mij dat toen aan gaf?

Antwoord en verduidelijking van mijn vraag mag via pb hoor.

En wat zien jullie er goed uit als combi! Netjes gereden plezier straalt ervanaf! 6 dec zit er voor mij niet in, Syl loopt kort en start slecht op door koud weer. Vorig jaar ook al dus misschien is een onderzoekje nodig.

Drrrassic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 14:00

En sowieso, als het paard dat bit echt heel naar had gevonden stonden de oren wel naar achter, op elke foto kijkt hij blij.
Mooie foto's :D Ziet er gaaf uit!

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 14:01

Nou hierbij de vraag:
Waarom rijd jij met zo'n scherp bit op de laatste ring?

M.v.g
Jacobs.

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 14:47

Tuurlijk hoef je geen reactie te geven op de vragen en 'commentaar' wat hier gegeven wordt m.b.t. tot het bit,maar x_quinta_x zegt : je zet deze foto's op bokt en dan kan je verwachten dat er reacties op komen.
Beetje jammer,het zijn leuke foto's,absoluut,maar het viel me meteen op dat het bit zo allemachtig strak staat.

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 16:17

Leuke foto's! Jullie hebben er veel plezier in zo te zien. ;)
Word je paard erg heet met springen/crossen ??? :?
Ik heb zelf een arabier D-pony gehad. Werd heel heet met springen/crossen, heb veel dingen geprobeert om beter controle te krijgen. Bij mij werkte een martingaal/borsttuig met martingaal een heel stuk. ;) Heb ook dat bit gebropeerd maar vondt het niet echt werken, komt omdat het bit zo kan kantelen. Je doet je pony/paard er niet veel pijn mee maar het is wel vervelend voor ze omdat het zo kan draaien in de mond. ;) Ik heb ook een gebroken pelham geprobeerd en vond dat veel beter werken :j maar een beetje te goed omdat ik zelf nog niet zo goed reed en niet zo stille hand hat was dat ook geen oplossing. :n Hoop dat je wat aan de tips hebt !!! :D

Groetjes sanurie

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 17:53

Een (tijdelijk) slotje voor overleg.

* edit * weer geopend.

Moderatoropmerking:
Graag wel respectvolle reacties plaatsen, commentaar mag uiteraard maar blijf aardig. ;)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 16:57

Leuke foto's, maar eerlijk gezegt was de doorgeslagen pessoa ook het eerste wat mij opviel. Mijn ervaring is dat paarden hier juist minder goed op lopen en afbreken op de sprong.
Het verbaast mij dat Rom of Michiel vinden dat hij zo goed zit (ik heb zelf ook een jaar of 1/ bij Rom en Michiel getraind en rij ook wel een keer een crossje ;) )
Het geeft geen fijn beeld en mijns inziens heeft dit ook helemaal geen fijn effect met rijden. Een paard wordt niet fijner op dit bit als hij zo ver doorslaat, alleen bang, angstig en sterker.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 17:01

Ik vind je pessoa te strak aagetrokken, dit is denk ik nergens voor nodig :)
Erg jammer om te zien.

verder leuke foto's hoor :)

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 20:56

ik denk dat het er per paard op verschilt.. zelf rij ik ook met pessoa bit en dit werkt voor mijn merrie in de cross veel fijner.. Ja en ook ik rij cross en heb vorig jaar een half jaar stage bij rom gelopen..

Wanneer er onterecht gebruik van gemaakt zullen rom en michiel hier zeker op ingaan.

Daar komt nog bij dat als je als onervaren ruiter hiermee gaat rijden en zonder been ( wat bijna iedereen doet ) dit kwaad kan. De topicstarter heeft genoeg ervaring en weet ook, zoals de meeste niet, dat je met voldoende been moet rijden voordat je met hand komt...

Ik snap die reacties nooit zo goed, er wordt niet om commentaar gevraagd, 100 keer hetzelfde over het bit, 1 keer is leuk, vaker is irritant...

Ziet er fijn uit verder donna... Krimh's zijn zoiezo vaak wat heet, heb er zelf ook 1 :)

craiester

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 23:19

@ luxket : het verschilt idd van paard tot paard en ik twijfel zeker niet aan de ruiter als ik zo zie op de foto's is haar zit goed,maar een bit dat zo strak staat is nergens voor nodig,en dat er 1OO keer over wordt gepraat is omdat de vraag meer wordt ontweken dan beantwoord (ik bedoel dit niet stom maar als hier iets wordt gevraagd kan dat voor beide "teams" leerrijk zijn)trouwens als je foto's op bokt plaats krijg je reactie dat is de bedoeling van bokt.
ik vind wel dat het een mooi paardje heeft en een heel mooie techniek (en misschien stoort het bit hem niet) maar op foto's ziet het er niet paardvriendelijk uit

Marilyn_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 19:43

Prachtige combinatie, prachtige helm ook! :D

Dat zware bitje is heus niet erg. Arabieren staan bekend om hun pittige karakter, dus die mogen best wel wat hebben als ze heet zijn, máár, dan graag wel met een goede ruiterhand. Het lijkt erop dat je ipv dat je je paard ruimte in de hals geeft in de sprong, je aan de teugels hangt. Misschien heb je dit zelf niet door, maar zeg nou zelf, als je naar jou foto's kijkt, en bijvoorbeeld naar de foto's van andere goede crossers en springers. Die geven hun paardje ook de ruimte om te springen. Die brengen hun armen naar voren, en jij houdt ze strak bij je buik.

Je moet maar kijken of je wat met dit tipje kunt ;) , maar ik ben zoals je ziet niet de enige die het opmerkt, dus dan is het best opvallend. Proberen kan altijd toch? Het zou ook fijner zijn voor je paardje, want zo kan hij meer over de rug springen, met waarschijnlijk (nog) betere resultaten.

Het kan natuurlijk ook zijn dat je een rede hebt voor de konstante aanleuning. Dan houd ik mijn mond natuurlijk :Y)

Verder probeer wat op te steken van het verdere (goede) commentaar hier, want heus niet al het commentaar hoeft slecht te zijn! Zelfs Anky heeft nog haar foutjes, een ruiter die helemaal perfect is en niets meer hoeft te leren is vrij zeldzaam (lees: onmogelijk) , dus heb de motivatie jezelf te verbeteren en neem het commentaar serieus :Y)

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 20:48

Vind deze foto's ook niet zo een fijn beeld geven, heb jou namelijk welleens zien rijden bij de cross daar in Moordrecht en dat gaf een veel fijner beeld.