Yes, gelukt!!!
We zijn helemaal rondgekomen en we hebben ook nog een hoop hindernissen op L-hoogte gesprongen. (oja, voor degenen die het niet gevolgd hebben: we reden zonder zadel en hoofdstel)
Verslag per hindernis:
1 geen probleem
2 Op het laatste moment besloten toch de linker berkensprong te nemen, die stond op L-hoogte maar ging soepeltjes.
3 Bos uit, geen probleem. (ook L)
Op 4, de eerste van de schuine dubbelsprong hadden we een weigering, hij kwam een beetje teveel terug. Omgedraaid en opnieuw aangereden en toen ging hij prima over 4 en 5.
Bij de hooiberg, nummer 6 (L-hoogte), keek hij wel even op het zeil dat ervoor lag, maar ik kon zijn aandacht naar de hindernis brengen en die sprong hij goed.
Evenals 7, de boomstam gevolgd door een helling af.
Smalletje 8 en waaier 9 gingen goed. (volgens mij beide L-hoogte) Hier begon hij wel erg veel eigen initiatief te nemen (om door het bos te scheuren) dus heb ik hem even terug naar stap genomen.
Toen 10 A en B, de dubbelsprong, ging erg lekker.
11, de coffin, vond ik erg gaaf. We hebben de hele coffin rechtdoor gesprongen!
De hindernis voor het water (L) ging gelukkig goed, ik dacht dat hij misschien wel wat te veel zou terugkomen door het water erachter maar dat viel mee.
Bij het water de insprong genomen, heel rustig aan laten zakken.
Nog twee hoge hindernissen te gaan. Nummer 14 het veld op vond ik wel erg spannend, en de laatste, maar ze gingen allebei prima! En gefinished!
Nu ik het zo aan het beschrijven ben besef ik me dat volgens mij alle hindernissen op L-hoogte stonden, behalve 7 want daar ging de L rechtdoor de trapjes op, en 10.
Otto werd wel sterk, want hij wist wel wat er ging gebeuren. (crossen!) Daarom heb ik hem tussendoor ook af en toe terug naar draf of zelfs stap genomen, om de controle te behouden. Ik kan hem wel op volle snelheid door die cross laten gaan, maar dat is geen rijden meer, vind ik.
Als er iemand foto’s of een filmpje heeft gemaakt zou ik het erg leuk vinden om ze te hebben.
Het was echt gaaf. Ik wil wéér!!!