[SGW] Fáfnir en ik op crosstraining

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 15:08

Mallodie schreef:
Mag ik niet vragen waarom mensen ervoor kiezen om op zo'n klein beest te gaan zitten? Ik veroordeel toch niemand, vind het gewoon een erg raar zicht.. ook al is het 'een ijslands paard'.

Tuurlijk mag je dat vragen :j
Persoonlijk vind ik het een veel leuker gezicht dan van die kleine vrouwtjes op immens grote dressuurbeesten. Dat kan de gemiddelde jury dan misschien mooi vinden, maar dat vind ik dan weer geen pannetje.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 15:08

Mallodie schreef:
Mag ik niet vragen waarom mensen ervoor kiezen om op zo'n klein beest te gaan zitten? Ik veroordeel toch niemand, vind het gewoon een erg raar zicht.. ook al is het 'een ijslands paard'.

Dat komt omdat veel mensen tegenwoordig denken dat je met 1.75 al een kwpner van 1.80 onder je gat moet hebben :roll:
Leuk om die Ijs zo te zien gaan! :D
Zaten je voeten niet in de weg met sommige hindernissen?

Imre

Re: Fáfnir en ik op crosstraining

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 15:15

Gave foto's, Tries! :D Top dat Faf het zo goed heeft gedaan! +:)+ Ik had ook wel mee willen doen, maar Jónas zijn pootjes kunnen het niet meer en Kveldje moet nog wat bijleren voordat ik zulke dingen ga doen. Hopelijk volgend jaar een keer, als het wat dichterbij is!

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 16:26

Leuke foto's :D

Is dit bij beukers? En volgt u al die lessen of kan je ook gewoon 1 les meedoen?

Ik rij nu ook een ijslander (erbij), en het lijkt me echt vet om haar ook te leren springen/crossen. (eerst maar het springen en daarna pas het crossen :P)

BNT95

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 20:40

Leuke foto's,
jullie zijn zo te zien een leuke combi :D

kaetifeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 20:56

Gaaf dit! En stoer, ik durf niet geloof ik, hihi.
IJslanders, klein van buiten GROOT van binnen!!
Groetjes Paulien

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 22:12

Oh wow . Wat gaaf een Ijslander die crosst. Was ook niet in mijn hoofd opgekomen dat dat kan. Maar waarom ook niet.

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 05:43

Nouja '' een ijslander die crosst'' Het was maar eenmalig om het uit te proberen, maar het ging superleuk!! En tijdens de cross was er nog een ijsco, Reynir, die deed het ook superleuk! Ik vind het voor herhaling vatbaar, en wie weet eens meedoen aan een ponycross wedstrijd...

Mijn hoofd op de rietkraag is echt erg, haha maar ik vond het eng, maar hij ging gewoon, braaf paard!

Dit bit is een enkelgebroken pelham, die had ik voor de zekerheid erin omdat we 1 met meerdere waren, en 2 op een open vlakte, en Fáf is soms nogal voorwaarts zonder rem, :o ;) en ik wilde geen risico lopen op ren-sessies... ;) Achteraf was het niet nodig want hij gedroeg zich keurig, maar goed, had de tweede teugel als noodstop e-ven-t-u-eel.

En het is inderdaad bij beukers in langedijk!

En mijn voeten zaten niet in de weg inderdaad, hij sprong dr ruim overheen.

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 18:51

Grappig een crossende Ijsje.. Dat had ik nooit verwacht..

Had je niet alleen ontzettend pijn aan je kruis met zulke lange beugels?!

veel plezier nog samen!

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 21:24

haha nee, ze waren zelfs twee gaten korter dan normaal....

Marsafuba

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 14:06

Ik wou net zeggen, ijslanders zijn er op gebouwd om langere mensen te dragen. Kan dan misschien wel een raar zicht zijn, maar eigenlijk hoort 't zo. Leuk hoor dat je zo'n lol hebt met je ijslander, nog nooit een ijslander zien springen, gaaf hoor!

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 14:11

Wat leuk!!! Erg gaaf zeg dat je Ijslander zo kan springen. Erg leuk :j

En een ijslander kan dit makkelijk hebben. Het totaalplaatje vind ik ook niet helemaal mooi, maar het kán wel :j

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 14:25

Gave foto's, zo zie je maar weer dat ijsco's ook prima kunnen springen! Alleen een kleine opmerking op je beugels, mischien die in het vervolg zo een 3 gaatje korter doen want op de foto met de rietbak is het gewoon net alsof je met je voeten de hindernis gaat raken zo laag hangen ze naast je paard. Met kortere beugels kan je ook net even wat beter meehelpen bij de sprong. Goed dat je de pelham op 2 teugels rijd al is enkelgebroken wel een behoorlijk gemeen bit. Maargoed beter dat dan een laagvliegende pony die gevaarlijk is voor jullie beiden. Maar dat was genoeg commentaar, dus nogmaal leuke foto's, volgens mij vind hij het wel voor herhaling vatbaar!

Even offtopic: wat wordt er zo idioot gereageerd op Mallodie, ze vraagt toch enkel iets? Een beetje meer begrip en bereidheid gewoon te antwoorden zou niets schaden. Nee het wordt meteen persoonlijk genomen, typisch bokt weer...

REYNIR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 15:36

Het was zeker leuk de crosstraining! Het was georganiseerd door Hestagaman, de rijvereniging voor ijslanders in NH. Ik deed ook mee, en heb erg veel lol gehad en Reynir ook denk ik!
Fafnir en Reynir waren wel verreweg de besten ;-)

samsa0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 19:37

Super gaaf!
denk er zelf ook over om met mn ijsco kruising te gaan crossen :) nog tips?
springen doen we al! dat vind ze echt het einde.. :o

Saar89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 19:57

Wat een stoere foto's, vooral van die waterbak.
En springen kan die zo te zien goed!

Viteske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 11:48

Geweldig!
heb net besloten dat ik aankomend seizoen ook graag zoiets wil doen met mijn ijsco!
nu jij ervaring hebt.. heb je misschien nog andere 'ijslander-proof' adresjes voor een crossles?

Aghja er zullen altijd verschillende meningen over IJslanders blijven, maakt niet uit. Ik weet iniedergeval dat ik niets anders meer wil :D

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 11:59

Mallodie schreef:
Waarom rijd je met zo'n kleine pony? Ik vind het niet zo mooi ogen eigelijk...

Whahahahaa!!! OMG!!!! Jeeeetje zeg := Ik lig hier in een scheur..!!

Afbeelding

@ topicstarter

leuke foto's , wat zijn ijslanders toch veelzijdig!!!

Viteske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 12:11

Bokt-meeting-ijslander-cross-les? ;)

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-09 08:34

Lijkt mij een heul goed plan viteske!!!

@ skess, ik ga er geeneens meer op in. Ijsco's zijn cool, en ik wil ook nooit meer anders!!!

Als je een meeting zou willen doen moet je wel hindernissen hebben die niet zo onwijs hoog zijn als die je op dit fotogedeelte voorbij ziet komen..... :D
Deze hoogte was mooi zat!! :D :o
Ik zou niet weten waar je terecht kunt en hoe dat in zijn werk gaat, maar ws een telefoontje lost een hoop op. Deze crosstraining was bij manege Beukers in oudkarspel, leuke baan was het!
Maar ik zie foto's van het dijksgatbos :D WAUW. alleen echt te hoog hoor!!

LisaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 08:40

Je hebt echt een superleuke ijs!!
Ik vind het juist leuk om te zien wat langere mensen op een pony!
Jullie passen ook leuk bij elkaar!

REYNIR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 11:24

Als je een meeting zou willen doen moet je wel hindernissen hebben die niet zo onwijs hoog zijn als die je op dit fotogedeelte voorbij ziet komen..... :D
Ik zou niet weten waar je terecht kunt en hoe dat in zijn werk gaat, maar ws een telefoontje lost een hoop op. Deze crosstraining was bij manege Beukers in oudkarspel, leuke baan was het!
Maar ik zie foto's van het dijksgatbos :D WAUW. alleen echt te hoog hoor!![/quote]

In het Dijkgatbos staan standaard niet van die hindernissen hoor, is alleen voor de wedstrijd, er staan er maar enkele en die zijn niet zo hoog.

Misschien gaat Hestagaman nog wel een keer een crosstraining organiseren... ik zal het eens in de groep gooien :D

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 20:12

Tries_en_Faf schreef:
Lijkt mij een heul goed plan viteske!!!

@ skess, ik ga er geeneens meer op in. Ijsco's zijn cool, en ik wil ook nooit meer anders!!!

Maar ik zie foto's van het dijksgatbos :D WAUW. alleen echt te hoog hoor!!

Dijkgatsbos liggen ook kleine hindernissen, valt reuze mee hoor ;) En het is natuurlijk ook vooral
leuk daar dat je dan in het bos rijdt.

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 08:56

Oke, lijkt me onwijs leuk om een keer te doen, maar ik heb geen trailer enzo, dat is altijd weer lastig met dit soort dingen....