[SGW] Mizjana @ springen in het bos

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 19:17

Ziet er leuk uit, maar waar ben je op foto 9 :o ? je zit zo erg naast m dat je jezelf niet eens meer ziet. Zo breng je je pony heel erg uit balans. En over je cap ga ik niet zeuren, rij zelf ook altijd zonder. :o

shilady

Re: Mizjana @ springen in het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 19:19

Ik rij ook altijd zonder.
Ja op foto 9 ben je zelf niet te zien lijkt net of alleen je pony springt :P
Ik zou iets minder naar voren hangen als je springt ect,

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 19:26

Wat ben jij ongelofelijk onverantwoord bezig!
Nog nooit een crosshindernis gesprongen, en dan hindernissen springen zonder grondlijn, zonder cap, zonder bodyprotector.
Hoe slecht wil je het hebben. Het klinkt hard, maar je zou er eens flink af moeten vallen. Dan schrik je je rot en doe je hem voortaan wel op!
Ik cross zelf veel en heb veel ervaring, maar ik heb àltijd een bodyprotector aan, àltijd een cap op en ik doe mijn paard àltijd beenbescherming om. Het heeft niets met vertrouwen te maken dat je geen cap draagt. Een paard kan altijd een hindernis verkeerd inschatten, en omdat jouw pony crosshindernissen niet kent is die kans nog veel groter!
Verder til je je handen veel te hoog op op de sprong, hang je half naast je paard op de sprong (waardoor je hem uit balans brengt) en kom je veel te ver naar voren op de sprong. Je moet dichter bij je zadel brengen.

Hier heb ik echt geen goed woord voor over :n

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 19:58

Snoekiej schreef:
Wat ben jij ongelofelijk onverantwoord bezig!
Nog nooit een crosshindernis gesprongen, en dan hindernissen springen zonder grondlijn, zonder cap, zonder bodyprotector.
Hoe slecht wil je het hebben. Het klinkt hard, maar je zou er eens flink af moeten vallen. Dan schrik je je rot en doe je hem voortaan wel op!
Ik cross zelf veel en heb veel ervaring, maar ik heb àltijd een bodyprotector aan, àltijd een cap op en ik doe mijn paard àltijd beenbescherming om. Het heeft niets met vertrouwen te maken dat je geen cap draagt. Een paard kan altijd een hindernis verkeerd inschatten, en omdat jouw pony crosshindernissen niet kent is die kans nog veel groter!
Verder til je je handen veel te hoog op op de sprong, hang je half naast je paard op de sprong (waardoor je hem uit balans brengt) en kom je veel te ver naar voren op de sprong. Je moet dichter bij je zadel brengen.

Hier heb ik echt geen goed woord voor over :n

Helemaal waar! :j

jump_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 20:59

Leuke foto's.
Mensen na 1x snapt ze het wel, moet nu heel haar topic volgezeurd worden?
Sorry hoor maar of je nu springt,dressuurt, of gewoon een buitenrit maakt er kan altijd wel iets gebeuren. En idd bij cross is dat risico hoger. Maar dat neemt niet weg wanneer je gewoon rijd je niet hard kan vallen. Het is haar eigen risico. Haar ouders moeten het betalen als je in het ziekenhuis beland idd, maar dan is het ook de ouders hun verantwoordelijkheid.
Zij beslissen tot ze 18 is wat ze moet doen of laten (bij wijze van spreke) en als dat inhoud dat ze zonder cap mag rijden dan zij het zo.
Maar ga nu niet haar topic verpesten omdat ze zoals vele zonder cap rijd.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 21:05

jump_girl schreef:
Leuke foto's.
Mensen na 1x snapt ze het wel, moet nu heel haar topic volgezeurd worden?
Sorry hoor maar of je nu springt,dressuurt, of gewoon een buitenrit maakt er kan altijd wel iets gebeuren. En idd bij cross is dat risico hoger. Maar dat neemt niet weg wanneer je gewoon rijd je niet hard kan vallen. Het is haar eigen risico. Haar ouders moeten het betalen als je in het ziekenhuis beland idd, maar dan is het ook de ouders hun verantwoordelijkheid.
Zij beslissen tot ze 18 is wat ze moet doen of laten (bij wijze van spreke) en als dat inhoud dat ze zonder cap mag rijden dan zij het zo.
Maar ga nu niet haar topic verpesten omdat ze zoals vele zonder cap rijd.

Iedereen maar rijtechnische commentaar geven. Dus zo ook over dat het niet verandwoordelijk is.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 21:05

Het gaat niet om het zonder cap rijden, het gaat om het zonder cap CROSSEN terwijl zij en haar paard absoluut geen ervaring hebben! Dat is echt heel wat anders. Wanneer je gewoon rijdt, kan je ook hard vallen hoor ;) Paarden kunnen ook fouten maken in afstanden schatten o.i.d. En als ze nog nooit een crosshindernis gesprongen hebben is de kans dat ze iets fout inschatten of niet springen of gek springen nou eenmaal groter. Volgens mij snapt de TS het nog niet hoor, anders zou ze voortaan wel een cap dragen met dit soort acties ;)

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 21:07

Snoekiej schreef:
Het gaat niet om het zonder cap rijden, het gaat om het zonder cap CROSSEN terwijl zij en haar paard absoluut geen ervaring hebben! Dat is echt heel wat anders. Wanneer je gewoon rijdt, kan je ook hard vallen hoor ;) Paarden kunnen ook fouten maken in afstanden schatten o.i.d. En als ze nog nooit een crosshindernis gesprongen hebben is de kans dat ze iets fout inschatten of niet springen of gek springen nou eenmaal groter. Volgens mij snapt de TS het nog niet hoor, anders zou ze voortaan wel een cap dragen met dit soort acties ;)

Ga hier helemaal in mee! En omdat ze het nog nooit gedaan heeft is er zoveel procent kans dat het gewoon wel echt fout gaat.
En dat willen we gewoon op een aardige manier duidelijk maken!

En er staan ook gewone reactie's tussen dat ze een super leuk dier heeft. ;) Dus het is niet allemaal commentaar.

jump_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 21:08

Snoekiej schreef:

Volgens mij is ze slim genoeg om dat zelf te snappen.
Als ik een buitenrit maak ben ik de enigste van de groep die mét cap rijd. En als we dan een boomstammetje zien in het bos springen zij er net zo vlot over als ik.
Terwijl vele daar al van rond de 30 bij zijn. Maar als zij vallen zijn het wel zijzelf met de schade en niet ik.
Dat geld ook voor de TS. En zolang haar ouders het goed vinden is er toch geen probleem?

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 21:12

Grappig taaltje, kom je uit Belgie?

Maarre, on topic... leuk paard, fikse sprongen.... beetje dom en puberig om inderdaad geen cap te dragen. Maar goed, kiek maar... in een rolstoel kun je ook zat leuke hobby's bedrijven.
Succes!

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 21:15

CARAAA__ schreef:
Anoniem schreef:
voor je kijken en op je hakken letten.

Verder vind ik het verschrikkelijk onverandwoordelijk om cross hindernissen te gaan springen zonder cap en Bodyprotector.
Een cap en Bp is namelijk niet voor niets verplicht tijdens de cross..

cap is myn eigen verantwoordelijkheid!
ik vertrouw op myn pony.

Ik vertrouw mijn haflinger ook, maar lag er laatst ook naast.
MET CAP!!!!
Alle paarden kunnen ineens gek doen, zelf 28 29 jarige

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 21:27

Nou, niet zo wegduiken. En zeker niet op inks of rechts gaan hangen want dan gaat de pony uit evenwicht geraken. op deze hindernissen gaat het nog maar als je hoger gaat dan wordt het voor de pony moeilijk.
Er werd gezegd dat je zonder cap rijdt "op bomen die vastliggen". Zou men liever hebben dat ze los liggen dan? Dan sta ik niet in voor de gevolgen hoor ;)

CARAAA__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-09 22:03

ja ik weet het nu al dat ik met cap moet rijden:)

als ik het 1keer gelezen heb is het wel goed hoor
iedereen herhaalt het nog eens

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 22:28

SPR-ITP---> SGW-ITP

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 05:56

CARAAA__ schreef:
ja ik weet het nu al dat ik met cap moet rijden:)

als ik het 1keer gelezen heb is het wel goed hoor
iedereen herhaalt het nog eens

bedoel je dan dat je voortaan wel met cap gaat rijden ;) ?
Want wat al vaak genoeg gezegt is is dat jij waarschijnlijk het gevaar niet helemaal ziet.

Google maar eens op eventing ongeluk... en kijk maar eens naar de foto's dat zou jij namelijk ook kunnen zijn... maar die ruiters overleven het toch vaak omdat ze een cap en BP om hebben...

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 09:36

Je paard (of is het een pony) pakt het wel makkelijk op zo te zien! Misschien moet je eens 'echt' gaan trainen, kun je ook een keer aan een echte cross meedoen!

Zonder helm zou ik zelf nooit doen, maar eerlijk gezegd interesseert het me ook niet wanneer iemand zonder gordel in de auto gaat zitten. Als je je paard maar degelijke bescherming omdoet.

jump_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 10:34

SGWuppie schreef:
Je paard (of is het een pony) pakt het wel makkelijk op zo te zien! Misschien moet je eens 'echt' gaan trainen, kun je ook een keer aan een echte cross meedoen!

Zonder helm zou ik zelf nooit doen, maar eerlijk gezegd interesseert het me ook niet wanneer iemand zonder gordel in de auto gaat zitten. Als je je paard maar degelijke bescherming omdoet.

Volledig mee eens

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 16:12

Volgende keer, denk alsjeblieft ook om je pony, dat jij nou zelf zo dom bent om zonder Cap en BP te gaan crossen, moet je zelf weten (Niet voor niets verplicht) maar denk wel aan je pony, goede bescherming is wel belangrijk.

Enne, je kunt je pony nog zo vertrouwen, een struikelmomentje of je knalt er tegen aan, geloof me, ik ben al eerder over de kop geslagen en ik vertrouw mn pony voor 200%.

Verder moet je echt eens wat trainingen volgen, je pony heeft er wel aanleg voor :)

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 16:49

Even een domme vraag, maar waar halen jullie vandaan dat dit de eerste keer is dat ze vaste hindernissen springt?
Ik ga mee met de rest, m'n vorige pony vertrouwde ik ook 100% met springen, maar denk maar niet dat ik zonder cap ging springen :n En met de pony die ik nu heb rij ik zelfs met cap én bodyprotector als ik over 'gewone' hindernissen spring. Gewoon voor m'n eigen veiligheid. Waarom zou je onnodig risico lopen op een eenmalige rit naar een rolstoel, terwijl je dat heel simpel kan voorkomen?

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 17:02

Omdat er boven de 1e foto staat: 1e keer boomstam ;)

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 19:03

Maar kan ook zijn, 1ste keer die dag. :) Zo doen veel bokkers het nog wel eens. :j

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 19:12

Buiten dat er 1e keer boomstam staat, ziet het er ook niet bepaald naar uit dat deze combinatie ervaring heeft ;)

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 21:02

Ik heb al véééééééél slechtere combinaties gezien hoor snoekiej ;) combinaties die wel officieel starten. Deze doet het echt niet slecht... ook af en toe het positieve kunnen zien :)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 21:07

wat leuk dat er een crossbosje in de buurt is
alleen, net zoals de rest, je moet niet voor niks een bp en cap op met crosstraining of wedstrijden, dat is niet voor niks
als je een keer hard valt leer je het wel (zoals mij)

let er op dat je niet zo naast je pony hangt
op alle foto`s hang je er naast en ben je naar beneden aan kijken
je moet tussen de oren door naar voren kijken, zeker niet naar beneden

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 21:12

altijd dat gezeur over die cap...