? je zit zo erg naast m dat je jezelf niet eens meer ziet. Zo breng je je pony heel erg uit balans. En over je cap ga ik niet zeuren, rij zelf ook altijd zonder.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Snoekiej schreef:Wat ben jij ongelofelijk onverantwoord bezig!
Nog nooit een crosshindernis gesprongen, en dan hindernissen springen zonder grondlijn, zonder cap, zonder bodyprotector.
Hoe slecht wil je het hebben. Het klinkt hard, maar je zou er eens flink af moeten vallen. Dan schrik je je rot en doe je hem voortaan wel op!
Ik cross zelf veel en heb veel ervaring, maar ik heb àltijd een bodyprotector aan, àltijd een cap op en ik doe mijn paard àltijd beenbescherming om. Het heeft niets met vertrouwen te maken dat je geen cap draagt. Een paard kan altijd een hindernis verkeerd inschatten, en omdat jouw pony crosshindernissen niet kent is die kans nog veel groter!
Verder til je je handen veel te hoog op op de sprong, hang je half naast je paard op de sprong (waardoor je hem uit balans brengt) en kom je veel te ver naar voren op de sprong. Je moet dichter bij je zadel brengen.
Hier heb ik echt geen goed woord voor over
jump_girl schreef:Leuke foto's.
Mensen na 1x snapt ze het wel, moet nu heel haar topic volgezeurd worden?
Sorry hoor maar of je nu springt,dressuurt, of gewoon een buitenrit maakt er kan altijd wel iets gebeuren. En idd bij cross is dat risico hoger. Maar dat neemt niet weg wanneer je gewoon rijd je niet hard kan vallen. Het is haar eigen risico. Haar ouders moeten het betalen als je in het ziekenhuis beland idd, maar dan is het ook de ouders hun verantwoordelijkheid.
Zij beslissen tot ze 18 is wat ze moet doen of laten (bij wijze van spreke) en als dat inhoud dat ze zonder cap mag rijden dan zij het zo.
Maar ga nu niet haar topic verpesten omdat ze zoals vele zonder cap rijd.
Paarden kunnen ook fouten maken in afstanden schatten o.i.d. En als ze nog nooit een crosshindernis gesprongen hebben is de kans dat ze iets fout inschatten of niet springen of gek springen nou eenmaal groter. Volgens mij snapt de TS het nog niet hoor, anders zou ze voortaan wel een cap dragen met dit soort acties
Snoekiej schreef:Het gaat niet om het zonder cap rijden, het gaat om het zonder cap CROSSEN terwijl zij en haar paard absoluut geen ervaring hebben! Dat is echt heel wat anders. Wanneer je gewoon rijdt, kan je ook hard vallen hoorPaarden kunnen ook fouten maken in afstanden schatten o.i.d. En als ze nog nooit een crosshindernis gesprongen hebben is de kans dat ze iets fout inschatten of niet springen of gek springen nou eenmaal groter. Volgens mij snapt de TS het nog niet hoor, anders zou ze voortaan wel een cap dragen met dit soort acties
Dus het is niet allemaal commentaar. Snoekiej schreef:Het gaat niet om het zonder cap rijden, het gaat om het zonder cap CROSSEN terwijl zij en haar paard absoluut geen ervaring hebben! Dat is echt heel wat anders. Wanneer je gewoon rijdt, kan je ook hard vallen hoorPaarden kunnen ook fouten maken in afstanden schatten o.i.d. En als ze nog nooit een crosshindernis gesprongen hebben is de kans dat ze iets fout inschatten of niet springen of gek springen nou eenmaal groter. Volgens mij snapt de TS het nog niet hoor, anders zou ze voortaan wel een cap dragen met dit soort acties
CARAAA__ schreef:Anoniem schreef:voor je kijken en op je hakken letten.
Verder vind ik het verschrikkelijk onverandwoordelijk om cross hindernissen te gaan springen zonder cap en Bodyprotector.
Een cap en Bp is namelijk niet voor niets verplicht tijdens de cross..
cap is myn eigen verantwoordelijkheid!
ik vertrouw op myn pony.
CARAAA__ schreef:ja ik weet het nu al dat ik met cap moet rijden:)
als ik het 1keer gelezen heb is het wel goed hoor
iedereen herhaalt het nog eens
? SGWuppie schreef:Je paard (of is het een pony) pakt het wel makkelijk op zo te zien! Misschien moet je eens 'echt' gaan trainen, kun je ook een keer aan een echte cross meedoen!
Zonder helm zou ik zelf nooit doen, maar eerlijk gezegd interesseert het me ook niet wanneer iemand zonder gordel in de auto gaat zitten. Als je je paard maar degelijke bescherming omdoet.
En met de pony die ik nu heb rij ik zelfs met cap én bodyprotector als ik over 'gewone' hindernissen spring. Gewoon voor m'n eigen veiligheid. Waarom zou je onnodig risico lopen op een eenmalige rit naar een rolstoel, terwijl je dat heel simpel kan voorkomen?
Zo doen veel bokkers het nog wel eens.