[SGW] Jimmy @ cross op Bussloo!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Apple

Re: Jimmy @ cross op Bussloo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 17:34

Leuke combinatie en mooie outfit zo :-)

BP en laarzen zijn inderdaad wel aan te raden voor dit soort sprongen :-). En inderdaad volgende keer je beugels wat korter :D.

Over trailerladen: wat doet hij dan precies? Er zijn hier op Bokt meer dan genoeg topics met adressen en mogelijkheden om het vriendelijk op te lossen :-). Jammer als je niet kunt starten omdat zoiets in de weg staat :-)

Wig_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 17:37

ziet er leuk hoor. :D.
en wat een gafe foto's & leuk paardje! :)

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 17:39

Gaaf hoofdstel, en zadel en paardje....
maar waarom geen laarzen aan met de cross ?
vind ik best wel eng.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 19:17

Oe, let je op je spoortjes? Vind het dr soms niet echt prettig uit zien.
Verder vind ik jou hoofdstel echt suuuuúper gaaf:O!! Ik vind het dr wel echt heel tof uit zien en ook fijn dat je zo'n veelzijdig paardje hebt! Kan je echt alle kanten mee op.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 19:37

Wat een leuk ( en veelzijdig!) paard zeg!

Logisch dat als hij onder je uit loopt je hem even wat strenger terug neemt,maar.. probeer dan wel je handen laag te houden en let op je buiten hand.. die zie ik op een foto over de binnenschouder komen en dat zijn nooit zulke goede hulpen natuurlijk. Je kan beter een strenge ophouding maken en weer ontspannen en zelf vooral goed gaan zitten.

Verder ziet het er leuk en vrolijk uit, veel succes nog en ook alvast veel plezier met het mennen! :)

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 20:27

Ik begrijp niet zo goed wat er nou precies zo link aan is om zonder laarzen te gaan springen?

En met de spoortjes: Op de meeste foto's draai ik inderdaad mijn voeten naar buiten en dat is ook zeker een ding om op te letten, maar ik raak hem over het algemeen boven de sprong niet aan. Ik probeer hier altijd ontzettend goed op te letten, want hij is daar erg gevoelig voor.

Over de handen: Inderdaad, bovendien had ik mijn teugels gewoo nte lang omdat ik dacht dat we wel wat lager en langer konden galoperen, tot hij iets zag :D Dus ik had niet zo snel de tijd hem terug te nemen.. ;-)

Over het trailerladen probleem: Hij wil gewoon niet, wordt angstig als hij er één ziet, gaat zweten, gaat er met één voet in en blijft dan gewoon stokstijf staan. Loop snel achteruit of schuin de trailer uit.. Gewoon haast niet te doen, en als hij er dan eenmaal in staat begint hij te zweten en te trappelen... Ik weet niet wat het is, hij heeft er geen nare ervaringen mee in de tijd dat ik hem had, want hij is toen maar 3 keer met de trailer meegeweest en de eerste keer al met veel bombarie... Ik heb destijds een nhm vrouw gehad, die heeft het geprobeerd maar ook tevergeefs... We gaan het gewoon van 't zomer weer oppakken en hopelijk lukt 't dan wel :D

Toch bedankt voor de tips, en ik hoor het graag over de laarzen :-)

DyonS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 20:34

Hey, was jij op 1 mei misschien ook op busslo? Ik reed daar toen iig met mijn zus en je lijkt er wel op :P . Ik vind het erg mooie foto´s en idd een lekker veelzijdig paardje! Wat een prachtig hoofdstel heb je! Wat is het merk als ik vragen mag? :o

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 20:35

met die jophurds (? die schoentjes voor onder chaps) zie ik het probleem ook niet echt. Zit een klein hakje onder en sluit aan zodat je niet kan blijven hangen. Misschien dat een laars je been beschermt voor schaafwonden? Verder geen idee.

Je teugels zijn niet veel te lang,je handen zijn gewoon te hoog. En probeer ze netjes naast elkaar te houden. :)

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 20:50

Op dat moment voor mijn gevoel waarschijnlijk wel ;-) Iok moet immers contact kunnen houden met mijn paard wanneer hij er vandoor probeert te gaan. Maar goed, dat is een "spare of the moment" foto. Zoiets kan ik nu niet meer gaan evalueren want het is al geweest. Soms moet je gewoon snel handelen en is dat handelen niet altijd goed genoeg.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 18:36

heleenxx schreef:
Mooi paard, mooie foto's, mooi setje!
Hij vindt het ook leuk, denk ik!
Ik vind het alleen linke soep om crosshindernissen te gaan springen zonder laarzen of bodyprotector...

Ik idd ook.

ben ik de enige die je hoofdstel echt vreselijk vind? vind je paard zoo kwijlbaar, maar hoofdstel niet staan :o

Verder, ziet er lekker uit hoor,netjes!

Ivet_Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 21:24

Wauw ziet er leuk uit hoor !!!

Ik vind het hoofdstel ook vreselijk maarja..

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 21:36

Leuk paard en leuke foto's!
Je hebt inderdaad wel veel verbeterpuntjes ;)
* Sporen zou ik de volgende keer aflaten, als hij toch graag wil heb je ze niet nodig en je prikt hem er onnodig mee (ook boven de sprong)
* Je werkt behoorlijk terug met je hand
* Volgende keer een (passende) bodyprotector aan

En als ik jou was zou ik niet gaan crossen in je eentje als je er geen ervaring mee hebt! Al doe je het recreatief, als je er geen ervaring mee hebt kan het toch flink misgaan!

Tyrzavm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 15:33

Snoekiej schreef:
Leuk paard en leuke foto's!
Je hebt inderdaad wel veel verbeterpuntjes ;)
* Sporen zou ik de volgende keer aflaten, als hij toch graag wil heb je ze niet nodig en je prikt hem er onnodig mee (ook boven de sprong)
* Je werkt behoorlijk terug met je hand
* Volgende keer een (passende) bodyprotector aan

En als ik jou was zou ik niet gaan crossen in je eentje als je er geen ervaring mee hebt! Al doe je het recreatief, als je er geen ervaring mee hebt kan het toch flink misgaan!

Ik wil hier toch even wat van zeggen ;)

Ik ken de Topic starten en haar paard .
Als Nikki zich ergens niet goed bij voelt doet ze het niet , ze kent Jimmy door en door .

Ik weet , het is en blijft een dier , er kan altijd wel iets gebeuren ;)

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 15:38

Ik cross zelf ook, ik weet waar ik het over heb ;)
Denk overigens dat de TS zich ook heel goed zelf kan verdedigen ;) Het is een stuk verantwoorder om les te nemen ipv zelf een beetje aan gaan kl*ten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 16:26

Wow ziet er gaaf uit hé!
kvind jimmy nog steeds een super leuk en veelijidig paard!

@snoekiej: je kan toch ook gewoon voor de fun wat cross sprongetjes meepakken.. ik zie het probleem daarvan niet in ;)

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-09 21:08

Maar ja, als je zo gaat denken kan je beter helemaal niets doen.. Ik ga geen hoge hindernissen springen of die voor mij riskant aanzien. Daarbij cross ik dus maar een enkele keer. Ik wil en ga hier geen les in nemen omdat ik dit toch alleen doe voor de lol. Daarbij denk ik dat 9 van de 10 die " af en toe" crossen geen les nemen. PAardrijden is al duur genoeg :-)

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 08:29

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 18:39

leuk dier!
je ziet dat hij het erg leuk vindt allemaal :))
trouwens,,, je hebt een prachtig tuig zeg! :wow:

Ellentjuh12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 18:41

Zo leuk paardje, ziet er erg leuk uit.
Ik vind je hoofdstel ook helemaal geweldig! :Y)
Tja ik heb niet zo veel tips. :+

Colaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 08:29

mooi paardje
echt een heel mooi hoofdstel !!!!!
alleen ik zal de volgende keer minichaps of rijlaarzen aan doen
verder ziet het er goed en cometaar geef je zelf al

xPlayboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 16:47

Hee .
1 Hele Belangrijke Tip *
Geen Kapstokjes dit zie ik naamelijk heel erg ;)
leuk tuig .;)
ik weet niet Ckr hoor maar moet je niet die beugels korter doen ?
x