Even verslagje van gisteren:
Dressuur was met losrijden drama, stuiterde meer het terrein over dan dat ik echt kon losrijden. Velvet vond het nog erg eng dat er zoveel andere dingen te doen waren dan alleen dat dressuurproefje. (langscrossende ponytjes, kranen die in de cross stonden, een stapmolen, een omroeper, etc)
Uiteindelijk in het proefje 181 en kon me goed in de punten van de jury vinden, stond iets onder de helft volgens mij. Geen gestuiter meer in de proef maar nog wel veel teveel spanning.
Springen was foutloos en binnen de tijd.

Cross: er was enige overtuiging voor nodig maar Velvet ging braaf van start en ook hindernis 1 bleek niet te bijten (vooraf dacht Velvet van wel). Hindernis 2 en 3 waren geen probleem, hindernis 4, het smalle tonnetje, vond Velvet géén goed plan, ze nam een reuzesprong naar links en stond zo goed als stil, maar met flinke been- en stemhulp heb ik haar er toch nog overheen gekregen (zonder weigering), hindernis 5, de aardappelzakken, was geen probleem en ook 6AB, op- en afsprong ging zonder proberen, bocht met hindernis 7 & 8 ging weer netjes en toen kwam hindernis 9, boomstam heuveltje op, had er net niet genoeg linkerbeen en linkerteugel bij en daardoor liep ze er net langs, totaal m'n eigen schuld dus, Velvet heeft op dit moment gewoon nog erg veel ondersteuning nodig. (Niet zo raar, 1e cross ooit voor haar
) 2e keer sprong ze er keurig overheen, hindernis 10, boompje heuvelaf was ook geen probleem, hindernis 11 vond Velvet eerst ook geen goed plan, maar met wat aanmoediging ging ze er toch braaf over/doorheen. Hindernis 12, laag steiltje met klein greppeltje eronder leverder ook geen problemen op, net als de boomstammetjes 13 en 14. Bij het water het alternatief genomen, omdat ze nog niet erg safe is op het water en ik dit niet echt geweldig water vond zo voor de 1e cross. (dat doe ik in Vlietland wel dan, dan hoef je tenminste niet heuvelaf het water in te lopen). Bloembak hindernis en steiltje erna gingen ook goed, hindernis bij de jacuzzi ging ook zonder problemen, evenals hindernis 19. Lijntje van hindernis 20 en 21 ging ook probleemloos en de picknicktafel ging ook prima. En uiteindelijk kwamen we met 1 weigering met een halve minuut (oid) voor tijdsoverschreiding de finish over. Ik erg tevreden over hoe goed Velvet aanpakte en helemaal blij dat ik weer eindelijk een cross had gereden, blijft toch een heerlijk gevoel! 
Genoeg gepraat, hier wat foto's:

(recht zitten, niet naar 1 kant hangen)

Charmant doorzitmoment, omdat ze totaal niet ontspande ging het doorzitten voor geen meter.

Ze wilde véél liever galopperen

Ik met een knalrood hoofd om Velvet enigszins in het gareel te houden

Drafje

Groeten en klaar met het dressuurproefje
Dan het echte werk

Bocht in het parcours zo te zien, ik moet blijven zitten en hand wat meer los laten.

Hindernis 2 (ik moet vooruit kijken)

Hindernis 6 geloof ik
(ik moet wederom vooruit kijken)
En in de cross

De laatste loodjes..
Deze foto's met dank aan Bokkers Niien_, Ilzjuh en Igor!

Vind het echt super dat jullie zo vooruit zijn gegaan! Het is je gegund hoor! Vind die twee foto's uit het springparcours trouwens ERG gaaf!