[SGW] Hadice haar eerste keer crosstraining, enorm trots.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dany94

Hadice haar eerste keer crosstraining, enorm trots.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-15 22:49

Hallo lieve bokkers,
Leuk dat jullie een kijkje komen nemen bij het topic van Hadice en mij over haar eerste crosstraining.
Zal eerst even Hadice voorstellen:
7 jarige merrie, haar vader is Warkant van het Gestelhof, ze is 1.73m en zwartbruin.
Ze is absoluut niet de makkelijkste en dat werkt wel eens tegen, maar momenteel weten we haar pittige gedrag alleen maar positief om te zetten zoals te gaan springen en crossen.

Na lang wachten toch het lef gehad om me op te geven voor een crosstraining bij Hippisch centrum de schalm in Renswoude. En wat deed ze het goed *\o/* . Keek nergens naar! Gelukkig heb ik zelf wel iets ervaring want dat hielp me bij het boompje wat ze beetje te enthousiast nam _/-\o_

Al met al kan ik niet wachten op de volgende training en de cross die staat gepland op 18 april.
Ben zo enorm trots, kijk en geniet van mijn knappe pittige over enthousiaste merrie <3

1.inspringen boompje
Afbeelding

2.houtstapel na lijntje
Afbeelding

3 & 4. haag op de baan
Afbeelding
Afbeelding

5.gebroken lijntje haagjes, bos uit
Afbeelding

6.gebroken lijntje haagjes, bos in.
Afbeelding

7. volle galop heuvel op!
Afbeelding

8 & 9 & 10.boompje op berg
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

11. en de afsprong na boompje
Afbeelding

12. de waterbak <3
Afbeelding

13. insprong waterbak
Afbeelding

14. galop in waterbak
Afbeelding

15. galop de berg op
Afbeelding

Voor degene die een filmpje ook leuk vinden:

een reactie vinden we erg leuk! <3

Anoniem

Re: Hadice haar eerste keer crosstraining, enorm trots.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 23:11

Wat een super leuk paard en prachtige foto's!

Lijkt me een fantastisch terrein om te rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 23:12

Wat een super leuk paard en prachtige foto's!

Lijkt me een fantastisch terrein om te rijden.

Whizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 23:24

Dat ziet er echt super leuk uit! Het plezier straalt er van af! :))

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 23:47

Oewwwww dat is die knapperd weer!!! <3 <3

Ziet er goed uit!! :D

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 00:23

Wauw gaaf paard heb jij zeg! En gaaf tuig! <3 Ziet er heel goed uit! :j

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 00:31

Wat een super paard! Zo onder jou lijkt hij helemaal niet zo groot :) wel een ontzettende knapperd! Leuk filmpje ook :)

Wel even letten op je bontje, je zadel steekt er nu overheen :)

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 00:40

terrein ziet er leuk uit :D
Veel plezier met de training, plezier hebben jullie zeker

Benice

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 07:20

Wat een supergaaf paard!

Ziet eruit als een geslaagde training! :)

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 07:24

Gaaf paard. Lekker fanatiek is ze, ze pakt het allemaal heel goed aan zo te zien :D

SoleroLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 08:01

Gave foto's!!

Super leuk dat je er bij was! (Ik zat in de organisatie) van wie had je les?

SoleroLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 08:04

Ooh ik zie het al, van Gert ;)

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 08:15

Gaaf! Ziet er goed uit. Is dat een officiële waterbak zo diep? Die in het filmpje zit.

SoleroLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 08:22

Daantjuh88 schreef:
Gaaf! Ziet er goed uit. Is dat een officiële waterbak zo diep? Die in het filmpje zit.

Die waterbak loopt af. Is op z'n diepst geloof ik 2 meter ofzo ;)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 08:43

Top Daan, wat gaat de tijd snel, mooi vooruit gegaan zo!

Dat word meer crossen :):)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 08:43

Die vijver is heel diep, paard kan kopje onder in die vijver. Crossen ziet er goed uit hoor, zou niet zeggen dat het je eerste les was. Ga je nu vaker crossen?

DewiFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 08:55

Super leuk! Ik heb zelf ook meegereden!
Je paard ziet er erg enthousiast uit.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 08:59

Super gaaf dier! Doet veel voor je, dat moet je hebben.

Ik ben halverwege het filmpje gestopt door de plaats vervangende pijn in mijn mond. Als je met Dit bit wilt rijden moet je er wel af kunnen blijven. Niet zo harken met je handen en niet onder het tempo terug willen rijden. Zo nu en dan draaf je bijna op een hogere sprong ,terwijl ze veel meer ruimte en sprong mag maken op een klein boompje.
Ik zie in het filmpje geen extreem lastig paard, wel een ruiter die overmatig controle wil houden. Zonde want een zwaarder bit is er niet dus als dit je niet meer lukt kun je het helemaal vergeten.

Dany94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-15 09:13

Iedereen heel erg bedankt voor de leuke reacties ! Ben ook enorm trots op m'n draakje !
SoleroLove schreef:
Gave foto's!!

Organisatie was top, ben er volgend jaar weer bij hoor als jullie het weer organiseren !

Dany94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-15 09:19

smurffie schreef:
Super gaaf dier! Doet veel voor je, dat moet je hebben.

Ik ben halverwege het filmpje gestopt door de plaats vervangende pijn in mijn mond. Als je met Dit bit wilt rijden moet je er wel af kunnen blijven. Niet zo harken met je handen en niet onder het tempo terug willen rijden. Zo nu en dan draaf je bijna op een hogere sprong ,terwijl ze veel meer ruimte en sprong mag maken op een klein boompje.
Ik zie in het filmpje geen extreem lastig paard, wel een ruiter die overmatig controle wil houden. Zonde want een zwaarder bit is er niet dus als dit je niet meer lukt kun je het helemaal vergeten.

Bedankt voor je reactie, je hebt helemaal gelijk qua tempo naar de sprong toe, wil haar soms idd teveel terug rijden.

Wat het bit betreft, zwaardere bitten als dit zijn er wel, ik ben ook met je eens dat er meer af moet blijven maar als je zelf erbij was dan begrijp je het ook beter. Ze ging er paar x na de sprong er enthousiast vandoor, dan wordt ik vanzelf wat voorzichtiger.

Het is een flexibele rubbere stang waarmee ik rijd, en idd dan met hefboom. Ziet er heel zwaar uit maar is deze echt niet. Dit is geen enkel gebroken metalen pelham...

Helaas is mijn paard echt absoluut niet de makkelijkste en velen die haar kennen snappen niet dat ermee door blijf gaan. Maar ik doe dat zeker wel, rust en controle komt met de tijd.

Dany94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-15 09:22

SusanH schreef:
Die vijver is heel diep, paard kan kopje onder in die vijver. Crossen ziet er goed uit hoor, zou niet zeggen dat het je eerste les was. Ga je nu vaker crossen?

Ja ik heb het zeker in de planning om ermee door te gaan! Ze was zelf zo lekker enthousiast! Gert die me les gaf was ook enthousiast (hij kent ook al langer dus weet waar ik vandaan kom)

Ik ga 11 april crosstraining in maarsbergen en 18 april m'n eerste B cross

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 09:35

Wat een super gaaf dier! Je beugels mogen nog een gaatje korter, je hebt erg lange benen en die slaan wat naar voren door als ze wat onder je vandaan loopt. Door je benen dan wat meer onder je kont te houden heb je veel meer controle, dit kan je alleen als je beugels daar kort genoeg voor zijn ;)

Het bitje snap ik wel, ik rijd een van mijn pony's op een pelhalm in de cross zodat ik met een lang teugeltje kan rijden. Misschien helpt een zwaarder bitje juist, zodat je kleinere hulpen hoeft te geven en niet zo "hoeft te harken" zoals een voorganger schreef.

Je kan goed zien dat je nog niet lang crosst maar je paard lijkt zich heel comfortabel te voelen in dit werk haha. Jij mag wat meer balans krijgen en dan komt de controle vanzelf! Dat hete is in dit werk in je voordeel! :D

SoleroLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 11:21

Dany94 schreef:
Iedereen heel erg bedankt voor de leuke reacties ! Ben ook enorm trots op m'n draakje !
SoleroLove schreef:
Gave foto's!!

Organisatie was top, ben er volgend jaar weer bij hoor als jullie het weer organiseren !

Fijn om te horen! Wij geven het stokje door aan de nieuwe 2e jaars van volgend jaar. Die moeten het dan organiseren. Wij hebben iig ons best gedaan :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 11:35

Wauw wat een gaaf paard, lekker werkwillig ook.
Ik ben het eens met een voorganger dat je haar niet teveel terug moet rijden, tempo moet wel iets hoger liggen dan in een normaal parcours en bij jou is het net andersom. En dat terwijl dit nog maar lage hindernissen zijn. Mag je tegenwoordig in de B cross ook al starten met een pelham?
Valt me ook op dat je af en toe ver achterin je zadel zit en je benen naar voren steekt.

Hoezo pittig/lastig karakter? Ziet er voor mij juist uit als een heerlijk paard!

Dany94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-15 11:47

bedankt voor jullie leuke reacties!

Ja pittig lastig karakter.. tot 3 a 4 weken geleden kon je bij haar nog niet eens een wending naar een hindernis toerijden, helemaal gek werd ze dan. Binnen kan je haar niet springen (tenzij hele grote bak), voelt ze zich te benauwd en opgesloten en krijg je soort van paniek reacties van haar etc..

momenteel maakt ze giga sprongen vooruit en ben daar dan ook enorm trots op! Ze moet een persoon echt vertrouwen dan gaat ze door het vuur, met kleine kinderen is ze dan juist weer een enorm schatje. Nu moet ik haar vertrouwen dat ze ook het ook doet, eerder moest ik alles doen.
Daar even middenweg in vinden en dan zie ik toekomst echt positief tegemoet!