[SGW] Aller-Aller-Aller eerste crossles!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

FleurSandro

Aller-Aller-Aller eerste crossles!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-15 19:32

Hallo bokkers!!

2 weken geleden kreeg ik een haflinger (Sandro) aangeboden gekregen om te gaan verzorgen en rijden (was ook opzoek naar een leuke haflinger) dus wezen kijken en ooowh! wat was hij leuk! :D Lekker het bos rond crossen en hier en daar wat dressuur. Helaas kan hij niet meer springen vanwege een oude blessure... Eerst dacht ik er spijt van te krijgen want springen is toch wel iets wat ik echt heel graag doe :P
Fotootje van Sandro
http://oi60.tinypic.com/2lj2t91.jpg

Totdat ik opeens aangeboden kreeg om te crossen/springen op het sportpaard (Zazuminka W) van die zelfde eigenaar, omdat de eigenaar wegens ziekte 2 weken niet mocht rijden en een crosstraining en een springles op de planning had staan. Ik sprong letterlijk even een gat in de lucht :P Jammer genoeg kon ik de springles niet rijden omdat ik moest werken :( maar de crosstraining ging ik zeker doen!! Ik had alleen nooit op dat paard gereden :P dus afgelopen donderdag even wat sprongetjes meegepakt om wat te oefenen en afgelopen zondag was het zover! De 2e keer dat ik op Zazu reed en ook nog eens de eerste keer dat ik ging crossen!! Het ging echt super goed!! Alleen ja... zoals altijd kan niet alles goed gaan de eerste keer dus ook nog eens het hele mooie zand daar mogen bekijken en voelen! (niks aan overgehouden) sprong daarna weer lekker verder :D

Ben de eigenaar heel dankbaar dat ik op deze 2 toppers mag rijden!!

genoeg :P FOTO'S!!!
(sorry slechte kwaliteit heb ze even van facebook afgehaald)

Eerst even wat normale hindernisjes :)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Toen toch echt door naar de crosshindernissen! :D :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Creatief momentje van de fotograaf :P
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook is alles gefilmd dus nog een leuk filmpje gemaakt wat me elke keer weer vrolijk maakt als ik het zie :P vind het zooo mega gaaf!! kan niet wachten op de zomer om dit buiten te gaan doen!

voor de komende maand staan er al 3 springwedstrijden op de planning en wss ook nog een cross training :D :D :D :D

Bedankt voor het kijken!!

Spoiler:
uitgelicht zal het nog leuker maken :P zal dan ook de eerste keer zijn

Loraine1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 19:38

Helemaal te gek! Ben blij dat je zo goed terecht bent gekomen, Fleur! En nu snel naar t zuiden komen voor een pennydag!!! Xxx

xEstherr

Re: Aller-Aller-Aller eerste crossles!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 19:57

Super fleur ! :D geniet er van

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 19:57

Wauw zeg, de allereerste keer en dan al meteen zo'n hindernissen, dat doe ik je niet na! Ziet er goed uit :D

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-15 20:00

Snollygoster schreef:
Wauw zeg, de allereerste keer en dan al meteen zo'n hindernissen, dat doe ik je niet na! Ziet er goed uit :D

hihi ja als ik ga springen en dus ook met crossen krijg ik een soort adrenaline kik ofzo hahaha cross meteen op alle hindernissen af! zat ook in een groepje met 2 andere die ervaring hadden met cross dus ja gewoon met alles meedoen hahaha

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-15 20:09

Loraine1985 schreef:
Helemaal te gek! Ben blij dat je zo goed terecht bent gekomen, Fleur! En nu snel naar t zuiden komen voor een pennydag!!! Xxx

ik kom zeker een keer langs!!!

NotYourLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 20:13

Gaaf! Gefeliciteerd met je aanwinst! :D

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 20:16

Cool! :))

AshleyRol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 20:16

Gaaf zeg, ziet er leuk uit!
Crossen lijkt me ook heel gaaf maar ik ga eerst maar eens wat kleine boomstammetjes etc. proberen.
Heb mijn paard al 3,5 jaar maar even zo'n cross parcours rijden zoals jij doet zal je mij niet zien doen :') allemaal gaaf en paard springt wel maar ik schijt altijd in me broek dan haha!

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-15 20:19

dank jullie wel allemaal!!!

AshleyRol schreef:
Crossen lijkt me ook heel gaaf maar ik ga eerst maar eens wat kleine boomstammetjes etc. proberen.
Heb mijn paard al 3,5 jaar maar even zo'n cross parcours rijden zoals jij doet zal je mij niet zien doen :') allemaal gaaf en paard springt wel maar ik schijt altijd in me broek dan haha!

het is dat dit paard ervaring heeft met cross en springen etc denk dat ik met een 3,5 jarige ook in mijn broek zal schijten als ik meteen dit zou moeten springen hahaha

AshleyRol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 20:40

FleurenMien schreef:
dank jullie wel allemaal!!!

AshleyRol schreef:

het is dat dit paard ervaring heeft met cross en springen etc denk dat ik met een 3,5 jarige ook in mijn broek zal schijten als ik meteen dit zou moeten springen hahaha

Mijne is 8, ik heb haar al 3,5 jaar bedoel dus ken haar door en door maar ik ben gewoon een angsthaas haha doe de meest rare dingen maar vooraf altijd even klagen dat het eng is en daarna is het super :P

Wil ook eens zo'n les gaan doen maar kan je dan kiezen uit hoogtes?
Ik wil dan gewoon eerst zo laag mogelijk maar wennen aan de andere hindernissen.
Maar heb nog respect voor je ondanks dat dat paard al ervaring heeft haha!

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-15 21:01

@AshleyRol ooowww zo hahaha!! ik heb geen idee of dit op hoogtes kan! denk dat het vast wel ergsn kan :P dit was georganiseerd door de KNHS maar denk dat je ergens anders op een crossterrein vast wel uit hoogtes kan kiezen! hier in lelystad heb je namelijk ook gewoon beginners lessen dan begin je ook met kleine boomstammetjes door de waterbak heen rijden etc

Kim_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 21:13

super gaaf! (bij het zijn van de foto's krijg ik ook weer zin om te crossen! :o ) je hebt een super nieuw adres gevonden bij deze paardjes! het is je zeker gegund! :D

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 21:14

Ziet er gaaf uit! Leuk dat je dat mocht doen :D.
Maar wat zijn sommige hooog :oo.

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-15 21:17

Kim_97 schreef:
super gaaf! (bij het zijn van de foto's krijg ik ook weer zin om te crossen! :o ) je hebt een super nieuw adres gevonden bij deze paardjes! het is je zeker gegund! :D

dankjewel <3 <3

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-15 21:19

ElineR schreef:
Ziet er gaaf uit! Leuk dat je dat mocht doen :D.
Maar wat zijn sommige hooog :oo.

toen ik erop af reed was het echt zoo hoog hahah terwijl hoe vaker ik het filmpje zie of de foto's kijk lijkt het steeds iets lager te worden hahaha nu denk ik huuh was het maar zo laag? voelde veeuuul hoger :')

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 21:23

doe je heel knap voor de eerste keer zeg! en wat een gaaf paard!!
:j

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-15 14:59

JenW schreef:
doe je heel knap voor de eerste keer zeg! en wat een gaaf paard!!
:j

Dankjewel :) :)

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 01:34

supergaaf, ben jaloers, maar als mijn paardje erbovenop is, doe ik je na (althans zal ik het proberen!):D
had je nou speciaal voor een lesje dat ding voor op je cap gekocht? Is overigens wel heel leuk, en leuk paardje!!

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-15 06:49

nanoukkie schreef:
supergaaf, ben jaloers, maar als mijn paardje erbovenop is, doe ik je na (althans zal ik het proberen!):D
had je nou speciaal voor een lesje dat ding voor op je cap gekocht? Is overigens wel heel leuk, en leuk paardje!!

De eigenaar van Zazu rijd cross met haar
de crosscap en bodyprotector zijn van haar :)

Blue_Berry

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 22:03

aaaaah fleurtje, leuke foto's!❤️ Echt een super kans van Sanne en het is je gegund! lekker aan de slag gaan met zazu en Sandro! <<) *\o/*

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-15 23:16

Blue_Berry schreef:
aaaaah fleurtje, leuke foto's!❤️ Echt een super kans van Sanne en het is je gegund! lekker aan de slag gaan met zazu en Sandro! <<) *\o/*

dankjewel!!! <3 <3

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-15 17:05

niemand meer? :(

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 00:09

je hebt toch al reactied zat! :d

Michel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 21:30

Doe je goed! *\o/*