Ik heb de laatste tijd zoveel leuke en mooie foto's gekregen van fotografen, daarom is het nu hoogtijd om deze met jullie te delen!
|Blister van de kiezelhoeve Z V: Best man Z
VM: Expert
Bont
Niveau B
Bijna 2 jaar in mijn bezit
|Castor vh oosterhof Z|V: Casper Z
VM: A Lucky one
Bruine
Niveau B
Iets meer als een half jaar in mijn bezit
- Wat betreft Castor op velden. Castor trekt enorm naar andere paarden toe. Het wegrijden uit de startblokken gaat meestal wel goed (op 1keer na) maar wanneer je terug langs het inrijden moet komen blijft hij plakken. Hij is heel erg gevoelig in de mond waardoor als je nog maar iets aan het bit zit hij volledig er tegen ingaat en we dus een grote discussie krijgen.
Ik heb al vele bitten geprobeerd ( enkel gebroken trens, dubbel gebroken trens, een stang met rubber, hackamore) op dit moment rij ik hem met een enkel gebroken rubben trens en dit is het beste wat ik tot nu toe heb geprobeerd. Ook de neusriem is veranderd en een stuk beter.
Hem dressuurmatig rijden is geen probleem, kent oefeningen en laat zich ook makkelijk rijden.
Op training geeft hij ook echter nooit een probleem omdat we dan maar met 1/2 andere paarden zijn. In de bos crossen is ook geen probleem. Dus mocht iemand nog een tip hebben voor het afleren van zijn probleem hoor ik het graag, op een vriendelijke manier aangebracht natuurlijk
Medisch is er ook geen probleem, hij is pas volledig onderzocht, tanden, rug, benen,...
Ik krijg ook zowel Dressuurles als Springles als Crossles.
Military Diepenbeek

( Hier was ik zo blij mee! Op training springt hij nooit maar echt nooit een sloot, ik krijg hem er gewoon niet over, tenzij ik voor hem op spring. Maar met mij erop krijg ik hem er niet over. Hij sprong alle 2 sloten gewoon van de eerste keer! Wat een topper! )

( In Diepenbeek liet hij zich niet misleiden door andere paarden en liep hij fijn rond! Enkel aan de waterbak hadden we even een ophouding)
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-3GHPOAX8.jpg
GO-PRO Castor
Military Genk
( Dit is ons oefenterrein, alles springen ze hier top, alleen de waterbak geeft soms nog een probleem, vooral het inspringen ervan. Blits deed dit op wedstrijd van de eerste keer!! En casje van de 2de keer! Voor Blits was dit zijn eerste B, hij heeft het hier top gedaan met een weigering door de ruiter! )
Inspringen
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-ERAVXLXH.jpg
Happy rider in de waterbak

http://www.mijnalbum.nl/Foto550-4BEFMWX7.jpg

Ciney
(Voor blits was dit een uitstekend rondje! Foutloos kunnen rondrijden, niet op tijd gereden anders waren we nog dik in de prijzen!! Voor Castor was dit een heel ander verhaal. De cross was rond de inrijpiste en dit viel echt tegen. Hij trok hier de hele tijd naar toe, wanneer ik heb de baas was en verder kon rijden was het enkele hindernissen verder weer van dat. Het werd zelfs zo erg dat we op een bepaald moment over een reclamebord sprongen ipv over de hindernis. Hierna heb ik met hem opgegeven, het werd te gevaarlijk)

Merksplas
(Weeral op een veld. Blits alweer een foutloze cross met 6punten voor tijd -was mijn klok vergeten op te duwen
- Wel in de prijzen kunnen rijden met hem!! Casje deed weer vervelend op 1 plek, hierna heb ik hem een goed op zijn plaats gezet en hebben we ons rondje volledig foutloos kunnen uitrijden!! Een overwinning opzich dus!
)

Video Blits
Video Castor, rond 1.22 begint hij vervelend te doen. Rond 2min zie je echt hoe boos hij is door zijn voet in de grond te stampen
Hopelijk hebben jullie ook een beetje genoten van de foto's en video's!
Laat gerust een berichtje achter
Moesten jullie nog een goede tip hebben voor casje hoor ik het graag!!Groetjes Daphne
' is. Verder zie ik dat hij in het laatste filmpje heel veel rondjes om zijn as draait, ik zou dit proberen te voorkomen, want elke keer dat hij draait, wint hij in feite van je omdat hij dan met zijn neus in de richting komt waarin hij wil.