[SGW] S

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Brainfail

S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-14 17:39

srry had weer een fout gemaakt door een topic te openen
Laatst bijgewerkt door Brainfail op 02-01-14 18:22, in het totaal 3 keer bewerkt

hondenpoott

Re: Shetan voor de eerste keer over de crosshindernisjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 17:41

Wat een prachtig koppie heeft die, :j

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 17:41

je springt met slof?!!!!!
maar wel een schattig paardje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 17:42

Leuk dier! En wat is hij al groot voor 3,5 :oo !

Ik vind alleen crossen met een slofteugel en zonder bodyprotector niet erg veilig..

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 17:46

Ik snap niet helemaal waarom je met een slof springt :x Ik zou dan eerder voor een martingaal kiezen.

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-14 17:48

Dankjullie.
Ik heb mijn BP onder mijn jas aan. ;)
Laatst bijgewerkt door Brainfail op 02-01-14 18:22, in het totaal 1 keer bewerkt

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 17:49

caresje schreef:
Dankjullie.
En de slof is omdat hij nog soms een beetje hevig kan zijn wat betreft andere paarden (vooral merrie's) en ik heb mijn best gedaan om de slof hem niet te late hinderen. (aangezien er ook iemand anders met een merrie aan het rijden was kon ik de slof niet heel veel losser doen want hij raakt nog iets te veel opgewonden van merrie's)

nou... daar ben je dus niet in geslaagd... bij die het kan niet altijd goed gaan heb je nog geluk dat ie nu niet onderste boven ligt...
dan train je maar dat je het zonder slof kan... VOOR je dit soort dingen doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 17:50

caresje schreef:
Dankjullie.
En de slof is omdat hij nog soms een beetje hevig kan zijn wat betreft andere paarden (vooral merrie's) en ik heb mijn best gedaan om de slof hem niet te late hinderen. (aangezien er ook iemand anders met een merrie aan het rijden was kon ik de slof niet heel veel losser doen want hij raakt nog iets te veel opgewonden van merrie's)

Ah dan heb ik niets gezegd over de bp!

Persoonlijk zou ik dan nog even doortrainen met merrie's in de buurt, Voor je ermee gaat springen. Op de foto dat hij niet helemaal lekker uitkomt. Heb ik namelijk wel het idee dat je hem wat hindert met je slof.

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-14 17:53

Hij is nog niet zo heel handig met springen.
Maar ik heb hem niet gehinderd anders had ik nooit door mogen/willen springen.

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 17:54

Leuk dier! Ga je later ook verder met hem crossen?

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 17:55

aha, een niet zo handig paard met springen ga je mee crossen, met slof...
terwijl hij nog maar 3,5 is ook nog...
zijn er dan geen regels in belgië?
vind dit erg onverantwoord en met paardenschool zou je toch beter moeten weten.

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-14 17:59

noorhermans1: eerst wat meer doortrainen dit was alleen om te kijken of hij het leuk vind.
unihorses: ahh wat ben je toch lief <3

De slof heeft aan de zijkant ook niet dat extreme naar beneden trekkend effect.
Aangezien hij aan de zijkant hangt heeft hij een begrenzend effect en Shetan is nog een beetje een slungel is was dit wel zowel voor mij als voor hem wat fijner zodat hij niet zo uit de bocht slingerd als hij SOMS kan doen.
Laatst bijgewerkt door Brainfail op 02-01-14 18:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 18:09

Leuk dat shetan het al zo oppakt :)
Komt vast helemaal goed.
De slof zou ook niet mijn keuze zijn. Maar hij zit niet tussen zijn voorbenen door maar aan de zijkant waardoor die voornamelijk een begrenzende werking heeft. Hier hinder je hem een stuk minder mee dan tussen de voorbenen en dr zijn er maar zat die dat ook gewoon doen.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 19:54

De slof heeft op deze manier inderdaad een begrenzend effect. Als je voor het allereerst met een driejarige dwars door het dorp gaat en hij kennis maakt met vrachtwagens, tractors, motoren en al het andere spannende en hij voor het eerst een bos te zien krijgt is het wel prettig om een extra begrenzer te hebben.
Raak je hem kwijt, dan ben je veel verder van huis. Je kan de slof op deze manier prima voor spek en bonen laten hangen en hem alleen oppakken als het even niet anders kan.

Je kan een paard alleen leren om overal aan te wennen door het te doen en daarbij staat veiligheid voorop. Ik zou als moeder haar nooit met een slof aan laten springen als ik dat een risico zou vinden. Zij is het belangrijkste in mijn leven en dat hou ik graag heel. De slof heeft voor mij in dit geval een toegevoegde waarde. We hadden ook voor de Thiedemann kunnen kiezen maar een slof kan je buiten werking houden, een Thiedemann niet.

Een slof tussen de benen door is inderdaad zeer onverstandig met springen. De slof zoals hier gebruikt wordt ook door veel (professionele) springruiters in de training gebruikt. Voor alles geldt dat je moet weten waar je mee bezig bent.

lovefi

Re: S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 20:05

Dat snap ik heel goed hoor Percy, dat je voor extra veiligheid kiest. Helaas was op de foto's toch duidelijk te zien dat de slof het paard boven de sprong wel degelijk hinderde en dat is wat mij ervan tegenstaat. Je kan inderdaad een slof gebruiken met springen, maar dat is wel een hele kunst en die werd hier duidelijk (nog) niet beheerst.

Desondanks vind ik het een prachtig paard en denk ik dat het helemaal goed gaat komen tussen hem en jouw dochter. Gewoon lekker verder oefenen!

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 20:07

volgensmij is het vakantie in het bejaardencentrum? (lees leeftijd ts)

_O-

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 20:51

xZiva_ schreef:
volgensmij is het vakantie in het bejaardencentrum? (lees leeftijd ts)

_O-

Waar slaat dat nou op??

Lovefi, dank je wel voor je reactie. Het kan best zijn dat hij ergens wat hinderde, paard springt natuurlijk nog wat onbeholpen en slungelig maar daarom heeft ze ook niet meer dan "huppeltjes" gesprongen. Als je echt de hoogte ingaat moet je zeker heel erg oppassen. Ze rijdt inderdaad niet vaak met slof omdat wij er voorstander van zijn om de paarden met zo min mogelijk poespas te rijden.
Paard heeft er in elk geval duidelijk vertrouwen in gekregen en werd steeds enthousiaster.

Slof was natuurlijk ook niet primair bedoeld voor het springen maar voor het rijden door het dorp. Hij is nog maar kort zadelmak en dan door druk verkeer en langs voortuinen, poorten, blaffende honden etc. is best spannend. Zijn maatje was wel mee als ervaren paard om hem steun te geven maar in het verkeer gaat veiligheid voor alles.

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 20:56

aangezien topics waarin de OP word weggehaald, vaak als penny word aangezien en vaak de opmerking krijgt: volgensmij is het weer vakantie.

en ik geloof niet dat ts haar leeftijd helemaal klopt :=

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 21:05

Ts is precies zo oud als jij maar schrok van de harde reacties die ze niet had verwacht. Ze heeft nooit eerder een op zo verwijderd maar ik snap het wel. Ze was superblij dat haar nieuwe paard zo stoer door het dorp durfde en de hindernissen leuk vond. Als je een paard koopt om daar verder mee te komen in de eventing is dat wel erg prettig natuurlijk ;)

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 21:06

Percy schreef:
Ts is precies zo oud als jij maar schrok van de harde reacties die ze niet had verwacht. Ze heeft nooit eerder een op zo verwijderd maar ik snap het wel. Ze was superblij dat haar nieuwe paard zo stoer door het dorp durfde en de hindernissen leuk vond. Als je een paard koopt om daar verder mee te komen in de eventing is dat wel erg prettig natuurlijk ;)

kijk, duidelijke uitleg.
ik kan mijn post helaas niet meer wijzigen, maar excuses dan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 21:08

Jammer dat ik niet meer kan zien wat er staat, maar aan de reacties te zien was het leuk! :D

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 21:52

Zou fijn zijn als ze de foto's terug zou plaatsen maar dat is niet aan mij natuurlijk.

Zelf zit de ts nu verdiept in een lara croft film die nu op tv is (en waar ik niet van hou vandaar dat ik op de laptop zit ;) )

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 21:55

Percy schreef:
Zou fijn zijn als ze de foto's terug zou plaatsen maar dat is niet aan mij natuurlijk.

Zelf zit de ts nu verdiept in een lara croft film die nu op tv is (en waar ik niet van hou vandaar dat ik op de laptop zit ;) )

lara croft is toch een paard hier op bokt? :=
van michelle geloof ik

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 21:59

Ah de foto's gemist, jammer. Maar volgens mij is ts terecht heel trots op de foto's!

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 22:01

xZiva_ schreef:
aangezien topics waarin de OP word weggehaald, vaak als penny word aangezien en vaak de opmerking krijgt: volgensmij is het weer vakantie.

en ik geloof niet dat ts haar leeftijd helemaal klopt :=

Nou toevallig weet ik wie ts is en vind ik deze reactie zeer respectloos en niet toepasselijk.