Hij mocht voor de eerste keer mee naar het cross terrein van Rob Janssen waar we onze eerste les van Rob hadden.
Linardo is een 9 jarige Oldenburger die in het verleden lichte tour gelopen heeft.
Ik ben van deze bangerik een spring paard aan het maken. Aangezien dat zo ontzettend goed gaat, is het ook tijd geworden voor de SGW.
Ons probleem is dat als Linardo iets "engs" ziet hij als het ware blokkeerd. Zowel been, als hand, als eventuele tik met de zweep komen bij hem helemaal niet meer door. Hij verstijfd en blijft aan de grond genageld. Hier wordt hard aan gewerkt en het wordt ook echt steeds beter!
Mijn houding is echt op zo'n beetje alle foto's gewoon echt bagger. Dit komt omdat Linardo soms weigerde, maar soms ook echt vanuit stilstand sprong. Ook heb ik een uur lang echt moeten duwen om hem aan het lopen te houden, omdat hij liever gewoon vanuit stilstand naar al dat engs wilde kijken!
We begonnen lekker simpel en laag, over de lage boomstammetjes. Dit was (tot mijn grote verbazing) geen enkel probleem.

Na 1 weigering (de bekende hond schoot voor ons langs) makkelijk over de in-uitjes.

Bij het "echte" werk had meneer toch wat meer aanmoediging nodig, ik moest vreselijk gaan duwen, maar na 3 weigeringen toch gewoon gesprongen en daarna niet meer op het boompje geweigerd!

Het picknicktafeltje mag niet ontbreken en daar gaat dat maffe paard gewoon in 1 keer over heen

De waterbak was ook helemaal geen probleem, dat is zelfs heeeeel erg leuk!

Toen door naar een gruwelijke enge hindernis, eentje met een surfplank en grasmat. Dat heeft wederom wat van het betere duw werk met zich mee moeten brengen, om hem uiteindelijk vanuit stilstand wel te springen.

Door naar de haag, waar meneer weer zonder aarzeling overheen ging.

Als laatste een enorme kar (tenminste, dat dacht Linardo), waar ik ook iets bij aarzelde en daarom heeft hij een aantal keer geweigerd, om er vervolgens toch maar overheen te gaan.

Luisteren naar Rob en met een zeer tevreden gevoel op een toppaard zitten!
Wat is het toch een kanjer.

Morgen gaan we weer!
Als er nog mensen zijn met tips om hem iets voorwaartser naar de hindernis te krijgen, laat het me dan even weten, ben erg benieuwd. Dit is overigens in het gewone parcours geen probleem!