[SGW] Whatever @ Hernen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sannnn

Whatever @ Hernen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-11 21:47

Vandaag hebben What en ik onze 2e crosstraining samen gehad. Ging fijn, kon echt merken dat ik van de 1e les al veel opgestoken had.
Moesten wat lastige lijntjes springen zodat ik me bewust wordt van het tempo. Dat ik het aangeef en niet What, dat verschil kan je vind ik ook al wel zien met de 1e en 2e training. Verder moesten we ook een vooral lastig smalletje springen. ;)

Verdere info: Whatever wordt in april 8 jaar oud en zijn vader is Great Pleasure. Ik heb hem verder nog niet uitgebracht op wedstrijden omdat ik hem pas een maand heb. Over 2/ 3 weken hebben we ons B spring debuut en 7 mei in Castenray hebben we ons SGW debuut!

Hier het filmpje van onze 1e crosstraining:

http://www.youtube.com/watch?v=o7md4UT-iIo

Losspringen:
http://www.youtube.com/watch?v=gVP_sKkYEUQ

Lijntjes:

Hier moeten we een smalletje springen, dat gaat niet helemaal goed. Uiteindelijk lukt die! ;)

Daarna nog keer het hele ‘parcoursje’ wat we oorspronkelijk moesten doen en toen ging het lekker op het einde!

Dit was een korte samenvatting van de vele filmpjes die er gemaakt zijn, op naar nog paar trainingen en de SGW’s van dit seizoen! :D

kleinvosje

Re: Whatever @ Hernen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 21:51

Wat een mooi terrein zeg, met leuke hindernissen! Ziet er goed uit hoor, ga zo door!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 22:05

Wat ontzettend leuk om te zien dat het al zo goed gaat in zo'n korte tijd!
Goed bezig, jullie twee :D

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 22:09

Gaaf hoor! What is wel een beetje stout bij het smalletje.

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 22:09

Wat ziet dit er heerlijk ontspannen uit. En het is te zien dat jullie er allebei plezier in hebben!
Leuk!

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 22:13

Dat ziet er weer fijn uit! Jullie gaan lekker samen :D

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 22:16

Jullie doen het echt heel goed samen, ik vind Whatever ook een heel aansprekend paard!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 22:17

Ik zie het al! Rob heeft het niet druk genoeg op zijn terein, er groeit gewoon gras op het zandstuk! :wow:
Ziet er super uit Sann, leuk dat je zo'n schik hebt met dit paard. Het ziet er ook uit als een fijn dier dat zich makkelijk laat bewerken.
Ik moest stiekem wel lachen om het smalletje, je springt een paar keer bijna over Rob heen ipv het smalletje! Haha

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-11 22:20

Dank jullie wel voor de leuke reacties! :)

Citaat:
Ik moest stiekem wel lachen om het smalletje, je springt een paar keer bijna over Rob heen ipv het smalletje! Haha

Daar moest ik ook al om lachen! Maar ookal had ik mijn rechterbeen etc er heel goed bij hij sprong gewoon heel erg naar rechts, dus Rob ging daar maar staan. Dat maakte What alleen ook niet veel uit. :+

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 22:24

Ziet er goed uit Sannn! Je rijd hem zo een B cross door volgens mij :D

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 22:30

Ziet er heel fijn uit, enige wat ik kan opmerken is dat je in galop constant in verlichte zit rijdt...
Als je daar gewoon gaat zitten in je zadel kan je je paard ook veel makkelijker terugvragen in tempo op zit en hoef je niet alles te doen op teugelhulpen! :)

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 22:31

Ziet er echt super uit zeg! Petje af!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 22:34

__Astrid schreef:
Ziet er heel fijn uit, enige wat ik kan opmerken is dat je in galop constant in verlichte zit rijdt...
Als je daar gewoon gaat zitten in je zadel kan je je paard ook veel makkelijker terugvragen in tempo op zit en hoef je niet alles te doen op teugelhulpen! :)

In de cross moet je ook in verlichte zit zitten, dan belast je je paard wat minder. Dus oefenen kan nooit kwaad :D

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-11 22:35

Ik moet inderdaad verlicht zitten en verder doe ik ook niet alles met teugelhulpen hoor. :) Met het smalletje wat niet lukt ga ik wel zitten, maar het hoort in een cross niet. Gebruik vooral veel been en stem om het tempo goed te houden. Zie je ook in het 1e filmpje van de 1e training, zodra ik hoo hoo zeg valt ie in draf.

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 22:52

Oh oke dan weg ik als cross-leek :x

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 23:04

ziet er heel goed uit! (zeker als je hem nog maar een maandje rijdt!)
Die hond was toch ook wel moe op het einde van de training? :D Je ziet die heel de tijd door het beeld rennen :D
Mooi terrein ook daar.
Succes met je wedstrijden!

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 23:08

Wat doet hij het ontzettend braaf. Het ziet er helemaal niet uit alsof het een van je eerste keren is

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 23:39

Wat een fijn dier heb je aan What Sann!! Het ziet er allemaal super safe uit en dat smalletje dat pakt hij uiteindelijk toch ook wel heel fijn aan! Komt helemaal goed met jullie in Castenray :j

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 07:50

Wat is het terrein mooi geworden!!!
San: Het ziet er super uit! Al lekker vertrouwd. What is echt een aansprekend paardje :) :) Heel veel succes en geluk ermee

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 11:00

Wat een gaaf terrein!
Ziet er echt super relaxed uit, succes ermee!

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 21:47

Dat is een leuk dier!! Kende hij al wat toen je m kocht? Hij pakt t zo goed aan!
Veel plezier samen,maar dat gaat wel goed komen!

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 13:38

Ziet er echt super leuk en goed uit Sandra !!!!
Het gaat zo te zien al een stuk beter dan de 1e les. Op dat smalletje is het wel een beetje stout }>
Lijkt net Urban, die deed dat vroeger ook zo. Gelukkig springt hij nu ook gewoon smalletjes, dus over een tijdje gaat dat vast ook helemaal vlekkeloos!!

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 13:53

wauw wat een fijn paard zeg!
ik lees dat je hem nog maar net hebt. dan pakt ie het helemaal fijn op.
jullie zijn duidelijk al echt een combinatie. respect voor jou manier van rijden. je hebt fijne controle.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-11 18:47

Thnx voor alle reacties! Het is idd een heel fijn paard, ben er ook heel blij mee. <3

@carpediem: Hij kende idd al wat toen we hem kochten. Anders had ik dit denk ik niet zo allemaal kunnen doen. :)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 20:18

sanurie schreef:
Lijkt net Urban, die deed dat vroeger ook zo. Gelukkig springt hij nu ook gewoon smalletjes, dus over een tijdje gaat dat vast ook helemaal vlekkeloos!!

Ha ha ha, sorry dat ik lach, maar Urban met what vergelijken is net zoiets als appels met peren vergelijken. :+