[SGW] Jipje in Ede op crosstraining

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jipje_niekje

Jipje in Ede op crosstraining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-10 10:00

Dit is voor de eerste keer dat ik een topic aanmaak over mijn Jipje.
Ik kreeg gisteren nog foto's van de crosstraining in Ede die ik in maart heb gereden met Jipje als voorbereiding op Etten-Leur.
Het was voor hem ruim 1.5 jaar geleden dat hij een crosshindernis had gezien, maar hij pakte super aan. Ik heb toen ook heerlijk genoten en het bleek een super voorbereiding te zijn voor Etten-Leur waar ik een heerlijke afscheidscross met hem heb kunnen rijden :D Jipje is inmiddels 19 jaar en daarom mag hij nu met 'crosspensioen', dressuur en springen doen we nog wel zolang we er beiden nog lekker plezier in hebben en hij laat merken dat hij het nog steeds aan kan ;)
De training was onder leiding van Rob Janssen en dat beviel erg goed! Met mijn nieuwe aanwinst zal ik ook zeker bij hem terug komen en wie weet neem ik Jipje nog wel weer een keer mee om heerlijk te spelen.

Mijn houding laat hier en daar te wensen over op de foto's, het was voor mij ook even spannend of ik het zelf vol ging houden, want met een hand die niet helemaal fijn functioneert vanwege een breuk en een overenthousiast paard van 1.80 :D was dat toch even spannend, maar dat ging allemaal goed gelukkig!

Geen hele spectaculaire dingen gedaan tijdens de training, maar heerlijk genoten en nu ik de foto's weer zie, zit ik hier weer met een dikke glimlach :D

Nou genoeg gekletst en hier wat leuke foto's van Jipje:

Losspringen op een gewoon boompje:
Afbeelding

Baas hindernis in zicht, mag ik al???
Afbeelding

Ja, je mag (en ja we hebben een lichtelijke afwijking naar rechts :o die hand functioneert ook slecht):
Afbeelding

Hekje:
Afbeelding

En daarachter zat een gaatje:
Afbeelding

Een galopje tussendoor, beiden in opperste concentratie:
Afbeelding

Een soort bijenhuisje:
Afbeelding

Opsprong:
Afbeelding

Trakhenertje:
Afbeelding

Richting het water:
Afbeelding

En even heerlijk spetteren:
Afbeelding

Afbeelding

En over de boom nog weer het water in:
Afbeelding

En dit vond hij er na afloop bij de trailer van:
Afbeelding

Met als beloning:
Afbeelding

Maydine

Re: Jipje in Ede op crosstraining

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 10:02

Leuke foto's van Jipje! Hij ziet er nog goed uit voor zijn leeftijd en lijkt er nog veel plezier in te hebben zo samen met jou! :D
Ben benieuwd naar je nieuwe aanwinst! ;)

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 10:15

Plezier straalt er vanaf Benthe :D
Hoop dat je aan je nieuwe paardje net zo'n leuk paard gaat krijgen!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 10:21

Wat een heerlijk paard is het toch <3

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 10:24

Goh volgens mij straf je hem met pensioen! Dat ziet eruit alsof die nog wel een crosje wil! Lekker zo'n enthousiast paard!
Ik ben absoluut geen crossruiter (durf zelfs niet eens fatsoenlijk te springen) maar je kijkt wel heel veel naar beneden??

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 10:27

Gekke Jip :D :D
Jullie zijn echt zo leuk samen :D over een poosje doet dat rechterhandje het echt wel weer :(:)

Meest grappige was nog dat Jip elke keer weer het water in dook :')

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 10:31

Wat een heerlijke foto's Benthe!! :D Ziet er goed uit!!

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-10 10:48

@lotteElb: Ik kan inderdaad heel goed naar beneden kijken :o Is niet de bedoeling natuurlijk, maar moest even kijken of hij nog net zo mooi was als ik dacht <3
@Sjakie: Jipje is inderdaad een waterrat en draaide op een gegeven moment dus heerlijk door :o Gelukkig was redder Lonnie er :P

En bedankt allemaal voor de leuke reacties :D En ik hoop inderdaad dat ik met de nieuwe net zoveel plezier ga hebben als met Jipje en dat zij het ook leuk gaat vinden ;) We zullen het binnenkort eens gaan testen :o

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 11:10

Oh wat leuk ga je al zo snel met "annie" zwemmen? :D
Jip is echt te leuk. Heerlijk paard :j

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-10 11:15

Jip is inderdaad een heerlijk paard <3 Heeft een hart van goud en wil altijd werken, maar om hem tegen zichzelf te beschermen gaan we niet meer crossen. Voor de rest mag hij nog niet met pensioen, wil nog veel langer van hem genieten :D
En 'annie' gaat mee een weekje naar Ermelo en mag daar dus eens kennismaken met zwemmen :D

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 11:19

Wat een leuke foto's Benthe! :D
Edit; ben een beetje scheel :+
Laatst bijgewerkt door mistid op 08-06-10 11:34, in het totaal 1 keer bewerkt

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 11:21

Die oortjes, geweldig gewoon, het plezier straalt er vanaf. Ik zou hem geen 19 jaartjes geven hoor. Hij lijkt er nog ontzettend veel plezier in te hebben. En allemaal zo gemakkelijk.

Ik wens je veel succes met je nieuwe aanwinst.

ps: ik zie dat je ook Facility Management hebt gestudeerd, ben je nu ook aan het afstuderen of al klaar?

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 11:24

Leuke foto's, het is duidelijk dat hij er plezier in heeft! :)
Wat me wel opviel, is dat je boven de sprong best nog wat meer teugel mag geven. Zodat je paardje ook echt lekker de ruimte heeft om zijn hals naar voren te doen.
Zeker met een wat scherper bitje! Anders houdt je hem alleen maar tegen ;)

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 11:30

Mooie foto's Benthe!
Jipje ziet er helemaal niet uit als 19! Hij heeft er nog heel veel plezier in zo te zien :D

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-10 11:49

@Marsyl: Jipje krijgt boven de sprong genoeg ruimte van mij om zijn hals naar voren te brengen, maar met behoud van contact ;) Hij is erg sterk en heet. Daarnaast moet ik hem de kop omhoog kunnen houden in de landing, anders gaat meneer rodeo shows weggeven :o Hij heeft er geen last van en blijft altijd netjes over de rug springen.
@Jaggie: Ik ben bezig met mijn afstuderen en hoop binnenkort toch echt klaar te zijn :o

Nogmaals bedankt allemaal voor de complimenten!

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 11:51

Haha, zo'n eentje ken ik dus ook.. Na de sprong ervandoor racen :P En dan keihard bokken, joehoee, hoezo ik heb er zin in? :D
Ontopic: Maar even goed, ik vindt het wel echt een mooi paardje hoor! :)

DyonS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 17:32

Ziet er goed uit, leuk paardje ook! Weet hier iemand of je ook individueel op het terrein in Ede kan trainen, of kan je daar alleen maar les krijgen?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 20:59

Heerlijk hoor, die foto's van die "ouwe". Idd jammer eigenlijk dat je 'm met crosspensioen moet doen, maar ik snap het wel. Ik had ook een paard die je echt tegen zichzelf moet beschermen. Zo heb je nog jaren plezier van Jip!

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 21:00

Leuke foto's, in het eggie was het natuurlijk nog gaver om te zien.
En, bedankt voor de foto!!!

Hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 22:09

Hé, Jipfoto's! :D Jip was geweldig op dreef tijdens de oefencross, foto's zien er echt super uit! Was Arno zo beschaafd om geen Jipje-draait-door-in-het-water-foto's te maken of heb je die niet geplaatst? Heb de benen uit mijn lijf gehold (oké niet zo moeilijk met die van mij op dit terrein)! Jipje is gewoon een kanjer, nu Annie nog...

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-10 23:20

@Simmie: Jipje moet je inderdaad tegen zichzelf beschermen, hoe moeilijk ook ik het daar soms mee heb :o Zeker als hij dan weer zo lekker aanpakt, maar ik heb het in EL wel super kunnen afsluiten ;)
@Lonnie: Arno had 'helaas' geen Jipje draait door foto's :o En ook geen actie foto's van kleine jij die grote Jippestein weer tot rede vatbaar maakt :D

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 07:10

jipje_niekje schreef:
@Lonnie: Arno had 'helaas' geen Jipje draait door foto's :o En ook geen actie foto's van kleine jij die grote Jippestein weer tot rede vatbaar maakt :D

Die foto's zijn er wel :j :j maar heb ik niet geselecteerd om mee te nemen in het uploaden.
Zal mijn best voor je doen zodat je ook die kan zien :)

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-10 08:38

Geloof dat dat echte Jipje foto's zijn :o Ben benieuwd of je er nog wat uit kunt halen :+

Hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 09:20

_O- Weet niet of ik er naar durf te kijken.... Hij kon wel spontaan appuyementen en pirouettes :D

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-10 09:32

Tuurlijk durf jij daar naar te kijken!!! Jij bent heel stoer met de grote Jippestein aan de hand streng toesprekend dat hij enigzins normaal moet doen :P En hij kent alle kunstjes wel, moeten er alleen nog op het juiste moment, juiste tijdstip uitkomen :P