[SGW] Adami @ Moordrecht

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Karrimh

Adami @ Moordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-09 13:12

afgelopen zondag was het zulk lekker weer toen we gingen crossen. dit keer Adami weer meegenomen, want ik wissel het elke keer om met Karrimh. Kimberley rijdt steeds met puppy Sera.

hier wat foto's van de Bambi

losrijden, nog met jasje aan
Afbeelding

toch wel warm, dus jasje uit
Afbeelding

verder losrijden
Afbeelding

inspringen over een klein boomstammetje
Afbeelding

hele aparte foto
Afbeelding

even door de andere bak heen galoperen
Afbeelding

tussendoor even stappen, wachten op de rest
Afbeelding

lijntje rijden:
van de afsprong
Afbeelding

naar en door de waterbak
Afbeelding

walletje op
Afbeelding

over de wal
Afbeelding

Afbeelding

door naar het smallesprongetje, goed opsluiten
Afbeelding

en in 1x er overheen haha
Afbeelding

nu mag een ander weer
Afbeelding

mijn helm is altijd erg in trek om te fotograveren
Afbeelding

nieuw lijntje:
waterpartij en wal vanaf de andere kant, over het boompje de droge bak in
Afbeelding

wal op vanaf de andere kant
Afbeelding

wal af, waterbak in
Afbeelding

punt meenemen, ziet er in het echt veel enger uit hoor :oops:
Afbeelding

de grote trakener
Afbeelding

en door naar de tripel
Afbeelding

dat was het, hoop dat jullie het leuk vonden :mrgreen:

Natalie1993

Re: Adami @ Moordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 13:46

Gave foto's joh :D
Zat je in de gevorderdengroep?

Dusty_Dilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 15:54

Hey gave foto's! Ziet er leuk uit!

Hopelijk kan ik 6 december ook weer meedoen.. ;)

elmo1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 15:59

Zo da's gaaf Donna, Adami doet het echt goed en hij vind het leuk ook zo te zien.
en dat je helm in trek is bij de fotografen begrijp ik, het is een echte eye-catcher.

groet Karen

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 16:21

ik vind het eigenlijk helemaal niet gaaf.
Je pessoabit staat op elke foto strak gespannen. Tenminste als je harnachemant goed bevestigd is. Dat wil zeggen dat bij een losse teugen de 4 ringen van het bit een loodrechte lijn met de grond maken. Jij hebt je teugels erg vast en de 4 ringen staan gewoon evenwijdig met de grond. Weet je hoe zielig voor je paard!?
Verder kan ik op niets anders commentaar geven omdat ik vind dat je teugelgebruik alle foto's overheersen
Sorry

X_spirit_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 17:25

Ik ben het best wel met x_Quinta_x eens. Je kan beter zo'n riempje (wat sinds april bij het springen al verplicht is bij pessoabitten) kopen. Dit bevestig je dan aan de grote en de eerste ring. Ik ben zelf ook van 3e ring naar 1e en 2e overgestapt en het verschil is echt minimaal en toch veel prettiger voor het paard. K ben daarna ook weer grotendeels teruggegaan naar een trensje. Ik hoop dat je dit het proberen waard vindt, want voor t paardje is t lekkerder als er een zachter bitje in zn mond zit :)

Verder vind k dat het er leuk uitziet!

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 17:34

x_Quinta_x schreef:
ik vind het eigenlijk helemaal niet gaaf.
Je pessoabit staat op elke foto strak gespannen. Tenminste als je harnachemant goed bevestigd is. Dat wil zeggen dat bij een losse teugen de 4 ringen van het bit een loodrechte lijn met de grond maken. Jij hebt je teugels erg vast en de 4 ringen staan gewoon evenwijdig met de grond. Weet je hoe zielig voor je paard!?
Verder kan ik op niets anders commentaar geven omdat ik vind dat je teugelgebruik alle foto's overheersen
Sorry

Ja idd, het valt me meteen op dat bij elke sprong dat bit helemaal strak naar achteren word getrokken..ik weet niet of dit de bedoeling is? :?
Ik zie het nut van zo'n bit er eigenlijk niet van in, maar dat ik mijn mening.
Verder ziet zijn het leuke foto's ;)

norwind

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 18:05

Super foto's van een super Arabier en een super amazone.

Niet voor niets werd deze combinatie zowel in 2006 als in 2007 op het
EUROPEES KAMPIOENSCHAP voor Arabische Sportpaarden in Oostenrijk
EERSTE op (ook) de cross.

Wat heb jij, Quinta, in de cross bereikt, of geldt voor jou dat de beste stuurlui aan de wal staan?

Laat de uitrusting maar aan de ruiter en haar zeer ervaren instructeur over.

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 18:31

Je ziet toch ook mensen vreselijk met paarden omgaan als ze god weet ZZ rijden of niet dan? :P
Ik zijn genoeg foto's van mensen die de stang en trens veels te strak hebben staan en die evengoed winnen..
BTW, ik heb er niet héél veel verstand van maar genoeg om te weten dat zoiets (misschien?) niet de bedoeling is.. ;)
Dit is overegens míjn mening..

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 19:31

norwind schreef:

Wat heb jij, Quinta, in de cross bereikt, of geldt voor jou dat de beste stuurlui aan de wal staan?

Dus als je goed kunt rijden weet je automatisch altijd alles het beste? Over harnachement ed? Kom nou, ik denk dat iedereen wel beter weet. Mensen kunnen ook onbewust iets doen, bijvoorbeeld met betrekking tot het teugelgebruik. Misschien heeft de TS wel helemaal niet door dat ze dit doet, en vindt ze het fijn dat andere mensen haar op foutjes wijzen? Iedere ruiter maakt fouten, of dat nu op B of op Z niveau is.

TS: ik vind jullie een heel leuke combinatie en al sluit ik me op het teugelgebruik op bovenstaande berichten aan; wil ik wel zeggen dat ik het er verder heel goed uit vind zien. Jullie hebben er duidelijk veel plezier in samen!

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 19:33

Saar88 schreef:
norwind schreef:

Dus als je goed kunt rijden weet je automatisch altijd alles het beste? Over harnachement ed? Kom nou, ik denk dat iedereen wel beter weet. Mensen kunnen ook onbewust iets doen, bijvoorbeeld met betrekking tot het teugelgebruik. Misschien heeft de TS wel helemaal niet door dat ze dit doet, en vindt ze het fijn dat andere mensen haar op foutjes wijzen? Iedere ruiter maakt fouten, of dat nu op B of op Z niveau is.

TS: ik vind jullie een heel leuke combinatie en al sluit ik me op het teugelgebruik op bovenstaande berichten aan; wil ik wel zeggen dat ik het er verder heel goed uit vind zien. Jullie hebben er duidelijk veel plezier in samen!

Amén. :D

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-09 20:06

Natalie1993 schreef:
Gave foto's joh :D
Zat je in de gevorderdengroep?

tanx Natalie, zit inderdaad in de gevorderde groep. heb jij ook meegereden?

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-09 20:06

Dusty_Dilly schreef:
Hey gave foto's! Ziet er leuk uit!

Hopelijk kan ik 6 december ook weer meedoen.. ;)

tanx, hoop ook dat je 6 december kunt zou weer leuk zijn ;)

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-09 20:08

elmo1 schreef:
Zo da's gaaf Donna, Adami doet het echt goed en hij vind het leuk ook zo te zien.
en dat je helm in trek is bij de fotografen begrijp ik, het is een echte eye-catcher.

groet Karen

dank je Karen, natuurlijk vindt Adami het leuk op het EK voorlopig elk jaar de cross gewonnen ;) en ben ook erg blij met mijn helm, die werd door LAS gesponsord toen we naar het WK vorig jaar in Maleisië gingen :D

wanneer kom jij eens meedoen?

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 20:17

norwind schreef:

Fan?
Mij doet het eigelijk niet zo heel veel, al waren het de Olympische Spelen. Vind dit bit gewoon niet fijn uit zien.

Ik zie ook een paard wat er volgens mij heel veel plezier in heeft en een voorderest heel fijn rijdende ruiter, maar dit vraag ik me gewoon af. Als hij tussen de hindernissen door fel wordt kan ik het nog begrijpen, ben ook springruiter. Maar op de sprong kan toch wel goed vrijgegeven worden zodat het bit niet horizontaal staat met de grond? Of is hier een reden voor TS?

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 20:28

Ziet er gaaf uit zeg! super!

elmo1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 21:45

Karrimh schreef:

Haha, nou ik moet eerlijk zeggen dat ik met de gedachte speel, maar dat is dan ook alles,

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 12:22

elmo1 schreef:
Karrimh schreef:

Haha, nou ik moet eerlijk zeggen dat ik met de gedachte speel, maar dat is dan ook alles,

zie je wel Karen, kom op gewoon meedoen in de puppyles :D check de foto's van Xena's 1e crossles die zijn toch geweldig ;) dus jij kan dat ook 8-)

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 00:04

Ha Donna!! :D Wat een gave foto´s zeg!! Ziet er goed uit!~Balen dat ik de 22e niet mee kon doen, hopelijk kom ik jullie weer tegen bij een van de volgende trainingen!!

Sjapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 00:12

Toevallig dat de TS alleen op de leuke reacties van vrienden en kennissen reageert......en niet op de tips

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-09 09:44

WolinLotte schreef:
Ha Donna!! :D Wat een gave foto´s zeg!! Ziet er goed uit!~Balen dat ik de 22e niet mee kon doen, hopelijk kom ik jullie weer tegen bij een van de volgende trainingen!!

Tanx Lotte,

volgend jaar doen we het weer hoor en dan zijn jullie gewoon weer van de partij :D

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-09 09:49

Sjapaz schreef:
Toevallig dat de TS alleen op de leuke reacties van vrienden en kennissen reageert......en niet op de tips

bij deze een korte reactie:

Mijn instructeurs zijn Michiel Brons en Rom Vermunt, ik train al 9 jaar ben hen. Als ik de foto's hier plaats en zulke reacties krijg, wat echt geen tips zijn, zie ik het nut niet om hier op te reageren. De meeste die een reactie geven rijden zelf (vaak) geen cross, rijden vaak zelf niet eens en hebben vaak zelfs niet eens een eigen paard... MAAR ze weten het zelf allemaal zo goed, dat het niet als opbouwende kritiek wordt gegeven, maar als zeer negatieve commentaar.

Er had ook gevraagd kunnen worden: waarom rijd je met zo'n bit en waarom heb je hem op het onderste gaatje, zoals op een ander forum. Dan ben ik uiteraard bereid hier antwoord op te geven.

Dus ik doe alleen wat met het commentaar/opbouwende kritiek van de super ervaren, zeer gewaarde instructeurs Michiel en Rom ;)

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 09:57

Karrimh schreef:
Sjapaz schreef:

bij deze een korte reactie:

Mijn instructeurs zijn Michiel Brons en Rom Vermunt, ik train al 9 jaar ben hen. Als ik de foto's hier plaats en zulke reacties krijg, wat echt geen tips zijn, zie ik het nut niet om hier op te reageren. De meeste die een reactie geven rijden zelf (vaak) geen cross, rijden vaak zelf niet eens en hebben vaak zelfs niet eens een eigen paard... MAAR ze weten het zelf allemaal zo goed, dat het niet als opbouwende kritiek wordt gegeven, maar als zeer negatieve commentaar.

Er had ook gevraagd kunnen worden: waarom rijd je met zo'n bit en waarom heb je hem op het onderste gaatje, zoals op een ander forum. Dan ben ik uiteraard bereid hier antwoord op te geven.

Dus ik doe alleen wat met het commentaar/opbouwende kritiek van de super ervaren, zeer gewaarde instructeurs Michiel en Rom ;)

Amen!!
Idd snap je frustratie maar bok zou bok niet zijn zonder meteen er bovenop te springen }:0

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 10:01

Blue9 schreef:
Fan?
Mij doet het eigelijk niet zo heel veel, al waren het de Olympische Spelen. Vind dit bit gewoon niet fijn uit zien.

Ik zie ook een paard wat er volgens mij heel veel plezier in heeft en een voorderest heel fijn rijdende ruiter, maar dit vraag ik me gewoon af. Als hij tussen de hindernissen door fel wordt kan ik het nog begrijpen, ben ook springruiter. Maar op de sprong kan toch wel goed vrijgegeven worden zodat het bit niet horizontaal staat met de grond? Of is hier een reden voor TS?

Volgens mij vraag ik er toch ook netjes naar of niet? Heb zelf WEL een paard en ben ook fanatiek spring/cross ruiter. Zou nooit tegen jou heel professionele (serieus bedoelt!) begeleiding in durven gaan maar ben wel benieuwd wat hun reden hiervoor is. Hoop nu wel op een reactie.

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 10:33

Allereerst : enorm leuk paard heb je onder je kont! Kan duidelijk echt een potje springen !

Verder vind ook ik je bit/teugelgebruik een beetje storend om zien, ik begrijp heel goed dat je in de cross toch écht alle controle wil hebben en Adami waarschijnlijk nogal heet is. Toch vraag ik mij af of zoiets niet op een andere manier opgelost kan worden :j Een bit dat wat sterker inwerkt kan wel degelijk nodig zijn, maar een enkelgebroken bit met sterke hefboomwerking en maar 1 teugel lijkt mij dan net niet die ideale oplossing.

Ikzelf gebruik op zo momenten bijvoorbeeld (!) liever een ongebroken pelham met 2 paar teugels, zodat je echt enkel een hefboomwerking en geen notenkrakereffect krijgt én je ook de keuze hebt om met minder of meer hefboomwerking te gaan rijden (tweede teugel alleen gebruiken als hij aanzet, zodat je dat zelf kan gaan afbouwen :j )

ook ik hoop dat hier een normale beleefde discussie op kan volgen :j vond zeker niet dat de reacties heel grof waren overigens :n maar wat getypt wordt kan altijd makkelijker anders overkomen :j