Belgische eventers op bokt II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 19:50

Ik rij Icaro ook met lage neusriem. Lijkt hem minder te storen, bit krijgt toch steun zonder dat het op de neus straks zit ofzo.

Ja tibs zal een speciale blijven, maar al bij al ist zeker geen kwaaie.

Heb vrijdag mijn normale DA nog gezien, die had het verslag al ontvangen. Ook hij zegt gewoon rustig afwachten en kijken wat nog kan. Door zwelling/ontsteking rond de aangetaste gewrichten kan het dat de zenuwbanen wat bekneld zaten en dan krijg je bijvoorbeeld scheeflopers etc. Springen ga ik idd weer oppakken. Dressuur is te zien. Er zijn er die zelfs in de L1 al aanzet tot oprichting willen zien hoor als jury, en dan loop ik daar wel op vast.
Bij de vlp zal ik dan met 62% misschien laatste zijn maar wel nog punten rijden en bij de lrv eeuwig vanonder bungelen. Ik weet nog niet wat ik ermee ga doen.

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 11:40

Proficiat Florence! Soms is verandering wel eens gunstig! Hopelijk niet omdat het 'nieuw' was wel :P.

Winston was gisteren super fel :+, De winterkriebels zijn er dan toch :+.
Daarna met de veulentjes gaan oefenen. Veulentje van canch ging goed, maar de andere echt een ramp. Tging zelf niet voor een halster aan te doen. Hij was mega schuw. Iemand ervaring met zo freaky bange veulens?
Wat D.ua Lua teveel heeft (ze heeft niets liever dan dat je ermee bezig bent, al erg zelfstandig) heeft de andere weer helemaal niet. Hij wil niet aangeraakt worden, plakt nog aan zijn moeder terwijl hij al lang gespeend had moeten zijn. Pfff, wordt een lastig geval vrees is. En die twee veulens zijn 3/4 zelfde bloed, ze kunnen niet meer verschillen van karakter en uiterlijk :P. Je zou het nooit zeggen dat ze zoveel bloed verwant zijn.
Half januari zouden ze beide van hun moeder gaan, dan is Dua Lu.a 5 maand en de ander bijna 8 maand. Ze zouden samen in 1 super grote stal gaan. Maar mij lijkt dat geen goed idee. 1) ik denk dat hij Dua gaat opjagen met zijn paniekerigheid waardoor zij ook moeilijker gaat worden. 2) we krijgen hem nu al niet gepakt, laat staan in die giga stal. Dus ik stelde voor om ze toch elk apart te zetten in normale stal, naast elkaar. Tenminste tot hij in de hand is. Maar stalbazin zegt dat dit geen goed idee is om ze elk apart te zetten. Ik zou ze toch elk apart zetten denk ik. Nuja zij moet het weten, tzijn haar veulens.

Met winst.on deze zomer terug wat kleine wedstrijdjes! Nog geen echte plannen.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 13:20

Goh da's een moeilijke PP. Ene kant zou ik zeggen zet hem bij Dua, kan hij van haar afkijken en bij haar steun zoeken. Andere kant is het natuurlijk ook mogelijk wat jij zegt, dat hij haar gaat meetrekken in een negatieve spiraal.
Zelf weinig ervaring met veulens. Enige die ik ooit zelf had was Icaro op 8 maand oud. Die wou wel komen maar liet zich compleet onder de voet lopen door zijn opdringerige maatje dat erbij stond. Gelukkig heeft hij later alsnog zijn dosis lef ingehaald :+

Ik zou ze wel samen laten,maar niet perse in een hele grote stal. Wel in een gewone. Paar dagen flink doorpakken met oefenen en gewenning en dan verder zien.

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 15:59

pp: bij mijn vriendin worden ze ook samen in een grote box gezet. en meestal zijn ze ook niet echt in de hand. Maar hoe ouder ze dan worden hoe beter het gaat. Ze zitten gaan wel na enkele dagen in een grote kudde met zowel veulentjes, jaarlingen als 2 jaarse. ze leren wel veel van elkaar denk ik.

lene

Berichten: 369
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 22:30

Net de nieuwe licenties van VLP gezien. Voor mij wel goed nieuws :+ ze hebben een soort "tussenlevel" gemaakt van 130 euro voor iedereen die tot B start. Laat dat nu net zijn waar ik vorig jaar toch eventjes over getwijfeld heb. Een nationale licentie vond ik belachelijk duur voor misschien één of twee B-crossen te rijden. Uiteindelijk gewoon gegaan voor de basic OCC licentie van 80 euro. Nu kriebelt het toch terug een beetje *\o/* :Y) :P

Bij mij staat het rijden op een laag pitje. Gisteren wel nog eens samen met vriendlief (met de mtb) gaan moddercrossen in het bos. Ponylief liet hem vlotjes achter haha ;)

Wel leuk om jullie (wedstrijd)verhalen nog wat mee te lezen. Deze vakantie hoop ik toch terug wat actiever aan rijden toe te komen. Misschien eens naar de ruiterroute in puyenbroek, moest er iemand zin hebben om ook eens te gaan? :brr:

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 16:07

Ik ga graag mee als het past in de planning :D

Hier is't een beetje soep. Is thuis soms nogal "druk" met mijn vriend die graag veel dingen samen doet en dan vanalles zit te plannen, maar dan schiet de tijd voor de paarden er bij in. Eten geven, buiten zetten op de weide en stallen uitmesten lukt allemaal, er blijft alleen geen tijd over om te rijden of te longeren -O-
Heb eens geprobeerd om altijd maar 1 stal uit te mesten ipv 2 per dag om tijd te winnen maar dat is een ramp met die 2 sch*tkeizers. Al staan ze 8 tot 10u/dag buiten, als ik 1x uitmesten oversla is het precies of er is een strontbom ontploft.

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 16:04

Zoooo, ik heb ook nog eens iets te vertellen over de paarden.

We zijn dit weekend naar zee geweest. Het was heerlijk en heel veel geluk gehad met het weer!
Blits was super braaf!

Afbeelding

winnie10

Berichten: 390
Geregistreerd: 23-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 23:35

Hier ook niet veel speciaals. Vandaag wel voor de eerste keer terug 110 gestart. Eerste parcour 1 balkje en 2de barcour BW dubbel foutloos. Alleen niet zo’n supergevoel over mn eigen rijstijl. Voelde wat slordig aan. Ik kreeg haar moeilijk in het juiste ritme.





Tof daaph!! Naar welk strand gegaan? Waarschijnlijk ook niet veel volk nu op het strand?

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 00:41

Vooral het ritme valt me op bij het eerste filmke, 2de vind ik het beter. Je rijstijl stoort me niet.

We waren in de 3vijvers in de panne. Er was inderdaad weinig volk!

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 08:59

Fijne manier om de kerstvakantie in te gaan Daaphh :D Zaterdag was inderdaad prachtig weer, gisteren een flink stuk minder hier in het binnenland.

Hier gebeurt niks. Zaterdag paar kg appelmoes gemaakt, gisteren 2kg verse worteltjes en voor 12 man tiramisu. Kerstavond moet nog komen en ben nu al zeker een kilo bijgekomen :')

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 13:55

Winnie: filmpje is netjes gereden hoor. Denk dat jullie gewoon weer wat meer kilometers moeten bollen op 1.10.

Varekaj: de feesten zijn niet goed voor de lijn he. En dat in combinatie met minder rijden is gevaarlijk :')

Daaph: blits is terug correct? Want je zei dat hij een tijdje mank was? Zag de fotos op fb, zag er zalig uit!!

Hier zaterdag met Ferro nog eens 1.10 gestart in Hulster*lo. Wou eigenlijk 115 doen maar die reeks was er niet en mijn bodywarmer lag daar al een maand (was die vorige keer vergeten). Basisparcours heel netjes foutloos en barrage wat te dicht op een sprong en dus 1 balkje.
Ik mag nu echt wel geen 110 meer rijden met hem. Het voelde te makkelijk aan, terwijl ik vroeger vond dat 110 hoog was :+


Nu staat er helaas geen jumping meer op het programma.... er is nergens 1. De volgende zal in 2019 zijn.

Verder heb ik gisteren ferro geschoren, nu enkel nog iskander en is dat ambetante scheren ook weer gedaan.

Laurievc

Berichten: 4421
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 16:31

Fijn Florence!
Ik ga de 30e nog de grens over naar NL een rondje rijden

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 22:08

Jammer van het balkje! Fijn dat de 110 zo makkelijk gaat!

Blits is inderdaad terug correct. Al is Mojn motivatie om te rijden ver weg. Ik rij hem alleen nog maar in het bos. En Jomo staat even bij Sarah om te rijden.

mayadeby
Berichten: 224
Geregistreerd: 07-12-12
Woonplaats: België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 23:28

Hey allemaal! Ik zou dit jaar wat echte crossen mee willen doen i.p.v. oefenwedstrijden. Welke raden jullie aan? Het is de eerste keer dat ik zoiets zou doen, dus wat tips qua licenties, ed mag ook :)

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 14:06

Mijn beste wensen aan iedereen *\o/*

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 09:33

Gelukkig nieuwjaar allemaal :)! Hopelijk iedereen goed gevierd en alles in orde met de paardjes!

Hier waren canch en haar veulen heel rustig ondanks dat ze in open stal staan en vuurwerk op 100 meter van hun stal (de buurman hun zoon verhandeld vuurwerk dus altijd dik vuurwerk feest)

Wat zijn de goede voornemens :D?

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 10:21

Mijn eerste voornemen is om deze week überhaupt op mijn paard te stappen. Is van voor zijn onderzoek geleden.
Dus... meer met paard doen. Consequenter trainen.

Voor de rest: genieten en minder stressen. En beetje aan conditie werken.

Laurievc

Berichten: 4421
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 10:28

Gelukkig nieuwjaar! Hier zijn de paarden ook heel rustig geweest, maar Hoogstraten steekt zelf al geen vuurwerk af, dat scheelt veel. Wij hebben enkel wat van Meer en Zundert gezien, maar lichtflitsen waren er niet echt!

Hier ook een paar goede voornemens:
- Een gezond veulen midden juni
- Met Twenty consequenter trainen, dan is ze veel fijner
- Genesis terug het 1m25 binnenrijden.

Dit weekend enkel met Genesis geweest. Meter kreeg ik weer een stomme weigering, geen idee waarom. Rest sprong ze top. 1m10 stond dik 1m15 en daar kreeg ze een pechfoutje. Kwamen daarna weeral mensen om te vragen of ze tekoop was :+ Ze sprong echt fenomenaal! Maar ze lijkt dus wel helemaal terug top na haar blessure.
Januari is examentijd, februari hoop ik toch even elke week een rondje te kunnen rijden. Half maart begin ik met stage en zal er dus niet veel van in huis komen...

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 12:47

Toch altijd een compliment als ze vragen of je paard te koop is :)
Heb je al trainingspaarden Laurie of is dat nog niet voor direct?

Mijn eigenlijke doel voor 2019 was L1/niv. 1 waardig rijden en opbouwen in het springen. Wou deze winter oefenjumpings enzo doen om deze zomer aspiranten of zelfs B te starten. Allemaal ver van mijn bed op dit moment.
We zien wel waar we gaan stranden.

Laurievc

Berichten: 4421
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 12:52

Varekaj schreef:
Toch altijd een compliment als ze vragen of je paard te koop is :)
Heb je al trainingspaarden Laurie of is dat nog niet voor direct?

Mijn eigenlijke doel voor 2019 was L1/niv. 1 waardig rijden en opbouwen in het springen. Wou deze winter oefenjumpings enzo doen om deze zomer aspiranten of zelfs B te starten. Allemaal ver van mijn bed op dit moment.
We zien wel waar we gaan stranden.

Nee daar zijn we nog geen reclame voor aan het maken. Eerst heel de stal in orde (automatische drinkbakken, douche, solarium) . We hebben ook besloten om 3 stallen te verhuren dus daar moeten we ook nog naar kijken.
Ik loop zoiezo van half maart - eind mei stage, dus dan ga ik niet heel veel thuis zijn. Als ik mijn diploma in handen heb dan willen we werk maken van wat reclame voor trainen/zadelmak maken maar alles op 't gemak. Wil mezelf ook niet teveel druk op de hals halen haha :) Ga ook wat moeten zien hoe het met Sentower loopt als ik daar inderdaad vast begin na mijn stage

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 13:46

beste wensen iedereen een gezond en gelukkig nieuwjaar en hopelijk een gezond en sportief paardenjaar.

Hier weinig vooruitzichten voor het rijden. Eerst afwachten wat de controle zal zijn deze maand. Deze maand word onze kleine man ook een beetje minder man :) Hij zal normaal deze maand gecastreerd worden.

Verder heb ik voor mezelf enkele uitdagingen opgelegd.

- 7 km op de enclusatrail
- 7 km strongviking run
- halve marathon ergens lopen
- meerdaagse wandeltocht met de rugzak

Verder zou ik ook heel graag nog redelijk wat gewicht willen verliezen :)

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 14:02

Hier eigenlijk ook geen Voornemers of uitdagingen gepland. Mss wel het lopen wat onderhouden wat ik gisteren al goed gedaan heb met 8km te gaan lopen :P. Maar verder geen doelen, ook niet op vlak van wedstrijden.

Wil je ergens in het buitenland zo een trektocht doen Kimberley? Dat is iets wat ik ook nog zou willen.

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 14:08

pp: sterk :p ik ben gaan wandelen met mijn hond :p tes ook al iets eh :p

Denk van eerst in de ardennen of luxemburg te proberen voor een paar dagen voor ik naar het buitenland zou gaan. Zou ook graag mijn hond willen meenemen nu ze nog niet oud is :) Heb al een hele toffe route gevonden nu nog even uitstippelen hoe en wat voor overnachten en eten en zo. Overnachten zou ik liefst niet in een tent doen voorlopig.

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-19 14:48

Gelukkig nieuwjaar iedereen! *\o/*

In de 1e plaats wil ik afstuderen. ;)

Met Luxor wil ik graag officieel starten in niv. 1 in de WVUR en eens minstens 65% halen in een niv1 proef. In 2020 zou ik niv. 2 wel willen halen, mss is dit nog ambitieus maar Luxor pikt de nieuwe oefeningen in de les zeer snel op. B-) Dus wie weet.
Springen de draad weer opnemen en een fijn rondje in de 80cm. Met zijn kuren in het springen wil ik geen hoge verwachtingen hebben. Het springen is nu al 2 maanden geleden denk ik. Thuis 1 klein kruisje gesprongen zonder problemen maar dat was niet echt springen. ;)
Morgen word ik geopereerd en dan zien hoe snel ik het springen weer kan opnemen. Het is nog afwachten.

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 14:53

Als je nog compangie zoekt, ik zou da wel zien zitten (als het idd niet in een tent is :D ) West Highl.and way zou ik ook wel eens willen doen :P