[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 23:09

Ik heb freejumps. Heel blij mee :j

LuffB

Berichten: 1301
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 23:21

Ja heb les van Justus zondag.

Ik heb de juiste trainer/ster die perfect bij me past nog niet gevonden. Kan misschien ook zijn omdat ik nog geen privé les heb genomen..
Vond bobbie bary wel erg fijn, ze heeft mij tot noch toe de beste tip gegeven om het martingaal stuk van het borsttuig af te nemen zodat hij meer kan zien en de hindernissen beter kan inschatten. Dat is top geweest voor zijn ontwikkeling.

Wil zeker in jan of feb naar Rob Jansen gaan. Daar hoor ik zoveel goede verhalen over. Had ook een afspraak met roxana staan voor Lelystad maar toen was de bodem te nat :(

Voor mij geen veiligheidsbeugels.. heb ijzeren plaatsjes in de beugels voor de grip en thats it.

xsensibel

Berichten: 1464
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 00:22

paljaslaura schreef:
Bah kamsel, beterschap!
Leuk paard heb je liekc!
Fijn dat Zhivago goed aangekomen is :)
Moordrecht wil ik van de winter nog wel een keer kijken vanwege de zand bodem. Heb nu ook geen stiftgaten meet :')

Hier verder lekker aan het springen en heeeel misschien een dressuurwedstrijdje volgende maand. Doet hij de laatste tijd toch ook best aardig.


Als je dat nou evengjes optijd meld. Kom ik gezellig kijken! 16 december is er een les dat ik uit mn hoofd weet :D

Cioccolato

Berichten: 6613
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 07:47

Ik kom met jong spul wel her en der. Zodat ze wat zien.
Hier geen veiligheigsbeugels. Heb van die licht gewicht dingen. Schiet ook snel genoeg uit :j

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34639
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 08:59

Wij hebben flexibele beugels aan het springzadel zitten: https://paardengruiter.nl/product/paard ... x-beugels/
zoiets maar dan een ouder model. Ooit gewonnen met kerstspringen op stal en ze bevallen goed.

Om de juiste trainer te vinden hoef geen je prive les te nemen. Als het klikt dan merk je dat meteen. Mijn man lest in principe altijd bij dezelfde maar heeft ook wel eens clinics mee gereden bij anderen. Dat is eigenlijk nooit goed bevallen (ze kennen je niet) behalve van de zomer, omdat hij mee kon rijden bij degene waar ons huidige paard in training had gestaan. Kon hij nog mooi wat tips mee pakken mbt het rijden van ons paard. Maar nu lest hij gewoon weer bij dezelfde persoon. Toch fijn omdat diegene jou goed kent en weet wat je kan.

Cioccolato

Berichten: 6613
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 09:09

Precies wat Susan zegt. Ik les meestal in een groepje en vind dat geen probleem. Zelfs fijner dan privé. Als het zo uit komt kan ht wel privé. Dus dat is ideaal.
Ik heb ook nog lessen gewonnen bij een ander, maar de twijfel slaat hard toe.. Al is dat wel iemand die zich wat meer heeft bewezen in de sport naar mijn inziens, maar vind het toch lastig. Misschien neem ik wel een ander paard mee

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 10:56

xsensibel schreef:
paljaslaura schreef:
Bah kamsel, beterschap!
Leuk paard heb je liekc!
Fijn dat Zhivago goed aangekomen is :)
Moordrecht wil ik van de winter nog wel een keer kijken vanwege de zand bodem. Heb nu ook geen stiftgaten meet :')

Hier verder lekker aan het springen en heeeel misschien een dressuurwedstrijdje volgende maand. Doet hij de laatste tijd toch ook best aardig.


Als je dat nou evengjes optijd meld. Kom ik gezellig kijken! 16 december is er een les dat ik uit mn hoofd weet :D


Ik ga even kijken :D

Ik heb ook Freejumps maar dat is ook vooral vanuit mijn vader die dat een fijn idee vindt :) Ze zijn mooi zwaar en dat vind ik heel fijn. Jin Stirrups heb ik aan mijn andere en vind die met crossen niet lekker haha

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 13:28

Ik rijd nu nog met elastieken veiligheids beugels en een ijzeren zooltj, maar ik heb twee weken terug wel verschillende veiligheids beugels in handen gehad. Mij lijken de freejumps het beste :j
Ik zou beugels met scharnieren vermijden sinds dat die nog wel eens spontaan open gaan.
Jin Stirrups vond ik zelf niet prettig rijden, zijn ook niet zo veilig.

Dressuur & springles vind ik eigenlijk altijd fijner prive of met max 2 anderen, maar crossles vind ik zelf bijna altijd leuker/fijner in een groep. Kan ik tenminste even de kat uit de boom kijken als de hindernissen groot worden :')

Cioccolato

Berichten: 6613
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 13:36

Ik heb ook privé dressuur en spring les :)) Maar wissel due vaak af met de paardem

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34639
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 14:13

Ja dressuur hier ook privé. Maar crossles is fijner met 2 of max 4 omdat je dan wat meer adempauze hebt. Mijn man traint het liefst met 1 ander iemand samen.

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 14:38

Freejumps zijn wel echt keiprijzig… Ik heb zelf wel goede ervaringen met de kwik Outs. Daar moet wel echt wat kracht op staan wil die open klappen. Anderzijds duurt het dus ook langer voordat je los komt :P

Ik heb eigenlijk altijd priveles, omdat er niemand bij ons springles heeft op stal :D vind met zn tweeen wel prettiger. Crossles vind ik een groepje van max vier top. Had laatst in mn eentje les, dan is dat toch wel best pittig. Anderzijds wel veel aandacht. Mijn instructeur besprak in de stapmomenten wat hij ook tegen mij schreeuwde tijdens het rijden :') Dressuur eigenlijk ook altijd prive. Zou dat wel zo willen houden denk ik.

MerelV

Berichten: 1765
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 14:48

Ik heb BR beugels met een breed voetbed en een gedraaide ophanging. Heb veel grip en ze gaan aan de bovenkant open als je zou vallen. Heel tevreden over en nog redelijk betaalbaar. Wil wel graag ooit Freejump's, maar moet eerst sparen :P

Ik heb dressuur om de week privéles. Dat zou ik niet in een groepje willen. Wil dan specifiek aan bepaalde dingen werken en dat kan gewoon makkelijker als je alleen bent. Springles heb ik even niet, omdat ik geen geschikte instructeur kan vinden en wil graag in een groepje, vanwege adempauze inderdaad. Springles zou voor mij vooral bijdragen aan het ritme behouden in het springen, met name in de winter. Crossles heb ik meestal privé, kan dan goed bepalen waar ik aan wil werken en in de stappauzes kan mijn instructeur uitleggen wat anders moet en welke route ik nu moet volgen. Werkt erg prettig voor mij, maar train dan natuurlijk geen vol uur.

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 14:49

liekec schreef:
Freejumps zijn wel echt keiprijzig… Ik heb zelf wel goede ervaringen met de kwik Outs. Daar moet wel echt wat kracht op staan wil die open klappen. Anderzijds duurt het dus ook langer voordat je los komt :P


Ik heb Kwik Outs aan mijn dressuurzadel. Zijn inderdaad best prima, alhoewel ik nooit met ze heb gecrosst. Je moet ze trouwens wel regelmatig olien want anders piepen ze erg hard :')

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 21:22

Ik had 5 spaarpunt bonnen en 25% korting op freejump :+ Dan zijn ze ineens te betalen haha

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 00:13

Hahaha dat is ook nog een optie inderdaad!

Ander vraagje, hoe zijn jullie paarden gehuisvest? Ik ben heel rustig aan een beetje om me heen aan het kijken, maar weet nou niet of ik er goed aan doe om hem 24/7 buiten te hebben. Wil hem wel langer buiten hebben dan nu, maar de grens tussen weinig en 24/7 is flinterdun hier.

Cioccolato

Berichten: 6613
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 00:17

Ik heb ze aan huis, woon bij mn ouders nog haha!
Ze gaan hier in de zomer lekker de hele dag het land op, meestal als het licht is. Maar raakt het gras op, staan ze al snel aan het draad s avonds. Kijk een beetje wat ze zelf aangeven.

Nu staan ze gemiddeld 4 uurtjes per dag op de paddock. Geen voer, dat krijgen ze voor en na op stal. 3 keer ruwvoer.
De veulens gaan nog mee hierin. Maar ik ga van het weekend een land voor hun uitzetten met een stuk beton zodat zij wel hele dagen buiten kunnen na het weekend en het spenen.

xsensibel

Berichten: 1464
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 01:35

Die van mij staat op een pensionstal, en komt voor de regio hier (randstad, omgeving rotterdam) heel veel buiten. Ze heeft dit jaar van april tot eind oktober iedere dag van 8- wanneer ik dr binnen haalde (max 22u) buiten gestaan.

Nu in de winter komt ze 2/3 uur per dag buiten.. helaas zijn de 6 paddocks vooor 66 paarden niet genoeg om ze langer buiten te hebben :(

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 07:45

Die van mij staat lang buiten, maar snachts op stal. In de zomer van 7 tot 22 uur (smorgens paddock en smiddags tot savonds in de wei) en in de winter van 7 tot het donker is in de paddock (ruime paddock!) met onbeperkt ruwvoer. Wij hebben nog plek.

MerelV

Berichten: 1765
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 08:25

Die van mij staat meestal een uur of 5 a 6 buiten (zomers in de wei, nu nog overigens en 's winters in de paddock). Daarnaast komt ze een half uur in de stapmolen. Ik heb de mijne hele dagen buiten gehad op een andere stalling, die werd compleet leeggezogen op de wei. Ze was traag en werd mager, blijkbaar kreeg ze stress van de hele dagen buiten. Nu ik dat veranderd heb, is ze compleet opgebloeid.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34639
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 08:34

Lieke je weet waar die van ons staat :j . Geen 24/7 buiten, maar wel een deel van de dag met vriendjes de wei in. Nu nog steeds. Ben benieuwd hoe lang het nog kan. In de wintermaanden komt hij in de paddock.

Cioccolato

Berichten: 6613
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 09:06

Hier is het land al helemaal tot zwarte bagger gestampt _O-
Maar ze hebben er langer dan voorgaande jaren opgelopen. Dus dik tevreden :j

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 09:30

Interessant om te lezen!
Ik heb hem nu op een stal staan waar imo nog wat stappen op het voerbeleid gemaakt kunnen worden. Daarnaast komt hij nu 4 uur buiten en vind dat gewoon te weinig (no offense naar de mensen die hem ook zo weinig buiten hebben, ik voel me er zelf alleen niet prettig bij). Ben nu rustig aan het oriënteren naar een stal waar hij in de zomer én winter hele dagen buiten kan staan. Kom alleen snel bij 24/7 stallen, en op een of andere manier lijkt me dat dan weer niet zo geschikt... Daarnaast wil ik echt niet dat ie s'avonds al om half 8 klaar is met z'n hooi en dan tot 8 uur sochtends zonder staat.
Dus nu 5 stallen gevonden waar dat anders is, maar in de praktijk valt het me toch tegen.

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 09:54

Interessant om te lezen van iedereen.
Ik sta op een pensionstal bij Amsterdam. Staan ze in de zomer maanden van 7-14/15u buiten en in de winter in de stapmolen. Ik zet ze zelf dan wel nog in de paddock maar het is drie keer K hier ‘s winters. Als ze geen stapmolen hebben gaan ze 2u in de paddock. Dat is de enige reden voor mij om ooit nog eens van stal te wisselen

Cioccolato

Berichten: 6613
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 09:57

Wij willen nog een stapmolen aanschaffen, omdat ze in de paddock maar staan te staan en zichzelf geen beweging geven, of ze staan de hele tijd bij het draad.
Maar ik heb happy paarden, dus zou ze ook niet langer buiten willen hebben. We wonen ook nog eens op veengrond, dus dat is tien keer bal met regen. Slecht voor de hoeven, denkend aan mok is het voor mij makkelijk om de keuze te maken. Lekker een frisse neus halen buiten en dan weer op stal met eten.
En zolang de paarden happy zijn!

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 10:04

Ja hier ziin ze verder gelukkig ook wel vrolijk dus zo lang ze dat zijn gaat t nog. Hier is t klei/veen dus ken het probleem. Al is mijn land nog best ok dus daar staan ze nog wel een paar uurtjes nu