[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cioccolato

Berichten: 6609
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 21:23

Ja kan er verder niet teveel over zeggen want heb het niet gezien, maar ik denk dat ik de jury wel snap. Veel bewegen ziet er vaak wel uit als onbalans en ik denk dat je niet alleen even je hand heen en weer hoefde te doen om te remmen als ik je zo hoor. Helemaal met een renpaard, als die gaan heb je er wel wat meer voor nodig om te remmen. Als ik mijn paard in enthousiasme al eens voel en probeer op te vangen.. Als hij zo lekker op pakt zal hij vast snel ontwikkelen naar een lekker paardje waar je mooi mee kan schakelen, hij heeft iig de snelheid al!

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9326
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 21:34

Ja het probleem was vooral dat ik 0 grip had bij mijn teugels, nog nooit mee gemaakt, maar na gisteren is duidelijk met deze rijdt ik NOOIT weer in de cross.
Heb zelfs onderweg geprobeerd om de teugel een keer om mijn hand te slaan of net als met de renpaard training in een bruggetje te rijden, maar niets hielp.
Snap het beeld voor de jury dan ook helemaal!
Hij ontwikkelt inderdaad super snel, maar hij vind het vooral gruwelijk leuk!
Ik zei al voor de grap als hij net zo hard in de koers zou lopen als in de cross werd ik rijk }:0 O:)
Volgende stop is nu Ysselsteyn, lekker dichtbij en kilometers maken in de B.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34635
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 18:36

Iemand zin en tijd om samen met mijn man mee te trainen op hc de Schalm vrijdag 28 sept om 17.30? Mocht er iemand interesse hebben stuur maar pb :)

streep

Berichten: 428
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: hilversum

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 20:41

Balen Suus, heb net zaterdag afgesproken met Rox in Lelystad.

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 22:09

streep schreef:
Balen Suus, heb net zaterdag afgesproken met Rox in Lelystad.


Wat leuk! Zaterdag de 29e?

Moonlight17
Berichten: 2344
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 17:16

Even een vraagje:
Met welke handschoenen rijden jullie cross?

Ik heb zelf een enorme hekel aan handschoenen, echter word paardlief zo sterk tijdens een cross dat ze dan toch mijn huid een beetje sloopt. Nu heb ik de handschoenen die ik had liggen gebruikt, maar dan ben ik de halve tijd mijn teugels kwijt. Hierdoor bereik ik eigenlijk nog niks. Ik rij met webband teugels.

Hoor graag jullie ervaringen.

Cioccolato

Berichten: 6609
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 18:06

Ik heb handschoentjes van BR. En van die rubberen teugels met nopjes.

_Elke

Berichten: 1740
Geregistreerd: 03-01-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 21:04

Roeckle. Nooit meer anders :)

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 22:40

Hier ook Roeckl :j

DoretteK

Berichten: 844
Geregistreerd: 12-04-15

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 11:23

Ik moet eigenlijk ook aan handschoenen, maar heb precies het zelfde probleem. Rijd nooit met handschoenen, en diegene die ik nog heb liggen zijn net zo snel stuk als mijn handen :')

Ik vraag me wel af of die van Roeckl dan ook lang netjes blijven? Aangezien ze wel wat duurder zijn... Als ze ook na een paar keer kapot zijn, dan vind ik het ook zonde O:)

_E_

Berichten: 381
Geregistreerd: 18-09-09

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 13:26

Ik rijd in de zomer met ariat handschoenen, in de winter met de thermo versie van Roeckl. Heb ze al jaren, ze blijven mooi en fijn.

Zijn er nog mensen naar SGW Een geweest? Ben wel benieuwd naar foto's en filmpjes. Kon zelf helaas niet mee doen door een gebroken sleutelbeen, maar ben erg benieuwd naar die cross.

LuffB

Berichten: 1301
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 14:47

Wat komen er fijne verslagen langs! Altijd leuk om te lezen en te horen hoe het anderen vergaat!

Qua handschoenen rijdt ik ook met roeckl. Die hebben door alle verschillende maten en materialen altijd wel iets dat fijn om je hand zit (had bij vorige handschoenen altijd te lossen vingers om strakke handbeentjes, daar ben ik nu van af.)
Kwaliteit is erg goed! Houden ook sterke paarden lang vol ;)

Even een vraagje; hoe ervaren jullie bathem als cross? En dan vooral de B paarden? Vriendelijk/ technisch/ beginner/ gevorderd?
Op de helm camera beelden ziet het er wel te doen uit, maar kan soms toch tegenvallen..

Cioccolato

Berichten: 6609
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 15:11

Ik heb daae vorig jaar B gereden met een jonkie. Was wel leuk hoor! Zou niet gelijk zeggen makkelijk, maar zou ook niet zeggen niet doen

xsensibel

Berichten: 1464
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 19:14

Eventjes een egopost. Maar pfoeh wát ben ik trots. Onze eerste oefencross. Rete spannend en het eerste rondje was dan ook om te janken maar het 2e rondje ging ze als een gek. Foutloos én binnen de tijd (geloof ik)

Nu op zoek naar wat andere leuke crossjes. Misschien had ik iets eerder moeten beginnen dit jaar :')

Ik kan geen filmpjes uploaden, maar er staat een stukje op mijn instagram.

https://instagram.com/p/BoW6fN5CPtk/

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 21:56

Roeckl’s houden het bij mij ook niet lang vol. Geen enkele handschoen tot nu toe. Behalve die van echt leder, maar die zijn wel echt vreselijk duur.

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 22:00

DoretteK schreef:
Ik vraag me wel af of die van Roeckl dan ook lang netjes blijven? Aangezien ze wel wat duurder zijn... Als ze ook na een paar keer kapot zijn, dan vind ik het ook zonde O:)


Ik rij er al een jaar of 3 dagelijks twee paarden mee (dress, springen en cross) :j

LuffB

Berichten: 1301
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 01:16

Xsensibel. Gaaf dat je ook in Moordrecht was!! Troost je wat dat eerste rondje betreft aan het feit dat er maar 6 combinaties van de 14 zonder hindernisfouten door de B cross zijn gekomen eerder die ochtend. En fijn he, om dan zo'n tweede rondje te kunnen doen!


Ik was er zelf in de ochtend tijdens de B paarden. Kleine Kentucky mocht zijn eerste cross gaan lopen (en het was ook mijn debuut haha)! We hadden zaterdag 214,5 punt voor de dressuur en 1 tijdfout tijdens het springen, waardoor we 3de stonden in het tussenklassement. Springen ging ook echt heel fijn, alleen hij landde af en toe in contra waardoor de snelheid uit het parcours ging.

Vandaag de cross en zoals gezegd veel mensen weigeringen. Toen ik moest was er nog niemand foutloos geweest... gaf me toch wel wat zenuwen maar wilde toch echt van onze kracht uit gaan en dat is het vertrouwen tussen ons.
In de cross zelf was het hard werken. Tuck was behoorlijk onder de indruk van bepaalde hindernissen en was niet helemaal aan het been op bepaalde stukken. Het zorgde voor een aantal ongelukkig getimde sprongen (waar ik hem kon overtuigen toch te springen terwijl hij met de rem erop naar de hindernis toe ging) en een keer een afstand waar ik hem wilde laten wachten en hij al ging maar ik niet met de beweging mee was, waardoor we haast over de hindernis gleden ipv sprongen. Gelukkig niet bezeerd en verder kunnen rijden en uiteindelijk geen hindernisfouten!!!
Helaas had ik iets niet begrepen qua toegestane tijd waardoor ik dacht dat deze rond 5.00 lag terwijl het 3.16 was... tja dat leverde dus heel erg veel tijdfouten op. Dat overkomt me niet weer!

LuffB

Berichten: 1301
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 01:42

Cioccolato schreef:
Ik heb daae vorig jaar B gereden met een jonkie. Was wel leuk hoor! Zou niet gelijk zeggen makkelijk, maar zou ook niet zeggen niet doen


En als je kijkt naar diepenheim? Welke zou je dan als vriendelijker/ meer beginnend omschrijven?
Hij springt echt alles heeft hij vandaag bewezen, maar krijgen dan veel ingewikkelde sprongen en ik wil graag dat hij in een mooi vlot ritme het parcours door komt (vandaag hadden we hier en daar wat onregelmatigheden in ritme omdat ie niet altijd raad wist met de sprong, dan deed ie het toch omdat ik het vroeg, maar verdiende niet de schoonheidsprijs)

Cioccolato

Berichten: 6609
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 08:37

Ach Diepenheim. Ik vind dat geen leuke cross. Elk jaar hetzelfde. Heb die al een lange tijd niet in de B gestart. Maar ik denk dat die net iets vriendelijker is. Maar pin me er niet op. Ik lag on het springen er naast toen ik die wou rijden met de jonge _O-
Binnen inspringen, buiten parcour springen. Wel iets om te melden. Dat is wel naar met jonge paarden

Fijn van je oefenxross!
Altijd leuk, oefencross. Ik ga volgend jaar weer!

kamsel
Berichten: 3410
Geregistreerd: 12-07-08

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 08:45

Ik heb ze vorig jaar beiden gereden en ik vond Diepenheim inderdaad iets vriendelijker. Bathmen vond ik wel heel mooi. Ik wil ze beide weer rijden..

LuffB

Berichten: 1301
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: nabij Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 16:05

Bedankt voor jullie visies dames, ga dan denk ik toch kijken voor diepenheim. Het binnen losspringen buiten rijden hadden we afgelopen weekend ook en gaat wel goed, al sluit hij zich wel wat voor mijn hulpen af tijdens de overgang van binnen naar buiten.


Edit; diepenheim zit al vol.. Dan gaat het toch bathmen worden.. Denk ik.

Cioccolato

Berichten: 6609
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 16:57

Zou jezelf wel op de wachtlijst zetten. Misschien krijg je nog een plekje!

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 19:38

LuffB schreef:
Bedankt voor jullie visies dames, ga dan denk ik toch kijken voor diepenheim. Het binnen losspringen buiten rijden hadden we afgelopen weekend ook en gaat wel goed, al sluit hij zich wel wat voor mijn hulpen af tijdens de overgang van binnen naar buiten.


Edit; diepenheim zit al vol.. Dan gaat het toch bathmen worden.. Denk ik.


Bathmen zit ook al lang vol.

shirleyp

Berichten: 2782
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hengelo

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 20:58

Ik doe Diepenheim en Bathmen, vind beide erg leuk! Vooral de combinatie tussen bos en wei vind ik altijd leuk rijden. Bij beide heb je grote graslanden waar je gas kunt geven gecombineerd met knieschijfmollende smalle bospaadjes :D .

Dat Diepenheim steeds hetzelfde is kan ik niet zeggen, ze hebben toch ieder jaar weer nieuwe uitdagingen gehad en kleine veranderingen in de route. Bathmen gaat ook al een tijd over ongeveer dezelfde route toch?

Cioccolato

Berichten: 6609
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 22:04

Voor ons is Diepenheim de regio, dus heb hem al zo vaak gereden.. Voor de rest kies ik regelmatig nieuwe, voor mij onbekende crossen. Dus dan is Diepenheim zo ongeveer elk jaar hetzelfde. De route is wel eens iets anders, de gevaarlijke hindernis is eruit. Maar voor mij is het niet meer dan de regio.
Hoop ook dat een andere cross de regio wil organiseren. Diepenheim doet het leuk hoor, niks op aan te merken.
Maar ik kies liever voor een ander. En dan bijvoorbeeld het jaar erop weer een keer Diepenheim. Hou van afwisseling :j