Belgische eventers op bokt II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 14:15

Oeh eigenlijk hebben ze dan nog "geluk", had een stuk slechter kunnen aflopen!

Hier de clinic gehad met jill. Toch aantal punten naar voor gekomen waar ik al vermoeden van had en die blijken te kloppen. Het geprotesteer komt niet alleen uit kop erop maar toch ook uit simpelweg niet kunnen omdat ie er op bepaalde stukken de kracht voor mist.

Deze visie sluit meeste aan bij de lesgever die we op de club hebben, dus ga kijken om daar mee verder te kunnen.

madelene

Berichten: 1883
Geregistreerd: 26-04-06
Woonplaats: vijlen limburg

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 19:44

in ieder geval weer wat wijzer.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 20:10

Een extra paar ogen is altijd interessant :)

Als ik het goed begrepen heb is het de komende 2 weken geen les op de club. Ik weet in ieder geval waarmee ik aan de slag moet en dat kan ik prima alleen, dus ga bekijken om dat nu per week een paar keer in te plannen tijdens buitenritten.

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 22:50

Ik lees alles maar geen tijd om te reageren.
Maar vanaf nu wel, want ik heb vakantie whoehoehoehoehoe

Wij zijn naar Diepenbeek geweest vorig weekend.
Wat een hel. Ik was net voor dirk.. blits was meer naar junior opzoek dan naar de hindernissen aan het kijken. Maar als hij oplette pakte hij wel goed aan!
Smallerje van L/M op een lange lijn, pakte hij goed aan!

Afbeelding

Voor de rest niets nieuws, volgende week naar Genk

madelene

Berichten: 1883
Geregistreerd: 26-04-06
Woonplaats: vijlen limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 08:51

Mooie foto daaph, ik heb de maandag daar gereden, en die hindernis ging heerlijk!!

Zo ik zit klaar voor CHIO aken, dagje shoppen, sfeer snuiven worst eten en oh ja...ook nog effe springen kijken _O- :D :):) +:)+
gaat er nog iemand naar aken de komende dagen?

Laurievc

Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 08:54

Ik wilde doodgraag zondag, maar de stalhouder zei dat er al geen kaarten meer waren... Volgend jaar sneller zijn haha

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 12:39

Ik ben een aantal jaar naar de cross gaan kijken met dan avondprogramma springen. Heel fijn om te doen! Heb echter weinig animo in de vriendenkring om cross mee te gaan kijken (allemaal liever dressuur of jumping) dus 't is alweer tijdje geleden.

Wanneer is de cross eigenlijk?

Ik heb verder geen tijd om voor de tv te zitten :Y) Het is geen clubles dus wil Icaro toch minstens 2x/week meepakken op buitenrit met dan 1x/week oefening groepsdressuur en dan wedstrijd, de voorbereidingen voor ons tornooi want dat is al over een maand, druk op het werk, werk op de weides...

Gisteren buitenrit gedaan. D-trensje erin, zonder sperriem gereden en de hele rit stap en draf de focus gelegd op lang, laag, rond en actief. En voor mezelf heel consequent zijn en grenzen stellen. Aandacht hier is aandacht hier en niet neuten over die mug die passeert. Het was ZALIG! Af en toe tegen de hand komen maar algemeen licht contact goed aanpakken, heel vlot voorwaarts, fijn op de hulpen. Normaal kan ik nooit doorzitten in draf buiten, nu was het net een wolkje omdat hij in zijn hele lijf actief en ontspannen bleef. Op het einde van de rit beloond met een stuk galop vol gas, waar hij enorm veel plezier aan had :)) Ook overgangen kunnen rijden zonder het eeuwige wringen en sleuren maar netjes in aanleuning.

Heb de tips van Jill gebruikt die ik zondag heb gehad tijdens de clinic en het pakt echt goed aan. Ga op deze manier verder blijven werken en dat dan combineren met de clubles, die heeft dezelfde insteek.

madelene

Berichten: 1883
Geregistreerd: 26-04-06
Woonplaats: vijlen limburg

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 21:28

top varekaj!!! ben echt blij voor je! en zaterdag is de cross in aken

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 21:45

Vandaag weer op pad geweest, was iets minder succesvol. Paar keer serieuze discussie gehad over tempo bijvoorbeeld en overgangen. Hij houdt zich altijd netjes in draf, maar bij galop mag hij eigenlijk altijd wel flink tempo maken. Nu moest hij in handgalop blijven, wou hij niet en dat is een paar keer een zeer pittig maar effectief leermoment geweest voor hem. Het lampje is intussen wel gaan branden dat meewerken leuker is dan tegenstribbelen.

Morgen krijgt hij rustdag, vrijdag ofwel oefening groepsdressuur ofwel weer buitenrit, zondag wedstrijd en maandag fotoshoot met H*elena M*assa via de club :D

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 19:30

Zooo, Genk zit er alweer op..
Het was niet ons weekend.
Dressuur vond ik hem wel goed lopen, maar de jury blijkbaar niet.. maar oké.
Cross was goed te doen, een moeilijkere lijn bij het water. Naast de kiosk stond een punt, er daar hadden we een stop. Maar opzich had ik wel een goed gevoel bij de cross.
En dan de jumping... junior was 10 paarden voor ons, dus hij was al heel opgefokt en lette totaal niet op, ook niet bij het inspringen.

2stopte hem toch wel smerig, lag ik er bijna naast. Daarna echt tussen mijn hand en benen gehouden, en toen de laatste, opnieuw stop maar deze keer lag ik in het zand... op instagram staat een filmke
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Niet het weekend waar we op hoopte, op naar de volgende.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 19:54

Heb je een idee waarom hij stopte, of was het vooral "ik heb er geen zin in" ?
Wel mooie foto's! Die van jou en dirk op FB is ook super trouwens :)

Hier ist rustig. Tornooi gehad en best tevreden. Achttal ging redelijk, enige nadeel is dat dat tempo voor hem altijd wat te hoog ligt in draf met zijn ponypasjes. In galop lukt het beter om te volgen. Moest van daar direct door naar mijn dressuur, die ring lag 1km verderop. As usual tref ik altijd een ring die ergens helemaal vanachter ligt of compleet uit de buurt zelfs.
Ik heb hem redelijk fijn kunnen houden, de fouten waren ruiter fouten. Stond 13e van 20, blij mee want al stuk beter dan voorlaatste. Ik ga juist iets moeten zoeken tegen dazen. Tijdens de proef zat zijn hoofd constant vol van die kleine daasjes, niet te doen. Merendeel van de tijd echt fijn en los gevoel gehad, scherp op de hulpen meestal. Heb alleen mijn protocol niet, een clubgenoot had dat mee. Normaal kan ik dat dan deze week ergens oppikken.
Maar ik ben in elk geval gezien de omstandigheden heel tevrede.

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-18 20:43

Oh spijtig van de stopjes Daaphh! Wel hele leuk foto's hé. :j

Amai vervelend Varekaj dat alles zo ver uit elkaar ligt. 1km amaai!

Hier rustig. Deze week donderdag springles gehad en vrijdag dressuurles. Heb er geen wauwgevoel aan over gehouden. :P Springles nog steeds heel simpel gehouden. Was even een confronterende les maar goed dat is ook nodig hé. :) Wel met een fijn gevoel kunnen afsluiten en nog steeds heel blij met mijn nieuwe springlesgever. :j
Dressuurles (andere lesgever) had in feite weinig om het lijf. Was enkel op tempo werken. Beetje saai maar goed is ook wel belangrijk. Luxor vond het lastig om een x-aantal procent over zijn tempo te lopen.
Vandaag weer die manier aangehouden vandaag tijdens m'n ritje. Maar heb er geen goed gevoel over. Dus ga gewoon terug hoe ik bezig was en beetje bij beetje opdrijven. Had vaak niet zo'n ontspannen paard.

Ben benieuwd naar nog meer verslagen van Genk!!

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 13:13

Jammer Daphne! Het is steeds maar alles of niets bij blitzer... Herkenbaar bij Canch :\...

Hier alles op het gemak! Canch gaat volgende week naar de kraamkliniek en dan is het wachten tot het telefoontje :D.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 15:14

Ik had normaal zaterdag een oefenwedstrijd op de planning staan, maar denk er sterk over om ze af te zeggen. Had gisteren Icaro ook al op het warmste moment van de dag een kwartiertje mee met de trailer en die was flink bezweet. Zaterdag zou een rit zijn van bijna 1,5u en met deze temperaturen is dat wat teveel van het goeie. Dan maar weekendje wedstrijdrust :)

Laurievc

Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 15:58

Ik heb dit weekend niet ingeschreven... Transport vond ik er ook teveel aan

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 17:06

Gisteren was ivm een fotoshoot van H*elena M*assa bij ons op de club. Was dus even trailer op, in de schaduw weer opdrogen en relaxen, foto's in de zon waren vooral voor mij snikheet en afzien en dan het ritje naar huis was weer broeien.

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 17:43

Pp: spannend voor wanneer Was ze weer uitgerekend?

Wij hadden niet zo een goeie Genk. Dressuur was zoals anders. Cross daarentegen was best pittig voor een L. Veel hindernissen die vroeger voor de M waren die ze nu gebruikt hadden voor de L. 4de sprong was het eerste water. Beetje vuile sprong vond ik. Het was een gewoon wit hek. Zoals een afsluiting van een weide. Daar Heeft hij 1 weigering op gehad, daarna wel gesprongen maar blijven hangen aan de hindernis. Gelukkig met veiligheidspinnen. (Ze hebben uiteindelijk de hindernis uit de cross gehaald omdat de pinnen op waren. Zegt genoeg waarschijnlijk). De rest heeft hij wel goed gesprongen. Na de cross dan gezien dat hij serieus geschaafd was van te blijven hangen ondanks zijn beenbeschermers. Toch dierenarts laten komen omdat het bleef bloeden. Was net niet diep genoeg om te naaien. Dus einde Genk voor ons. Hij mocht wel nog springen van de dierenarts maar we hebben ervoor gekozen om niet meer te starten. Even Genk vergeten en op naar de volgende.
Daaph: Ik heb jou val gezien. Vond het een vuile stop. Had niet de indruk dat er iets niet juist was van afstand of tempo ofzo. Hij had er precies geen zin in.

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 18:40

Ik had een filmpje gezien van dat water. Een hindernis die vraagt voor zo een accidenten, snap dat echt niet.... Echt heel jammer. Nok.ere wel van de partij? Ben je al terug licht aan het werk met furrie? op filmpje aan de longe zag ze er iig tiptop uit!

Ze is 19 augustus op 11maand en 11 dagen. Maar denk dat ze het niet zolang zal trekken en dat ze wss eerder op 11 maand zal veulenen.

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 19:07

Ja nokere had hij graag m meegereden maar nu zal hij l starten.
Ja die zit opeen laag pitje ivm de warmte wel al weer in het werk. Alleen stap en draf mag. Volgende week normaal op controle.

Oh spannend. Met de warmte zal ze het ook lastig hebben zeker

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-18 19:40

Iemand foto of filmpje van die ene sprong op dat water?

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 20:18

Ja ik vond de stop van blits ook smerig. Zowel die waar ik bleef zitten als waar ik viel...

Ik heb Evelien gefilmd maar ze bepaald natuurlijk zelf of dat getoond mag worden of niet.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 21:06

Heb van evelien wel weer een mooie foto langs zien komen!

Foto van die hindernis op dat water ben ik nu ook wel benieuwd naar.

Ga blij zijn als de mijne weer kan springen. Was vrijdag aan het inrijden voor de oefening groepsdressuur op ons springterrein en er waren er een paar at random wat hindernissen aan het nemen. Heb alle zeilen moeten bijzetten om te voorkomen dat hij mee ging doen.

Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 22:59

Hier ook geen al te best Genk achter de rug...
Dressuur ging laatste tijd niet al te best omdat ze door mijn binnenbeen loopt. Had echt geen hoge verwachtingen van mijn proef, maar wonder boven wonder liep het vrij goed. In rechtergalop nog wat tegen de hand doordat ze door mijn been loopt dus, maar ik was zeker tevreden. 7e pl en daar kon ik mij goed in vinden.
Na het verkennen van de cross vond ik hindernis 4 echt de grootste moeilijkheid en dat is ook gebleken... had hier een stop, vind van mezelf dat ik fel genoeg aangereden heb, maar ze pakte niet aan. Ben dan opzij in het water gegaan en dan weer aangereden en dan sprong ze vlot. Op de volgende sprong, was een piano van 2 treden omhoog en dan afsprong gevolgd op 3 foulé's door een vrij smalle sprong. Ze verloor echt snelheid op de opsprong en eens boven was het precies een leeggelopen ballon, ze wou niet naar beneden springen. Daar heb ik mij wel kwaad gemaakt, want deze fout mocht ze niet maken. Volteke in draf boven de bute gereden en haar eraf gestampt. Daarna was ze vertrokken en was ze geweldig. Ze ging zo vlot in het 2e water, pakte alles zo super aan, mooie afstanden...
achteraf gezien had ik mss beter alternatief genomen op 1e water, maar ik vond dat geen mooie lijn, zo vroeg in parcours al uit de vloeiende lijn moeten trekken, was uiteindelijk ook een witte sprong, ik vond dat niet beter. Achteraf kan je dan denken dat het mss toch makkelijker was, en mss had ze die fout van de afsprong niet gemaakt als ze de fout op water niet had maar ja, is allemaal achteraf natuurlijk.
Jumping dag erna deed ze dan wel weer helemaal fantastisch, heel smooth foutloos rondje, was ik echt tevreden mee.
Geen super geslaagd weekend, ben niet echt blij, maar kan ook niet echt teleurgesteld zijn...
ik rij nog Nokere en Deurle, dus ik hoop toch nog op een foutloze cross om weer wat vertrouwen te tanken.
Denk dat ik in Nokere al van boven op de berg haar het water in ga roepen en stampen }:)
Ik wil gerust mijn filmpjes delen, heb zowel dressuur als jumping op video en het 1e water. Was wel via whatsapp dus moet eens kijken hoe ik ze hier krijg...

Ik heb na mijn cross trouwens een klein uurtje gekeken op dat 1e water, zonder overdrijven, 40% van de ruiters had een stop en de pin is ongeveer 10x gebroken op die tijd... vind het sel vreemd dat er in verhouding minder 5 jarigen gestopt hebben dan in de gewone L reeks, ik had gedacht dat er meer 5 jarigen zouden gestopt hebben...

Daaph, mijn man heeft foto's van je jumping, oa van je val... zal ze je morgen proberen bezorgen.
Ik vond het ook smerig stoppen, je was nochtans heel goed tss hand en been aan het rijden vond ik.
Waar komen je dressuurfotos vandaan?

PP heel spannend voor canch! Wat zijn de plannen na het veulenen? Opnieuw dekken?

Varekaj: ben benieuwd naar je foto's! Mag ik vragen hoeveel een shoot kost bij haar? Vind het hele mooie fotos altijd, maar denk dat ze wel duur is?

Hanne: waarom moet je over het tempo rijden? dan vallen ze toch eerder op de voorhand ipv dat ze kunnen dragen?

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 23:23

Genk was toch voor vele niet zo een topper zo te lezen!

Oh wat leuk dat je foto’s hebt! Ook can de val Haha.
Ronald heeft de foto’s van dressuur gemaakt.

Spannend een veulen!! Van wie had je ook alweer laten dekken?

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 07:30

Ik stuur je even PB ivm de foto's :)

Er ging maar 1 vraag door mijn hoofd toen ik op FB de crossfoto zag met Ny: hoe heb jij in godsnaam die cross overleefd met lange mouwen in die warmte! Ik smelt zo al in zomertenue bij amper een dressuurproefje :P

Ik ga voor zaterdag afmelden. Ben gisteren rond 19u een stapronde gaan doen met Icaro. 95% was in de schaduw, onder/tussen bomen en er was altijd een frisse wind en toch was die na 45min goed bezweet. Voor hem is het nu gewoon te warm.

Wij hebben wel regen gehad vannacht *\o/*