Belgische eventers op bokt II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 15:50

Meh, heb de clubles moeten afzeggen voor vanavond. Nog steeds geen bericht van de zadelmaker ^) Hoop van harte dat het voor zaterdag in orde is, wil zondag toch graag (proberen) starten.

Fokken is nog best rekenkundig zo te lezen :P helemaal als ze niet van de 1e keer drachtig raken.

lene

Berichten: 369
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 07:21

Hier is gisteren de bliksem ingeslagen op een boom in onze tuin zelf gelukkig geen schade behalve alle stroom die uitgevallen was. Maar wel drie koeien van onze buur dood die rond de boom aan het schuilen waren |( eentje zelfs 20m verder. Draad gewoon boem afgesprongen ook. Ganse split op de boom afgetekend. En buur die +- 150m verder woont alles elektronica kapot. Wij waren niet thuis maar knal schijnt echt verschrikkelijk geweest te zijn. Paarden gelukkig ook ok. Die staan iets verderop.

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 07:47

wow wat heftig! je zal ook geschrokken zijn toen je thuis kwam :s

wij zijn gelukkig gespaard gebleven na enkele regenbuien na dan. maar het mocht wel eens regenen voor ons gras.

Daaphh

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: Limburg , België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 08:14

Hier totaal geen onweer of zelfs regen...
Mag wel een beetje regenen hier, zo droog.

Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 08:57

Amai lene, das echt wel verschieten!!

Hier ook al zwaar onweer gehad maandagavond en gisterenavond.

Ik zit nu al meeeega in de stress... Morgen wordt ons gras gemaaid om te hooien, maandag gaat het in de pak. Ben elk uur buienradar aan het checken, eerst gaven ze een onweersbui maandag om 17u, nu zie ik dat er 's morgens om 5u ook al regenbui voorspeld wordt |(
En zondag zit de loonwerker op communie van zijn kleinkind, dus dan kunnen ze sowieso niet komen wikkelen...
Gras staat echt hoog, begint stilaan te vallen, dus durf niet echt nog veel langer wachten en ja, hoe rapper afgereden, hoe rapper de paarden erop kunnen natuurlijk.

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 09:53

wij gaan ook vrijdag maaien. en hopen ook dat het tot maandag kan blijven liggen. we zullen een kaarsje aansteken :)

winnie10

Berichten: 390
Geregistreerd: 23-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 10:13

Amai zo erg zeg!!

Hier was het toch ook stevig aan het onweren, zo'n knallen! M'n huis daverde ervan.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 12:00

Amai Lene dat moet verschieten geweest zijn!

Ik zat op ons oefenterrein, daar heeft het wel paar keer gebliksemd en goed gerommeld maar vooral immense buien met hagel. Ben nog niet bij de paarden geraakt sedert gisterenmiddag :o De regen was zeker welkom voor het gras op hun weide en die van de 2 kleintjes. De kleintjes hebben een grote schuilstal maar daar staat een gigantische wilg naast. De grote hebben een paar bomen in de weide.

Ik hoop van harte dat er daar nergens iets is ingeslagen. De wilg is de enige in een "open vlak", al zit er zo'n 50/100m verderop een bosje met hogere bomen. Bij de paarden staan er een paar lage bomen (waarvan 2 dode) en aan hun weiland loopt een pad waarachter ook een stuk bos ligt. Hun weide ligt ook zo goed als naast een hopveld. Die staken steken ook flink de lucht in.

Op 200m van de kleintjes in vogelvlucht en 500m van de paardenweide ligt de abdij, op het hoogste punt. God mag zorgen dat de bliksem die toren liever als hoogste punt kiest O:)


Voor diegene die hooien: ik dacht dat ze overdag wel warm en droog voorspelden voor de komende dagen maar altijd kans op fikse onweersbuien? Of is dat alweer veranderd?

Ik zit een beetje in dubio voor de wedstrijd zondag. Er wordt verwacht als clublid dat ik meehelp en dat doe ik met alle plezier ook, wij organiseren namelijk. Ik heb alleen echt een sch*tuur om te starten. Het wordt ofwel regelmatig heen en weer rijden, ofwel morgen de paarden verzetten naar weide dichterbij, ofwel Icaro die dag voor of na de proef een aantal uur op de trailer laten staan. Dat laatste zie ik het minste zitten ivm de warmte die ze voorspellen.

Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 20:28

Ik heb de loonwerker afgebeld. Het is hier rond half 7 beginnen gieten, abnormaal. In Aalter, 5 km van mij, hebben ze straten moeten afsluiten. Dus morgen zal het gras ook nog nat staan en dan enkel zaterdag en zondag om te drogen is mij te kort. Ik wil toch dat het 4 dagen kan drogen en hier bij mij geven ze zondagnacht al regen, maandag rond de middag en ook om 17u... Ik durf het niet aan. Hopelijk binnen 2 tal weken nieuwe kans.

Varekaj op Eventing staan de paarden dikwijls een ganse dag op camion/vanne, niet ideaal maar ik maak daar niet veel spel van. Thuis op de wei of in de stal is het even warm, juist dat ze wat meer plaats hebben...

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 20:49

Het is inderdaad geen ramp.

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-18 20:49

Veel succes iedereen dit weekend in Tongeren! :) Op stageplaats hoor ik 't vaak in de middagpauze. Hoezo eventingruiters goed aanwezig. :+

Luxor vanaf zaterdag weer even op rust. Zijn tumor is terug gegroeid dus moet het mes er weer in... -O-
Jullie ervaringen met andere technieken om het te verwijderen? Ik ga het nog maar 1 keer laten weg snijden. Je kan het niet blijven doen hé... Moest het terug groeien, zal ik 'm wss eens naar Merelbeke brengen. Las ergens dat ze daar ook cryo, chemo, ... kunnen toepassen.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 20:58

Het is inderdaad niet echt rampzalig en als het niet past in de planning zal hij die paar uurtjes wel overleven. Alleen spijtig dat ik hem tussendoor niet even door de waterbak kan laten spetteren ter afkoeling :P
Tenzij hij echt zeiknat zou staan, dan breng ik hem wel weg. Hij staat bij 25 graden of meer sowieso vaak uit zichzelf onder een boom of in de schuilstal. Al kan dat ook met overlast van vliegbeesten te maken hebben.

Hanne,ik heb me een kriek gelachen met je instastory deze namiddag mt dat vakje "censuur" :')


Hier is rond 18u15 wat beginnen druppen en 10 minuten later was ik heeeeeel blij met de 4x4 op mijn auto. Hele veldweg blank, zag amper 10m voor mij en op straat ook alles onder. Op sommige plaatsen spoot het water zo over mijn koffer als ik wat doorreed.

Het gras heeft wel immens deugd van de combinatie water en warmte. Dat is flink aan het bijgroeien waar ze nu staan. En dan heb ik nog 1ha zomerweide die ze mogen afvreten...

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 08:57

Gelukkig had je nog niet gemaaid... Hier is het al tijdje geleden gehooid.
Ik las op FB dat Fi drachtig gescand is! Proficiat!!! Dat is vlot gegaan, direct drachtig :D.

Dat is schrikken Lene :\. Gelukkig dat de paarden niet in de buurt stonden...

Canch haar 'kleine' zus heeft deze week haar veulentje gekregen. Iets sneller dan verwacht, ze stond nog in een gewone stal toen het alarm afging :P. Ze hebben ze dan nog snel verplaatst naar haar 'kraambed' en de baby was er in 123 uit en nageboorte ook. Tis een hele lieve mamie en veulen is een stevig hengstenveulen (Vos met enkel wit voetje rechtsachter :P). Tstond in 20 minuten recht! Nu verder wachten tot canch moet werpen :D.

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 09:00

Antonius: ik zag dat Fi vol is? Goed nieuws!

Lene: amai dat moet verschieten geweest zijn! Gelukkig hebben jullie geen miserie aan het huis. Wel erg van de koeien :(

Ik had gisteren normaal springles op het springparcours buiten :P jullie raden het al, begon immens te bliksemen, regenen op het moment dat de les begon. Dan maar binnen wat lijntjes gesprongen.

madelene

Berichten: 1883
Geregistreerd: 26-04-06
Woonplaats: vijlen limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 13:15

Antonius, goed nieuws van Fi, hopelijk gaat alles goed!

Lene, sjezus mina... -O- dat is schrikken!!

hier valt de regen alles mee. Geen modderstromen, vreselijke onweersbuien...maar gewoon wat regen en gedonder

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 13:25

Start jij zondag bij ons Florence? Heb er niet op gelet op de startlijst :o

Ze hebben bij de taakverdeling rekening gehouden met de starttijden van alle helpers :) Icaro kan dus na de proef gewoon naar huis. Ga kijken of het lukt om hem al op de vakantieweide te krijgen, wordt morgen dan wel doorwerken. Maar dan ben ik daar ook alweer vanaf.

Proficiat Antonius met de vlotte dracht van Fi! Superlieve foto op FB met kleine Ny, tijd vliegt zeg.

Ah PP bij jullie al veulentijd! Geniet van die kleine spookjes. Hoe ziet het eruit voor Canch? Is het nog geen rolmops op pootjes?

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 14:50

Ze is al enige tijd een rolmops op pootjes :D, met dat ze zelf niet groot is en niet echt mager staat en dan nog wss groot veulen omdat papa grote hengst is :P. En het is nog 2.5 maand :+.

Fijn dat ze rekening gehouden hebben met de starttijden!

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 14:58

Ik zie nu echt zo een cartoontje voor mij van een ballonnetje waar de pootjes aan bungelen die niet tot op de grond komen :')

Mijn collega's zijn me stiekem aan het uitlachen. Mijn benen zijn nog prachtig reflectie-wit dus ik dacht "2 dagen short met sandalen en de kleur komt wel". Kreeg alvast de opmerking "schrikken die paarden niet als er dan zo'n flits weerkaatst op je benen"?
-O-
(maar OK... ze hebben wel gelijk wat het reflecteren betreft)

Mijn vriend zit me daarentegen jaloers te maken. Die zit voor werk in Stavanger, Noorwegen. Over 2,5 week vertrekken we voor 10 dagen reizen boven de poolcirkel. Stuurt meneer alvast met enige regelmaat foto's van de meest prachtige plekken in de natuur en vergezichten. Ik zal wel zitten smelten aan mijn bureau ^)

Laurievc

Berichten: 4421
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 14:59

Hahaha ken het, mama ook altijd :+ Laurie komaan, die benen. En mijn armen zijn dan echt al ***bruin hihi :+ Tis nogal een zicht :P

Oooh wat moet dat een mooie reis worden Varekaj :D

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 15:21

Icaro heeft sedert vorige week dinsdag dus niks meer gedaan behalve 24/7 gras vreten. Gisteren viel me pas op dat ie dus op een week een fikse grasbuik erbij heeft.
Ik heb meer stress dat ik 'm na die reis ga kunnen rollen dan voor de reis zelf :')

Ik ben aan het bekijken om een reisblog te maken maar moet nog even puzzelen hoe en wat.

Bruin zal ik daar niet worden. Het is wel 24u licht in die periode (middernachtzon) maar veel kleur zal het niet opleveren bij 16° :))
Het is een reis die bij ons beiden op de bucketlist stond. Ik wou ooit eens boven de poolcirkel geweest zijn, mijn vriend wou graag de Middernachtzon eens meemaken. Et voilà :D

Maar qua reizen staat er nog redelijk wat op onze "wishlist".

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-18 16:03

Temperatuur heeft toch niet te maken met bruinen? :P Op skireis krijg ik een getint gezichtje. {:}
Wel een zalige reis!

Ik lijd ook aan het witte melkflessensyndroom. }:0

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 08:30

Gaat om de hoeveelheid kledij die je draagt. Ik ga bij 10 graden niet in short en T-shirt rondlopen zoals bij 25 graden :P
Je zal bij beide kleur op doen maar op iets minder lichaamsdelen.

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-18 09:38

Ahja das waar :P

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 16:33

Ik heb vanochtend de eerste daas doodgemept -O-

Hanne: prachtige foto's van op wandeling zeg!

winnie10

Berichten: 390
Geregistreerd: 23-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 17:29

Hoe is het met degene op cross dit weekend? Ik zie dat Antonius 1ste staat!
Veel succes voor de cross morgen!