SGW Kronenberg.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sue_

Berichten: 5041
Geregistreerd: 02-04-05
Woonplaats: Dedemsvaart

Re: SGW Kronenberg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 11:50

supergave fotos Lautje! Wat knap dat je vos zo stoer rond ging! Hij is echt sexy!

M_Vainqueur

Berichten: 2127
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 11:56

_lautje_ schreef:
Hier afgelopen weekend ook gereden in Kronenberg. Laatste CIC1* dateerde van 2015. Vorig jaar 1 M cross gereden en nu dan weer de 1* in.
Had maar 2 crosstrainingen gedaan dus was even slikken toen ik eerste keer ging lopen.
Gelukkig heb ik een briljant paard wat echt peanuts maakte van de cross.
[ [url=m/o00zhE.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/KjKsbk.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Bq9qkf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ongeluk was echt vreselijk. Zo wil
Je niet je paard verliezen. Zeker niet als je nog zo jong bent als dat meiske. Moet er niet aan denken, je eerste 1* rijden en dan zonder paard naar huis...

Mooie foto's!!
Maar wat!? paard ingeslapen? Wat is er gebeurd?

_lautje_

Berichten: 9274
Geregistreerd: 23-03-05

Re: SGW Kronenberg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 12:00

Zadel van paard schoot los, schuift naar achter, begint te bokken, meisje valt er af. Paard door de draden heen, slaat over de kop heel hard en staat op 3 benen. Begreep dat 1 been er aan bungelde... Is direct ingeslapen.
Freak accident.
Cross was echt super en uitnodigend gebouwd. Heel vergevingsgezind. Veel dikke bakken zodat de paarden scherp waren en paar technische grappen. Bodem was echt meer dan perfect. Dus totaal niet te verwachten zoiets.

Sue_

Berichten: 5041
Geregistreerd: 02-04-05
Woonplaats: Dedemsvaart

Re: SGW Kronenberg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 12:01

Zoiets heeft ook niets met de wedstrijd te maken maar is echt pure pech. Wat een akelig en verdrietig ongeluk.

M_Vainqueur

Berichten: 2127
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Ede

Re: SGW Kronenberg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 12:30

Oh gatver! Wat een ongeluk! Een nachtmerrie voor iedere paardeneigenaar! Maar inderdaad pure pech dat dat precies op een wedstrijd gebeurt. Van de winter ook al op springwedstrijd zoiets naars meegemaakt, paard struikelt over z'n eigen benen in het parcours, tikt zichzelf gigantisch aan en kon ook ingeslapen worden. Dan besef je je weer dat je alleen al blij mag zijn dat je je paard weer heel mee naar huis kan nemen. Brrr

Sim
Berichten: 31483
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 16:51

M_Vainqueur schreef:
Van de winter ook al op springwedstrijd zoiets naars meegemaakt, paard struikelt over z'n eigen benen in het parcours, tikt zichzelf gigantisch aan en kon ook ingeslapen worden. Dan besef je je weer dat je alleen al blij mag zijn dat je je paard weer heel mee naar huis kan nemen. Brrr


Was dat toevallig in Woudenberg bij de Valleiruiters? Ik was daar toen ook. Echt verschrikkelijk!!

M_Vainqueur

Berichten: 2127
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 19:15

Sim schreef:
M_Vainqueur schreef:
Van de winter ook al op springwedstrijd zoiets naars meegemaakt, paard struikelt over z'n eigen benen in het parcours, tikt zichzelf gigantisch aan en kon ook ingeslapen worden. Dan besef je je weer dat je alleen al blij mag zijn dat je je paard weer heel mee naar huis kan nemen. Brrr


Was dat toevallig in Woudenberg bij de Valleiruiters? Ik was daar toen ook. Echt verschrikkelijk!!

Klopt. Waren meer eventingruiters bij ;)

maximiliano

Berichten: 2906
Geregistreerd: 15-04-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 16:27

Ik heb ook genoten in Kronenberg. Dressuur was ze super braaf. Iets te, maar dat heb ik liever dan dat ze mega heet is en ik er niet aan kan rijden. Springen 2 domme balken, verder sprong ze gruwelijk als altijd.

Cross kon ik alleen maar genieten!! Wat een machine!! Helaas was ik op 1 technisch lijntje iets teveel aan het genieten en liet hij doorlopen. Daardoor 1 langsloper. Verder was ze enorm! Dus al met al, toch tevreden

Kris

Berichten: 10098
Geregistreerd: 10-11-05
Woonplaats: NYMEGEN

Re: SGW Kronenberg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-18 21:08

Startlijsten staan online. Ik heb 2 uur tussen dressuur en springen. Ben nog nooit op deze locatie geweest. Kan iemand mij zeggen of ik dan genoeg tijd heb om tussendoor te lopen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 21:11

Kris schreef:
Startlijsten staan online. Ik heb 2 uur tussen dressuur en springen. Ben nog nooit op deze locatie geweest. Kan iemand mij zeggen of ik dan genoeg tijd heb om tussendoor te lopen?


Ik heb daar nog nooit gecrosst maar wel veel springwedstijden gereden en denk dat je dat makkelijk haalt.

fresley

Berichten: 2295
Geregistreerd: 25-04-10
Woonplaats: Noord-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 21:46

Kris schreef:
Startlijsten staan online. Ik heb 2 uur tussen dressuur en springen. Ben nog nooit op deze locatie geweest. Kan iemand mij zeggen of ik dan genoeg tijd heb om tussendoor te lopen?



Ja hoor dat moet je makkelijk redden!
Ik ben opzoek naar een lezer voor Zondag 12u. Mocht iemand mij willen helpen dan hoor ik het heel graag!!

kikkerdril4
Berichten: 661
Geregistreerd: 08-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 21:47

Kris schreef:
Startlijsten staan online. Ik heb 2 uur tussen dressuur en springen. Ben nog nooit op deze locatie geweest. Kan iemand mij zeggen of ik dan genoeg tijd heb om tussendoor te lopen?

Ik denk dat dat wel moet lukken! Start en finish waren vorig jaar op hetzelfde veld en niet super ver can de parkeerplaats

Renske_NW

Berichten: 282
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: Nijmegen

Re: SGW Kronenberg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 19:14

Zijn er mensen die vrijdag of zaterdag de B paarden gaan lopen en hiervan foto's willen plaatsen? :D
Ga hem zelf zondagochtend vroeg snel fietsen, beetje te ver om een dag van te voren op en neer te rijden.

esje01

Berichten: 4902
Geregistreerd: 09-10-06
Woonplaats: op een uniek plekje in Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 21:01

Vorig jaar was het zaterdag een ander rondje dan zondag.

MerelV

Berichten: 1766
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 21:18

esje01 schreef:
Vorig jaar was het zaterdag een ander rondje dan zondag.

Weet iemand of dat dit jaar ook is? Ik wilde vrijdag gaan lopen voor zondag, omdat ik er zaterdag geen tijd voor heb.

DoretteK

Berichten: 844
Geregistreerd: 12-04-15

Re: SGW Kronenberg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 22:24

Rond half 7 moeten wij hier weg, valt niet helemaal tegen maar had de hoop dat het wat later zou zijn (omdat ik zonder dressuur doe). Maar ach, moeten het er voor over hebben ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 22:30

DoretteK schreef:
Rond half 7 moeten wij hier weg, valt niet helemaal tegen maar had de hoop dat het wat later zou zijn (omdat ik zonder dressuur doe). Maar ach, moeten het er voor over hebben ;)


B zonder dressuur is toch juist altijd vroeg? Dat is toch het idee van de B zonder dressuur? Dat het cross terrein optimaal(de hele dag) benut kan worden?

xMyrth

Berichten: 2806
Geregistreerd: 17-10-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 00:24

fresley schreef:
Kris schreef:
Startlijsten staan online. Ik heb 2 uur tussen dressuur en springen. Ben nog nooit op deze locatie geweest. Kan iemand mij zeggen of ik dan genoeg tijd heb om tussendoor te lopen?



Ja hoor dat moet je makkelijk redden!
Ik ben opzoek naar een lezer voor Zondag 12u. Mocht iemand mij willen helpen dan hoor ik het heel graag!!


Welk niveau? :D
Ik ben toch daar ;)

Edit; B?
Dat lukt wel. Welke proef moet je rijden?

maximiliano

Berichten: 2906
Geregistreerd: 15-04-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 05:40

Kris schreef:
Startlijsten staan online. Ik heb 2 uur tussen dressuur en springen. Ben nog nooit op deze locatie geweest. Kan iemand mij zeggen of ik dan genoeg tijd heb om tussendoor te lopen?


Ligt dicht bij elkaar Kris.

Sim
Berichten: 31483
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 07:31

MerelV schreef:
esje01 schreef:
Vorig jaar was het zaterdag een ander rondje dan zondag.

Weet iemand of dat dit jaar ook is? Ik wilde vrijdag gaan lopen voor zondag, omdat ik er zaterdag geen tijd voor heb.


Ik zou kijken in het vraagprogramma wanneer de cross van jouw klasse open is voor verkenning. Dan weet je zeker dat alles goed staat afgevlagd voor jouw klasse, zo kom je iig niet voor (vervelende) verrassingen te staan.

fresley

Berichten: 2295
Geregistreerd: 25-04-10
Woonplaats: Noord-brabant

Re: SGW Kronenberg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 08:17

Zie PB xMyrth :D

MerelV

Berichten: 1766
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 09:01

Sim schreef:
Ik zou kijken in het vraagprogramma wanneer de cross van jouw klasse open is voor verkenning. Dan weet je zeker dat alles goed staat afgevlagd voor jouw klasse, zo kom je iig niet voor (vervelende) verrassingen te staan.


Ik kan dat niet vinden in het vraagprogramma. Ik had de vraag op facebook gesteld en toen werd aangegeven dat het parcours hetzelfde blijft voor de B paarden.

DoretteK

Berichten: 844
Geregistreerd: 12-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 10:20

Anoniem schreef:
DoretteK schreef:
Rond half 7 moeten wij hier weg, valt niet helemaal tegen maar had de hoop dat het wat later zou zijn (omdat ik zonder dressuur doe). Maar ach, moeten het er voor over hebben ;)


B zonder dressuur is toch juist altijd vroeg? Dat is toch het idee van de B zonder dressuur? Dat het cross terrein optimaal(de hele dag) benut kan worden?


Oh ja dat wel! Maar ik had op de een of andere manier in mijn hoofd zitten dat het wat later zou zijn. Maar dat komt denk ik ook omdat ik best vroeg ben. Maar de vorige keren moest ik om 8 uur/half 9 dressuren, dus dan is dit alweer iets beter 8-)

cassini
Berichten: 331
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 13:48

MerelV schreef:
Sim schreef:
Ik zou kijken in het vraagprogramma wanneer de cross van jouw klasse open is voor verkenning. Dan weet je zeker dat alles goed staat afgevlagd voor jouw klasse, zo kom je iig niet voor (vervelende) verrassingen te staan.


Ik kan dat niet vinden in het vraagprogramma. Ik had de vraag op facebook gesteld en toen werd aangegeven dat het parcours hetzelfde blijft voor de B paarden.


Ah top! Ik ga dan ook al op vrijdag verkennen want dan ben ik redelijk in de buurt.

kikkerdril4
Berichten: 661
Geregistreerd: 08-04-15

Re: SGW Kronenberg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 07:10

Mochten er mensen vrijdag/zaterdag de L paarden gaan lopen dan zijn foto's zeker welkom :D