[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cioccolato

Berichten: 6612
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 19:35

Hmm. Dan twijfel ik nog even verder over Heerjansdam. Opzich vind ik crossrn om het springen wel oke, maar dressuur.. dat vind ik minder grappig. Heb ik een gespannen paard.

Ik zou er in dat geval ook 1 kiezen maar ga wel mee met de mening dat paard het aan zou moeten kunnen. Maar een verstapping kan ook zo gebeurd zijn natuurlijk

M_Vainqueur

Berichten: 2127
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Ede

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 19:45

Aaah balen Susan. Hopen dat het meevalt en iig niet dezelfde pees weer is.

Verder zou in principe een gezond paard 2 crossen dicht achter elkaar wel moeten kunnen. Maar het ene paard is het andere niet... Ik weet intussen ook van mijn paard dat hij niet geschikt is voor 2 crossen in de weekenden na elkaar, het kost hem blijkbaar meer energie dan dat die weer volledig kan opladen in een week. Gewoon een kwestie van te lage energie voor 100% coördinatie en dan verstaat of verspringt die zich vaak de tweede week. Ik merk het ook goed doordat die dan die tweede week ineens enorme wappers gaat maken over de sprong (zou je niet verwachten) maar blijkbaar vinden zijn banden en spieren dat minder comfortabel. Dus na die tweede loopt die van mij dan een paar dagen stijvig. Voel zelf aan wat kan! Maar met voorkennis je paard de kreukels in rijden is in mijn ogen niet heel fair.

kamsel
Berichten: 3410
Geregistreerd: 12-07-08

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 23:37

Moet eerlijk zeggen dat ik een beetje ziemelig ben met m'n paarden en geen 2 weekenden achter elkaar doe (ook al ben ik maar B)..
Ik zit nu ook te kijken of Maarsbergen, waar ik overigens op de wachtlijst sta, niet te snel komt.
Heb weinig kunnen doen van de winter, wel weer een paar springlessen gehad, die gingen fijn.
Morgen de eerste crossles weer en dan kijk ik wel hoe het gaat qua conditie..
Anders misschien naar Nuenen, maar waarschijnlijker is dat ik eind april ga oefenen in Renswoude en dan naar Markelo Snorrewind in mei. Hoe is die cross eigenlijk?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34636
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 23:45

Mijn man vond hem pittig dat komt vooral door het terrein. Het gaat deels over een motor cross parcours. En sommige lijntjes waren vooral in het L best apart te noemen.

kamsel
Berichten: 3410
Geregistreerd: 12-07-08

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 23:51

Dat is toch Markelo Potdijk?

_Elke

Berichten: 1740
Geregistreerd: 03-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 05:58

kamsel schreef:
Dat is toch Markelo Potdijk?


Klopt, snorrewind is ook niet makkelijk maar beter te doen dan potdijk. Snorrewind heeft een wat donkere waterbak vond ik.

Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 07:11

Ik ben gek op snorrewind. Alles zit in de cross qua hindernissen. Het is lekker bij elkaar en heel gezellig. Ik baal ieder jaar dat ze mijn klasse niet hebben of dat ik geen B paard heb om bij hen toch nog mee te doen

Ik reed tot en met de L wel eens 2 weekenden achter elkaar. Mijn paard had daar zeer weinig moeite mee. Nu in het M vind ik het te zwaar worden

Cioccolato

Berichten: 6612
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 07:32

Ik had ook snorrewind op de planning maar helaas weer geen B paard meer.
Ik rij nu in de L af e toe 2 axhter elkaar. Als er 2 mooien zijn. Anders vind ik het niet nodig

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34636
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 07:49

O is dat Potdijk. Nou ja, geen ervaring met Snorrewind dan.

Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 07:58

Potdijk sla ik tegenwoordig over. Ik vond dat ze vorig jaar erg op de grens gebouwd hadden van nog net te doen en richting unfair. Ik heb niet het idee dat een dergelijke cross voor mijn paard iets toevoegt aan vertrouwen dus dan ga ik niet

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34636
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 08:02

Idd dat vonden wij ook. Maar de onterecht aangerekende weigering was de druppel. Fiets lag op het pad, Chaplin kwam terug daarop. Hindernisrechter stond op heel onoverzichtelijk punt achter de hindernis. Zag de fiets dus te laat. Mijn man riep zijn longen uit zijn lijf, maar paard weigert terecht. Meerdere getuigen die hetzelfde hebben gezien en verklaard, maar de wedstrijdleiding hield voet bij stuk.

Cioccolato

Berichten: 6612
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 08:22

Ik sla potdijk ook over.. vorig jaar wel het L gewonnen en vos loopt de cross opzich wel simpel door. Maar vond de cross ook niet fair en daardoor niet Leuk, en ga toch voor leuk

kamsel
Berichten: 3410
Geregistreerd: 12-07-08

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 16:14

Vandaag voor het eerst weer een crosstraining gehad.
Ze had er zin in en heeft al haar frustraties eruit kunnen lopen. Dat het dan wat onbenullig gaat, neem ik haar maar niet kwalijk..
Nu loopt er een uitermate tevreden kijkend paard buiten, heerlijk.

Susan, blijft een bizar verhaal. Hoe is het nu met jullie paard?

_Elke

Berichten: 1740
Geregistreerd: 03-01-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 17:01

Tis toch jammer dat potdijk zoveel deelnemers verliest door het bouwen van zo'n cross. Het kan zo leuk zijn met dat terrein over de crossbaan.

Omdat ik nu zelf cross mag bouwen kook je er anders naar. Je bereikt zoveel meer met een eerlijke 'leuke uitdagende' cross dan zo. Want wie rijdt er nou niet voor de leuk? Niemand toch?

M_Vainqueur

Berichten: 2127
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 17:23

_Elke schreef:
Tis toch jammer dat potdijk zoveel deelnemers verliest door het bouwen van zo'n cross. Het kan zo leuk zijn met dat terrein over de crossbaan.

Omdat ik nu zelf cross mag bouwen kook je er anders naar. Je bereikt zoveel meer met een eerlijke 'leuke uitdagende' cross dan zo. Want wie rijdt er nou niet voor de leuk? Niemand toch?


Ik kan me goed voorstellen dat iemand een cross wilt bouwen die op het randje zit van makkelijk - moeilijk. Als ik naar mijzelf kijk rij ik liever een mooie uitdagende cross met een fout dan een simpele cross waar ik alleen moet blijven zitten en de finish halen. Maar ik zoek wel altijd een cross die fair is naar het paard. Je kunt een (iets te) moeilijke lijn in een parcours zetten, maar zorg er dan in ieder geval voor dat de tweede hindernis niet een enorm blok is bijvoorbeeld maar juist een nette afgeronde hindernis. Dan kun je namelijk je lijn op pittig zetten en zie je precies wie er controle heeft en kan sturen en degene die met de ogen dicht het paard op een hindernis afsturen en hopen op het beste.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34636
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 17:33

Met Chaplin zijn we naar Kootwijkerbroek geweest. Hij was onregelmatig. Wel beter als vorige week. Buigproef deed hij top. Na 1 keer uit verdoven bleek het in of bij de hoef te zitten. Uiteindelijk hoef op de foto. Zijn botjes niks mis mee. Het zit dus in de bandjes. Maar niks ernstig met 3 weken stappen en een weekje metacam zou het goed moeten zijn. Maar Maarsbergen is ook vast afgezegd want dat komt nog te vroeg. Hoe hij er aan komt geen idee. Misschien tijdens de crosstraining van vorige week gebeurd? Al liep hij de 2 dagen erna nog goed.

_Elke

Berichten: 1740
Geregistreerd: 03-01-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 18:09

Ik ben het helemaal met je eens Mariska, zo bedoelde ik het ook met rijden voor de leuk. Leuk om jezelf uit te dagen. Tijdens de cursus leerden we ook dat bijvoorbeeld ongeveer 90 procent van de gestarte B ruiters de finish (hoe dan ook) halen.
Ik heb bij mijn gebouwde cross de statistiek erbij gepakt en ik zat op 88% procent finish. Vond ik netjes.

Ik denk dat het bij potdijk minder was en heerjansdam meer hihi

Susan goed onderzocht dus! Hopelijk blijft het bij 3 weken stappen. Wel echt oliebol zo voor het seizoen. Crossen afmelden vind ik zo balen altijd :(

Mariska heb jij trouwens ooit nog eens een keer een lactaat meeting laten doen na die keer in Renswoude of heb ik nu de verkeerde voor me? ;)

M_Vainqueur

Berichten: 2127
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 21:03

_Elke schreef:
Ik ben het helemaal met je eens Mariska, zo bedoelde ik het ook met rijden voor de leuk. Leuk om jezelf uit te dagen. Tijdens de cursus leerden we ook dat bijvoorbeeld ongeveer 90 procent van de gestarte B ruiters de finish (hoe dan ook) halen.
Ik heb bij mijn gebouwde cross de statistiek erbij gepakt en ik zat op 88% procent finish. Vond ik netjes.

Ik denk dat het bij potdijk minder was en heerjansdam meer hihi

Susan goed onderzocht dus! Hopelijk blijft het bij 3 weken stappen. Wel echt oliebol zo voor het seizoen. Crossen afmelden vind ik zo balen altijd :(

Mariska heb jij trouwens ooit nog eens een keer een lactaat meeting laten doen na die keer in Renswoude of heb ik nu de verkeerde voor me? ;)

Ik heb het daarna niet meer gedaan, het schijnt bij de dierenarts uit Bodegraven niet helemaal goed te zijn gegaan. Nu had ik wel navraag gedaan bij Carolien Munster maar zolang ik geen renbaan in de tuin heb vond ik dat wel een hele dure investering. Dan moet ik het ook sowieso kunnen gebruiken. Dus die onthoud ik voor de toekomst.

_Elke

Berichten: 1740
Geregistreerd: 03-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 21:10

M_Vainqueur schreef:
_Elke schreef:
Ik ben het helemaal met je eens Mariska, zo bedoelde ik het ook met rijden voor de leuk. Leuk om jezelf uit te dagen. Tijdens de cursus leerden we ook dat bijvoorbeeld ongeveer 90 procent van de gestarte B ruiters de finish (hoe dan ook) halen.
Ik heb bij mijn gebouwde cross de statistiek erbij gepakt en ik zat op 88% procent finish. Vond ik netjes.

Ik denk dat het bij potdijk minder was en heerjansdam meer hihi

Susan goed onderzocht dus! Hopelijk blijft het bij 3 weken stappen. Wel echt oliebol zo voor het seizoen. Crossen afmelden vind ik zo balen altijd :(

Mariska heb jij trouwens ooit nog eens een keer een lactaat meeting laten doen na die keer in Renswoude of heb ik nu de verkeerde voor me? ;)

Ik heb het daarna niet meer gedaan, het schijnt bij de dierenarts uit Bodegraven niet helemaal goed te zijn gegaan. Nu had ik wel navraag gedaan bij Carolien Munster maar zolang ik geen renbaan in de tuin heb vond ik dat wel een hele dure investering. Dan moet ik het ook sowieso kunnen gebruiken. Dus die onthoud ik voor de toekomst.


Aaah dat klopt ja, wat ging er toen mis? De hartslag meter of niet?
Ik wil het misschien een keer organiseren weer in Renswoude. Laat ik wel weten mocht het lukken.

M_Vainqueur

Berichten: 2127
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 21:40

_Elke schreef:
M_Vainqueur schreef:
Ik heb het daarna niet meer gedaan, het schijnt bij de dierenarts uit Bodegraven niet helemaal goed te zijn gegaan. Nu had ik wel navraag gedaan bij Carolien Munster maar zolang ik geen renbaan in de tuin heb vond ik dat wel een hele dure investering. Dan moet ik het ook sowieso kunnen gebruiken. Dus die onthoud ik voor de toekomst.


Aaah dat klopt ja, wat ging er toen mis? De hartslag meter of niet?
Ik wil het misschien een keer organiseren weer in Renswoude. Laat ik wel weten mocht het lukken.

Oh die specifieke keer heb ik toen gratis over mogen doen 3 weken later. Maar de methode hoe zij het uitvoerde was niet goed. Te zware belasting voor een gemiddeld sportpaard en daardoor ook de meetresultaten onbetrouwbaar.
Ik hoor het wel als je het nog is gaat organiseren. Misschien sluit ik weer aan!

_Elke

Berichten: 1740
Geregistreerd: 03-01-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 21:57

+:)+

annikavolder

Berichten: 754
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 22:42

Vandaag samen met kamsel getraind in Ede. Gaudi was lekker wakker en rende overal op af..... ging dus wat onbehouwen, maar wel fijn geeindigd!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34636
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 07:56

Haha hij had er duidelijk zin in :D

_Elke

Berichten: 1740
Geregistreerd: 03-01-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-18 11:38

Veel plezier en succes voor iedereen die start!!

xsensibel

Berichten: 1464
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 23:08

Afbeelding

Voor de geinteresseerde :D