Belgische eventers op bokt II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-18 00:09

Volgende week nog ergere vriestemperaturen. :n
Sowieso in de winter is alle buitenwater (automatische drinkbakken) afgesloten. Drinkbakken buiten zijn grote zwarte metserskuipen. Die vullen we met de tuinslang.
In de binnenstallen ook metserkuipen die per stal zeer gemakkelijk te vullen zijn. Elke stal heeft een kraantje met een korte slang aan tot in de kuip. Deze blijven altijd open. (kraantje wel dicht tuurlijk behalve als ze gevuld worden. :P ) De leidingen zijn geïsoleerd + zo'n rode 'elektriek'draad verwarming. ('k weet niet hoe ik 't juist moet noemen. :P ) Dit heeft nog voor geen problemen gezorgd deze winter. Maarja als ze spreken van -8... Dat is al lang niet meer gebeurd.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 03:42

.
Laatst bijgewerkt door Varekaj op 28-11-23 16:56, in het totaal 1 keer bewerkt

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 09:07

hanne: ik denk met deze temperaturen dat het wel nog binnen zal zijn.


Bij ons zijn het ook nog grote tonnen in de stal voor water. maar we hebben er een metalen ring rond die vast hangt aan de muur, anders ligt die ook midden de stal. het is nu al zo als de ton nog 1/4 vol is dan trekken ze hem uit de ring en beland ze midden de stal.
Wij hebben een nieuw stalgebouw gezet maar we zijn nog aan het rond kijken voor stallen in het gebouw. Nu staan de paarden in een half open hangaar. Dus eigenlijk half binnen half buiten.
Qua dekens staat furrie (wel nog kort geschoren) met 700 gr op nu, jerko met 500 gr. Meer dekens heb ik niet meer maar ze hebben het niet koud. Flush staat ook fluffie in zijn haar. Als dat hij echt wel al serieus haar aan het verliezen is.
Ik ruim ook alleen maar de mest als het zo koud is. De rest blijft liggen.
hier ook hooi onbeperkt en ook all in soup wordt bij ons bij gegeven als het zo koud is :)
Wat zijn het toch verwende nesten :D

iemand soms goede zadeldoeken voor onder mijn cross zadel. Ik heb werkelijk geen enkele zadeldoek die blijft liggen :s ze schuiven allemaal naar achter. Ik doe mijn singel door de lussen, maar die lussen boven aan kan ik nergens aan bevestigen (monoflap).

Laurievc

Berichten: 4421
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 09:33

LeMieux heeft zadeldoeken waar je nog lusjes hebt om aan de ringetjes te doen waar je bv je martingaal ook aan vast doet :) Mss is dat iets?
Ik ben heel tevreden van mijn Eskadron SR dekjes. :D

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 09:50

Die lemieux heb ik inderdaad ook zitten naar kijken. Heb onlangs zo een cross model voor mijn vriend gekocht. Zal die eens proberen of die blijft liggen :) Ik ben zo een fan van die zadeldoeken van G*reenfield maar ja die schuift helemaal weg :(
heb ook al BR geprobeerd die schuift nog sneller :p

hebben jullie gezien dat de dressuur proeven voor B en L veranderd zijn. Ik vindt ze wel leuk :)

PrietPraat
Berichten: 5110
Geregistreerd: 11-04-04

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 09:54

Hier is het water via circulatie en warmte pomp, normaal houdt dat wel met de temperaturen die ze aangeven. Juist de achterste stallen zijn hier niet op aangesloten.

Idd de lemieux dekjes :)!

Laurievc

Berichten: 4421
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 09:58

Gr*eenfield dekjes zijn voor mijn korte pootjes helaas veel te lang :P

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 10:24

.
Laatst bijgewerkt door Varekaj op 28-11-23 16:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Laurievc

Berichten: 4421
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 10:51

Bij mij is het hoe dunner hoe beter :P Dikke schuiven eerder bij mij. Ben heel erg fan van de cottons :)

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 10:58

.
Laatst bijgewerkt door Varekaj op 28-11-23 16:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-18 11:23

Bij mij blijven ze ook allemaal liggen. :)

madelene

Berichten: 1883
Geregistreerd: 26-04-06
Woonplaats: vijlen limburg

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 12:08

hier ook geen probleem met de dekjes, ik kan er alles onder gooien, ik doe wel voor de dressuur een dikkere eronder om de schokken iets meer te dempen vanwege mijn gewicht :o meer voor mijn eigen geruststelling als dat het denk ik nodig is.
Maar wat is er nou zo bijzonder aan die lemieux dekjes?

Qua waterbakken, ik krijg van de bakker hele mooie rechthoekige waar ik 2,5 emmer in kan doen. :D
Hij heeft daar de abrikozen en kersen in zitten voor de vlaaien.
Maar omdat ze rechthoekig zijn kan ik ze mooi in de hoek van de stal zetten en dan vallen ze niet zo snel om, en kunnen de paarden er minder snel mee spelen := .

Gisteren geprobeerd te rijden, ik kon relatief alles behalve lichtrijden.
Dus gister namiddag mijn masseur nog gebeld, en hij heeft mijn halve been en knie ingetaped met kinesiotaping. Vanmorgen begonnen met pijnstillers te nemen zodat mijn knie gemarineerd is met paracetamol en ibuprofen, en dan probeer ik weer eens wat ik kan doen.
Als ik maar alleen al wat licht werk kan doen, dan kan mijn vriendin hem 2x de week aan het werk zetten, heb ik nog een beetje hoop dat ik in april een wedstrijd misschien kan rijden.
4 maart moet ik de MRI in.

varekaj, nee dak je wel...ik hoef er niet nog wat bij :')
maar jij hebt er wel altijd veel last van hè >;)

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 16:07

.
Laatst bijgewerkt door Varekaj op 28-11-23 16:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-18 08:18

Veel succes op FHE vandaag en morgen! Zou er ooit ook wel eens willen rijden. :P *ooit*

Aldislamp2
Berichten: 179
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 11:10

Veel succes, wij gaan zondag eens naar FHE.

Gaat snel hier.

Wij hebben ook over het algemeen geen probleem met onderleggers. Ik heb er ooit eens één gewonnen via een facebook actie van de eventingshop specifiek voor eventing en dat blijft heel goed liggen. Dat was ook volledig zelf te personaliseren.

Florence: ik herken je twijfel, heb zelf ook een jaar getwijfeld voor het verkopen van mijn vorig paard, maar ik zat ook op mijn limiet met hem. Was vooral twijfelen omdat het zo een eerlijk paard was, kon er mijn plan mee trekken op wedstrijd en ook superbraaf voor te wandelen. Maar nu uiteindelijk zijn we er beide beter van geworden.

Veel beterschap Madelene en Varekaj!

lene

Berichten: 369
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 11:13

Varekaj ik wil niet de wijsneus uithangen maar je antibiotica niet uitnemen lijkt mij stap 1 richting een nieuwe infectie :+ resistentie in de hand werken lijkt mij nu ook niet de bedoeling... Je krijgt niet voor niets een bepaalde kuur voorgeschreven hé^^

Veel succes op FHE Antonius en Florence! Jammer genoeg ben ik maar om de twee weken thuis op vrijdag anders kwam ik wel eens piepen morgen.

Hier is alles rustig. Pony had vorige week net nieuwe ijzers. Tsjaft hij er eergisteren toch wel direct één af. Grrrr. Bye ijverige plannen om hem in het werk te houden :Y) hoefsmid komt hopelijk zaterdag het er terug onder tikken. Anders heeft meneer weer congé :')

Gaat hier inderdaad heel snel :D

florence123

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 12:51

Hanne_SP schreef:
Veel succes op FHE vandaag en morgen! Zou er ooit ook wel eens willen rijden. :P *ooit*



Er is een proef 80cm geloof ik :)

Hanne_SP

Berichten: 2419
Geregistreerd: 28-02-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-18 13:57

't Zijn de omgevingselementen. :P Moorsele was al the big thing voor Luxor, 'k zal 'm voorlopig nog niet helemaal gek draaien. :+
Mechelen is ook een droom, maar das dan nóg kijkerig met dat alles zo dicht bij de piste staat.
Maar goed niet lopen als we nog niet kunnen wandelen op wedstrijd. :P

Anielcaa

Berichten: 104
Geregistreerd: 11-01-09

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 16:06

Ok, ik had totaal niet door dat we verhuisd waren 8)7 Vond het al zo verdacht stil op het andere topic :')

Ik zweer echt bij de LeMieux dekjes! Die D-ring lussen zijn idd ideaal voor monoflap zadels, maar ook bij de singel heb je nog een onderverdeling van 3 lussen. Als je je singelstoten dan door de achterste 2 lussen steekt kan je dekje eig geen kant meer op.

Ik heb ook eeeeeecht geen zin in die voorspelde kou :n Wou Gucci dit weekend nog opnieuw scheren, maar dat zal ik maar laten... Ze staan hier gelukkig nog maar onder een 300gr, enkel Hircan onder een 450 (nog heel kort geschoren), dus ik heb nog wat ruimte om extra dekens op te leggen. Verder ook de stallen lekker dik leggen en 's nachts de buitenluiken dicht en hopen dat ze het net zo warm hebben als ik in mijn bed onder 3 donsdekens en een fleece met de verwarming aan :brr: :brr:

Heeft er iemand hier ervaring met de E-vento's van Veredus? Heb net een set 2ehands kunnen overnemen in maat M maar die lijken echt extreem klein. Heb er al mee zitten draaien enzo, maar ik krijg ze precies op geen enkel manier mooi passend. Of zijn die gewoon zo?

Afbeelding
Afbeelding

mila_furrie

Berichten: 1224
Geregistreerd: 26-08-15

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 16:14

Ik denk dat Antonius ook die veredus e vento's heeft. Zij zal je kunnen helpen :)
Op het eerste zicht lijken ze me inderdaad ook aan de kleine kant.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 18:54

.
Laatst bijgewerkt door Varekaj op 28-11-23 16:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Laurievc

Berichten: 4421
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Belgische eventers op bokt II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 21:44

Hier topdagje op FHE :D
Twenty een balkje en een stopje in 1m. Voor de derde keer 1m en meteen in zo'n omgeving ben ik super tevreden! Ze gedroeg zich ook echt voorbeeldig.
Genesis liep 2x dubbel nul. 12e in 1m10 en 8e in 1m20 :)

Hopelijk gaat het bij jullie ook vlotjes in Gent!

Antonius

Berichten: 2319
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 22:40

Proficiat Laurie, top zeg!!! Waar moet je parkeren? Schijnt niet aangeduid te staan?

Anielcaa ik heb dezelfde getten, maar die van jou zijn echt te klein voor je paard. Bij mij komen de randen net tegen elkaar. Heb denk ik ook M ( zou moeten checken voor zeker te zijn) maar ik heb paarden van 1m60 met smalle benen.

jadeken
Berichten: 1855
Geregistreerd: 09-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 23:19

Ik weet niet of ik hier mag meepraten? :)
Ik rij met mijn pony geen eventings maar wel jumpings en oefencrossen :)
(11 maart Heusden)

Anielcaa

Berichten: 104
Geregistreerd: 11-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 23:28

Super, Laurie!! Jij hebt echt twee toppers onder je gat! :D

Antonius: Heb ook het idee dat die randen veel dichter bij elkaar zouden moeten. Mijne is ook maar 1m60, maar wel heel groffe benen... Ik weet dus niet of het zin heeft om de L te bestellen, omdat ik het gevoel heb dat ze dan nog te krap gaan zijn (vooral de voorste). En ik vrees dat ze dan achter te lang gaan zijn, deze zitten al net onder z'n zwilwrat...
Heb ook de M van PEI gepast en deze passen wel mooi... Maar heb mijn zinnen eigenlijk op de Veredussen staan :Y) Gek eigenlijk hoe dezelfde maat in een ander merk zo erg kan verschillen!
Afbeelding
Afbeelding