[SGW] Crossfjord Winston in onze eerste SGW!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo

Crossfjord Winston in onze eerste SGW!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-14 22:51

Hallo Bokkers!

Zondag 29 September heb ik samen met mijn verzorgpaard Winston voor het eerst een SGW gereden! Op zaterdag zijn we wezen parcourslopen en ik werd met de minuut zenuwachtiger... Ik had voor mezelf 1 doel gezet: De cross uitrijden. De rest zien we wel!

Op zondag moesten we er al vroeg zijn. Stalgenoot van mij reed ook mee en we zijn er samen heen gegaan met de trailer. Ik had nog wat langer de tijd voor de dressuur.
Dressuur ging opsich aardig, hij werd wat sterk na de galop en waar hij bij het inrijden lekker aan het been was, kon ik hier in de proef nog weinig van merken op sommige stukken helaas. Al met al toch een fijne proef gereden en 183 punten neergezet!
Daarna de cross. Bij het inrijden werd het al duidelijk dat het gigantisch uitliep. Dus ik heb een beetje gestapt naast het paard en ben daarna rustig gaan inrijden. 2x het kruisje en 2x de oxer bij het inspringen gedaan en daarna op naar de cross. Zenuwen ten overvloede :Y) Maar toen ik eenmaal uit de startbox was leek het vanzelf te gaan. Been eraan, stem erover en gáán! En vooral die stem, want iedereen kon me horen aankomen :o We hadden maar 1 weigering, dat was een smalle sprong. Was mijn eigen schuld. Als ik hem beter had opgesloten had hij hem voor me gesprongen, maar helaas! Alternatief ging goed dus gewoon door! Het was wel zwaar, dat moet ik toegeven. Ik heb mezelf er flink op verkeken! Maar, we zijn gefinished! We hadden een tijd van 6:38, wat geloof ik een halve minuut buiten de tijd was maar dat maakt mij echt níet uit. We zijn gefinished, mijn doel was al behaald! En wat was dat gaaf zeg :D
Later die dag nog een springparcours gedaan, ik heb bij het inspringen ook weinig gedaan, merkte aan Winston dat hij nog maar weinig energie over had namelijk. Parcourtje ging rustig en relaxed. Heel fijn kunnen rijden. Geen balken of weigeringen, maar 3 tijdfouten. Maakt allemaal niet uit! Voor ons hebben we gewoon gewonnen :D

We waren uiteindelijk 11e van de 34 starts. Er zijn er 17 ook echt gefinished. Dus helemaal niet zo gek!

Nouja, je komt natuurlijk voor de foto's en filmpjes! Commentaar geven mag, maar houd het wel vriendelijk, aan opbouwend commentaar heb ik immers het meeste :D
Ahja, en let vooral niet op mijn gezicht :') Zeker bij de cross. Ik schreeuw zo veel dat ik daar nou niet heel charmant bij ga kijken :Y)

Eerst natuurlijk de dressuur:
Mijn plastronspeld zat aardig scheef en mijn haar ziet er ook niet uit _O- Volgende keer maar weer de hulp van moeders inschakelen :')
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daarna kwam de cross!
Hier een filmpje van hindernis 4 t/m 8!

En natuurlijk foto's!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Scheve cap, blije hoofden :')
Afbeelding

Deze vind ik echt retegaaf en gaat sowieso afgedrukt worden!
Afbeelding

Lekker koppie <3
Afbeelding

En als laatste, het springen! Hier een filmpje van het parcours:

En foto's:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wij hebben ons vermaakt en gaan hard aan het trainen voor volgend jaar!! Ik heb er nu al zin in :D
Leuk dat je even kwam kijken :)
Groetjes,
Marjo

_Elke

Re: Crossfjord Winston in onze eerste SGW!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 22:59

Ziet er goed uit! Leuk zo'n cross fjord!

Nog een tip: Doe je beugels paar gaatjes korter. Je staat wel in de beugels maar je billen raken soms nog wel het zadel. Als je ze wat korter doet kun je hoger staan en dan ook echt verlicht zitten. Meer druk op de beugels houden. Meer buiging in je knieën zeg maar en buik naar beneden.

Heel veel plezier met crossen!! Mooie foto's ook!!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-14 23:04

Dat ik het zadel raak komt niet van te lange beugels maar van een slechte conditie :o . Ik houd het nog niet vol om zo lang in de beugels te blijven staan. Dat is me dan ook vies tegen gevallen. Echt een puntje om aan te gaan werken :P Met kortere beugels krijg ik weer last van mijn enkels, alleen al vanwege het feit dat ik zo'n houding niet gewend ben voor langere tijd.

Bedankt voor je reactie :D

Desi_2409

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 23:08

Super knap! respect!

ItsMeGaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 09:41

Ziet er super leuk uit! Jullie hebben er duidelijk beide veel plezier in :)

En dat volhouden van het staan in de beugels komt vanzelf! Je wil niet weten hoe ik er na mijn eerste cross bij hing haha :')

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 10:08

Heee fotos! Wat gaaf marjo! Inderdaad super blije bekkies haha. Zal idd vermoeiend zijn pfff. Gave fotos!!!!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-14 11:09

Bedankt! !!

Jo85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 19:53

Leuke foto's en filmpjes! En ja crossen is echt onwijs vermoeiend! Ik kom ook altijd kapot over de finish. Paard is meestal een stuk minder moe hihi

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 20:07

Marjoow wat gaaf dat je dat hebt gedaan!
Ziet er super uit. Heerlijk dat je dit allemaal kunt doen met Winston.
Lekker van nagenieten.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 20:18

Wat leuk zeg!! En wat ontzettend goed!
Stoer pard heb je hoor! ik zal de filmpjes aan mijn paard laten zien, kan hij zien hoe het moet