Even wat info over Gillian:
Naam: Gillian Joe van de Tukker
Ras: Tinker
Leeftijd: onduidelijk, paspoort zegt dat Gillian van December 2000 komt dan zou hij nu 13 zijn en in December 14 worden. De tandarts zegt dat hij wat jonger is dan zijn paspoort zegt, dus wij zetten in op 12 jaar

Land van herkomst: Gillian komt uit een kudde in Ierland.
Geslacht: Een ruin die nog denkt dat hij hengst is

Karakter: Gillian is een erg dominante temperamentvolle ruin. Hij is goud eerlijk, maar vergeeft niet snel. Gillian is tegelijkertijd onzeker. Zijn tegenstrijdige karakter is niet altijd even makkelijk, aan de ene kant moet je hem begrenzen omdat hij andershet heft in eigen hand neemt en aan de andere kant moet je hem de ruimte laten zodat hij niet in eens onzeker wordt. Het is altijd afwachten welke pet Gillian op heeft en hoe dat gaat uit pakken.
Elke dag heb ik weer een ander paard onder mijn kont en dat maakt hem erg leuk om te rijden.
Hij is mijn allergrootste maatje en mijn grote liefde (sorry vriendlief, jij bent ook mijn grote liefde, maar je zult altijd moeten concureren met Gil)
Wij mogen starten in de: L1 dressuur, B springen en B SGW
Africhtingsgraad thuis: Dressuur: L/M Springen: B/L SGW: B/L
Ik:
Leeftijd: 24 jaar
School: Ik heb MBO paardenhouderij afgerond en doe nu de HBO Stoas paardenhouderij
Ervaring: ik heb op een aantal stallen gewerkt als stalruiter, africhter en beleren.
Gillian is het eerste paard wat ik echt uitbreng in de sport en tevens het paard waar ik het meeste van geleerd heb.
Nog even wat extra info:
Ik weet dat ik, door dit topic, het risico neem erg harde kritiek te krijgen over mijn manier van rijden en mijn gewicht, daarom wil ik daar van te voren wat over kwijt:
Over mijn houding: In september heb ik op concours in het parcours een ongeluk gehad met Gillian, ik heb daarbij mijn pees in de enkel volledig afgescheurd.
Ik ben pas sinds half februari weer aan het rijden en dit gaat nog gepaard met veel pijn.
Ik heb mijn beugels nog erg lang omdat mijn enkel nog niet veel druk aan kan.
Verder ben ik door het ongeluk (en ik schaam mij er voor het te moeten zeggen) erg bang geworden, de enige manier om daar van af te komen is door er mee door te gaan en weer kilometers te maken.
Hierdoor is mijn houding niet super, geef ik niet altij even goed mijn hand mee en heb ik vooral veel angstige grimassen op mijn smoelwerk

Bovendien ben ik de dag voor de fotomeeting nog weer gevallen tijdens een crosstraining (Gillian is een elastiekje, hij kan boven de sprong in eens van richting veranderen met zijn lichaam en dat is niet altijd even makkelijk uit te zitten)
Over mijn gewicht: half 2012 ben ik erg ziek geworden, de dokters hebben nooit kunnen vinden wat ik heb, hierdoor hebben ze alleen mijn symptomen kunnen behandelen. Omdat ik niks kon binnen houden zijn mijn medicijnen gegeven die ze ook aan anorexiapatienten geven om ze wel alle voedingsstoffen binnen te laten krijgen (mijn tante is apotheker vandaar dat ik deze info heb) hierdoor ben ik in een paar maanden meer dan 20 kilo aangekomen. Ik was al niet de slankste, maar nu was ik zelfs dik.
Hoewel ik nog steeds ziek ben gaat het al wel beter, ik ben gestopt met de medicijnen, maar afvallen is heel wat lastiger als aankomen. momenteel ben ik 5 kilo kwijt

Ik heb een hele tijd niet op Gillian willen rijden hierdoor, maar mijn dressuurinstructeur heeft mij vermanend toegesproken, ik ben nog steeds erg lening en flexibel en hij vond dat ik Gillian niet in de weg zit met mijn gewicht zolang ik zijn bewegingen niet belemmer. Hij vind dat ik dat niet doe, dus ik ben weer gaan rijden.
Ook heb ik sindskort springles van iemand anders, mijn vorige springinstructeur sloot niet erg goed aan bij Gillian en mij en ik kan op dit moment hard op zeggen dat haar lessen de reden is geweest van 2 van mijn ongelukken in de afgelopen 2 jaar (voor ik mijn pees afscheurde ben ik in een staander gelanceerd en heb ik daarbij alle botten gekneusd in mijn lichaam wat er te kneuzen valt) ik ben mij er bewust van dat mijn knie los is van het zadel terwijl deze aan het zadel moet zitten, dit is nog een erfenis van mijn vorige springinstructeur.
Opbouwende tips mogen, maar ik hoop dat jullie begrijpen dat het voor mij niet erg fijn is om het over mijn gewicht te hebben.
Ik wil absoluut tips aannemen, maar ik hoop wel dat er met bovenstaande rekening gehouden kan worden

Respect als jullie alles gelezen hebben!!
Dan nu de foto's, de foto's staa niet op volgorden en zijn van verschillende fotograven.
ohjah, voor ik het vergeet, Gillian vind crossen en springen heel erg leuk en wordt daardoor erg heet. (lees wij kunnen een cross rijden in de helft van de ideale tijd zonder dat ikhet hiermee eens ben

Gillian zijn pret hoofd als hij een hindernis ziet (en mijn angsthoofd toen ik de hindernis zag

Afsprong, braaf paard, bagger houding, echt een bagger houding.

Altijd leuk als vrouwtje door haar lange beugels haar balans verliest na de afsprong, dan kun je dus heel erg hard rennen naar de opsprong

Tjah, en als je dan te hard gaat, dan kom je dus niet uit

Wel een erg stoere pony zo!

De laatste van de 3 sprong, ik ben heel trots hierop, ik had van te voren gezegd dat ik dit niet ging doen, aangezien onze beide ongelukken in een dubbel gebeurd zijn. met hulp van mijn medekandidaten, die mij er heel fijn door heengeloost hebben, heb ik hem toch gesprongen

OMG, Vrouwtje, WAT is DIT voor een RARA boomstam

Gillian kam niet helemaal lekker het water uit (mijn schuld, weer een aantal sprongen vlot op elkaar) en dan krijg je dit soort vage sprongen

Stoere pony, stoute slechte ruiter...

Hij kan het absoluut... Ik momenteel echt niet

WATERRRRRR

Maar we vinden water niet altijd even leuk

Ook tijdens de rust momentjes blijven wij heel blij kijken

Knapperd

Boomstammetje

en last but not least...
Wel is waar niet gemaakt tijens de fotomeeting, maar wel door een van de fotografen van de fotomeeting.
Deze foto is gemaakt op concours 2 weken na de fotomeeting en ik ben er heel erg verliefd op

Momenteel gaat het trouwens met de angst een heel stuk beter

een juiste instructeur doet wonderen