[SGW] Crosstinkie Gillian en ik back on track

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

M_D_H

Crosstinkie Gillian en ik back on track

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-14 17:45

4 mei heb ik met mijn tinker Gillian Joe een fotomeeting in Lunteren gehad.

Even wat info over Gillian:
Naam: Gillian Joe van de Tukker
Ras: Tinker
Leeftijd: onduidelijk, paspoort zegt dat Gillian van December 2000 komt dan zou hij nu 13 zijn en in December 14 worden. De tandarts zegt dat hij wat jonger is dan zijn paspoort zegt, dus wij zetten in op 12 jaar :)
Land van herkomst: Gillian komt uit een kudde in Ierland.
Geslacht: Een ruin die nog denkt dat hij hengst is :')
Karakter: Gillian is een erg dominante temperamentvolle ruin. Hij is goud eerlijk, maar vergeeft niet snel. Gillian is tegelijkertijd onzeker. Zijn tegenstrijdige karakter is niet altijd even makkelijk, aan de ene kant moet je hem begrenzen omdat hij andershet heft in eigen hand neemt en aan de andere kant moet je hem de ruimte laten zodat hij niet in eens onzeker wordt. Het is altijd afwachten welke pet Gillian op heeft en hoe dat gaat uit pakken.
Elke dag heb ik weer een ander paard onder mijn kont en dat maakt hem erg leuk om te rijden.
Hij is mijn allergrootste maatje en mijn grote liefde (sorry vriendlief, jij bent ook mijn grote liefde, maar je zult altijd moeten concureren met Gil)
Wij mogen starten in de: L1 dressuur, B springen en B SGW
Africhtingsgraad thuis: Dressuur: L/M Springen: B/L SGW: B/L

Ik:
Leeftijd: 24 jaar
School: Ik heb MBO paardenhouderij afgerond en doe nu de HBO Stoas paardenhouderij
Ervaring: ik heb op een aantal stallen gewerkt als stalruiter, africhter en beleren.
Gillian is het eerste paard wat ik echt uitbreng in de sport en tevens het paard waar ik het meeste van geleerd heb.

Nog even wat extra info:
Ik weet dat ik, door dit topic, het risico neem erg harde kritiek te krijgen over mijn manier van rijden en mijn gewicht, daarom wil ik daar van te voren wat over kwijt:

Over mijn houding: In september heb ik op concours in het parcours een ongeluk gehad met Gillian, ik heb daarbij mijn pees in de enkel volledig afgescheurd.
Ik ben pas sinds half februari weer aan het rijden en dit gaat nog gepaard met veel pijn.
Ik heb mijn beugels nog erg lang omdat mijn enkel nog niet veel druk aan kan.
Verder ben ik door het ongeluk (en ik schaam mij er voor het te moeten zeggen) erg bang geworden, de enige manier om daar van af te komen is door er mee door te gaan en weer kilometers te maken.
Hierdoor is mijn houding niet super, geef ik niet altij even goed mijn hand mee en heb ik vooral veel angstige grimassen op mijn smoelwerk :') _O-
Bovendien ben ik de dag voor de fotomeeting nog weer gevallen tijdens een crosstraining (Gillian is een elastiekje, hij kan boven de sprong in eens van richting veranderen met zijn lichaam en dat is niet altijd even makkelijk uit te zitten)

Over mijn gewicht: half 2012 ben ik erg ziek geworden, de dokters hebben nooit kunnen vinden wat ik heb, hierdoor hebben ze alleen mijn symptomen kunnen behandelen. Omdat ik niks kon binnen houden zijn mijn medicijnen gegeven die ze ook aan anorexiapatienten geven om ze wel alle voedingsstoffen binnen te laten krijgen (mijn tante is apotheker vandaar dat ik deze info heb) hierdoor ben ik in een paar maanden meer dan 20 kilo aangekomen. Ik was al niet de slankste, maar nu was ik zelfs dik.
Hoewel ik nog steeds ziek ben gaat het al wel beter, ik ben gestopt met de medicijnen, maar afvallen is heel wat lastiger als aankomen. momenteel ben ik 5 kilo kwijt :).
Ik heb een hele tijd niet op Gillian willen rijden hierdoor, maar mijn dressuurinstructeur heeft mij vermanend toegesproken, ik ben nog steeds erg lening en flexibel en hij vond dat ik Gillian niet in de weg zit met mijn gewicht zolang ik zijn bewegingen niet belemmer. Hij vind dat ik dat niet doe, dus ik ben weer gaan rijden.

Ook heb ik sindskort springles van iemand anders, mijn vorige springinstructeur sloot niet erg goed aan bij Gillian en mij en ik kan op dit moment hard op zeggen dat haar lessen de reden is geweest van 2 van mijn ongelukken in de afgelopen 2 jaar (voor ik mijn pees afscheurde ben ik in een staander gelanceerd en heb ik daarbij alle botten gekneusd in mijn lichaam wat er te kneuzen valt) ik ben mij er bewust van dat mijn knie los is van het zadel terwijl deze aan het zadel moet zitten, dit is nog een erfenis van mijn vorige springinstructeur.

Opbouwende tips mogen, maar ik hoop dat jullie begrijpen dat het voor mij niet erg fijn is om het over mijn gewicht te hebben.
Ik wil absoluut tips aannemen, maar ik hoop wel dat er met bovenstaande rekening gehouden kan worden :)

Respect als jullie alles gelezen hebben!!

Dan nu de foto's, de foto's staa niet op volgorden en zijn van verschillende fotograven.

ohjah, voor ik het vergeet, Gillian vind crossen en springen heel erg leuk en wordt daardoor erg heet. (lees wij kunnen een cross rijden in de helft van de ideale tijd zonder dat ikhet hiermee eens ben :+) Hierdoor wordt Gillian gereden met een Pessoabit. Met dit bit is een hij een stuk beter te handellen wat wel zo veilig is.

Gillian zijn pret hoofd als hij een hindernis ziet (en mijn angsthoofd toen ik de hindernis zag :') ):
Afbeelding

Afsprong, braaf paard, bagger houding, echt een bagger houding.
Afbeelding

Altijd leuk als vrouwtje door haar lange beugels haar balans verliest na de afsprong, dan kun je dus heel erg hard rennen naar de opsprong :') draak :D
Afbeelding

Tjah, en als je dan te hard gaat, dan kom je dus niet uit :+
Wel een erg stoere pony zo!
Afbeelding

De laatste van de 3 sprong, ik ben heel trots hierop, ik had van te voren gezegd dat ik dit niet ging doen, aangezien onze beide ongelukken in een dubbel gebeurd zijn. met hulp van mijn medekandidaten, die mij er heel fijn door heengeloost hebben, heb ik hem toch gesprongen :D
Afbeelding

OMG, Vrouwtje, WAT is DIT voor een RARA boomstam :')
Gillian kam niet helemaal lekker het water uit (mijn schuld, weer een aantal sprongen vlot op elkaar) en dan krijg je dit soort vage sprongen :') _O-
Afbeelding

Stoere pony, stoute slechte ruiter...
Afbeelding

Hij kan het absoluut... Ik momenteel echt niet :n :(
Afbeelding

WATERRRRRR *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
Afbeelding

Maar we vinden water niet altijd even leuk :+
Afbeelding

Ook tijdens de rust momentjes blijven wij heel blij kijken :)) We zijn eindelijk weer op het crossterrein, denkt Gillian <3
Afbeelding

Knapperd
Afbeelding

Boomstammetje
Afbeelding

Afbeelding

en last but not least...
Wel is waar niet gemaakt tijens de fotomeeting, maar wel door een van de fotografen van de fotomeeting.
Deze foto is gemaakt op concours 2 weken na de fotomeeting en ik ben er heel erg verliefd op <3 <3 <3 <3
Afbeelding

Momenteel gaat het trouwens met de angst een heel stuk beter :)
een juiste instructeur doet wonderen :))
Laatst bijgewerkt door M_D_H op 03-06-14 17:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 17:48

Gaaf, lijkt me zo gaaf om te doen!
Verder ken ik er absoluut niks van. Denk dat je zelf ook wel aangeeft waar je je paard in de weg zit en waar niet. Vind het altijd heel fijn om te lezen dat mensen zichzelf de 'schuld' geven.

Hopelijk komt het met je gezondheid helemaal goed en kunnen jullie er volop tegenaan. Ik vind het plezier er in elk geval afspatten.
Laatst bijgewerkt door Kirrr op 03-06-14 17:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Crosstinkie Gillian en ik back on track

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 17:49

Ik vind het wel heel erg stoer van je en een onwijs leuke Tinker! :)

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 17:54

pfoeh wat geef jij negatief commentaar op jezelf! Je laat er niks van heel :n
Ik vind dat je trots op jezelf mag zijn gezien je dit heel spannend vind :j
klasse hoor dat je gewoon doorgaat +:)+ dat zijn de echte liefhebbers.
Je tinker is ontzettend chique en sportief echt een gaaf ding :D

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-14 18:00

leeneliefje schreef:
pfoeh wat geef jij negatief commentaar op jezelf! Je laat er niks van heel :n
Ik vind dat je trots op jezelf mag zijn gezien je dit heel spannend vind :j
klasse hoor dat je gewoon doorgaat +:)+ dat zijn de echte liefhebbers.
Je tinker is ontzettend chique en sportief echt een gaaf ding :D

Dat komt omdat je weet hoe je het ook kunt doen :)
met een Big smiley en wel een redelijk logische houding...

Tjah, dit is nu eenmaal het geen wat Gillian en ik altijd het allerleukste hebben gevonden om te doen :)
dat geef je niet zo maar op :n
Het zou toch zonde zijn als ik Gil zijn plezier ontzeg omdat ik bang moet zijn :)
Bovendien is Gillian wel een paard wat je eigenlijk niet de kans geeft om bang te zijn...
zodra je aangalopeert dan wordt hij naar de hindernis toegetrokken als of er een tornado achter de hindernis ligt...
En hij springt zo makkelijk dat je dan eigenlijk alles wel kwijt bent...
maar op de momenten dat je niet hoeft dan kan ik mezelf al weer heel goed opfokken :')

Maar bedankt, ik was naderhand ook wel erg trots op mijzelf :D

Jo85

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 18:13

Haha na jouw verhaal over jouw gewicht had ik een gigantisch zwaar iemand verwacht, maar valt reuze mee hoor!
Leuke foto's! Jullie zijn een mooie combi

Milo2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 18:19

De pret spat er vanaf!! Onwijs leuke combi! Heb normaal niet zoveel met tinkers.. maar deze mag er echt wezen!!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-14 18:20

nouuuuu...
Ik ben redenlijk klein, dus als ik op de grond sta lijkt het erger dan wanneer ik in het zadel zit :')
Maar eerlijk is eerlijk, je ziet het vooral aan mijn buik en mijn gezicht :j
Dat is/was ook een van de symptomen van de ziekte, een zwaar opgezwollen buik...

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-14 18:21

Milo2012 schreef:
De pret spat er vanaf!! Onwijs leuke combi! Heb normaal niet zoveel met tinkers.. maar deze mag er echt wezen!!

De prt spat vooral van hem af :') _O-
Ik kon pas weer lachen toen ik besefte dat we alles weer gedaan hadden :D
onder vallen :wow: :') _O-

Bedankt, het is ook een heel erg lekker ding natuurlijk <3

sn0esje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 18:23

Groot gelijk dat je het crossen niet opgeeft. Want dat is toch fantastisch *\o/* De beugels kunnen iderdaad een paar gaten korter zodat je onbalans niet in de teugels opgevangen wordt. Ook lijkt me het bit een maat te klein. De ringen zitten zo strak tegen de mondhoeken. Maar vooral lekker zo doorgaan!

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 18:26

Ik vind het idd, best meevallen!
Je stoort hem naar mijn mening helemaal niet, alleen boven de sprong mag je je handen iets meer meegeven. Ga zo door! :D

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-14 18:27

Lijkt me dat het bit te klein lijkt hoor :)
Hij heeft dezelfde maat als zijn dressuurbit, heb nog nooit gehoord dat ze te klein zijn :)

Ik vind het absoluut fantastisch...
en het paard vind dat zeker :') _O_

Milo2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 18:28

:')
M_D_H schreef:
Milo2012 schreef:

De prt spat vooral van hem af :') _O-
Ik kon pas weer lachen toen ik besefte dat we alles weer gedaan hadden :D
onder vallen :wow: :') _O-

Bedankt, het is ook een heel erg lekker ding natuurlijk <3

:') hihi

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-14 18:31

Bedankt allemaal!

handen meegeven is inderdaad een goed punt, ik deed dit altijd wel, maar om de een of andere reden zodra je angstig wordt ga je lopen hannesen met die teugels...
heel onverstandig natuurlijk, want hoe meer druk ik op de teugels zet hoe eigenwijzer Gil wordt en hoe groter de kans is dat hij boven de sprong in eens vage bewegingen begint te maken...
Dit heeft hij 2 weken terug weer bewezen, ik was iets te veel me de controle bezig bij het inspringen en boven de sprong begint dat paard in eens spastisch te doen en steeks hij zijn voorbenen door de martingaa heen :wow:
gelukkig brak die, maar dat had weer tot gevolg dat ik er natuurlijk weer met een smakker af ging...
mimer aan mijzelf...: BLIJF van die TEUGELS AF :+

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 18:33

Niet zo negatief over jezelf! Jullie zijn een erg leuke combi om te zien! Je gewicht, ik had na het lezen van de tekst iets compleet anders voor gesteld! Ik vind het persoonlijk enorm meevallen!

Respect dat je door bent gegaan! Jullie zijn echt een leuke combi!

Ook je houding vind ik aardig meevallen! Tips gaf je zelf al aan!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-14 18:35

Super bedankt :)

de positieve berichten doen mij erg goed, ik ben zelf heel perfectionistisch dus ik kan inderdaad heel erg negatief zijn over mijzelf :)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 18:41

prachtig paard!Ik vind dat je hem heel netjes rijdt hoor! :j

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-14 18:43

Bedankt!

AmberB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 19:34

Ziet er goed uit! jullie zijn een leuke combi samen :D

Inderdaad veel kilometers maken en plezier hebben! Tuurlijk mag je perfectionistisch zijn, maar je moet niet te negatief over jezelf zijn hoor! Je moet ook naar je goede punten kijken :) Geef net als je paard ook je zelf complimentjes! ;)

haikegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 19:38

goh...lijkt net of ik mezelf hoor praten. Altijd maar kritiek en niks is goed. Meis je hebt een geweldig mooi paard onder je kont, ziet eruit als een leuk team... ga er van genieten!!!!

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 19:44

Huppa knallen met dat stuk scheurijzer! Wat een tof paard!
Hij vind het echt leuk!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-14 19:48

Bedankt allemaal!

jorika1986 schreef:
Huppa knallen met dat stuk scheurijzer! Wat een tof paard!
Hij vind het echt leuk!

Haha ja knallen kan hij wel ja :')
Bedankt!

lisaPrinces

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 19:50

WAUW ! ik had je al op meer foto's van de cross gezien! Wat een ge-wel-dig paard!
Nu zelf nog met vertrouwen gaan rijden en het komt helemaal goed ( haha makkelijker gezegd dan gedaan mijn eigen paard stopt bij alles zodra ik ook maar iets spanning heb)

Brandje_04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 19:55

Ik heb normaal helemaal niks met tinkers :o Maar deze vind ik wel heel erg gaaf! :D

Super dat je weer aan het crossen bent en geniet van ieder moment!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-14 19:55

lisaPrinces schreef:
WAUW ! ik had je al op meer foto's van de cross gezien! Wat een ge-wel-dig paard!
Nu zelf nog met vertrouwen gaan rijden en het komt helemaal goed ( haha makkelijker gezegd dan gedaan mijn eigen paard stopt bij alles zodra ik ook maar iets spanning heb)

Bedankt!
Hij is absoluut geweldig, hij kan je ook zoveel vertrouwen geven tijdens het springen, hij gaat eigenlijk altijd wel ook al twijfel jij zelf.
Nadeel hiervan is wel dat zodra hij zelf twijfelt, hij in eens kan stoppen voor jij het Door hebt :)

Maar hij is absoluut geweldig, mijn maatje en grootste liefde en vriend <3