Cross-seizoen 2013 van Amulet (v. Indoctro) van B naar L!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Franciska15
Berichten: 958
Geregistreerd: 22-09-05
Woonplaats: 't Harde

Cross-seizoen 2013 van Amulet (v. Indoctro) van B naar L!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-13 14:52

Wat leuk dat je hier een kijkje neemt!

Ik ben Franciska, 23 jaar en ben sinds 2012 gestart met SGW rijden (2012 3x gereden) met mijn paard Amulet. Dit ging allemaal hartstikke leuk, maar was voornamelijk bedoeld om maar eens kennis te maken met deze tak van sport. Wat we normaal doen:

Dressuur: L1
Springen: L/ M

Dit jaar was een jaar van grote overwinningen en diepe dalen. In het springen zijn we M gestart, wat erg goed ging in het begin. Een van de grote overwinningen voor mij, want ik had dit nooit verwacht. Door tijdgebrek kon ik echter minder trainen en daardoor zijn we weer terug naar het L gegaan. Even weer wat vertrouwen terug winnen, maar doordat ik nogal eens angstig werd, moest Amulet ons nog wel eens redden. In de SGW had ik hier echter geen last van, ik had meer lef en was zelfverzekerder, wat voor mij resulteerde in een super cross-seizoen!

6 april 2013 Markelo Potdijk
We zijn dit seizoen gestart in Markelo Potdijk. Met de dressuur kregen we 184 punten, springen ging mooi foutloos en de cross ging super. Althans, tot de waterbak. Amulet was altijd als de dood voor water en deze smalle ingang met veel mensen en donker water was hem net even te veel. Hierdoor helaas uitgesloten, maar toch een goed gevoel over gehouden aan de cross. De stijlpunten in de cross: 6,7 en 7.

De picknicktafel
Afbeelding

27 april 2013 Renswoude
Wat hadden we een lekker weer die dag! Renswoude was zonder dressuur, dus we konden gelijk gaan springen. Springen kwamen we foutloos rond, helaas wel een tijdfout. Ik heb wel super fijn gesprongen, maar het ging net wat te rustig. De cross ging erg goed, ik heb in het begin goed veel tempo gemaakt, omdat ik verwachte erg lang te doen over het water. Hij ging er echter in een keer door! Hierdoor was ik wel wat te snel, ik geloof dat ik hiervoor 1,2 strafpunten ook weer kreeg. Een foutloze cross en volgens mij een vierde prijs(weet ik niet zeker meer). Dit is ook gefilmd door het meisje dat mee was, maar de kwaliteit is niet al te best. Je hoort alleen erg leuk commentaar en kan wat zien als ik dichterbij kom.

In een keer!
Afbeelding



31 mei 2013 Maarsbergen
In de dressuur hadden we 182 punten, achja, het zat er weer op! Dressuur doen we maximaal 4 keer per jaar in de ring, dus ik was tevreden. Met springen kwamen we foutloos rond, vol zenuwen stonden we dus in het starthok te wachten. De cross ging GE-WEL-DIG! Mooi foutloos, met 1,2 strafpunten voor tijd. Ik had enorm veel zenuwen voor dat rotwater met die stomme boom ervoor, maar hij ging er zo in een keer in. Misschien te danken aan het feit dat ik al vrij hard over de boom kwam en hij dus niet meer kon remmen. Helaas zat hier ook een stijljury en die vond dat ik te hard ging, dus een 5,3. Van de andere jury kreeg ik gelukkig een 7,3!

Aanrijden van de boom voor het water
Afbeelding

Een trotse baas!
Afbeelding

9 juni 2013 Vinkega
Ook dit was een SGW zonder dressuur. Ik had fijn gesprongen, hij was alleen behoorlijk fris. Fijn foutloos rondje toch gereden. De dierenarts vond hem helaas onregelmatig lopen en ik mocht de cross niet starten. Wij zagen het zelf niet, maar goed, liever zo als iets kapot rijden. Eenmaal thuis nog eens gekeken en weer niets gezien. Gelukkig was er niets aan de hand, hij heeft zich waarschijnlijk verstapt met springen. Helaas!

In de periode hierna hebben we veel andere dingen gedaan, paardenvierdaagse Epe gereden, selecties springen gereden, Gelderse team gereden en ik ben op vakantie geweest. We hebben Ermelo nog tussen dit alles door gereden.

6 juli 2013 Ermelo
Ook in Ermelo was de wedstrijd zonder dressuur. We begonnen met springen en dit ging erg goed. Foutloos weer en starten in de cross! Cross liep hij ook fijn foutloos door en had mooie stijlpunten, weet niet meer hoeveel. We mochten een tweede prijs meenemen!

Mooi paard!
Afbeelding

We genieten..
Afbeelding



7 september 2013 Norg
Norg had ik eigenlijk zondags opgegeven, maar ik stond er op voor zaterdag. Geen probleem, ik kon toch. Achteraf maar goed, want het is zondag enorm slecht weer geweest! Zaterdag was het nog lekker. Dressuur ging erg fijn, 213 punten. Ik schrok er zelf van, maar goed, hij ging ook wel echt super goed! Springen ging ook erg lekker, weer fijn foutloos rond. In de cross twijfelde hij iets op het water, de jury daar was vrij streng en gaf iedereen al vrij snel een weigering daarvoor. Helaas voor ons dus ook. Achja, iedereen wordt gelijk beoordeeld en had hij er maar in een keer door gemoeten. Ik heb van mijn ouders een capcamera gekregen, dus hier de beelden daarvan:



22 september 2013 Bussloo
Met twee vriendinnen meegedaan aan de tripalon in Bussloo. Hun hadden beiden een groen paard mee en Amulet mocht fungeren als leerpaard. Dressuur hadden we 208, springen ging foutloos en de cross ook. Ook hier heb ik de camera opgehad, stukjes eruit geknipt dat wel:



28 september 2013 Gelderse Kampioenschappen Neede
In Neede hebben we meegedaan voor de GK. Dressuur ging niet erg fijn, maar toch nog 199 en 201. Met springen gooiden we er helaas een balkje af. Totaal onnodig, gevalletje van benen laten hangen. In de cross gingen we super foutloos rond. Met stijlpunten van 7,3 en een 8 hadden we bijna het kampioenschap nog gered, helaas zat dat balkje in de weg. Ach, we waren derde en hij liep super.



Eigenlijk was dit onze laatste cross, maar het begon toch wat te kriebelen bij mij. De crossen die hij liep dit jaar liep hij met veel gemak. Het water vindt hij eng, maar erin springen doet hij liever als erin lopen. Toch maar rondgekeken en Barchem onze eerste L opgegeven. Weet ik veel dat die juist zwaar staat.

26/27 oktober 2013 Barchem
Op zaterdag hebben we dressuur gereden, 183 punten. Ik was tevreden. We gingen de cross lopen, dit had ik beter niet kunnen doen. Ik moest zondags pas crossen, maar ik had zaterdags al gelopen. Ik heb de hele nacht gedroomd over de opsprong met smalle boom, punt en waterbakken. Ik zag het helemaal niet zetten en al helemaal de tweede waterbak niet. Ik had alvast droge kleren meegenomen.
Springen ging hij super fijn rond, lang geleden dat het zo fijn ging. Rondje was foutloos en ik durfde wel met hem de cross in. We zouden wel zien waar we strandden. Hij heeft me enorm verrast! De eerste waterbak ging hij op staan, ik voelde hem ineens verstrakken. De paddenstoel was ook wat vreemd, maar hij ging verder super rond. Ik had besloten alles gewoon eerst te proberen, ik kon altijd het alternatief nog pakken. Een weigering en wat tijdfouten, maar voor de rest een heerlijke cross gereden.

Lekker in de stromende regen
Afbeelding

In het filmpje kun je ook horen dat ik erg verbaasd was dat hij door het tweede water ging..


Ik ben erg blij en heb nu al zin in volgend seizoen!

Djangotime

Berichten: 30
Geregistreerd: 01-10-13

Re: Cross-seizoen 2013 van Amulet (v. Indoctro) van B naar L!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 14:59

Mooie foto's en Leuk die filmpjes, wat voor een camera heb je hiervoor gebruikt? :)

marionnnn

Berichten: 1194
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Cross-seizoen 2013 van Amulet (v. Indoctro) van B naar L!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 15:04

Franciska wat een leuk overzicht!! Ik vind jou en je kleine, zwarte springvlo echt een geweldig stel, jullie genieten samen zo enorm.. Super!!!

xRiiannex

Berichten: 3138
Geregistreerd: 10-12-12
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 16:56

Jullie zijn echt een leuk stel!
EN je was idd echt happy dat die in het water sprong haha :D

Franciska15
Berichten: 958
Geregistreerd: 22-09-05
Woonplaats: 't Harde

Re: Cross-seizoen 2013 van Amulet (v. Indoctro) van B naar L!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-13 12:52

@Lady_jacoba: dit is een camera van dealextreme.. kost 60,- geloof ik. Ben er erg tevreden mee, kwaliteit is super en zit heel stil.

@Marion, helaas zijn we nu een tijdje uit de running, maar we hopen wel weer terug te komen!

@xRiannex: bedankt, en ja, dat was wel duidelijk te horen he.. :D

Pieneliene

Berichten: 482
Geregistreerd: 05-11-12

Re: Cross-seizoen 2013 van Amulet (v. Indoctro) van B naar L!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 14:14

Super leuk en mooi overzicht! Veel succes in het volgende seizoen!
Wat ik ook nog even kwijt wil, wat ben jij heerlijk vriendelijk en rustig in de cross, super!

Djangotime

Berichten: 30
Geregistreerd: 01-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 01:36

Franciska15 schreef:
@Lady_jacoba: dit is een camera van dealextreme.. kost 60,- geloof ik. Ben er erg tevreden mee, kwaliteit is super en zit heel stil. D


Dat is niet eens zo duur. goed idee om die op te doen bij het rijden. Je klinkt ook zo schattig terwijl je tegen je paardje praat. "goedzooo" :)

Franciska15
Berichten: 958
Geregistreerd: 22-09-05
Woonplaats: 't Harde

Re: Cross-seizoen 2013 van Amulet (v. Indoctro) van B naar L!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-13 19:54

Haha, dank je.. Het is ook echt een fijn beestje hoor, goudeerlijk en vindt zelf het crossen ook erg leuk. Hij is zelf ook niet zo snel gek te krijgen, scheelt een hoop!

Quarterboef
Berichten: 246
Geregistreerd: 25-11-10
Woonplaats: ENSCHEDE

Re: Cross-seizoen 2013 van Amulet (v. Indoctro) van B naar L!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 12:35

''dit kunnen we wel!'' Super dat je zo met je paard omgaat tijdens het crossen!

Vind jullie een prachtige combi :)

MaudMagic

Berichten: 27
Geregistreerd: 05-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 18:54

Dat filmpje is ook echt super vet!

Ronacino

Berichten: 1607
Geregistreerd: 17-07-05
Woonplaats: Oldebroek

Re: Cross-seizoen 2013 van Amulet (v. Indoctro) van B naar L!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 19:15

Hee! Wat leuk hahaha! Mede crosser! Mooi overzicht! Op naar het nieuwe seizoen!

MaudMagic

Berichten: 27
Geregistreerd: 05-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 19:40

Leuk paardje zeg haha <3

Franciska15
Berichten: 958
Geregistreerd: 22-09-05
Woonplaats: 't Harde

Re: Cross-seizoen 2013 van Amulet (v. Indoctro) van B naar L!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-14 17:07

Zeker wel Henrike! Ik heb er nu al zin in!

Dank je wel MaidMagic