De afstand op 5 minuten was iets meer dan 2km dus gemiddeld toch 400m/minuut. In een buitenpiste nog niet zo slecht, want echt snelheid maken is toch niet zo evident op die oppervlakte
 Hij was alleen niet echt 100%, heb hem gestoord in zijn middagdutje denk ik. Heb toch eventjes wat moeten porren om hem echt actief en wakker te krijgen in het begin.Nu, wat ik als mooi basistempo dacht te hebben is toch nog wat verschil met de nodige snelheid. Goeie eyeopener voor mij dus!
Het kan zijn dat ik op 20min met trailer een galopbaan kan gebruiken, moet er eens voor mailen. Weet op 30min stappen ook eentje liggen maar denk dat die echt uitsluitend privé is. Want dat gaat toch wat makkelijker zijn al bij al.

Dierenarts was gekomen en viel uiteindelijk nog mee. Oef! Eerste endurance van het seizoen in Houyet gemist (maar voorzitter van mijn club liet weten dat het een heel zwaar parcours was, dus ging al niet evident geweest zijn...) En vorig weekend normaal crossles van Lisa S maar dat kwam weekendje te vroeg. Maar 2 jonge dames gebracht naar de les met hun paardjes voor een eerste crosservaring. Ze genoten enorm, dat verzachtte de 'zeer' dat ik zelf niet mee kon doen.  
 Ik mocht dan weer beginnen rijden met Luxor 
 (was maar weekje eruit) Hij liep weer helemaal goed!  
 Komend weekend normaal naar Zutendaal in de 20 km buiten wedstrijd op t gemakje 
 Zal in eerste instantie niet persé rijden voor ideale tijd. Want toch geen klassement voor mij. Nieuw halsterhoofdstel gekocht, is wat handiger in de vetgate 
 Maar sowieso geen haast of druk er achter.
 maar kan eens polsen op stal of iemand zo eentje heeft. Maarkedal ga ik op mijn ongebroken trensje rijden, daar heb ik nog net een tikje "meer" in te zeggen dan met een gewone trens. 
  Dusja zure timing maar is gewoon faire beslissing. Paard moet 100% fit to continue zijn en met volle blaas is dit toch niet comfortabel om in theorie verder te rijden.                                                         
 al heb ik geen vakantie.
 en heb ik me zo alsnog kunnen redden. 

. Had ook Merksplas jumpcross in het vizier maar weet niet meer of ik t ga doen. Dat is binnen een dikke maand en wou sowieso eerst nog crosslesjes doen... Ik plan nog niet te ver vooruit, eerst zien hoe dat het verloopt met Luxor. Voor de rest veel gegroomd ipv zelf te rijden.