[AR] 27 jarig '' omaatje '' na jaren weer voor de kar!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kimnor

27 jarig '' omaatje '' na jaren weer voor de kar!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 11:32

Hallo allemaal,

Eerst even een uitleg hoe ik aan dit '' omaatje '' ben gekomen!
Ik heb deze pony in 1993 gekregen van mijn ouders toen ik 10 jaar oud was, Kim was toen 12 jaar.
Ik kon met die pony lezen en schrijven, en zette nooit een pas verkeerd. Heb ook vreselijk veel van haar geleerd Haha! Maar kleine meisje worden groot, dus moest er een paard komen.. Haar vorige eigenaar wou haar heel graag terug, want wou er nog wel een keer een veulentje mee fokken.
Zo gezegd zo gedaan...

Ik heb Kim 10 jaar gehad, toen ze 22 was is ze dus terug gegaan naar haar vorige eigenaar.
Ik vond het vreselijk moeilijk haar te verkopen, want ik hield zielsveel van haar, maar het was niet anders, geen tijd en plek voor meerdere paarden en tenslotte kon ik er niets mee, omdat ze te klein voor mij was geworden.. of ik te groot voor haar Huilen

Ik heb daar altijd z'on vreselijke spijt van gehad dat ik haar heb verkocht.. ik heb er heel lang wakker van gelegen, ik miste haar zo verschrikkelijk!! En heb altijd gezegd als ik de loterij win, of heel veel geld heb.. dan koop ik haar terug en doe ik haar noooit meer weg! Nou heb ik niet de loterij gewonnen... maar ik kreeg doordat ik van familie een woning kon huren de paardjes wel aan huis te staan.. en dat kostte me bijna niets, omdat ik het voor weinig mocht huren de weide. Mijn vader, zwager, vriend en familie hebben van een bouwvallige schuur, 3 hele mooie stallen gemaakt in 3 maanden tijd en heb de paarden naar huis gehaald!! Toen zag ik natuurlijk mijn kans om Kimmetje terug te kopen, dat kon nu!!!! Ik ben naar die man gegaan.. maar hij twijfelde.. hij fokte nog steeds met haar mooie veulens ( ja.. op haar 26e nog Huilen ). Dat was ook 1 van de redenen dat ik haar terug wou, want ik vond dat het een keer genoeg moest zijn... de pony moet ook kunnen genieten van haar oude dag... Ze heeft verdorie in totaal z'on 15 of 16 veulens gehad.. dan is het een keer goed hoor... Ik moest haar terug hebben!!!! Die man belde mij een week daarna... het was goed, ik mocht haar weer terugkopen!!! Ik was zo blij als een klein kind, echt waar!! Ik kon haar die oude dag geven die ze zo verschrikkelijk verdiende! Haha! Haha!

Ze kwam hier in mei 2007, flink vermagerd door haar laatste veulen.. dikke bloedranden in haar hoeven.. onverzorgde manen en staart.. Ik heb haar de 2e dag, gewassen, manen en staart onder handen genomen enz. En 's avonds keek ik voldaan vanuit mijn kamerraam de weide in, naar mijn kleine Kimmie die er weer was!!! Ik was echt zo blij!!!
Zo was ze toen ze hier kwam, nog met haar veulentje ( veulen werd paar maanden later opgehaald )
Afbeelding

Inmiddels zijn we een jaartje verder en is ze heeeeel erg opgeknapt, mijn nichtje van 10 rijdt haar zo nu en dan nog. En ze is zoooooooo fanatiek!!! Omdat je oude paardjes wel in beweging moet houden ( blijven ze jong bij !! ) en niet alleen in de wei moet laten staan heb ik besloten een kar en tuig voor haar te kopen! Van haar 4e jaar tot 12e jaar heeft ze altijd marthonwedstrijden gelopen bij die man, kermissen en bruiloften voor de kar gelopen, Kim is nergens bang voor. Je merkt dat ze helemaal opbloeit als ze mee is wezen rijden, dus ik dacht.. waarom niet een karretje, dat kent ze en vind ze verschrikkelijk leuk!! Zo gezegd zo gedaan!!

Ik heb een tuig en kar van internet geplukt en opgehaald toen ik ongeveer wist waar ik op moest letten e.d. Maar ik had nog nooooit aangespannen gereden. Dus ik heb mijn hoefsmid opgebeld of hij mij wou helpen met de eerste keren, tuig op maat maken, ons laten zien hoe je hoe je alles moet doen e.d. Ik dacht: Dat leer ik nooit!!!!! Maar het is eigenlijk best makkelijk, hihi! Haha! Ijzertjes heeft ze onder gekregen, we waren klaar om te gaan!

Hij heeft ons een keer of 4 geholpen, waarvan hij de laatste 3 keer ons alles zelf liet doen, en checkte of wij alles goed hadden gedaan. Dat ging alle 3 keer gelijk goed, we hadden goed opgelet.
Onderweg zijn we groot verkeer tegen gekomen e.d. Kim die is nergens bang voor, die is gewoonweg niet bang te krijgen!! ( maar goed ook, anders weet ik niet of ik dat wel gedaan had, ik vertrouw deze pony volkomen en weet precies hoe ze is )

Na 4 keer hebben Sandra en ik het alleen gedaan en het gaat hartstikke goed!
Deze foto's zijn van gisteren, die wou ik eventjes met jullie delen!
( Let niet op mijn nogal loshangende teugels Lachen )
Dit was de 8e keer voor de wagen, na 15 jaar Lachen Leuk he!?
We doen het heel erg rustig aan, en hou haar goed in de gaten.
Iedere keer heeft ze nog energie over Lachen

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Groetjes
Linda

danamuts

Re: 27 jarig '' omaatje '' na jaren weer voor de kar!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 11:37

zit er nog goed uit voor zo'n oudje.... groot gelijk dat je dit doet! ze geeft zelf wel aan wanneer het genoeg is voor haar!
veel plezier er nog mee en idd 15-16 veulens iserg veel!

Kimnor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 11:38

Precies Haha!
Zodra ik zie dat ze er geen lol meer in heeft, dan stop ik er direct mee.
Maar ik geloof niet dat ze dat snel zal doen, want ze geniet hier zo van!!

Groetjes
Linda

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 11:40

ze ziet er goed uit zeg, die kan nog wel wat jaartjes mee

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 11:41

Dat lijkt me zo ongeveer de droom van je leven dat je haar terug hebt kunnen kopen en dat ze nu heerlijk thuis van haar oude dag kan genieten. Ziet er goed uit en ze heeft er zichtbaar plezier in! Geniet ervan, tijd is zo kostbaar Lachen

Kimnor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 11:45

Lontje schreef:
Dat lijkt me zo ongeveer de droom van je leven dat je haar terug hebt kunnen kopen en dat ze nu heerlijk thuis van haar oude dag kan genieten. Ziet er goed uit en ze heeft er zichtbaar plezier in! Geniet ervan, tijd is zo kostbaar Lachen

Helemaal waar!
Ik geniet zo van haar als ik haar zo zie en als ik haar in de wei zie lopen! Ben zo verschrikkelijk blij dat ik dit diertje weer bij me heb en nog van haar kan genieten, en zij hier haar oude dag kan slijten.

Groetjes
Linda

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 11:48

Leuk dat je nog zoveel plezier van haar hebt. Ze ziet er nog prima uit. Hoezo oma Clown

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 11:50

Ben jij dat op de bok, met een glimlach van oor tot oor? Haha!
'Opoe' ziet er goed uit, hoor! Wát een boel veulens...
Gelukkig kan jij haar een geweldige 2e jeugd bezorgen!

Kimnor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 11:51

MarvanTom schreef:
Ben jij dat op de bok, met een glimlach van oor tot oor? Haha!
'Opoe' ziet er goed uit, hoor! Wát een boel veulens...
Gelukkig kan jij haar een geweldige 2e jeugd bezorgen!

Hihi Haha! Ja erg he.. het straalt er vanaf he!

Liefs

AnneMaaike17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 11:53

Leuk dat zo'n pony'tje nog voor de kar kan lopen, maar zelfs op de kar moet je rechtop zitten en benen gewoon op de grond en je handen omhoog;) het is niet alleen voor het zicht maar vooral omdat je dan meer "gevoel" hebt over je paard/pony

wens je nog veel plezier toe met je "omaatje"

Kimnor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 11:55

AnneMaaike17 schreef:
Leuk dat zo'n pony'tje nog voor de kar kan lopen, maar zelfs op de kar moet je rechtop zitten en benen gewoon op de grond en je handen omhoog;) het is niet alleen voor het zicht maar vooral omdat je dan meer "gevoel" hebt over je paard/pony

wens je nog veel plezier toe met je "omaatje"

I know Haha!
Maar ik vind die bok niet lekker zitten.. ik moet er vreselijk aan wennen..
Maar je hebt gelijk hoor!

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 11:59

Wat een leuk verhaal!
En wat ziet ze er nog goed uit!
Super dat je haar terug hebt.. Heel veel plezier met haar!

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 14:31

Wat geweldig zeg!
Ziet er goed uit, maar het borsttuig mag naar mijn idee wel een stukje hoger hangen.

AnneMaaike17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 17:11

I know Haha!
Maar ik vind die bok niet lekker zitten.. ik moet er vreselijk aan wennen..
Maar je hebt gelijk hoor![/quote]

haha dat probleem heb ik ook:P wij hebben een kleine marathonwagen voor onze welsh-pony:) soms is het ook wel lkkr om ff lekker te "hangen!!"

josie schreef:
Wat geweldig zeg!
Ziet er goed uit, maar het borsttuig mag naar mijn idee wel een stukje hoger hangen.

het borsttuig hangt wel goed daar!! maar het broekje daarintegen mag wel wat lager:P

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 17:32

Die pony is helemaal niet oud, alleen haar leeftijd is een hoog getal Knipoog.

Ziet er heerlijk uit Lachen.

Slotty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 17:38

wat leuk zeg, zoveel plezier met elkaar! Lachen Fijn dat jij haar nu hebt en goed voor haar kan zorgen, ze ziet er goed uit.
De broek kan idd wel wat lager, die hangt zeg maar de onderkan van haar kont en iets evenwijdiger aan de dissels (de stangen waar ze tussen staat) snapje? Vork

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 17:45

Die pony ziet er helemaal niet oud uit, beestje ziet er TOP uit Ja
Fijn dat je haar weer terug hebt, nu kan ze mooi genieten van haar oude dag en jullie lekker samen mennen. Veel plezier nog met haar!

Adencia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 18:47

Hey Lin!

Leuk dat je een topic hebt gemaakt!
Gaat erg goed met Kimmetje voor de kar, en het is ook nog eens erg leuk, had nooit verwacht dat ik dat zo leuk zou kunnen vinden! En kleine Kim vind het ook leuk, dus wat willen we nog meer!

x Sandra

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 07:21

Wat heerlijk dat je haar terug hebt kunnen kopen!!!
En nog heerlijker dat het nog zo'n krasse dame is!!!

Veel plezier met je nieuwe sport.. Ook al is het haar oude...