Ik heb een jaar lang iemand geholpen met mennen, en heb Sjapaz zelf sinds een jaartje. Hij was al beleerd, en is nu 13 jaar. In de loop van het jaar heb ik een wagen en tuig aangeschaft, en inmiddels hebben we 5 lessen en een proefles gehad. Tijdens de lessen is hij nog al eens gespannen en gestressed, ondanks dat het wel duidelijk is dat hij het leuk vind. We werken dan ook vooral aan de ontspanning, wat hij erg goed oppakt en al erg goed gaat!
Vandaag heb ik hem voor het eerst buiten de lessen om thuis voor mijn eigen wagen gezet, en ik vond het geloof ik spannender als hij het vond!
Maar ik ben 100% tevreden, hij was super braaf! en zelfs ontspannen, lekker de oortjes naar voren en neits geen gedribbel wat hij anders wel eens wil doen, hij liep heerlijk te stappen. We zijn niet zo lang geweest, 15 min. ongeveer, vooral voor het idee en ik wilde het koste wat kost een goede ervaring houden, een lekker ontspannen rit. Nou, dat is geslaagd!
Een paar fotootjes als impressie:
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
We zitten even op dekjes omdat ik zelf kussens aan het maken ben van skyleer en schuimrubber, maar ze zijn nog niet helemaal af.
Ook zit de broek niet goed, er moet een ring bij aan gelast worden verder naar voren, zo heeft hij geen nut. Dat moet dus nog even geregeld worden.
Ik ben zo trots op mijn kanjer, hij deed het super!!