[AR] Opening menroutes project " In stap & draf door Salland"

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Merato_

Opening menroutes project " In stap & draf door Salland"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-08 14:47

....En wij waren van de partij!
We mochten een paar hoge omes, gemeenteraadsleden en wethouders vervoeren over de nieuwe menroute van Kasteel Nijenhuis naar Stal 't Reelaer. Wij kwamen met 3 wagens vanaf Stal Herenbrink in Liederholthuis.
We haalden zelfs de krant! Bij stal 't Reelaer was het voor ons menners niet duidelijk waar we nu heen moesten. Dan maar de binnenbak in. Dat was dus niet de bedoeling, iemand begon te schreeuwen dat we moesten keren, waardoor ik mijn marathonwagen tussen 2 sta-tafels moest laveren, wat heel aardig lukte. En het publiek maar joelen.
Tot overmaat van ramp raakte het lamoen aan 1 kant uit het lichtoog, maar dit was snel gefikst door een behulpzame man uit het publiek.
Yetse stond de hele tijd op 2 benen, ik was opgelucht dat we ons mochten opstellen op het wedstrijdterrein, het was heel erg smal daar voor onze wagens en dan raak je toch een beetje benauwd.
Yetse was redelijk opgefokt het 2e gedeelte, vanwege het gedoe in de binnenbak en omdat er een rammelkar achter ons reed, waar meneer nogal gespannen door raakte. Maar het was superleuk om te doen en we hebben een hoop lol gehad en daar doe je het toch allemaal voor!

Hieronder een impressie van de rit (Yetse was hier nog ontspannen) en de laatste foto stond in De Stentor van afgelopen vrijdag.
Afbeelding

Ik heb een ietwat verveeld hoofd van het wachten:
Afbeelding
Afbeelding

En de krantenfoto:
Afbeelding

Sjonniej

Re: Opening menroutes project " In stap & draf door Salland"

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 16:18

Wat leuk zegg!! Gaaf ook dat je zo in vol in beeld in de krant hebt gestaan!
Maar op die laatste foto, het ging toch om de opening van menroutes? Hadden jullie dan niet op het linkse onverharde pad moeten rijden??
Wat fijn ook trouwens dat er menroutes zijn aangelegd!

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-08 16:43

Het kleine stukje harde klinkerweggetje maakt deel uit van de menroute, het daarnaast gelegen zandpad is een fietspad en het is ten strengste verboden om met je aanspanning op het fietspad te rijden!!
Er is ook een onzettend leuk mapje verkrijgbaar met allerlei kaartjes erin met de men- en ruiterroutes, met ook overnachtingsadressen voor je paard en jou, voor meerdaagse trektochten bijvoorbeeld.
Ook handig: per men/ruiterroutekaartje staan de dichtsbijzijnde hoefsmeden en dierenartsen.
Echt super!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 17:31

Een zandpad om te fietsen en een klinkerpad om te mennen?? Lijkt me toch gunstiger om het om te draaien Tong uitsteken

Maar het is trouwens ook niet meer dan terecht dat het ten strengste verboden is om je op een fietspad te begeven!! Zeker als er een men/ruiterroute is aangelegd heb je daar helemaal niets te zoeken. Net zo min als de wandelaars die op een ruiterpad lopen (die ook niet erg gelukkig van mij worden als ik daar als ruiter/menner langskom).

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-08 18:56

Echt, je wilt niet weten wat ik allemaal al onderweg heb meegemaakt wat eigenlijk niet op een ruiter/menroute thuishoort Tong uitsteken
Zware tractors met dubbel luchtbanden en krankzinnig grote gierwagens erachter, combines, alles wat maar groot is ben ik al tegengekomen. Je wordt er soms niet goed van!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 15:59

Agh wees maar blij dat je in ieder geval nog iets hebt om overheen te mennen Lachen Wij moeten het doen met asfaltwegen.