[AR] Super kanjer Janouk : clubkampioen 2008 Dressuur / Vaardighe

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

janouk

Super kanjer Janouk : clubkampioen 2008 Dressuur / Vaardighe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-08 19:17

Bloos! ongelooflijk. Go jij! Go jij!

In februari is Janouk gaan hoesten en echt flink hoesten. Ze had een forse bronchitis. Dus een bronchoscopie, ventipulmin, prednisolon, sputolyn, vlas, geweekt hooi, etc. etc. 3 maanden heeft ze op rust gestaan. Ik was af en toe flink wanhopig of het nog ooit goed zou komen.
Ze had weken een dubbelslag in de ademhaling. Ik vreesde dat ze dampig was en dat ik ook haar uit de wedstrijdsport zou moeten terugtrekken.

3 weken geleden zijn we langzaam weer om de dag gaan trainen. Onder het zadel. Vorige week Janouk nog 3 x voor de kar gehad. Ik bleef mijn twijfels houden, want ze kwam zo langzaam in conditie. Maar het was dan ook warm.

1 proefje zou toch moeten lukken en 1 vaardigheidsparcourtje. Paul wilde zo graag meedoen aan de clubkampioenschappen, want de onderlinge strijd om prestige is groot op de club tussen de mannen. Omdat wij de enige wedstrijdaanspanning zijn die dressuur rijden, rijden wij M dressuur en de rest B dressuur, ook de paarden en pony's die marathonwedstrijden rijden. Wij hadden afgesproken dat we 's morgens zouden beslissen of Janouk in staat was om een proef te lopen.

Stilte voor de storm: mevrouw maakt zich niet druk Haha!
Afbeelding

Met losrijden heeft ze er zin in. Wij besluiten het te wagen en de M dressuur proef te rijden.
Afbeelding
By janoukimage at 2008-05-12
Hartstikke blij met deze foto: dit is aandraven vanuit het halthouden. Ze begint eindelijk te zakken achter en niet meer te stuwen en zichzelf op de voorhand te gooien bij het aandraven. Go jij! Go jij!

Na de vaardigheid stiekem met de baas de concurrentie bekijken: de marathonrijders met hun warmbloed paarden zijn natuurlijk veel sneller dan wij met onze koudbloed. In de vaardigheid was ze binnen de tijd met 1 balletje eraf. Is het een duur balletje of hebben wij in de dressuur genoeg afstand kunnen nemen?
Afbeelding

Nou, dus echt wel. Mevrouw had in de M dressuur 210 punten !!!!! met 6 x een 8. :shock: :shock:
1e in de Dressuur overall, 2 e in de vaardigheid, Winnaar van de Koolzaadtrofee (hoogste aantal punten van de dag) en CLUBKAMPIOEN 2008.
Afbeelding
Zelf had ik nog wel wat aanmerkingen op de proef, maar wat wil je, ze heeft pas 3 x voor de kar gelopen na februari. Ik vond het niet vreemd, dat niet alle puntjes op de I stonden. Haha meer dan uiterst tevreden met dit juryrapport: jammer dat het niet voor winstpunten is. :cry:

En een prachtige Ideal vliegen uitrij deken voor over het tuig !!! Echt een super kado
Afbeelding

Hé joh, ga op zij met je hoofd, ik zie daar iets eetbaars
Afbeelding

Mijn hoofdprijs : Janouk is niet dampig. Ze is nog lang niet in conditie. Maar ze is echt op weg naar boven en kan gewoon ingezet blijven in de wedstrijdsport. Ik moet zeggen dat ik daar al weken over twijfel. Na vandaag heb ik heel wat meer vertrouwen.
Afbeelding

Ik ga haar vaker 3 maanden stil zetten: als ze dan zo terug komt. !!! Cool Mijn knappe blonde koudbloed.

crazyfjord

Re: Super kanjer Janouk : clubkampioen 2008 Dressuur / Vaardighe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 19:56

super gedaan !
gefeliciteerd !
en een goed gevoel dat ze niet dampig is Knipoog

mriekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 20:11

Fijn dat Janouk weer op knapt! en natuurlijk van harte gefeliciteerd.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 20:19

Super zeg!!

Gefeliciteerd!

En ontzettend fijn dat jullie weer met haar aan de gang kunnen!
Ze is het nog lang niet zat zo te zien! Knipoog

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 01:29

Proficiat met jullie overwinning, zowel op de club als tegen de ziektekiemen...

Groeten, SuSEQ

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 08:03

Gefeliciteerd hoor!!!!

Koudbloed pony's rulez Knipoog.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 08:07

mooie prestatie!!!het is wel een heeele knappe haf!!!
Ze ziet er goed verzorgt uit!!

Viking

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 10:01

Van harte gefeliciteerd,zowel met het kampioenschap als met haar gezondheid Haha!

Viking van mij loopt altijd maar een keer of twee voor de wagen,de andere dagen staat hij los of ben ik aan het tutten met hem,sommige paarden lopen dan veel beter[Vik iig wel Haha! ]