[AR] Hobbelen in de bak

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cowgirl

Hobbelen in de bak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-07 17:52

Ja ja...zo nu en dan oefenen we wat dressuur.

Afbeelding

Afbeelding

Wihoe...galop gaat steeds beter.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Pff ik vraag me af of het niet meer een paard is om bomen uit het bos te slepen Haha!

En ik heb wat vragen aan jullie waar ik zelf over twijfel.

*Strengen 1 gaatje korter?
*Borsttuig 1 gaatje omhoog?

En heeft iemand wat training tips om hem wat meer bij elkaar te rijden...wat nageeflijker? Zelf rijd ik heel veel figuren en heb sinds vorige week volte openen en volte sluiten erbij gepakt.
verder loopt ie netjes 'aan' het bit dus geen gehang en is hij op de pinken te sturen.

Dennis

Re: Hobbelen in de bak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 18:44

Borst mag zeker wel een gaatje om hoog(misschien wel 2 of 3). Strengen hangen er een beetje om (zo op de foto)

Ik heb heel veel gelongeerd bij een pony die stug met haar hoofd omhoog bleef lopen. Toen die aan de longe goed snapte dat ze ook rond kon lopen deed ze dit voor de wagen ook netjes (en pas weer veel later ohz ook, maar ze werd ohz alleen door kleine kinderen gereden).
En gewoon net als ohz, er van achter wat instoppen wat je aan de voorkant weer wat begrens.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-07 19:24

Ik dacht eerder aan 1 gaatje omhoog(borst)..als ik die 2 of 3 omhoog doe wurg ik hem. zie de 2e foto hoe het er aan de voorkant uitziet..zit al precies tegen die overgang borst /keel aan.

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 19:54

leuke foto´s. en ja dressuur blijft toch het uitgangspunt van alles, maar is zeker niet gemakkelijk.
ik denk ook dat je wel 2 gaatjes omhoog mag met het borsttuig. en om hem ronder te rijden is longeren (evt. met bijzet of dubbele longeerlijn) of ohz rijden het beste te trainen. veel overgangen maken en van achter opdrijven. Het zal wel wat oefening kosten, hij heeft zijn bouw ook niet helemaal mee, (tja de ene mens is ook wat leniger dan de andere) waarmee ik trouwens zeker niet wil zeggen dat hij niet nagevelijk te rijden zal zijn want alles is te leren! Pling

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-07 10:11

Citaat:
hij heeft zijn bouw ook niet helemaal mee,

vandaar ook mijn opmerking bij de laatste foto Haha! Haha!

Ik rijd hem niet onder het zadel vanwege mijn rug....longeren kan ik wel weer eens oppakken.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 11:08

Je wurgt hem niet zomaar hoor. Ik denk dat 2 gaatjes inderdaad wel mogelijk is bij deze pony. Maar omhoog mag hij zeker, strengen kunnen inderdaad ook wel een gaatje korter. Goed dat je het iig zelf al gezien hebt en je ideeën om het te veranderen waren dus inderdaad ook goed!

Ik zie een heel blij aanspanning en een menner die volgens mij de hele tijd aan het lachen is, top, zo hoort het! Dat is het belangrijkste.
Over de aanleuning; Die krijg je alleen als je paard van achteren naar voren loopt, dus meer gewicht naar de achterhand. Een gevolg is dan dat hij netjes afbuigt. Om dit te bereiken kun je veel (schijn)overgangen maken, maar dit is eigenlijk het beste te bereiken via een instructeur, omdat het niet zomaar een trucje is.

Succes verder, ziet er leuk uit! In de galop is hij wel netjes rond.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-07 18:08

Galop ging idd erg goed de laatste keer. En dat is voor hem een hele moeilijke gang.
Ik hoop van het voorjaar dressuur les te kunnen nemen...probleem is echter een goede instructeur die betaalbaar is. We(e_horse ook) hebben via via wel al wat namen door gekregen dus hopelijk zit er wat tussen.

Enne LOL hebben we zeker. Haha!

x_Daphne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 18:09

ik denk dat de borst wel een gaatje hoger kan. Clown

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 18:12

ik ben ook van mening dat de borst een eindje omhoog mag, de strengen vind ik netjes zitten

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 18:18

x_Daphne schreef:

Wat een opmerking Nagelbijten / Gniffelen Ts gaf het zelf al aan en andere mensen hebben er al normaal op gereageerd, als je erop reageerd geef dat ook een onderbouwing!

@ TS: t lijkt dat je paard wat meer voorwaarts mag, net wat actiever. Als je dat lekker constant hebt kun je gaan werken aan het opvangen voor het nageven. En zoals al gezecht veel overgangen en aan de longe.
Gewoon lekker doorgaan, want afgezien van zen neusje ziet het er wel leuk uit! Ja

Edit: oja op de galop foto lijkt het alsof je tegenhangt/trekt.

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 19:59

hee,
leuke foto's!
Leuke kar ook, wij zijn ook aan het sparen voor een leuke kar voor Urvina!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-07 15:46

OoappeloO schreef:
x_Daphne schreef:

Wat een opmerking Nagelbijten / Gniffelen Ts gaf het zelf al aan en andere mensen hebben er al normaal op gereageerd, als je erop reageerd geef dat ook een onderbouwing!

@ TS: t lijkt dat je paard wat meer voorwaarts mag, net wat actiever. Als je dat lekker constant hebt kun je gaan werken aan het opvangen voor het nageven. En zoals al gezecht veel overgangen en aan de longe.
Gewoon lekker doorgaan, want afgezien van zen neusje ziet het er wel leuk uit! Ja

Edit: oja op de galop foto lijkt het alsof je tegenhangt/trekt.

Ach ja.. normaal antwoorden schijnt tegenwoordig niet meer te kunnen.

Ik heb vandaag de borst 1 gaatje hoger gedaan en de strengen ook 1 korter. Ik had gelijk het idee dat ie de kar ook wat beter trok.

Danno is wel een diesel...de foto's zijn ook wel aan het begin van het rijden genomen. later...en zeker na galop is is veel meer voorwaart.
De galop foto is wat vertekent...maar normaal loopt ie met zijn neus eruit (dus leidsel wat langer ) en in galop ging ie ineens zo lopen.

Ik heb van Dennis een telnr gekregen voor een instructeur OK dan! Zodra mijn stalgenoot een wagen heeft gaan we lessen.
lkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk (dit deed de poes) Haha!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 16:40

En spiek maar hoe mijn pony's zijn gaan lopen Knipoog.
Mijn pony's zijn vaak na het galoperen ook wat voorwaardser. Met een flotte pony zal ik dat dus tot later in de training bewaren, maar eentje die wel wat flotter mag galopeer ik vaak sneller een keertje aan. Ik heb ook een pony die juist in de galop makkelijker rond gaat lopen.

Fijn dat het met de borst een gaatje hoger en de strengen een gaatje korter nog wat fijner ging Lachen.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 09:18

Hey San, wat ziet dit er leuk uit Haha! Ik heb ook nog wel een nr voor je van een lesgeefmevrouw, ze woont zelfs ook in HHW ! En ik vind de lessen erg leuk Haha! Danno gaat goed zo joh.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 19:34

Leuk om Danno zo aan het werk te zien. Ik vind het al heel netjes hoor Ja Verder commentaar is al gegeven.